fbpx

PIAGGIO LIBERTY 125 ABS, 2016, Πρώτη επαφή

Ανανεώνεται κρατώντας την παράδοση

To αναγνωρίζεις αμέσως μόλις το δεις στο δρόμο. Είναι Liberty. Αλλά δεν έχει καμία σχέση με το παλιό γιατί στο νέο Liberty, ένα εντελώς νέο scooter, έχουν αλλάξει τα πάντα: από τους τροχούς, το πλαίσιο, τα πλαστικά, μέχρι τον κινητήρα, ενώ φέτος είναι εξοπλισμένο με ABS στο μπροστινό φρένο. Οι Ισπανοί φίλοι μας από το www.moto125.cc μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους μετά τις πρώτες βόλτες πάνω σε ένα Piaggio Liberty 125 ABS του 2016. Κείμενο: Carlos de la Cuadra, Φωτογραφίες: J. Olivares (Piaggio)

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Το Liberty ως ιδέα γεννήθηκε το 1997, στα 50ά γενέθλια της Vespa και επρόκειτο για την προσαρμογή της αισθητικής της Vespa ET4 πάνω σε σκούτερ με μεγάλης διαμέτρου τροχούς.

Ξεκίνησε πρώτα με κινητήρα 50 κυβικών και στη συνέχεια ανέβηκε στα 125 κυβικά. Από τότε έχουν πωληθεί 900.000 Liberty όλων των κυβισμών από 50 έως 200 cc.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

Τώρα έρχεται η σειρά της τελευταίας έκδοσης του 2016, που αναμφισβήτητα είναι ότι πιο προηγμένο έχει εμφανιστεί, διατηρώντας παράλληλα τις γραμμές των Liberty που γνωρίζουμε.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Ξεκινάμε με το πλαίσιο. Η σχεδίασή του είναι νέα με διαφορετική γεωμετρία, σχεδιασμένη να προσφέρει καλύτερο κράτημα και να διατηρείται η απαιτούμενη ευελιξία, παράλληλα με την άνεση του αναβάτη.

Η Piaggio ανακοινώνει ότι το νέο πλαίσιο έχει 15% παραπάνω στρεπτική ακαμψία και έχει αυξήσει κατά 17% την διαμήκη ακαμψία του.

Ο μπροστινός τροχός επιστρέφει στις 16 ίντσες (το σημερινό, γνωστό μας Liberty 3v είχε 15 ιντσών) και συνδυάζεται με έναν 14 ιντσών πίσω, έτσι ώστε να μείνει λογικό το ύψος της σέλας και να είναι αρκετός ο όγκος του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Παρότι οι αισθητικές αλλαγές δεν είναι ορατές με την πρώτη ματιά, υπάρχει μια νέα χρωμέ γραβάτα στο μπροστινό τμήμα της ποδιάς με τα κυρτά φώτα θέσης να φορούν λάμπες LED.

Στο πίσω φωτιστικό σώμα υπάρχει ένα φανάρι με τονισμένο “U”. Αλλαγμένο είναι επίσης και το σύστημα που ανοίγει η σέλα με τον αποθηκευτικό χώρο να έχει αυξηθεί (από τα 12,5) στα 17 λίτρα, που όμως και πάλι δεν είναι αρκετός για να χωρέσει ένα full face κράνος.

Η νέα σέλα είναι ψηλότερα τοποθετημένη από το έδαφος, δυσκολεύοντας τα χαμηλότερα αναστήματα είναι όμως καλοφτιαγμένη και διαθέτει πολύ όμορφες χρωμιωμένες λωρίδες που διατρέχουν τα πλευρά της.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Αλλαγμένο είναι επίσης το ταμπλό των οργάνων, που διατηρώντας το ύφος της προηγούμενης έκδοσης, ενσωματώνει τώρα μια μπλε οθόνη LCD με φωτισμό, όπου εμφανίζεται η στάθμη του καυσίμου, η ώρα, καθώς και ο μερικός και ολικός χιλιομετρητής.

Όσο για το φρενάρισμα, το νέο Liberty διαθέτει ABS στο βασικό εξοπλισμό. Όπως είδαμε και στην περίπτωση των Vespa Sprint και Vespa Primavera, το ABS είναι διαθέσιμo μόνο στον μπροστινό τροχό, ενώ αντίθετα διατηρείται το παραδοσιακό ταμπούρο στον πίσω τροχό. Ο προμηθευτής της μονοκάναλης μονάδας ABS είναι πλέον η Bosch (9,1), αντί της Continental που χρησιμοποιούσε η Piaggio μέχρι τώρα.

