fbpx

PIAGGIO XEVO 250, Πλήρης Δοκιμή

Ένα σκούτερ από τα παλιά

Σε μια προσπάθεια να προσφέρει η Piaggio μια φθηνή εναλλακτική λύση στα maxi scooter και τη μεσαία κατηγορία 250-300 επανέφερε στην ελληνική αγορά ένα μοντέλο του 2007, το Piaggio XEvo 250. Με τον παλαιότερο ψεκαστό κινητήρα Quasar των 250 κυβικών και τιμή στα 3.390 ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Piaggio XEvo 250

Αν το συγκεκριμένο σκούτερ της Piaggio είχε ελληνικό όνομα θα ονομαζόταν “εΞ-έλιξη”, αυτό σημαίνει “XΕvo” που προέρχεται από το Χ-Evolution. Το Piaggio XEvo 250 εμφανίστηκε το 2007 σαν εξέλιξη του προηγούμενου maxi scooter της εταιρίας το Piaggio Χ8 250 και ήταν παρόμοιας εμφάνισης. Οι μηχανικοί της εταιρίας είχαν βελτιώσει το πλαίσιο του Χ8, είχαν επανασχεδιάσει το κουστούμι και τον πίνακα οργάνων, διατηρώντας τον – πολυχρησιμοποιημένο σε πλήθος μοντέλων – κινητήρα Piaggio Quasar.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

Το Piaggio XEvo 250 ανήκει στην κατηγορία των “Maxi” σκούτερ, που σαν γεννήτορα έχουν το Honda Helix 250 του παρελθόντος, όπως και τα πρώτα Yamaha Majesty και Piaggio Hexagon. Για την ακρίβεια το πίσω μέρος του Piaggio XEvo 250 μοιάζει να έρχεται κατευθείαν από το παλιό Hexagon.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, με 1ΕΕΚ, υγρόψυκτος με 4 βαλβίδες και ηλεκτρονικό ψεκασμό. Ο κυβισμός του είναι 244 cc (διάμετρος x διαδρομή, 72 x 60 mm) με ιπποδύναμη 21,45 hp στις 8.750 rpm, και ροπή 2,0kgm στις 6.750 rpm

Piaggio XEvo 250

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: To χρώμα του σκούτερ που οδηγήσαμε ήταν μαύρο ματ, ένα χρώμα που δεν ταιριάζει σε όλα τα design, με την περίπτωση του Piaggio XEvo 250 να είναι από τις τυχερές. Το 250 έχει αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής με την εμφάνιση να είναι… εμφανώς παλιά και πολυφορεμένη. Αν κοιτάξεις το σκούτερ από μπροστά βλέπεις ένα πλατύ, φουσκωμένο φέρινγκ-ποδιά με τους δυο μεγάλους προβολείς.

Κοιτώντας το από το πλάι το ογκώδες πίσω μέρος “βαραίνει το 250, αφήνοντας το μπροστινό του τμήμα να φαίνεται ισχνό. Ένα μυτερό μπροστινό φτερό μοιάζει σαν ράμφος που ξεπηδά από ευτραφές πτηνό. Η έντονα διώροφη σέλα και η πλάτη του συνεπιβάτη και η ψηλή ζελατίνα είναι τα χαρακτηριστικά του scooter. Το Piaggio XEvo 250 κυκλοφορεί σε λευκό ή μαύρο χρώμα, αμφότερα ματ.

Piaggio XEvo 250

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεσαίου μεγέθους είναι το Piaggio XEvo 250, με το βάρος του φτάνει τα 171 κιλά κενό. Η κατανομή βάρους είναι 42,5% μπροστά και 57,5% πίσω, ενώ το μεταξόνιο είναι αρκετό στα 1.490 mm. Η σέλα είναι στα μάλλον πολλά 790 mm και το ντεπόζιτο χωράει 12 lt.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Το πιρούνι είναι συμβατικό με ανάποδο νύχι και έχει διαδρομή 90 χιλιοστών. Τα καλάμια του έχουν καλή διάμετρο, στα 35 χιλιοστά. Στο πίσω μέρος η ανάρτηση έχει δύο υδραυλικά αμορτισέρ με ρύθμιση στην προφόρτιση των ελατηρίων σε 4 θέσεις. Η διαδρομή του τροχού είναι 90 χιλιοστά και πάλι. Στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο μπροστά (260mm) και έναν πίσω (240mm).

Ο μπροστινός τροχός είναι 14” και συνεργάζεται με τον 13 ιντσών πίσω. Τα ελαστικά είναι 120/70 μπροστά και 140/60 πίσω. Οι ζάντες είναι χυτές, αλουμινένιες απλής σχεδίασης με 5 γεροδεμένα μπράτσα, βαμμένες μαύρες ματ και αυτές.

Piaggio XEvo 250

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Τα πόδια του αναβάτη χωρίζονται από ένα αρκετά πλατύ τούνελ, ενώ η επιφάνεια των μαρσπιέ είναι αρκετή. Η θέση οδήγησης είναι ουδέτερη, ο αναβάτης δεν είναι ούτε πάνω, ούτε “μέσα” στο σκούτερ. Τα χέρια πέφτουν πάνω στο τιμόνι σε φυσική θέση και υπάρχει ευρυχωρία για τα πόδια, με το μπροστινό τμήμα του σκούτερ να αποπνέει μια ογκώδη αίσθηση.

