Ένα βήμα μετά την μετακίνηση
Τρία νέα σκούτερ παραγωγής παρουσίασε η ινδική γίγας Hero Motocorp στο σαλόνι Auto Expo 2014 που έγινε στο Δελχί, δύο συμβατικά και ένα υβριδικό. Με αυτές τις παρουσίες η Hero επεκτείνει την γκάμα της στην κατηγορία των 100 εως 150cc αλλά κυρίως κλείνει το μάτι στην Ευρώπη, μέσα από τη βελτιωμένη τους αισθητική.
Η Hero Motocorp δεν είναι μια ασήμαντη ή τυχαία εταιρία, αφού παρότι σταμάτησε να συνεργάζεται με τη Honda (μετά από 26 χρόνια) συνεχίζει να διατηρεί το Νο1 στις πωλήσεις δίκυκλων στην Ινδία… που δεν είναι μια καθόλου μικρή αγορά.
Έντονη η επιρροή της ευρωπαϊκής σχεδίασης στα νέα σκούτερ της εταιρίας που απολαμβάνει την πρώτη θέση στις πωλήσεις της, δεύτερης σε μέγεθος παγκόσμια, ινδικής αγοράς που απορροφά 13 εκατομμύρια δίτροχα τον χρόνο.
Σύμφωνα με τις στατιστικές η παραγωγή σκούτερ και μοτοσυκλετών, μικρών σκούτερ και μικρών μοτοσυκλετών για να είμαστε ακριβείς, αυξήθηκε το 2013 κατά 17%, με τα περισσότερα σκούτερ να βρίσκονται στην κατηγορία των 100-110 κυβικών. Τα σκούτερ, κυρίως λόγω της κατάστασης των δρόμων της Ινδίας καταλαμβάνουν το 25% επι των συνολικών πωλήσεων δικύκλων, ένα ποσοστό που μεταφράζεται σε 3.250.000 μονάδες τον χρόνο… μόνο.
Το Hero Zir 150 δοκιμάζει τη σχεδιαστική γραμμή maxi scooter GT, ένα concept που δεν έχει δοκιμαστεί από ντόπιο κατασκευαστή μέχρι στιγμής, αφού μέχρι σήμερα όλοι έφτιαχναν μικρά, αστικής μετακίνησης σκούτερ. Με κινητήρα 157 cc και υδρόψυκτο 2βάλβιδο κινητήρα 14 ίππων, το Zir διαθέτει και συνδυασμένα δισκόφρενα και ντεπόζιτο 9 λίτρων.
Το Hero Zir 150 όπως και το έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός τουριστικού προορισμού σκούτερ που θα μεταφέρει άνετα δύο άτομα, με την εταιρία να ανακοινώνει τελική 110 χ.α.ω.
Το Hero Leap δεν είναι ένα καινούργιο σκούτερ, αφού έχει παρουσιαστεί ήδη από πέρσι σαν πρώτυπο στο σαλόνι Auto Expo του Δελχί το 2012.
Τώρα όμως έρχεται η ώρα να μπει στην παραγωγή και σύμφωνα με τη Hero το υβριδικό αυτό σκούτερ θα είναι το ακριβότερο που έχει κατασκευαστεί από την εταιρία και θα πωλείται σε αγορές που δείχνουν ενδιαφέρον για τέτοια δίτροχα. Πρόκειται για πρωτιά της Hero που θα εξάγει τα οικολογικά ευαίσθητα σκούτερ της στη Νότια Αμερική και σε ασιατικές αγορές.
Το Hero Leap διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά και έναν ακόμη εσωτερικής καύσης 125 cc σε περίπτωση που η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ξεφορτιστεί.
Το ντεπόζιτο είναι μόλις 3 λίτρων και υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η Hero ανακοινώνει βάρος 140 κιλών, τελική 100 χ.α.ω και αυτονομία 340 km.
Το Hero Dare 125 κινείται στην αιχμηρή, μοντέρνα αισθητική, ελαφρά προς την σπορ πλευρά κινούμενο από κινητήρα 125cc απόδοσης 9,1 ίππων.
To Dare όπως και το Leap και το ZIR της Hero αποτελούν το επόμενο βήμα, την εξέλιξη των ινδικών σκούτερ, που μέχρι σήμερα ξεκινούσαν και τέλειωναν στο ρόλο του απλού και λειτουργικού μεταφορέα.