Θες εντουράκι της Piaggio;
Στην Ευρώπη και τον κόσμο το όνομα της Piaggio συνδέεται με τα σκούτερ. Δεν ισχύει το ίδιο και στην Κίνα όπου η Piaggio γράφει το όνομά της με μεγάλα γράμματα πάνω σε ντεπόζιτα μοτοσυκλετών.
Η συνεργασία, το Joint Venture που λένε στη γλώσσα του εμπορίου, μεταξύ Piaggio και Zongshen ξεκίνησε το 2004 όταν ο πρόεδρος της Κίνας Wen Jiabao, επισκεύθηκε το αρχηγείο του Piaggio Group στην Pontedera της Ιταλίας. Εκεί συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Piaggio Group τον Roberto Colaninno και υπέγραψαν την συνεργασία της Piaggio με την έκτη σε μέγεθος εταιρία δικύκλων της Κίνας την ZongShen. Αυτή ήταν η δεύτερη προσπάθεια της Piaggio στην Κίνα, με την πρώτη να έχει ξεκινήσει το 1994 με ένα άλλο joint venture, την Piaggio Foshan Motorcycle Co. Ltd., που είχε καταλήξει με ζημιά 60 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η συνεργασία με την Zongshen που εδρεύει στην πόλη Chongqing βρήκε την Piaggio να προσφέρει τεχνογνωσία και τα σκουτεράκια να χρησιμοποιούν περισσότερο το όνομα της κινέζικης εταιρίας και λιγότερο της Piaggio, έτσι ώστε να γίνει γνωστή σιγά-σιγά στην τεράστια αυτή αγορά. Εννοείται ότι αρκετά από τα μοντέλα της Piaggio που κυκλοφορούν στην Ευρώπη είναι κινεζικής κατασκευής, έτσι ώστε να μπορούν να κατεβάζουν την τιμή τους. Επίσης είναι πολλές δεκάδες τα ανταλλακτικά που κατασκευάζονται στην Κίνα και φέρουν τα λογότυπα της Piaggio.
To εργοστάσιο της ZongShen Piaggio που βρίσκεται στην πόλη Foshan στην περιοχή της Gaundong έχει επιφάνεια 110,000 τετραγωνικών μέτρων και είναι το μεγαλύτερο και πιο εξελιγμένο εργοστάσιο της Piaggio στο εξωτερικό, με τμήμα R&D και δυνατότητα κατασκευής 500,000 μονάδων τον χρόνο.
Kάποιος εκεί στην Ζongshen Piaggio πρέπει να διάβασε τον Ροβινσώνα Κρούσο, να ενθουσιάστηκε και να βάφτισε το 150αρι δρόμου Robinson, κι έτσι το ψευδο-εντούρο (ή μάλλον το ψευδο-στρήτ αν θέλετε) μοντέλο ονομάστηκε Robinson Cross-country.
Ο “εκτός δρόμου Ροβινσώνας” φοράει λάστιχα δρόμου, ανάποδο πιρούνι και κυματιστό δισκόφρενο, κι ένα ψηλότερο φτερό μπροστά και αυτό είναι όλο. Σας φαίνεται αστεία η εμφάνισή του; Θυμηθείτε πως κάπως έτσι ξεκίνησαν οι μοτοσυκλέτες για χώμα τη δεκαετία του ’50: ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Εκτός από τα παραπάνω μοντέλα που προσφέρονται σε 125 και 150 κυβικά και αερόψυκτο τετράχρονο κινητήρα με 1ΕΕΚ, υπάρχουν και τα Troy, που ακολουθούν το ίδιο στιλ εμφάνισης.
Η γκάμα του Piaggio Group όπως παρουσιάστηκε και στη μεγάλη κινεζική έκθεση CIMAMotor 2013 σε συνεργασία με την Zongshen περιλαμβάνει Vespa, μια και μόνο Moto Guzzi την Bellagio και το Aprilia 850 Mana.