fbpx

ΕΥΡΩΠΗ, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΤΡΟΧΩΝ 2014: Η ΓΑΛΛΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

Μια μικρή-μικρή αισιοδοξία

Μπρος στη Γαλλία… τι είναι η Γερμανία; Αν κάποιος δεν γνωρίζει το τι συμβαίνει στην ευρωπαϊκή αγορά δικύκλων δεν μπορεί να πιστέψει ότι η πρώτη αγορά σε πωλήσεις δεν είναι η γερμανική, αλλά η γαλλική. Και μάλιστα κατά πολύ…

Μόλις έφτασαν – φρέσκα – τα νέα στοιχεία για την αγορά δικύκλων της Ευρώπης, για τους δέκα μήνες του 2014. Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο λοιπόν βλέπουμε δυο αγορές, την ιταλική και τη γαλλική να σταθεροποιούνται. Την αγορά της Ισπανίας, της Ελλάδας και των Σκανδιναυικών κρατών να μεγαλώνει.

Ένα εκατομμύριο και πενήντα χιλιάδες δίτροχα… με κινητήρα πουλήθηκαν τους δέκα πρώτους μήνες της χρονιάς που διανύουμε, 50άρια και άνω των 50 κυβικών.

Το νούμερο αυτό αν συγκριθεί με την αντίστοιχη περσινή περίοδο βλέπουμε μια αύξηση της τάξης του +1.26%. Όχι μεγάλη αν την συγκρίνουμε με το +10.3% που είχε καταγραφεί το πρώτο τρίμηνο στης χρονιάς.

Yamaha XMAX 125. Στη Γαλλία μόνο, στο 10μηνο πουλήθηκαν 4.800 μονάδες

Yamaha XMAX 125. Στη Γαλλία μόνο, στο 10μηνο πουλήθηκαν 4.800 μονάδες

Η Γαλλία και η Ιταλία, οι δυο μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου σημείωσαν, η πρώτη 224.181 πωλήσεις και η δεύτερη 172.053 μονάδες. Πράγμα που σημαίνει ότι η Γαλλία μόνη της αγοράζει σχεδόν το 25% όλων των δικύκλων της ευρωπαϊκής αγοράς! Και οι δύο χώρες σημείωσαν μικρή αύξηση πωλήσεων σε σχέση με πέρσι, που διαμορφώνεται στο + 3.7% (Γαλλία) και + 2.1% (Ιταλία).

Μετά έρχοναι οι χώρες με μεγαλύτερη αύξηση, κυρίως στη βόρεια Ευρώπη, αλλά και την Ελλάδα, που σημείωσε ένα θετικό 9,3% στο κομμάτι των μοτοσυκλετών μόνο, αφού για τις πωλήσεις των 50αριών δεν υπάρχουν στοιχεία. Σχεδόν 30 χιλιάδες δίτροχα άνω των 50 κυβικών πουλήθηκαν στην Ελλάδα το πρώτο 10μηνο του ’14, διόμισι χιλιάδες περισσότερα απ’ ότι πέρσι την ίδια περίοδο.

Με ένα δυναμικό + 16.2% η ισπανική αγορά δείχνει να θέλει να επιστρέψει στις παλιές καλές μέρες. Η 4η σε μέγεθος ευρωπαϊκή αγορά, πούλησε 109.886 μονάδες (50άρια και άνω των 50cc), αφήνοντας έστω και προσωρινά τα τραγικά χαμηλά νούμερα του παρελθόντος.

Honda SH 150 eSP. Πρώτο σε πωλήσεις στην Ιταλία

Honda SH 150 eSP. Πρώτο σε πωλήσεις στην Ιταλία, με 7.800 κομμάτια

Η Μεγάλη Βρετανία είχε και αυτή τη δική της αύξηση με 91.658 κομμάτια και ποσοστό +10.2%, ενώ η Γερμανία που κατατάσσεται στην τρίτη θέση των πωλήσεων της Ευρώπης με 166.793 μονάδες, είχε ένα + 2.9% σε σύγκριση με το 2013.
Η ανάλυση των στοιχείων δείχνει ότι τα 50άρια διατηρούν το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της Ευρώπης (311.630 κομμάτια), αν και η πτώση των πωλήσεων φέτος είναι έντονη, ακόμα και σε χώρες με παραδοσιακά δυνατές αγορές, όπως η Γαλλία και η Γερμανία. Με πρόχειρους υπολογισμούς θα υποθέσουμε ότι η ελληνική αγορά 50αριών έχει κυμανθεί στο 10μηνο κοντά στα 5.000 κομμάτια… κι αν έχουμε καταφέρει να βρούμε στοιχεία μέχρι το τέλος της χρονιάς θα σας ενημερώσουμε για το πραγματικό νούμερο.

Πτώση των πωλήσεων των 50αριών στην Ευρώπη το 2014

Πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις των 50αριών στην Ευρώπη το 2014

Η αγορά των 50αριών στην Ευρώπη σημειώνει φέτος (α’ 10μηνο του ’14 πάντα) μια μείωση της τάξης του -9.8% και σε εθνικά επίπεδα καταγράφεται στο -8.3% (Γαλλία) –14.4% (Γερμανία) –15.8% (Ιταλία) -5,2% (Ισπανία) και -1.9% για τη Μεγάλη Βρετανία.

Μικρή αισιοδοξία λοιπόν για την Ευρώπη και τους δύο τροχούς, κι εδώ πρέπει να επαναλάβουμε ότι η ευρωπαϊκή αγορά είναι σχεδόν ασήμαντη σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, με την παγκόσμια αγορά. Για το ένα εκατομμύριο κομμάτια που έχει πουλήσει η “Γηραιά Ήπειρος” μέσα στο 10μηνο του 2014, η υπόλοιπη παγκόσμια αγορά έχει να επιδείξει ένα… 40 εκατομμύρια κομμάτια. Τι είμαστε εμείς λοιπόν; Ένα ελάχιστο, μικρό κομμάτι.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