Το “ψυχωμένο” 125άρι
Κυβισμός: 124,9cc * Ιπποδύναμη: 11,6 ίπποι (8,5 kW) στις 8.500 rpm * Τελική: 111 km/h (πραγματική) * Βάρος: 139 kg (άδειο)* Τιμή: 2.595 ευρώ (Απρ. 2024)
Η Voge, μια νέα εταιρία στο χώρο των σκούτερ, με το δεύτερό της κιόλας μοντέλο, το SR1, καταφέρνει να εντυπωσιάσει με τη δυναμική της, κι ας μιλάμε για ένα μόλις 125 κυβικών σκούτερ. Τι σκούτερ όμως; Πρώτης τάξης… premium. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφία: Οδυσσέας Σολωμού.
Κοιτάξτε να δείτε τι γίνεται σήμερα στην αγορά των σκούτερ. Το νέο Voge SR1, που ακόμα “δεν πάτησε καλά-καλά” τις ρόδες του στην ελληνική αγορά, έχει ήδη καταφέρει να ταξινομήσει μέσα στο 2024 σχεδόν 500 μονάδες!
Tι λέει αυτό από μόνο του; Ότι ο κόσμος έχει ανακαλύψει αμέσως την αξία του SR1, σε σχέση με τα χρήματα που πληρώνει, και το τιμά ιδιαιτέρως, παρότι – προσέξτε τη λεπτομέρεια – το μοντέλο ανήκει σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατηγορία με υψηλό ανταγωνισμό, ο οποίος πρώτα απ’ όλα παρατάσσει τα Honda PCX125 και Yamaha ΝΜΑΧ 125, αν μιλήσουμε για τις ιαπωνικές εταιρίες, γιατί υπάρχουν κι άλλοι σοβαροί διεκδικητές, όπως το Zontes M125, SYM ADX 125, κ.λπ.
Το Voge SR1, που κατά την ταπεινή μας άποψη θα έπρεπε να αναγράφει και τον κυβισμό δίπλα στο όνομά του (125), τράβηξε αμέσως την προσοχή του κοινού των σκουτεριστών, προφανώς μιας και η κινεζική Voge αντιμετωπίζεται σαν αξιόπιστη και έμπιστη εταιρία στο χώρο της μοτοσυκλέτας.
Η Voge είναι μια εταιρία που ανήκει στην κατασκευάστρια κινητήρων – και όχι μόνο – Loncin, της οποίας τα έργα και τις ημέρες είχαμε την τύχη να δούμε από κοντά σε πρόσφατο ταξίδι μας στα εργοστάσιά της στην Κίνα.
Μετά τις μοτοσυκλέτες της Voge (έχει επικρατήσει να προφέρεται “Βοτζ”) δύσκολα θα φανταζόταν κάποιος πως η εταιρία θα έμπαινε με τόση φόρα και στο χώρο των σκούτερ, ξεκινώντας με το πολύ καλό SR4 Max (που γνωρίζαμε την αξία του, μιας και είναι ίδιο με το BMW C 400 GT) και περνώντας αμέσως μετά “με χτύπημα στο υπογάστριο”… του χώρου των σκούτερ, με ένα 125άρι, το SR1… όπως θα δούμε παρακάτω.
Θα μπορούσε να πει κανείς πως: “εντάξει το SR4 το φτιάχνει χρόνια η Voge για λογαριασμό του βαυαρικού εργοστασίου και ‘το ξέρει’, γι’ αυτό είναι τόσο καλό. Το 125αράκι όμως είναι ολοκαίνουργιο, είναι το πρώτο της βήμα σε μια τελείως ιδιαίτερη και ξεχωριστή κατηγορία, για να δούμε τι ψάρια πιάνει;” Κι εδώ είναι που ξεκινάει το ενδιαφέρον.
Το σκούτερ αυτό ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία των mini GT σκούτερ ή Urban GT, ελαφρύ, χαμηλό, μαζεμένων διαστάσεων με πολλές πρακτικές πτυχές και προορίζεται να είναι αποτελεσματικό σε 100% αστικό τερέν.
Τα mini GT σκούτερ έχουν την υποχρέωση να προσφέρουν και μια άνετη σέλα, έστω στον οδηγό-αναβάτη και να υπηρετούν στο έπακρο την ιδέα της ευελιξίας στην πόλη και της ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης.
Από πλευράς εμφάνισης έχουμε να πούμε δυο πράγματα: μπορεί το SR1 “να μην τρελαίνει το μάτι” αφού χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις στις γραμμές του, από την άλλη όμως έχει μια μοναδικότητα, ενώ αναδεικνύει την προσεγμένη σχεδίασή του όταν στρίψει (δείτε τις φωτογραφίες) σε γωνία τριών τετάρτων και φανούν οι κομψοί του προβολείς.
