fbpx

KYMCO LIKE ΙΙ 125i CBS, Πλήρης Δοκιμή

Η καλαίσθητη μετακίνηση

* Κυβισμός: 125 cc * Ιπποδύναμη: 11,6 ίπποι, στις 8.500 rpm * Τελική: 103 km/h * Βάρος: 116 Kg (κενό) * Τιμή: 2.795 ευρώ (2.595 μετρητοίς)

Επέστρεψε δυναμικά το ρετρό σκουτεράκι της Kymco στην αγορά, με ακόμα πιο κομψή εμφάνιση, χαράζοντας τις δικές του γοητευτικές γραμμές. Οι αλλαγές όμως δεν περιορίστηκαν στην εμφάνιση, αλλά επεκτάθηκαν… παντού, αφού το Kymco Like ΙΙ 125i CBS δέχθηκε συνολική ανανέωση. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Είναι γνωστό ότι τα Kymco Like – σχεδιασμένα στην Ιταλία – διατηρούσαν στο κομμάτι της εμφάνισης το δικό τους ιδιαίτερο δρόμο. Λίγη επιρροή από Vespa, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των ρετρο-κλασικών σκούτερ της αγοράς, λίγη από Lambretta, λίγη από άλλα scooter του παρελθόντος και το Like έβγαινε περήφανα μπροστά.

Τώρα όμως, με την τελευταία έκδοση να φέρνει φρέσκια προσέγγιση όχι μόνο στην εμφάνιση, αλλά και στο πλαίσιο και στον κινητήρα, το Like περνάει στην επόμενη φάση του.

Βασικά τοποθετείται στην κατηγορία των μικρών σκούτερ πόλης με τροχούς 12 ιντσών και επίπεδο δάπεδο. Μια λεπτομέρεια που δείχνει το βάθος του ψαξίματος του σχεδιαστή είναι ότι στο κέντρο του δαπέδου υπάρχει ένα ελαφρώς υπερυψωμένο “νεύρο” που αποτίει φόρο τιμής στα σκούτερ του παρελθόντος.

Επίπεδο δάπεδο, χαμηλό ύψος σέλας και μικρής διαμέτρου τροχοί προδιαθέτουν αυτομάτως τον αναβάτη για χρήση στην πόλη, η οποία στην περίπτωση του Like γίνεται με μια κομψότητα, τη στιγμή που η κατασκευή παίρνει πολύ καλή βαθμολογία σε ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα. Από το χρώμα των πλαστικών, μέχρι την ποδιά, το όργανο, τα γκριπ, την καλοφτιαγμένη σέλα.

Ο κινητήρας που είναι καινούργιος, μπορεί να είναι αερόψυκτος αερόψυκτος για λόγους απλότητας κατασκευής και συντήρησης, αλλά έχει 4 βαλβίδες και αποδίδει (σαν υγρόψυκτος) 11,4 ίππους στις 8.500rpm. Η ροπή είναι 1,0 kgm στις 6.500rpm και όλη η εργασία των μηχανικών της ταϊβανέζικης εταιρίας είναι “αόρατη και αθόρυβη”.

Αόρατη γιατί η βασική προσπάθεια ήταν να μειωθούν οι εσωτερικές τριβές του κινητήρα συνολικά, κάτι που θα βοηθούσε εκτός από τις βελτιωμένες επιδόσεις (ιπποδύναμη-κατανάλωση) και την αξιοπιστία. Αθόρυβη, γιατί έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό οι μηχανικοί θόρυβοι και μάλιστα χωρίς υγρόψυξη – που γενικά καλύπτει τους θορύβους γιατί τα υδροχιτώνια λειτουργούν σαν ηχομόνωση.

Νέα είναι και η στήριξη του κινητήρα με το πλαίσιο, που βελτιώνει τη συνολική οδική συμπεριφορά του Kymco Like ΙΙ 125i CBS, προσφέροντας παράλληλα και σταθερότητα στο σύνολο.

Νέο είναι και το πλαίσιο του Kymco Like ΙΙ 125i CBS, ενισχυμένο σε σημεία όπου δέχεται μεγάλες δυνάμεις, όπως για παράδειγμα στο λαιμό του πιρουνιού, όπου υπάρχουν πλέον δύο παραπάνω σωλήνες-γέφυρες.

