fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Πώς θα είστε πάντα ορατοί στον δρόμο (μέρος Β’)

Επισημαίνοντας την παρουσία μας στο δρόμο

Ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες στον τομέα της ασφάλειας των δύο τροχών είναι το να μπορούμε να γινόμαστε ορατοί στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Επειδή σκούτερ και μοτοσυκλέτες καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο στο δρόμο, είναι συχνά δύσκολο για τους οδηγούς μεγαλύτερων οχημάτων να μας δουν. Γι’ αυτό, σαν αναβάτες, είναι σημαντικό να λαμβάνουμε τις προφυλάξεις μας έτσι ώστε να ελαχιστοποιούμε τον κίνδυνο να περάσουμε απαρατήρητοι. Αυτό είναι το δεύτερο άρθρο συμβουλών επί του θέματος.

Μην θεωρείτε σίγουρο ότι οι άλλοι οδηγοί σας έχουν δει

Το αν φαίνεται ή όχι ένα σκούτερ ή μια μοτοσυκλέτα στο δρόμο είναι ένα “καυτό” ζήτημα για το οποίο έχουν γραφτεί σελίδες επί σελίδων. Δυστυχώς, αρκετοί οδηγοί αυτοκινήτων αποσπώνται και δεν προσέχουν όσο θα έπρεπε τα δίτροχα, ενώ κάμποσοι άλλοι τα θεωρούν “παράσιτα” της κυκλοφορίας, άνευ ειδικού βάρους και σημασίας.

Γι’ αυτό είναι πάντα καλύτερο να “παίζετε” με φρόνηση αυτό το δύσκολο “παιχνίδι επιβίωσης” και να υποθέτετε ότι οι άλλοι οδηγοί ίσως είναι αφηρημένοι, δεν σας βλέπουν ή σας αγνοούν, ακόμα κι αν εσείς τους βλέπετε ολοκάθαρα.

Αυτή η φιλοσοφία/τρόπος οδήγησης θα σας εξασφαλίσει ότι οι επιλογές σας θα είναι πάντα πιο ασφαλείς καθώς κινείστε είτε μέσα στην πόλη, είτε έξω από αυτήν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πως θα είστε πάντα ορατοί στο δρόμο (Μέρος Α’)

Τα φώτα βοηθούν

Το βράδυ,μοτοσυκλέτες και σκούτερ γίνονται ακόμα πιο δυσδιάκριτα, άρα το πρόβλημα της ορατότητάς τους μεγαλώνει. Χωρίς το φως του ήλιου ο αναβάτης πρέπει να βασίζεται στα φώτα του διτρόχου του, ενώ στο εξωτερικό δεν είναι λίγοι οι δικυκλιστές που φορούν αντανακλαστικές ταινίες πάνω από τα μπουφάν τους τη νύχτα.

Όσο δε για τον μύθο ότι οι θορυβώδεις εξατμίσεις κάνουν τους άλλους να σας παρατηρήσουν, αυτό ισχύει, αλλά μόνο όσον αφορά το ακουστικό σκέλος… γιατί οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου μπορεί να τρομάζουν ακούγοντάς σας, αλλά δεν μπορούν να καταλάβουν πού ακριβώς βρίσκεστε! Άρα εξακολουθεί να υπάρχει – και μάλιστα να μεγαλώνει – ο κίνδυνος σύγκρουσης, αφού ο τρομαγμένος οδηγός που προπορεύεται και ακούει τον θόρυβο να κάνει τη λάθος κίνηση.

Η τοποθέτηση περισσότερων φωτιστικών σωμάτων (πχ. προβολάκια) δεν είναι καθόλου κακή ιδέα, είτε στο μπροστινό είτε στο οπίσθιο μέρος του δίτροχού μας, έτσι ώστε να αυξήσουμε την ορατότητά μας.

Επίσης μια τεχνική για να κάνετε αυτόν που σας ακολουθεί να σας προσέξει ή να σας δώσει σημασία, είναι να πατήσετε μια-δυο φορές γρήγορα και πολύ ελαφρά το μπροστινό ή το πίσω σας φρένο (ενεργοποιώντας το πίσω στοπ). Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με ένα πάτημα των αλάρμ, αν το σκούτερ σας διαθέτει αντίστοιχο διακόπτη.

Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε την κόρνα σας

Πατάμε την κόρνα μας εκεί που πρέπει, όταν θέλουμε να μας “ακούσουν”, κι εκεί που πιστεύουμε πως πρέπει να μας προσέξουν οπωσδήποτε. Σίγουρα η κακή συνήθεια μερικών να πατούν διαρκώς την κόρνα τους δεν είναι ό,τι καλύτερο και σίγουρα γίνεται πολύ εκνευριστικό, αλλά… Όταν βλέπουμε έναν ή μια οδηγό να πηγαίνει για παράδειγμα ζικ ζακ στο δρόμο (και κατά 90% να κοιτάζει το κινητό του/της) πρέπει να τον/την ειδοποιήσουμε, ούτως ώστε να δηλώσουμε την παρουσία μας.

Πολλοί είναι αυτοί που δεν ασχολούνται με σκούτερ και μοτοσυκλέτες (αφού “αγνοούν”, περιφρονούν ή ξεχνούν την ύπαρξή τους στους δρόμους) όταν αλλάζουν λωρίδες, άρα η κόρνα γίνεται το καλύτερο μέσον για να τραβήξουμε την προσοχή τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