Η χαμηλή τιμή στην Ευρώπη περνάει πρώτα απο την Ασία
Η νέα τάξη πραγμάτων δεν θα αργήσει να έρθει, αυτό είναι κάτι που το βλέπουμε διαρκώς μπροστά μας και όλη η Ευρώπη αναμένει τη “μεγάλη ασιατική επίθεση” σε όλα τα επίπεδα, σε όλους τους χώρους, οπότε και στα σκούτερ. To νέο Taro TR300T έχει ενδιαφέρον σαν μοντέλο για αυτόν ακριβώς το λόγο.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα αστεία στον Δυτικό κόσμο τη δεκαετίας του ’60 και στην Ελλάδα του ’70, είχε να κάνει με τα προϊόντα μιας μακρινής ασιατικής χώρας που λεγόταν Ιαπωνία.
Οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί ήταν μπόλικοι, ξεκινούσαν από τα “φτηνά-αγιοβασιλιάτικα”, τα “Σάβατο χαρά και τη Δευτέρα λύπη” και έφταναν στα “σκουπίδια”, “της πλάκας”, ενώ οι Αμερικάνοι προχωρώντας το ακόμα περισσότερο μιλούσαν για τις επικίνδυνες γιαπωνέζικες μοτοσυκλέτες σαν την “εκδίκηση των Ιαπώνων που έχασαν τον Β’ Παγκ. Πόλεμο” και φτιάχτηκαν για να σκοτώνουν Αμερικάνους!
Όπως μας διδάσκει η ιστορία… η ιστορία επαναλαμβάνεται και η σημερινή αντιστοιχία έχει να κάνει με τα κινεζικά προϊόντα ή γενικότερα τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες που φτιάχνονται στην Ινδία, Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, τη Μαλαισία και την Ταϊβάν.
Με την Ταϊβάν και την Ταϊλάνδη να έχουν περάσει σε “γιαπωνέζικα επίπεδα”, την Ινδία και την Μαλαισία να ακολουθούν από κοντά, όπως και οι υπόλοιποι, το μεγάλο στοίχημα είναι η Κίνα.
Γιατί η Κίνα αναβαθμίζεται διαρκώς, ανεβαίνει με γρήγορους ρυθμούς στη μοτοβιομηχανία και συγχρόνως “ανεβάζει ταχύτητα”, περνάει σε μεγαλύτερους κυβισμούς.
Όπως ακριβώς γίνεται στην περίπτωση του Taro TR300T Explorer, ένα maxi scooter που φτιάχνεται από εταιρία συμφερόντων Κίνας-Ταϊβάν και στοχεύει στην αγορά των 300αριών στην Ευρώπη.
Όμως η Ευρώπη δεν έχει τις απαιτούμενες πωλήσεις, ώστε τα σκούτερ να παραχθούν σε μεγάλους αριθμούς και έτσι να κατέβει η τιμή τους.
Η χαμηλή τιμή λοιπόν μπορεί να επιτευχθεί αν πρώτα το σκούτερ βγει στις ασιατικές αγορές, παραχθεί σε πολλές χιλιάδες κομμάτια (εκτατοντάδες χιλιάδες για την ακρίβεια) και μετά περάσει στην Ευρώπη.
Μέχρι σήμερα όμως που τα 300 κυβικά για τους Ασιάτες αναβάτες ήταν “πολλά” και τώρα γίνεται η μετάβαση, μιας και πλέον ανεβαίνοντας το βιοτικό επίπεδο ανεβαίνουν και οι απαιτήσεις και οι κυβισμοί.
Έτσι η διαρκώς αυξανόμενη απαίτηση για μοντέλα της κατηγορίας των 300-400 κυβικών σε σκούτερ και μοτοσυκλέτες στην Ασία… δίνει τη δυνατότητα στους ευρωπαίους να αγοράζουν πιο φθηνές μικρο-μεσαίες μοτοσυκλετες και σκούτερ.
Σαν αντίπαλος του Forza 300 και του XΜΑΧ 300 θέλει να πλασαριστεί το Taro TR300T που φοράει έναν υγρόψυκτο κινητήρα με κεφαλή τεσσάρων βαλβίδων και αποδίδει 19 ίππους.
Ενδιαφέρουσα είναι η εμφάνιση, που είναι ευρωπαϊκή, όπως και τα δυο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό, αλλά και η ύπαρξη ABS, τα αμορτισέρ με δοχεία λαδιού και το γεγονός ότι κάτω από τη σέλα χωρούν δυο φουλφέις κράνη. Καθόλου άσχημα, καθόλου άσχημα…
Κι αν πετύχει στην Κίνα το Taro μπορεί να το δούμε και στην Ευρώπη με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή. Ίδωμεν…