Ο φίλος της πόλης
* Κυβισμός: 276 cc * Ιπποδύναμη: 22,9 ίπποι στις 7.250 rpm * Βάρος: 177 kg (πλήρες) * Τελική: 136 km/h * Τιμή: 3.995 ευρώ (μετρητοίς)
Ιδιαίτερη εμφάνιση και ξεκάθαρη χρήση για ένα maxi scooter με μεσαίας διαμέτρου τροχούς και επίπεδο δάπεδο που το καθιστούν απόλυτο εργαλείο όσων ζουν και κινούνται σε πόλεις. Το Kymco X-Town CT 300i ABS προσφέρει παράλληλα υψηλή ποιότητα κατασκευής και λογική τιμή. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Mπορεί να λέγεται X-Town αλλά μάλλον δυσκολευόμαστε να βρούμε σε τι ακριβώς μοιάζει με το δημοφιλές σκούτερ της Kymco, το οποίο έχει τελείως διαφορετική εμφάνιση. Όπως και να έχει προτιμούμε το CT, δηλαδή το City (πόλη), όνομα που αποκαλύπτει εύστοχα την ενδεδειγμένη χρήση αυτού του σκούτερ… την οποία εκπληρώνει περίφημα.
Παράλληλα το Kymco X-Town CT 300i ABS έχει έναν δικό του – μοναδικό, όπως θα δούμε παρακάτω – χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίζει και του δίνει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα απέναντι στα υπόλοιπα 300άρια της αγοράς.
Αυτό που συχνά παρατηρούμε σε συζητήσεις, είναι ότι αυτοί που δεν γνωρίζουν πολλά για τα σκούτερ και τις κατηγορίες τους νομίζουν όλα τα σκούτερ είναι ίδια. “Τρακοσάρια σκούτερ” λένε και δεν ξέρουν ότι υπάρχουν μοντέλα που δίνουν έμφαση σε κάποιον από τους παρακάτω τομείς: τουρισμός, σπορ, χρήση πόλης.
Είναι η εμφάνιση του CT 300 – ειδικά από μπροστά – που κάνει διαφορά, αφού διαθέτει όχι δύο αλλά τέσσερις προβολείς στο μπροστινό φωτιστικό του σώμα, που είναι full LED και ιδιαίτερου σχήματος και “ρωμαλέας”- αυτοκινητάδικης εικόνας.
Οι μεσαίας διαμέτρου φαρδείς τροχοί και η μεγάλη ζελατίνα, το “εύρωστο” δάπεδο και η σέλα δύο επιπέδων ολοκληρώνουν την εικόνα.
Οι γωνίες-μύτες της μπροστινής ποδιάς προς τα πίσω, επαναλαμβάνονται και στην ουρά, η οποία και αυτή κοιτάζει προς τα πάνω.
Το maxi scooter της Kymco έρχεται να προστεθεί στα σκούτερ που κρατάνε την τιμή τους κάτω από τις 4.000 ευρώ (με πληρωμή τοις μετρητοίς, ενώ η αρχική τιμή είναι στα 4.560), καθιστώντας τα έτσι πολύ καλές και οικονομικές λύσεις για σκουτερίστες που δεν αρκούνται στα 150-200 κυβικά.
Στο Δρόμο
Οι διαστάσεις του Kymco X-Town CT 300i είναι σχετικά μεγάλες και παρά το μεγάλο μήκος του και το μεταξόνιο στα 1.500 χιλιοστά, δίνει μια compact αίσθηση, ίσως γιατί έχει περιορισμένο ύψος και σχετικά στενό τιμόνι.
Ο αναβάτης κάθεται σε μια μεσαία θέση πάνω στο σκούτερ, ούτε “μέσα”, ούτε “πάνω” σε αυτό, σε ένα καλό σημείο που προσφέρει ισορροπία, καλό έλεγχο και μεγάλο οπτικό πεδίο στην κίνηση μέσα στην πόλη.
Τα πόδια είναι κάπως ψηλά τοποθετημένα πάνω στο δάπεδο, κι αυτό λόγω χαμηλού ύψους σέλας (άρα και σχετικά μικρής απόστασης σέλας-δαπέδου).
Οι επιτόπιοι ελιγμοί είναι πολύ εύκολοι λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους και του ζυγίσματος του σκούτερ, αλλά κυρίως εξαιτίας του μεσαίας διαμέτρου μπροστινού τροχού που είναι γρήγορος στις αντιδράσεις του.
Επίσης, λόγω της περιορισμένης διαμέτρου του τροχού το σκούτερ να έχει μικρή ακτίνα στροφής και “γυρίζει”-στρίβει απαιτώντας λιγότερο χώρο, εκεί που τα αντίστοιχα 300άρια δυσκολεύονται.