Φυσικά και είναι καλοσχεδιασμένο, φυσικά και έχει έναν δυναμισμό, ενώ αν μας έλεγαν να αλλάξουμε κάτι πάνω του, αυτό θα ήταν αυτές οι ασημένιες γρύλιες στο πλάι του φέρινγκ/ποδιάς που μας φαίνονται παράταιρες.
Η αντιλαμβανόμενη από το μάτι του παρατηρητή ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό, ενώ υπάρχουν και άριστες λεπτομέρειες, “πινελιές ποιότητας” σε διάφορα σημεία του σκούτερ, κατατάσσοντάς το συνολικά στην κατηγορία των premium κατασκευών.
Ανάμεσα σε τρεις συντηρητικούς χρωματισμούς μπορεί να διαλέξει κάποιος σήμερα το SR1 του, δηλαδή: Λευκό, Μαύρο και Γκρι και είμαστε σίγουροι πως όταν εμπλουτιστεί η γκάμα των χρωμάτων στο μέλλον, αυτό θα δώσει νέο, πιο ζωντανό χαρακτήρα στο μοντέλο και θα ενδυναμώσει την σχεδίασή του.
Στο Δρόμο – Η ώρα της Δοκιμής
Ο αναβάτης τοποθετείται πάνω σε μια μαλακή, άνετη και χαμηλή σέλα (ύψους 775 mm από το έδαφος) στις παραδοσιακές γωνίες των mini GT: ορθή γωνία η σπονδυλική, ορθή γωνία τα γόνατα, οι πήχεις των χεριών παράλληλα με το έδαφος.
Οι μικρές και μαζεμένες διαστάσεις του σκούτερ δεν περιορίζουν την ορθή εργονομία και τον χώρο που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης και είναι επαρκέστατος. Το στενό προφίλ του SR1 γίνεται ένα πρώτης τάξης πλεονέκτημα στη διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα και στο παρκάρισμα, αφού ο χώρος που απαιτεί είναι λίγος.
H απόσταση μεταξύ της σέλας και του τιμονιού είναι αρκετός για να κάθεται άνετα, σε μια φυσική όρθια θέση ο αναβάτης και μην ενοχλούνται τα γόνατά του… αρκεί να μην είναι πάνω από 1.80m (υπάρχουν δυο γωνίες για λόγους design και μόνο στο ανώτερο/οπίσθιο τμήμα της ποδιάς, που πλησιάζουν τα γόνατα), ενώ το μεταξόνιο του SR1 είναι το τυπικό της κατηγορίας στα 1.320 mm.
Tα γκριπ – οι χειρολαβές στα ελληνικά – είναι ελαφρώς περίεργες όσον αφορά την επιφάνειά τους, ενώ δεν είναι πολύ πρακτικές, ειδικά όταν φοράς γάντια.
Με τις πρώτες περιστροφές των τροχών γίνεται φανερό πως η Voge έχει κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, αφού ο αναβάτης γίνεται αποδέκτης μιας πολύ καλής ποιότητας κύλισης.
Μπορεί το βάρος να είναι αρκετό κοντά στα 140 κιλά (με το σκούτερ γεμάτο), αλλά η αίσθηση που μεταφέρεται στο χρήστη είναι πολύ ελαφρύτερη.
Ευκολόχρηστο και γρήγορο στις αντιδράσεις του το Voge SR1 125, με άνετη μαλακή σέλα, το μόνο ίσως που θα ήθελε για να γίνει τέλειο (αν και δεν το προσφέρει η κατηγορία των mini GT) θα ήταν ένα επίπεδο δάπεδο. Αλλά για να ενισχυθεί το πλαίσιο και να τοποθετηθεί εκεί το ρεζερβουάρ για την ορθή κατανομή βάρους, υπάρχει ένα ψηλό τούνελ.
Ο κινητήρας τώρα, αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη έκπληξη που υποδέχεται τον δοκιμαστή του Voge SR1, αφού πρόκειται για ένα σύνολο τελευταίας γενιάς, τετράχρονο, υγρόψυκτο, (διάμετρος x διαδρομή 52,4 x 57,9 mm)με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες, με διαμήκες ψυγείο στο δεξί άκρο του στροφάλου και παρότι είναι προδιαγραφών Euro 5, από πλευράς επιδόσεων φέρεται σαν να αψηφά τις αυστηρές προδιαγραφές. Και εξηγούμαστε.
