Η τρέλα των γραφειοκρατών
Υπάρχει έντονη φημολογία τώρα τελευταία στην Ευρώπη για νόμο που ερευνάται από τους γραφειοκράτες νομοθέτες της Ε.Ε. που θα υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες (και των) σκούτερ να τοποθετούν μόνο την μάρκα και τον τύπο που ορίζει εξ’ αρχής ο κατασκευαστής!
Το καταλάβατε ή να το ξαναπούμε; Μισό λεπτό λοιπόν, να το κάνουμε “λιανά” για να το εμπεδώσουμε και εμείς… Θα αγοράζουμε ένα σκούτερ πχ της “A” εταιρίας, η οποία στην πρώτη τοποθέτηση θα έχει επιλέξει λάστιχα, ας πούμε της Dunlop συγκεκριμένου τύπου. Εμείς όποτε θελήσουμε να τα αντικαταστήσουμε για οποιονδήποτε λόγο δεν θα μπορούμε να βάλουμε Michelin ή Bridgestone γιατί δεν θα μας το επιτρέπει ο νομοθέτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
Μόνο τα λάστιχα που θα έχει ομολογκάρει η εταιρία που έφτιαξε το σκούτερ σαν τα πιο κατάλληλα (ή πιο συμφέροντα για την ίδια π.χ.) θα μπορεί να τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης άσχετα αν του ταιριάζουν, αν είναι μέτρια σε απόδοση, αν δεν συμπαθεί τα χαρακτηριστικά τους (πχ δεν δουλεύουν σωστά στη βροχή, κ.λπ.). Τρελό έτσι; Και όμως στη Γερμανία…
Και όμως στη Γερμανία ο νόμος αυτός ισχύει και απαιτεί/υποχρεώνει από τους ιδιοκτήτες σκούτερ και μοτοσυκλετών να χρησιμοποιούν μόνο ομολογκαρισμένα εξαρτήματα, απαγορεύοντας του να επιλέξει άλλη μάρκα και τύπο ελαστικών, αν ο κατασκευαστής δεν το έχει επιλέξει ή καταθέσει επίσημα! Μέσα στις υποχρεώσεις των κατασκευαστών ελαστικών, είναι ότι πρέπει να διατηρήσουν το συγκεκριμένο προϊόν (ελαστικό και τύπο) στην αγορά για δέκα χρόνια. Από κει και πέρα ο ιδιοκτήτης… δεν έχει στη διάθεσή του ομολογκαρισμένα ελαστικά για το δίτροχό του, κάτι που του δημιουργεί διάφορα προβλήματα με τον νόμο…
Έρχονται πρόσφατα λοιπόν οι φήμες που λένε ότι το 2016 ο νόμος αυτός θα περάσει και σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, αρχής γενομένης – από που αλλού; από την υπερβολική με τους νόμους και τις “καινοτομίες” – τη Γαλλία. Η Γαλλία είναι διάσημη για διάφορες παράλογες νομοθεσίες, από περιορισμό όλων των κινητήρων μοτοσυκλετών μέχρι 100 ίππους, τα φωσφοριζέ κίτρινα μπουφάν, τα υποχρεωτικά κιτ-αλκοτέστ που έπρεπε να κουβαλάει μαζί του κάθε δικυκλιστής, κ.λπ. Ένας από τους λόγους που υπάρχει “διαρροή φημών” περί των ελαστικών ήδη από σήμερα – τρία χρόνια νωρίτερα – είναι κυρίως για να σφυγμομετρηθεί η κοινή γνώμη και να μετρηθούν οι αντιδράσεις των μοτοσυκλετιστών, σκουτεριστών, δικυκλιστών, αλλά παράλληλα και κυρίως για να εξοικειωθούμε με αυτή την παράλογη ιδέα που θα γίνει νόμος. Μια “ιδέα” που ακούγεται παρανοϊκή σε εμάς, αλλά για τους ευρω-πολιτικούς της “κανονικότητας”, της νομιμότητας και την νομο-λατρείας είναι απόλυτα φυσιολογική.
Θα σας κρατήσουμε ενήμερους για τις εξελίξεις.