Στα δικαστήρια για τα 3τροχα σκούτερ
Η Piaggio ήταν η εταιρία που έφερε τα 3τροχα σκούτερ στην αγορά ήδη από τα μέσα στης προηγούμενης δεκαετίας, άρα μπορεί να θεωρηθεί πρωτοπόρος, αλλά κι ότι έχει ένα λόγο παραπάνω στη συγκεκριμένη κατηγορία. Επίσης έχει ένα λόγο παραπάνω όταν θεωρεί ότι αντίπαλοι κατασκευαστές την αντιγράφουν. Και τότε αρχίζουν οι μηνύσεις, εναντίον της Yamaha και της Peugeot.
Με 150 χιλιάδες τρίτροχα ΜΡ3 να έχουν πουληθεί από το 2006 που πρωτο-εμφανίστηκαν μέχρι σήμερα η Piaggio φαίνεται να είναι προετοιμασμένη ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, με κάθε τρόπο. Η Piaggio απευθύνθηκε ήδη από πέρσι στη δικαιοσύνη και μήνυσε την Yamaha και την Peugeot, αφού σύμφωνα με ισχυρισμούς της ιταλικής εταιρίας, έχουν αντιγράψει την πατενταρισμένη τεχνολογία των MP3 στα δικά τους 3τροχα σκούτερ.
Τα βέλη στρέφονται συγκεκριμένα προς τα μοντέλα Peugeot Metropolis 400 και Yamaha Tricity 125 που μάλιστα έχουν πετύχει σημαντικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Η γαλλική εταιρία μηνύεται για παραποίηση πατέντας και αθέμιτο ανταγωνισμό και η γιαπωνέζικη εταιρία για αντιγραφή δομικών χαρακτηριστικών των βραχιόνων/ψαλιδιών της ανάρτησης και του σχεδίου.
Η απαίτηση της Piaggio είναι να εισπράξει αποζημίωση για “ζημίες μέσω αθέμιτου ανταγωνισμού” για κάθε ένα σκούτερ που έχει πουληθεί από τις δύο εταιρίες μέχρι σήμερα ή “να αποσυρθούν τα μοντέλα της Peugeot και της Yamaha από την αγορά”, κάτι που αν συμβεί – όπως αντιλαμβάνεστε – θα έχει μεγάλη σημασία. Η πρώτη δίκη έγινε τον Οκτώβριο του 2014 σε δικαστήριο του Μιλάνου και σε δικαστήριο του Παρισιού και έκτοτε οι δίκες συνεχίζονται.
Είναι δύσκολο να πούμε εμείς αν η ιταλική εταιρία έχει δίκιο ή όχι, αφού πρόκειται για μηχανολογικές λεπτομέρειες τις οποίες πρέπει να μελετήσουν και να αποφανθούν εξειδικευμένοι επαγγελματίες και νομικοί. Παρά ταύτα στο σχέδιο που βρήκαμε κατατεθειμένο από την Piaggio στο αμερικανικό γραφείο πατεντών δεν μπορούμε παρά… να παρατηρήσουμε τις διπλές μπουκάλες (πιρούνι) που αναρτούν τον κάθε έναν από τους μπροστινούς τροχούς του σκούτερ ότι μοιάζουν εξαιρετικά με το σύστημα που χρησιμοποιεί η Yamaha στο Tricity 125!
Ο αριθμός πρωτοκόλλου της πατέντας στο US Patent Office (USPTO, US Patent and Trademark Office) είναι ο “US Patent 20130168944 A1” και έχει κατατεθεί από την Piaggio ήδη από το 2011. Αντίστοιχα οι πατέντες για την Ευρώπη έχουν κατατεθεί σε αντίστοιχο γραφείο που βρίσκεται στο Μονακό. Η δικαιοσύνη έχει το λόγο πλέον, την απόφαση της οποίας εμείς θα σας πληροφορήσουμε το συντομότερο δυνατό.