Η εταιρία ανακοινώνει 8,5 kW ή 11,5 ίππους στις 8.500 rpm και ροπή 11 Nm στις 6.500 rpm, ενώ στην πράξη ο κινητήρας συμπεριφέρεται σαν να αποδίδει 15 ίππους, που είναι και το όριο της κατηγορίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης τεχνική ανάλυση Voge SR1
Επίσης όσον αφορά την αξιοπιστία του, η Loncin-Voge αναφέρει πως έχει δοκιμαστεί σε πάγκους δοκιμών, με κύκλους λειτουργίας 200 ωρών σε υψηλές στροφές χωρίς διακοπή, και σε μακροχρόνιες δοκιμές 60.000 km, χωρίς κανένα πρόβλημα. Επίσης η Voge ανακοινώνει πως η κατανάλωση φτάνει τα 37 km σε κάθε λίτρο.
Στο δρόμο το Voge SR1 125 εμφανίζεται με έναν “ψυχωμένο” κινητήρα που νομίζεις πως είναι 150άρης! Τη στιγμή που τα περισσότερα 125άρια Εuro5 πηγαίνουν σαν τα παλιά (καλά) δίχρονα 50άρια, το SR ξεχωρίζει προσφέροντας διασκεδαστικές επιδόσεις στο άνοιγμα του γκαζιού και μπόλικη ζωντάνια.
Μέχρι και 119 km/h (!) είδαμε στο όμορφο όργανο στις 8.500 περίπου rpm, εκ των οποίων πραγματικά είναι τα 111 km/h, μια πολύ καλή επίδοση για την κατηγορία.
Οι εκκινήσεις του Voge είναι δυνατές από στάση, λόγω κοντής μετάδοσης (από τα 15 km/h και μετά γίνεται η πλήρης εμπλοκή του φυγοκεντρικού), η απόκριση στο γκάζι είναι παντού καλή, με τον κινητήρα να εμφανίζει νεύρο ακόμα και στα 70 km/h.
Ο θόρυβος που εκπέμπει είναι πολύ χαμηλός, δεν υπάρχουν μηχανικοί θόρυβοι, υπάρχουν όμως λίγοι κραδασμοί που γίνονται αισθητοί στην περιοχή της σέλας, κι αυτό είναι και το μόνο τίμημα για έναν υψηλής απόδοσης κινητήρα, ενώ και στον τομέα της κατανάλωσης τα πήγε περίφημα: 2.6 με 2.8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Σε πιο ανοικτές διαδρομές υπολογίστε πως το 125αράκι μπορεί να κινείται με 800-100 km/h στο κοντέρ, προσφέροντας και καλή κατανάλωση, που θα του δώσει αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα, αφού το SR1 διαθέτει σχετικά μεγάλο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 8 λίτρων.
Στο άνοιγμα του γκαζιού το μοτεράκι της Voge βγάζει στις μεσαίες στροφές ένα χαρακτηριστικό μουγκρητό, ενώ από και και πάνω οι κραδασμοί εξαφανίζονται.
Καλή είναι και η ύπαρξη του “συστήματος ασφαλείας” ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού (traction control) που διαθέτει, αν και δεν μας χρειάστηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Πέραν της γρήγορης γεωμετρίας το Voge SR1 προσφέρει και καλό κράτημα, και παρότι το κοντό μεταξόνιο δεν είναι ό,τι καλύτερο για να προσφέρει σταθερότητα σε ένα μικρό σκούτερ, αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στην πραγματικότητα αφού το σύνολο διακατέχεται από σιγουριά στις κινήσεις του.
Καθώς είναι σταθερό, με προβλέψιμες αντιδράσεις, έρχεσαι γρήγορα από την ευθεία, πατάς το πολύ καλό μπροστινό φρένο και έπειτα ρίχνεις το SR1 δυναμικά μέσα στη στροφή χωρίς φόβο, αφού σου δίνει την απαιτούμενη αίσθηση ασφάλειας που θέλεις.
Με μπροστινό τροχό διαμέτρου 14 και οπίσθιο 13 ιντσών, εκτός των άλλων, η οδική συμπεριφορά παίρνει πολύ καλή βαθμολογία.
Παράπονο είχαμε μόνο από τα ελαστικά τα οποία γλιστρούσαν στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Η επόμενη έκπληξη για το μικρό της Voge έρχεται από την πίσω ανάρτηση, η οποία είναι δύο αμορτισέρ με πυκνές και πολλές σπείρες στα ελατήριά τους και δουλεύουν πολύ σωστά παρότι δεν έχουν ρύθμιση προφόρτισης. Και ξέρουμε πως στην κατηγορία των σκούτερ οι καλές οπίσθιες αναρτήσεις σπανίζουν.
Καλή λειτουργία έχει και το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά, με το νύχι στην έδραση του άξονά του, το οποίο έχει το εξής πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: παρότι μαλακό και άνετο στο δρόμο, στο φρενάρισμα δεν βυθίζεται προβληματικά, έτσι ώστε να προβληματίζει είτε τον αναβάτη είτε την είσοδο της στροφής κάτω από έντονη επιβράδυνση.