Piaggio XEvo 250

ΤΙΜΟΝΙ: Είναι αρκετά πλατύ και σε καλό ύψος για να μην εμποδίζεται το XEvo 250 από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων κατά τη διήθηση, με αντίβαρα στα άκρα του. Η ακτίνα στροφής του είναι μεσαία στα 4,9 μέτρα.

ΣΕΛΑ: Αρκετά μεγάλο το ύψος της και τα πόδια ανοίγουν περισσότερο λόγω πλάτους. Μπορεί η σέλα να διαθέτει πλάτος αλλά έχει λίγο αφρώδες που υποχωρεί κάτω από το βάρος του αναβάτη, κι έτσι στην πραγματικότητα αυτός κάθεται πάνω στο πλαστικό της βάσης της σέλας. Η σέλα γίνεται πάντως κουραστική μετά από αρκετή ώρα.

Piaggio XEvo 250

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Το ύψος της σέλας του συνεπιβάτη είναι μεγάλο. Για να ανέβει στη θέση του πρέπει να πατήσει δυνατά πάνω στο ένα μαρσπιέ να σηκωθεί και να περάσει το άλλο πόδι πάνω από την πλάτη. H θέση του συνεπιβάτη ενώ φαίνεται άνετη δεν είναι είναι, αφού έχει μικρό μήκος και τον περιορίζει, η πλάτη τον σπρώχνει μπροστά πάνω στον αναβάτη.

Η τοποθέτηση των ποδιών δεν είναι η καλύτερη, αφού πρέπει να πατάει πάνω στην προέκταση της ποδιάς με τις φτέρνες μέσα και τις μύτες έξω. Επίσης η ψηλή θέση του τον αφήνει εκτεθειμένο στον αέρα.

Piaggio XEvo 250

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η ζελατίνα είναι αρκετά καλής ποιότητας και το ύψος της μεσαίο. Είναι λειτουργική, δεν κάνει πολύ θόρυβο, αν και τα ψηλότερα αναστήματα πρέπει να σκύβουν λίγο για να προστατευτούν. Το πλάτος της ποδιάς είναι αρκετό κι έτσι καλύπτει τα κάτω άκρα του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ένα από τα πλεονεκτήματα του Piaggio XEvo 250 είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα και ότι είναι το μοναδικό σκούτερ με πορτμπαγκάζ. Ο χώρος των 56 λίτρων αποκαλύπτεται από το άνοιγμα της σέλας, αλλά και από το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ. Χωράει δύο κράνη full-face και αντικείμενα μήκους μέχρι 80 εκατοστών αφού είναι μακρύς και ενιαίος. Η σέλα ανοίγει είτε από το κεντρικό κλειδί ή από κουμπί στο τιμόνι. Επίσης υπάρχει και ντουλαπάκι αριστερά του τιμονιού με φόρτιση κινητού.

Piaggio XEvo 250

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μόλις ανέβεις πάνω στο Piaggio XEvo 250 ανακαλύπτεις ότι σου επιτρέπονται οι κινήσεις των ποδιών και μπορείς είτε να τα απλώσεις πάνω στην ποδιά σε μια θέση “custom” ή να τα τραβήξεις πίσω, πάνω στις προεκτάσεις – του συνεπιβάτη – σε μια σπορ θέση. Η μίζα που εκκινεί τον κινητήρα είναι θορυβώδης.

Το άνοιγμα του γκαζιού φανερώνει ένα μοτεράκι με νεύρο και καλή απόκριση, με προοδευτική ομαλή μετάδοση που πηγαίνει γρήγορα μέχρι 80-90 χ.α.ω. Ο κινητήρας του 250 είναι ευχάριστος χωρίς κραδασμούς και μπορεί να ανεβάσει (αργά μετά τα 90) το σύνολο πάνω από 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Piaggio XEvo 250

Η ανάρτηση πίσω είναι σκληρή χωρίς απόσβεση και μεταφέρει στη μέση των επιβαινόντων τις δυνάμεις που προέρχονται από τις λακκούβες των δρόμων. Το πιρούνι είναι λίγο καλύτερο στη λειτουργία του, αλλά θα ήθελε μεγαλύτερη διαδρομή, αφού τερματίζει (έστω και προοδευτικά) στα δύσκολα. Τα φρένα έχουν αρκετή δύναμη, ειδικά το μπροστινό, ενώ το πίσω φρένο είναι αδιάφορο, χωρίς αίσθηση.

Το σύνολο είναι γενικά σταθερό, μόνο που το δικό μας XEvo 250 εμφάνιζε ένα μικρό σκαλοπάτι καθώς έγερνε στην είσοδο των στροφών, ίσως λόγω οπισθόβαρης κατανομής βάρους. Το συνολικό βάρος των 185+ γεμάτων κιλών είναι παρόν, αλλά δεν προβληματίζει από τη στιγμή που αρχίσει να κινείται το σκούτερ.

