Μια λιγότερη εταιρία κλασικών σκούτερ;
Δυστυχώς τα νέα που έρχονται από την Ινδία για την LML, τη γνωστή εταιρία των κλασικών σκούτερ, δεν είναι τα καλύτερα. Η εταιρία βρίσκεται μπροστά σε μεγάλη πιθανότητα πτώχευσης.
Για την Ιταλία η LML ήταν ένα “Succsess story”, μια πολύ πετυχημένη εμπορική δραστηριότητα που είχε φέρει την ινδική εταιρία να κοντράρει ακόμα και την Piaggio με την οποία κάποτε συνεργαζόταν στο παρελθόν.
Ητάν μάλιστα τέτοια η επιτυχία των κλασικών σκούτερ της LML – με μεταλλικό πλαίσιο και καπάκια, αλλά και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όπως οι κλασικές Vespa ΡΧ, με δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες – που σχεδόν υποχρέωσε την Piaggio να επαναφέρει στην παραγωγή τις Vespa ΡΧ 150 και 200.
Οι παραπάνω από 4.000 πωλήσεις της ιταλικής αντιπροσωπείας LML μέσα σε ένα χρόνο (2010) ήταν “πολύ μεγάλες” για να αγνοηθούν (διαβάστε εδώ το άρθρο).
Τώρα, τα κακά νέα έρχονται από το Κανπούρ της Ινδίας όπου εδρεύει η LML (Lohia Machinery LTD) και μιλούν για επερχόμενη πτώχευση.
Οι LML κατέγραφαν απώλειες τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην τοπική, στην ιταλική αγορά, αλλά κυρίως με την ισχυρότερη αγορά της Αιγύπτου, όπου οι άλλοτε δημοφιλέστατες “ινδικές Βέσπες” αντιμετώπισαν μεγάλο πρόβλημα λόγω νομοθεσίας.
Η κυβέρνηση είχε απαγορεύσει παντελώς τους δίχρονους κινητήρες από την αγορά! Από την άλλη υπήρχαν και οι τετράχονες LML, που όμως δεν ήταν τόσο δημοφιλείς.
Παράλληλα η ευρωπαϊκή αγορά είχε μόλις περάσει τις αυστηρές προδιαγραφές Euro4. Η εταιρία έπρεπε να κάνει επενδύσεις, αναβαθμίζοντας εργοστάσια, εργαλειομηχανές, μοντέλα, κ.λπ., δραστηριότητες που ήταν πολύ δαπανηρές.
Η LML ήταν εταιρία που συνεργαζόταν στο παρελθόν με την Piaggio στην Ινδία και παργήγαγε τις PX και το PK (με ειδική άδεια, under licence) πριν ανεξαρτητοποιηθεί και προχωρήσει μόνη της στην αγορά με μοντέλα που βασίζονταν (εντόνως…) στις Vespa, αλλά με δική της τεχνολογία. Όπως για παράδειγμα τον τετράχρονο 200άρη κινητήρα.
Τα τελευταία νέα μιλούν ότι στην LML έχει δοθεί διορία για να βρεθεί τρόπος αποπληρωμής όλων των χρεών μέχρι τον Νοέμβριο. Για να συνεχιστούν οι εργασίες της εταιρίας και να ξεκινήσει ο δρόμος της αποπληρωμής θα πρέπει να συμφωνήσει το 75% των δανειστών. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε η LML περνάει σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.
Αν η LML χρεοκοπήσει, με δεδομένο το τέλος παραγωγής των Vespa PX από την Piaggio, η σκηνή των κλασικών σκούτερ γίνεται φτωχότερη. Έτσι οι μόνες που θα μείνουν θα είναι οι ρετρο-μοντέρνες Scomadi και η νέα Lambretta – Innocenti, οι οποίες αμφότερες δεν εισάγονται στην Ελλάδα.
Σε περίπτωση που μπει λουκέτο στην εταιρία, οι συνάδελφοι σκουτερίστες που έχουν LML δίχρονες, τετράχρονες, αυτόματες ή με χειροκίνητο σασμάν, στην Ελλάδα και τον κόσμο, θα πρέπει να ζήσουν με την πιθανότητα έλλειψης ανταλλακτικών στο μέλλον. Υπομονή μέχρι τον Νοέμβριο που θα γνωρίζουμε τι θα συμβεί.