Έλα πες την αλήθεια…
Όπου στο άρθρο που ακολουθεί παλεύουμε να καταλάβουμε αν η ζωή μας μπορεί να βελτιωθεί ξαφνικά μέσω της απόκτησης ενός ηλεκτρικού σκούτερ ή αν η αρχαία τέχνη της παραπλάνησης συνεχίζει να βρίσκει κορόιδα την σήμερον ημέρα…
Oι τσαρλατάνοι και οι μάγοι πρέπει να εμφανίστηκαν στον κόσμο μαζί με τους πρώτους ανθρώπους, αυτούς που σηκώθηκαν από τα τέσσερα… στα δύο πόδια. Ταυτόχρονη γέννηση, ένα τέτοιο πράμα, μόλις εμφανίστηκε ο πρώτος άνθρωπος, ο δεύτερος προσπάθησε να τον κοροϊδέψει ή το αντίστροφο.
Κάθε νέα ιδέα, κάθε νέα εφεύρεση υπόσχεται, μέσες άκρες, να μεταμορφώσει τη ζωή μας σε αυτό που δεν είναι σήμερα: σε κάτι υπέροχο. Ένα σωρό εφευρέσεις και “δήθεν εφευρέσεις” τάζουν τον ουρανό και τα άστρα, ειδικά όταν βρίσκονται στα πρώτα τους βήματα, όταν είναι καινοτόμες.
Στην προκειμένη περίπτωση το θέμα μας είναι τα ηλεκτρικά σκούτερ και κυρίως οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών που πολύ φοβόμαστε ότι είναι ελπίδες… φρούδες, υποσχέσεις που φλερτάρουν με το ψέμα.
Το τελευταίο ηλεκτρικό σκούτερ που κάνει σουξέ ανά τον κόσμο μέσω ιστοσελίδων και ειδικών περιοδικών λέγεται Flow και έρχεται από την Ινδία. Λένε παραμύθια οι Ινδοί; Πολύ ωραία, όπως και πολλοί άλλοι λαοί βεβαίως.
Διαβάζοντας μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του Flow του και ειδικά μέσω του εντυπωσιακού-μοντέρνου site της εταιρίας πείθεσαι, “ψήνεσαι” που λέει η νεολαία. Πως είπατε; 60 km/h τελική ταχύτητα και 160 χιλιόμετρα αυτονομίας; Τέλειο. Φόρτιση μπαταρίας στο 70% μέσα σε μια ώρα; Ακόμα πιο τέλειο.
Το αστείο είναι ότι το σκούτερ κινείται από έναν κινητήρα, έναν κοινό Bosch 2.1 kW χωρίς ψήκτρες που βρίσκεται πάνω στον πίσω τροχό του. Ίδιο κινητήρα χρησιμοποιούν πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά σκούτερ, μια και η γερμανική εταιρία βλέποντας την τάση προς τα ηλεκτροκίνητα, έχει επεκταθεί δυναμικά στην Ασία. Με καλή μπαταρία τελευταίας τεχνολογίας αυτός ο κινητήρας σκάρτα 70 χιλιόμετρα αυτονομίας τα πετυχαίνει. Εκατόν εξήντα, με καμία κυβέρνηση.
Πάμε να δούμε τώρα την εταιρία πίσω από το Flow που λέγεται 22Motors και ελπίζουμε να μην είναι όνομα-ειλικρινής πρόθεση των ιδιοκτητών “εικοσιδύο σκούτερ θα φτιάξουμε και μετά την κάναμε”… γιατί η εταιρία είναι χρηματοδοτημένη από το κοινό σαν start up και σύμφωνα με τα λεγόμενά τους έχει μαζέψει σε σύντομο χρονικό διάστημα 1,6 εκατομμύρια δολάρια. Πολύ καλά, κανένα παράπονο. Λεφτά υπάρχουν.
Το σκούτερ είναι “ειδικά σχεδιασμένο για τις συνθήκες της Ινδίας”, όπως και πολλά άλλα σκούτερ της χώρας, και είναι μια δήλωση που ποτέ δεν καταλάβαμε, λες και τα γειτονικά Πακιστάν και Μπαγκλαντές έχουν άλλες απαιτήσεις.
Είναι καλοσχεδιασμένο και φαίνεται να έχει καλό πλαίσιο και γενικά τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο – οι 17 από τους 100 ανθρώπους στον κόσμο είναι Ινδοί! Οι Ινδοί είναι επίσης διάσημοι ανά τον κόσμο για τις επιδόσεις τους στις επιστήμες και τα κομπιούτερ, τις ψηφιακές καινοτομίες, κ.λπ. Γι’ αυτό και υπόσχονται μέσω ενός App για το Flow λαγούς με πετραχήλια… σε στυλ Μπόλιγουντ. Μόνο καφέ δεν θα φτιάχνει το σκούτερ, μόνο ψυχανάλυση στο δρόμο δεν θα σε βάζει να κάνεις.
Α, ναι και άν ξεμείνεις από μπαταρία που τα έχει παίξει από το φόρτισε-ξεφόρτισε η εταιρία σου δίνει καινούργια δωρεάν! Ασχέτως αν μια μπαταρία κοστίζει περί τα 300 ευρώ και το σκουτερ (ολόκληρο) θα κάνει 750 ευρώ στην Ινδία. Λεπτομέρειες…
Μια λεπτομέρεια πάντως, που μας τράβηξε την προσοχή στην επίσημη σελίδα της εταιρίας θα την μαρτυρήσουμε. Στο σύντομο μήνυμα προς τον κόσμο ο Parveen Kharb CEO και συνιδρυτής της εταιρίας, με κάτι περίεργα γυαλιά, μιλάει για έναν νέο τρόπο μετακίνησης που δεν είναι “Electric”, όπως νομίζαμε, αλλά “Electir Mobility” (όπως θα δείτε με τα μάτια σας, αν πατήστε εδώ).
Λοιπόν είτε οι τύποι μας δουλεύουν, είτε είναι πολύ μπροστά (μ’ αυτό το “Ελεκτίρ” Μομπίλιτι) κι εμείς δεν τους καταλαβαίνουμε. Ο χρόνος θα δείξει. Εμείς πάντως ευχόμαστε κάθε επιτυχία στις δραστηριότητές τους και μέχρι τότε, ¨εσείς καλά θα κάνετε να φυλαχτείτε γενικότερα από τα μεγάλα λόγια και τις τεράστιες υποσχέσεις…