Άσε την πρίζα, πιάσε το ντήζελ
Και όμως το θέμα της οικονομίας καυσίμου και της μείωσης της ρύπανσης του περιβάλλοντος έχει πολλά ποδάρια και μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους χώρους, πέραν της ηλεκτροκίνησης. Η λύση λέγεται πετρέλαιο. Ντήζελ και σκούτερ δεν πορεύτηκαν ποτέ μαζί, εκτός ελαχίστων πειραματικών περιπτώσεων. Σημειώστε μια ακόμα.
Είναι ένα maxi-scooter αλλά όχι κοινό, αφού χρησιμοποιεί κινητήρα Diesel. Ονομάζεται Maz’Out 480 (ναι, “Μαζούτ” το ονομάζει, παίζει με τις λέξεις) και έχει σχεδιαστεί από τον Stéphane Fougère, του οποίου δουλειές έχουμε παρουσιάσει και στο παρελθόν (Concept και Ghost). O Fougère με το Maz’Out 480 επιστρέφει στις πιο συμβατικές γραμμές των σκούτερ, αφού η καινοτομία του δεν έγκειται στο σχέδιο αλλά την έξυπνη λειτουργία.
Κάτω από το ογκώδες κουστούμι κρύβεται ένας πετρελαιοκινητήρας Lombardini 480, που αποδίδει 12 ίππους και παράγει μεγάλες ποσότητες ροπής: 2,6 kgm σε ελάχιστες στροφές, τις 1.400 rpm. Όπως γνωρίζουν αυτοί που χρησιμοποιούν αυτοκίνητα diesel η οικονομία καυσίμου και η μεγάλη αυτονομία μπορεί να κάνει αυτό το maxi scooter πολύ ενδιαφέρον.
Πρόκειται για ένα δημιούργημα CAD του Fougere που χρησιμοποιεί την εξελιγμένη τεχνολογία των κινητήρων Diesel, κάτι που είχε αναφερθεί και στην περίπτωση του ινδικού Hero RNT 150 TDI που έχουμε παρουσιάσει στο παρελθόν.
Για να φιλοξενηθεί ο μεγάλος ντηζελοκινητήρας και να παραμείνει το κέντρο βάρος χαμηλά, το σωληνωτό πλαίσιο είχε κάποιες ιδιαιτερότητες, δηλαδή απομακρυσμένες σωλήνες υποπλαισίου, που δημιουργούν και μια πλατιά βάση σέλας. Το βάρος είναι μεγάλο στα 250 κιλά, λόγω του ότι ο πετρελαιοκινητήρας “τα έχει τα κιλά του”, ενώ υπάρχουν ταμπούρα, για κάποιο άγνωστο λόγο, στον μπροστινό και πίσω τροχό. Η ανάρτηση μπροστά γίνεται με πιρούνι μηχανισμού με βραχίονες και η πίσω διαθέτει ένα αμορτισέρ.
Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το σχέδιο του Stéphane Fougère θα προσελκύσει κάποιον κατασκευαστή για θαγοράσει την ιδέα. Από δικής μας πλευράς πάντως κερδίζει τα εύσημα ο Στέφανος.