Επίσης κάτω από το δάπεδο έχει τοποθετηθεί το ρεζερβουάρ των 6,3 λίτρων, που βελτιώνει την κατανομή βάρους και βοηθάει έτσι ώστε ο ανεφοδιασμός να γίνεται χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει η σέλα, αφού γίνεται από τάπα που βρίσκεται στην ποδιά.

Στο δρόμο

Οι μικρές διαστάσεις του συνόλου θα βολέψουν τα χαμηλότερα αναστήματα που θα βρουν στο Kymco Like ΙΙ 125i CBS ένα φιλικό δίτροχο απ’ όλες τις απόψεις: χαμηλή σέλα, εύκολα προσβάσιμο επίπεδο δάπεδο, compact διαστάσεις, στενό τιμόνι που κόβει πολύ και χαμηλό βάρος. Τα είπαμε όλα για το σκούτερ από την αρχή… μήπως;

Είναι και βολικό από πλευράς κουβαλήματος, αφού και το δάπεδο είναι μεγάλο για να χωρέσει σακούλες, αφού και γάντζος υπάρχει.

Ανεβαίνεις στο χαμηλό σκούτερ και ο κορμός τοποθετείται φυσικά – σκούτερ πόλης είναι – όρθιος, με τα χέρια σχετικά χαμηλά στο τιμόνι, το οποίο βρίσκεται κοντά στο σώμα του αναβάτη. Τα υψηλότερα αναστήματα βρίσκουν τα γόνατα ίσως λίγο πιο λυγισμένα απ’ ότι θα τους βόλευε, ενώ οι κάτω του 1,75μ θα βρουν τη θέση οδήγησης ιδανική.

Ο κινητήρας είναι ήσυχος, έχει δύναμη και πετυχαίνει καλή κατανάλωση. Οι εκκινήσεις του είναι ήπιες από στάση, αφού η μετάδοση έχει επιλεχθεί από το εργοστάσιο να είναι μακριά στην αρχή και να “δυναμώνει” μετά τα 25 km/h.

Έτσι επιτυγχάνεται η καλή απόκριση-επιτάχυνση ρεπρίζ σε ταχύτητες 30 με 70 km/h, όπου το αερόψυκτο μοτεράκι δείχνει ότι έχει δύναμη γενικά, τη στιγμή που η τροφοδοσία είναι άριστη σε όλες τις περιπτώσεις. Αυτό που θα ήθελε βελτίωση είναι η γκαζιέρα του 125 που είναι σκληρότερη απ’ ότι θα έπρεπε και σε καθυστερεί στο άνοιγμα του γκαζιού.

Η δίχρωμη σέλα είναι πολύ καλής κατασκευής σε όλα της: αφρώδες, πλάτος, κάλυμμα, αλλά δεν έχει “σκαλοπάτι” στο πίσω μέρος του τμήματος του αναβάτη για να τον στηρίζει, κι έτσι ο τελευταίος πρέπει να κρατιέται από το τιμόνι στις επιταχύνσεις.

Μετά τα 90 km/h το κοντό μεταξόνιο του Kymco Like ΙΙ 125i CBS κάνει το μικρό σκούτερ λίγο πιο νευρικό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ αν ο αναβάτης επιμείνει και σκύψει σε μεγάλη ευθεία μπορεί να δει στο κοντέρ 108-109, μπορεί και – άντε λίγη κατηφόρα – 110 km/h, με τα πραγματικά χιλιόμετρα να είναι τα 103 km/h. Η κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ των 3,5 και 3,2 λίτρων στα εκατό χιλιόμετρα, αναλόγως του πόσο γρήγορα πήγαινε το Kymco Like ΙΙ 125i CBS. Έχεις άγχος και βιάζεσαι; Το πληρώνεις.

Η ευελιξία είναι το κύριο χαρακτηριστικό χαρακτηριστικό του Like που φτιάχτηκε για δύσκολες αστικές καταστάσεις. Το τιμόνι είναι γρήγορο, απ’ όπου κι αν το τραβήξεις το 125 στρίβει ταχύτατα με μια ακρίβεια που δίνουν οι σκληρές του αναρτήσεις, που όμως έχουν σωστές αποσβέσεις.

Με μεσαία ρύθμιση της προφόρτισης για να τερματίσουν τα δυο αμορτισέρ (διαδρομή 86 χιλιοστών) χρειάστηκαν δυο βαριά άτομα πάνω στη σέλα, ενώ το πιρούνι, με το ανάποδο νύχι (ο άξονας είναι πίσω από τις μπότες του πιρουνιού) και τα 33άρια καλάμια, μεταφέρει λίγους κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη.