Μπορεί το Kymco X-Town CT 300 λόγω μεγάλης μετωπικής επιφάνειας και μικρότερου τροχού να παρουσιάζει μια μικρή νευρικότητα άνω των 130 km/h (ιδίως όταν φυσάει), αλλά το χαρακτηριστικό (του ελαφρού και γρήγορου τροχού) το εκμεταλλεύεται πλήρως μέσα στην πόλη.
Όποιος δεν αγοράζει σκούτερ για να πηγαίνει “τέρμα γκάζι” διαρκώς, κι έχει αποφασίσει ότι το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης του θα σπαταληθεί μέσα στην πόλη, τότε το CT 300 είναι γι’ αυτόν ιδανική επιλογή.
Αναβάτες διαφόρων αναστημάτων θα βρουν τη θέση που τους ταιριάζει και θα καθίσουν άνετα πάνω στην αναπαυτική σέλα, η οποία, χάρη στα φάλτσα κομμένα πλαϊνά της, θα τους επιτρέπει να πατούν πανεύκολα τα πόδια τους στο έδαφος όταν χρειάζεται.
Η ποδιά-μπροστινό τμήμα του CT 300 βρίσκεται κάτω από τον αναβάτη, καθώς τα χέρια του (οι πήχεις ακριβέστερα) έρχονται παράλληλα με το έδαφος.
Το κύριο πλεονέκτημα και μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία των 300αριών είναι το μεγάλο και επίπεδο δάπεδο που δίνει εξαιρετική ευχρηστία και άνεση.
Με μια λέξη: απολαυστικό. Μπαίνεις-βγαίνεις στο σκούτερ ευκολότατα, τα πόδια σου απολαμβάνουν τον παραπανίσιο χώρο και η μεταφορά αντικειμένων είναι ένα ακόμα μεγάλο ατού.
Οι υψηλότεροι αναβάτες μπορούν να απλώνουν τα πόδια τους στα επικλινή σκαλοπάτια που υπάρχουν στο μπροστινό μέρος του δαπέδου.
Η σέλα του αναβάτη διαθέτει “πλάτη”, αφού ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλά και ξεκουράζεται πάνω σε ένα τμήμα σέλας με αρκετό αφρώδες, με τα πόδια του να ακουμπούν σε αφαιρούμενα μαρσπιέ, που ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού – κάτι που μπορεί να κάνει ο αναβάτης χτυπώντας τα με τη φτέρνα του, χωρίς να χρειάζεται να τα πιάσει με τα χέρια.
Ο γνωστός κινητήρας των 22,9 ίππων και των 276 κυβικών εκατοστών της Kymco συναντάται και στην περίπτωση του Kymco X-Town CT 300. Έχει εξαιρετική, αθόρυβη λειτουργία, όπως ακριβώς και μετάδοση που είναι πολύ προοδευτική.
Καλή είναι η απόκριση στο γκάζι σε ταχύτητες πόλης 40-90 km/h, όπως επιλέγουν οι μηχανικοί των εταιριών τώρα τελευταία και πολύ χαιρόμαστε για αυτό, αφού είναι μια περιοχή ταχυτήτων που χρησιμοποιείται διαρκώς.
Η δύναμη του μονοκύλινδρου, διβάλβιδου κινητήρα διατηρείται ζωντανή μέχρι την ταχύτητα των 120 km/h, ενώ από κει και πάνω αρχίζει το “σκαρφάλωμα” του κλασικού αναλογικού κοντέρ προς την τελική ταχύτητα – που είναι 136 km/h πραγματικά.
Συνολικά, η ποιότητα κύλισης δίνει την αίσθηση ενός premium σκούτερ, που διαθέτει έναν πολιτισμένο κινητήρα και συνδυάζεται με υψηλή περιφερειακή ποιότητα κατασκευής, υλικών και φινιρίσματος.
Οι κραδασμοί που αποδρούν από τον κινητήρα είναι ελάχιστοι και μόνο στις υψηλές στροφές και χιλιόμετρα (από τα 110 km/h και πάνω), ενώ περιορίζονται στην περιοχή της σέλας.
Η κατανάλωση κυμάνθηκε από 3,8 μέχρι 4,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι, διατηρώντας ταχύτητες 90-120 km/h, το 10,5 λίτρων ντεπόζιτο μπορεί να βγάλει αυτονομία κοντά στα 260 χιλιόμετρα.