Για το Liberty θα υπάρξει και έκδοση “S” (με το αντίστοιχο κόκκινο λογότυπο πάνω από το δεξί μπροστινό φλας) σε γκρι ματ και κόκκινο χρώμα και θα φοράει κάποιες λεπτομέρειες που θα το κάνουν ξεχωριστό, όπως ζάντες, χειρολαβές, σχάρα, και καθρέπτες, όλα βαμμένα μαύρα, αλλά και σέλα με κόκκινες ραφές.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Μια ακόμα σημαντική αλλαγή στο νέο Piaggio Liberty 125 ABS είναι η κινητήρια μονάδα που ονομάζεται i-Get, είναι 3βάλβιδος, αερόψυκτος και έχει βελτιωμένες επιδόσεις με χαμηλούς ρύπους, κι έτσι είναι πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Ο εξελιγμένος κινητήρας θα προσφέρεται και σε 50 cc και σύντομα θα δούμε και την τετραβάλβιδη υγρόψυκτη, stop&go, έκδοσή του στο Piaggio Medley.

Κατ ‘αρχήν, ο κινητήρας του νέου Liberty μοιράζεται κοινές κάσες με τους παλαιότερους κινητήρες των τριών βαλβίδων, με τον έναν εκκεντροφόρο που συναντάμε στις Vespa Primavera / Sprint/ Piaggio Fly και στα τρέχοντα Liberty.

Ο κινητήρας i-Get χρησιμοποιεί νέο σύστημα ψεκασμού (μπεκ με 8 οπές) ενισχυμένο με αισθητήρα ατμοσφαιρικής πίεσης και παρέχει περισσότερη ισχύ (κατά 10%) και ροπή, μειώνοντας συγχρόνως την κατανάλωση κατά 16%.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Η αδράνεια του στροφάλου έχει αυξηθεί κατά 25% μειώνοντας τους κραδασμούς. Νέα πιο ήσυχη είναι η μίζα, ενώ το καπάκι μετάδοσης είναι ενίσχυμένο για να μειώνονται οι θόρυβοι προς τον αναβάτη. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα μετάδοσης που έχει πιο προοδευτική λειτουργία. Νέας σχεδίασης είναι και η εξάτμιση.

Στο δρόμο για μια σύντομη επαφή

Η εξέλιξη που δέχθηκε το νέο Piaggio Liberty 125 ABS αφορούσε και στη θέση οδήγησης που τώρα έχει γίνει πιο άνετη και προσφέρει περισσότερο χώρο για υψηλότερα αναστήματα (και πιο ευρύχωρο δάπεδο). Το σκούτερ κατεβαίνει πολύ εύκολα από το κεντρικό σταντ, ενώ δυστυχώς και σε αυτό το μοντέλο δεν υπάρχει πλάγιο στάντ, που μπορεί να τοποθετηθεί αργότερα σαν αξεσουάρ (υπάρχει η βάση).

Η σταθερότητα που προσφέρει ο μπροστινός τροχός των 16 ιντσών σε συνδυασμό με ευελιξία του 14άρη οπίσθιου προσφέρουν ένα σύνολο που αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα μέσα στην κίνηση και συγχρόνως προσφέρει καλή σταθερότητα.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Οι επιδόσεις του κινητήρα είναι καλές, η συνολική απόδοση πολιτισμένη, όπως και οι εκκινήσεις του από στάση, με τη μετάδοση να χαρακτηρίζεται προοδευτική και ομαλή παντού, χωρίς εξάρσεις και τινάγματα. Η τελική του 125 βρίσκεται κοντά στα 90 χ.α.ω.

Στα φρένα, εύσημα παίρνει το σύστημα ABS της Bosch που δουλεύει πολύ καλά, με τον 240 χιλιοστών διαμέτρου δίσκο της Nissin και τη δαγκάνα των δύο εμβόλων. Καμία σχέση με τη μονάδα της Continental που χρησιμοποιείται στη Vespa Sprint και Vespa Primavera. Η απόδοση του ABS είναι καίρια και όταν χρειάζεται.

Presentacion Piaggio New Liberty 125. Valencia 20 de enero de 2016.

Μέτριο είναι το ταμπούρο στον πίσω τροχό, που παρόλο που διαθέτει 140 χιλιοστά διαμέτρου φρενάρει μέτρια χωρίς δύναμη και αίσθηση. Αποτελεί παράδοξο ότι παρέμεινε στη θέση του και δεν μπορεί να συγκριθεί με την τεχνολογία του μπροστινού φρένου και τον κινητήρα i-get. Ταμπούρα χρησιμοποιούσαν τα Liberty σχεδόν 20 χρόνια πριν.

Η τιμή του Piaggio Liberty 125 ABS στην Ελλάδα έχει ανακοινωθεί στις 2.330 ευρώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