Και τα φρένα όμως είναι αποδοτικά, ειδικά το μπροστινό, που έχει δύναμη και αίσθηση και το ABS του είναι καλά βαθμονομημένο. Το πίσω φρένο είναι πιο απότομο ενεργοποιώντας το ABS γρήγορα και θα ήθελε περισσότερη αίσθηση στη μανέτα.
Tελικά – Η άποψή μας
Υπάρχουν πολλά 125άρια που είναι “διεκπεραιωτικά”, που απλά σε πηγαίνουν εκεί που θέλεις να πας, φαινόμενο που έχει ενταθεί με την υποχρέωση των προδιαγραφών Εuro 5 (φανταστείτε με τις Euro 5+ τι έχει να γίνει…).
Στην περίπτωση του Voge SR1 έχουμε να κάνουμε με μια φρεσκάδα και ζωντάνια που είναι ανακουφιστική σε 125άρι, κάνοντας την κάθε διαδρομή, όχι αγγαρεία αλλά πολύ ευχάριστη.
Πρόκειται για ένα σκούτερ κατηγορίας Mini GT, αλλά premium, με πολύ καλή τιμή για αυτά που προσφέρει.
Μάλιστα σημειώστε πως στα 2.595 € που πωλείται στην Ελλάδα διαθέτει τη χαμηλότερη τιμή στην Ευρώπη, αφού για παράδειγμα στην Ιταλία κοστίζει 2.790, στην Ισπανία 2.787, στη Γερμανία και τη Γαλλία 2.995 €.
Αυτό που θεωρούμε παράλληλα πολύ σημαντικό στην περίπτωση του SR1 είναι ότι παρόλο που είναι η πρώτη προσπάθεια της Voge να κατασκευάσει μικρό σκούτερ, στέφεται με μεγάλη επιτυχία.
Το Voge SR1 125 αποτελεί ένα πραγματικά καλό σύνολο, που εκπροσωπεί μια ακόμα γενιά βελτίωσης των κινεζικών σκούτερ, κάνοντάς μας να αναρωτιώμαστε πόσο ψηλά ακόμα μπορούν να φτάσουν και φυσικά… πόσες ακόμα εντυπωσιακές κατασκευές έχουμε να δούμε στο μέλλον από αυτή την εταιρία… και από αυτή τη χώρα.
Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Περίτεχνες και ποιοτικές είναι οι χυτές, αλουμινένιες ζάντες του SR1
- Το SR1 διαθέτει ESS σύστημα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος, KEYLESS, Dash Cam, έγχρωμη οθόνη LCD
- Η προστασία από τον αέρα είναι αρκετά καλή, παρά την μικρή (φιμέ) ζελατίνα, η οποία όμως κόβει αποτελεσματικά τον αέρα για το μέγεθός της και δεν αφήνει πολλούς ενοχλητικούς στροβιλισμούς
- Στην αριστερή ομάδα διακοπτών υπάρχει και αλάρμ
- Το κλειδί είναι Keyless και δίπλα στον περιστροφικό κεντρικό (φωτιζόμενο) διακόπτη υπάρχουν κουμπιά για το άνοιγμα του ρεζερβουάρ και της σέλας. Επίσης υπάρχει θύρα USB για φόρτιση
- Αριστερά στην ποδιά υπάρχει χρήσιμο ντουλαπάκι μικροαντικειμένων που κλειδώνει
- Σπορτίβικοι οι καθρέφτες, αλλά καλού πεδίου και καλά τα φώτα τη νύχτα
- Μεγάλα είναι τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη που κάθεται σε μια καλή σέλα και έχει στη διάθεσή του μεγάλες χειρολαβές
- Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες σε μια βάση/σχάρα που δέχεται top case
- Καλαίσθητο είναι το όργανο-έγχρωμη οθόνη, που έχει στροφόμετρο με μπαρίτσες και μικρές ενδείξεις (όχι πολύ ευδιάκριτες) στο κάτω του μέρος
- Διαθέτει επίσης ενδείξεις θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού και στάθμης βενζίνης
- Ο χώρος κάτω από τη σέλα δεν χωράει φουλφεις κράνος, αλλά τύπου jet
Θετικά σημεία
- Κινητήρας- Επιδόσεις
- Μπροστινό φρένο
- Αναρτήσεις
- Εξοπλισμός
- Σχέση ποιότητας και τιμής
Χρειάζεται βελτίωση
- Αίσθηση πίσω φρένου
- Αποθηκευτικός χώρος
- Λάστιχα στη βροχή
Zontes M125, Δοκιμή: Δηλώνει πλήρες και έτοιμο