Στις υψηλότερες ταχύτητες και την τουριστική χρήση, η κοντή ζελατίνα πόλης θα αφήσει εκτεθειμένο το κράνος του αναβάτη (κάτι που συνεπάγεται στροβιλισμούς), κι εδώ θα προτείνουμε μια υψηλότερη ζελατίνα εφόσον ο σκουτερίστας κινείται συχνά σε τέτοιες υψηλές ταχύτητες.
Η στοκ ζελατίνα – που είναι μεγάλη μεν, επειδή ξεκινάει από πολύ χαμηλά στο ρύγχος του σκούτερ, αλλά έχει περιορισμένο ύψος – είναι πολύτιμη σε ταχύτητες πόλης και δύσκολες μανούβρες, αφού δεν σε εμποδίζει καθόλου στο να βλέπεις μπροστά και κοντά.
Παρότι γρήγορο (ακαριαίες αλλαγές ταχύτητας στο τράβηγμα του τιμονιού), το CT 300 στις αλλαγές κατεύθυνσης δεν εμφανίζει αστάθεια όταν κινείται σε υψηλότερες ταχύτητες, παρά μόνο μια μικρή ασάφεια –όπως είπαμε στον πρόλογο– σε υψηλές “παράνομες” ταχύτητες, ενώ το κράτημα είναι καλό, όπως επίσης και τα λάστιχα της Maxxis που έχουν επιλεγεί.
Το μπροστινό φρένο – μονός δίσκος – έχει καλή αίσθηση και δύναμη, ενω το πιρούνι εμφανίζει λογική βύθιση, χωρίς να υπάρχουν ελαστικότητες στην περιοχή του άξονα του τροχού.
Στα αρνητικά της απόδοσης των φρένων θα βάλουμε το εύκολα ενεργοποιούμενο ABS του πίσω φρένου, αφού υπήρξαν περιπτώσεις που “ακύρωνε” πολύ γρήγορα την επιβράδυνση.
Το πιρούνι έχει καλές αποσβέσεις και απορροφά ικανοποιητικά τις λακκούβες, ενώ καλά τα πηγαίνουν και τα δυο αμορτισέρ πίσω, αρκεί να μη συναντήσουν μεγαλύτερες ανωμαλίες, περίπτωση στην οποία θα τιναχτούν και θα χτυπήσουν την ουρά του σκούτερ.
Tελικά
Το Kymco X-Town CT 300i δεν είναι “ένα ακόμα 300άρι”, αλλά ένα σκούτερ που προορίζεται ξεκάθαρα για αστική χρήση και δηλώνει πιο πρακτικό και χρήσιμο από ένα, ας πούμε, πιο σπορ ή ένα πιο τουριστικό μοντέλο . Επικεντρώνεται στην πόλη και υπόσχεται να υπηρετεί όλες τις δραστηριότητες που θα θελήσει να κάνει κάποιος πάνω σε δυο τροχούς.
Μετακίνηση με ένα ή δύο άτομα, με αναβάτη και συνεπιβάτη να φχαριστιούνται τη βόλτα και να αισθάνονται ασφαλείς πάνω στη μεγάλη του σέλα, μεταφορά πραγμάτων ή (πολλών) τσαντών με ψώνια από το σουπερ μάρκετ.
Είναι η ποιότητα κατασκευής και η ποιοτική κύλιση και λειτουργία ενός ευέλικτου και εύχρηστου σκούτερ που το καθιστούν μιας πρώτης τάξεως αγορά – αρκεί να σου ταιριάζουν όλα τα παραπάνω.
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- “Αυτοκινητάδικης” μάλλον συντηρητικής σχεδίασης είναι τα δυο αναλογικά όργανα (με ψηφιακή οθόνη στη μέση) που έχουν κάποια δυσδιάκριτα νούμερα
- Το εντυπωσιακό φωτιστικό σώμα μπροστά με τους τέσσερις προβολείς έχει εξαιρετική απόδοση
- Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για ένα φουλφέις κράνος και διαθέτει και φωτάκι
- Στο δάπεδο υπάρχει γάντζος για σακούλες και πίσω από την ποδιά ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει
- Περίτεχνοι είναι οι καθρέφτες με καλοφτιαγμένα μπράτσα
- Ο κεντρικός διακόπτης Smart key είναι πολλαπλών χρήσεων με αντικλεπτική φραγή-προστασία
- Ρυθμιζόμενες (!) είναι οι μανέτες των φρένων και υπάρχει και παροχή ρεύματος με θύρα USB
ΥΠΕΡ
-
Ποιότητα κατασκευής
-
Τιμή
-
Ευρύχωρο δάπεδο
-
Ευελιξία, ευχρηστία
-
Χαμηλή σέλα
ΚΑΤΑ
- Ζελατίνα στο ταξίδι
- ABS πίσω φρένου
- Ελαφρά νευρικότητα σε υψηλές ταχύτητες