Piaggio XEvo 250

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ένα από τα θετικά χαρακτηριστικά του Piaggio XEvo 250 είναι ότι είναι αρκετά καλό στην πόλη, είναι αρκετά καλό και στο ταξίδι. Δεν λάμπει πουθενά, αλλά γενικά τα καταφέρνει. Στους επαρχιακούς δρόμους με χαμηλή πρόσφυση θα δυσκολευτεί και χάνει την πορεία του προσωρινά, ενώ αντιπαθεί τους δρόμους με πολλές ανωμαλίες. Το 12λιτρο ντεπόζιτό του μπορεί να του προσφέρει αυτονομία πάνω από 250 χιλιόμετρα, αρκεί ο αναβάτης να μην έχει βαρύ δεξί χέρι.Piaggio XEvo 250

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Στη δοκιμή επιτάχυνσης το Piaggio XEvo 250 είναι πιο αργό από το παλιό Yamaha ΧΜΑΧ 250 που ήταν άμεσος αντίπαλός του, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης. Στα 0-50 m το Piaggio πετυχαίνει 4.56 s και στα 0-400 m χρειάζεται 18,61 s (17,95s Xmax, 18,5s το Suzuki Burgman 200), με τα 0-100 km να χρειάζονται 14.62 s (και 285 m), έναντι των 12.55 s (και 239 m) του Yamaha. H τελική ταχύτητα είναι τα 129,4 km/h και η κατανάλωση φτάνει τα αρκετά 4.4 λίτρα στα 100 km, πράγμα που σημαίνει ότι έχει αυτονομία 270 χιλιόμετρων.

ΤΕΛΙΚΑ…

Μια ματιά στον τιμοκατάλογο της Piaggio του 2007 αποκαλύπτει ότι το Piaggio XEvo 250 κόστιζε τότε 4.250 ευρώ. Σήμερα κάνει σχεδόν 850 ευρώ λιγότερα, με τον ανταγωνισμό να έχει δυναμώσει σε όλους τους τομείς από τότε. Στα θετικά του σημεία εκτός από τον συμπαθητικό κινητήρα και τους χώρους θα βάλουμε τον εξοπλισμό. Στα αρνητικά την ξεπερασμένη αισθητική του και τα μέτρια φρένα και αναρτήσεις.

Το Piaggio XEvo 250 προσπαθεί να γεφυρώσει τις επιδόσεις, τους χώρους, τη μετακίνηση στην πόλη και τα μικρά ταξίδια κι όλα αυτά με μια χαμηλή τιμή αγοράς. Αν προτεραιότητα για κάποιον είναι η χαμηλή τιμή τότε το Piaggio XEvo 250 μπαίνει στη λίστα με τις πιθανές επιλογές του.

Piaggio XEvo 250

ΟΡΓΑΝΑ: Όργανα μεγάλα και στρογγυλά, αυτοκινητιστικού τύπου εκτός από το αναλογικό κοντέρ και το στροφόμετρο, μία σειρά ενδεικτικών λυχνιών καθώς ένα κεντρικό ψηφιακό όργανο πολλαπλών ενδείξεων, με υπολογιστή ταξιδιού “trip computer”.

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Καλή η δέσμη των φώτων και στις δύο σκάλες, με αρκετά δυνατή κόρνα. Οι διακόπτες είναι μέτριας ποιότητας αλλά εργονομικοί.

Piaggio XEvo 250

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ο ανεφοδιασμός γίνεται από το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, άρα ο αναβάτης δεν χρειάζεται να κατέβει από το σκούτερ στο βενζινάδικο.

Piaggio XEvo 250

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχει κεντρικό και πλάγιο στάντ, με το κεντρικό στάντ να ανοιγοκλείνει δύσκολα. Σχάρα αποσκευών δεν υπάρχει, αλλά δυο γερές μεγάλες χειρολαβές που βοηθούν βασικά τον αναβάτη για το ανέβασμα του σκούτερ στο σταντ και για να στηρίζεται ο συνεπιβάτης. Οι καθρέφτες δίνουν καλό οπτικό πεδίο στον αναβάτη.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Παροχή ρεύματος στο ντουλαπάκι στα αριστερά της ποδιάς, πορμπαγκάζ, πλάγιο σταντ, trip computer, χειρολαβές, κ.α.

xevo 250

Δύσκολα ξεχωρίζει κάποιος το XEvo του 2007 (φωτό) με αυτό του 2015… αφού είναι τα ίδια εκτός ελαχίστων αισθητικών λεπτομερειών (φωτό Antonio Cuadra)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.390 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, με 1ΕΕΚ, 4βαλβίδες, με ψεκασμό, 244 κ.εκ.
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:21,4 hp, 8.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 90mm/ Δύο αμορτισέρ διαδρ.τροχού 90mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260 mm/ Δίσκος 240 mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ίντσες/ 13 ίντσες (ελαστικά 120/70-14, μπροστά 140/60-13 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.490 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:785 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:12 l
ΒΑΡΟΣ:171 Kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