Τα φρένα είναι πολύ καλά στην απόδοσή τους. Δισκόφρενα και στους δυο τροχούς, ο μπροστινός δίσκος των 220mm συνδέεται με τον πίσω των 200 mm από την αριστερή μανέτα, της οποίας το πάτημα καταφέρνει εξαιρετικές ακινητοποιήσεις. Το μπροστινό φρένο μόνο του έχει αρκετή δύναμη, όχι πολλή αίσθηση και από τη μέση της διαδρομής της μανέτας δίνει καλό φρενάρισμα.

Τα ελαστικά της CST διαστάσεων 120/70 μπροστά και 130/70 πίσω, πάνω στις όμορφες ζάντες των 12 ιντσών προσφέρουν επαρκή πρόσφυση και μόνο σε κακή άσφαλτο θα δείξουν τάσεις γλιστρήματος.

Τελικά…

Στην τιμή προσφοράς με πληρωμή τοις μετρητοίς, στις 2,6 χιλιάδες ευρώ – και 2,8 χιλιάδες στα “κανονικά” του – το Kymco Like ΙΙ 125i CBS προσφέρει ένα σκούτερ που θα συντροφεύσει άριστα τον νέο ή τη νέα που ξεκινούν την εμπλοκή τους με τους δυο τροχούς και θέλουν ένα εύκολο, απλό μεταφορικό μέσο.

Που παράλληλα θα είναι και κομψό, κλασικό και θα είναι τόσο συμπαθητικό όσο και η απόδοσή του. Με μικρό μέγεθος και βάρος, φιλική απόδοση και λογική κατανάλωση. Κλασικά πράγματα δηλαδή και ας μη ξεχνάμε ότι τα κλασικά πράγματα μένουν για χρόνια στη ζωή γιατί κουβαλούν αξίες.

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 91, Mπουφάν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Ο γάντζος για τις μικροαποσκευές της περιοχής ποδιάς-δαπέδου είναι άφαντος. Είναι καλά κρυμμένος-ενσωματωμένος πάνω στο μπροστινό τμήμα της σέλας
  • Το όργανο στο τιμόνι ίσως να το θέλαμε λίγο πιο καλοφτιαγμένο, πιο πολυτελές
  • Το ψηφιακό όργανο LCD, που έχει κάτω από το αναλογικό κοντέρ, περιλαμβάνει εκτός από τις γνωστές ενδείξεις και ώρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος και φόρτιση μπαταρίας

  • Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι περιορισμένου όγκου και χωράει ένα ανοικτό κράνος
  • Η κεντρική κλειδαριά έχει και φραγή αντικλεπτικής ασφαλείας
  • Στην ποδιά υπάρχει βοηθητικό ντουλαπάκι για λίγα ακόμα μικροπράγματα που ανοίγει με ένα καλαίσθητο κουμπί
  • Η τάπα στο δάπεδο είναι χωνευτή αεροπορικού τύπου και κρυμμένη πίσω από πορτάκι

  • Σκληρά είναι τα γκριπ του τιμονιού, το οποίο στα άκρα του διαθέτει αντίβαρα για κραδασμούς
  • Μπροστά, και στα πλάγια το σκούτερ επιδεικνύει ανάγλυφο και χρωμιωμένο το λογότυπο “Like”, δύσκολα κάποιος βρίσκει το λογότυπο Kymco πάνω του
  • Ο προβολέας τύπου LED αποδίδει μια ικανοποιητική, αλλά στενή δέσμη

  • Οι καθρέφτες στρογγυλοί, χρωμιωμένοι και μικρού μεγέθους
  • Από μια όμορφη, προσεγμένη χρωμιωμένη λαβή στην ουρά μπορεί να στηριχθεί ο συνεπιβάτης
  • Τα μαρσπιέ του οποίο ξεπετάγονται (είναι μεταλλικά, αναδιπλούμενα) με μια απλή πίεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:Τιμή: 2.795 ευρώ (2.595 μετρητοίς)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 1ΕΕΚ, 2βάλβιδος, 4 βαλβίδες, 125cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11,6 ίπποι, στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 220mm/ Δίσκος 200mm, με CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών/ 12 ιντσών (120/70 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.314 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:790mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,3 lt
ΒΑΡΟΣ:116 Kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Moto Trend SA, Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