Ένα Αdventure στα κέντρα των πόλεων
Mε εντυπωσιακή εμφάνιση και μεγάλες διαστάσεις, το νέο σκούτερ Thrust Defender 125 ADV εισέρχεται σαν urban adventure μοντέλο στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία από πλευράς κυβισμού για τη χώρα μας. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Πανίσχυρα τα 125άρια στην Ελλάδα, όπως είδαμε και στην πρόσφατη έρευνά μας και σε αυτή την κατηγορία επιλέγει να μπει το Thrust Defender 125 ADV με μια δυναμική εμφάνιση, που όμοιά του δεν έχει παρουσιαστεί ξανά.
Είναι και το urban camouflage που τονίζει τις αιχμές του, είναι και οι ιδιαίτεροι δύο προβολείς LED με τα φώτα DLR, η δίπατη μεγάλη σέλα, οι “γωνίες” στο design, η αποσπασμένη από το φέρινγκ ζελατίνα, το ψηλό τιμόνι, με όλα αυτά να δημιουργούν μια εικόνα οχήματος “παντός εδάφους”.
Προσεγμένο στις λεπτομέρειές του και καλοφινιρισμένο, αποπνέει έναν ευρωπαϊκό αέρα συνολικής εμφάνισης, ενώ χρησιμοποιεί στοιχεία που παραπέμπουν σε αντίστοιχες μοτοσυκλέτες Adventure. Δείτε για παράδειγμα τις λαστιχένιες προστατευτικές φυσούνες στο πιρούνι, το πλαϊνό καπάκι κάτω από τις χειρολαβές που θυμίζει βάση για βαλίτσες, το αρκετό ύψος από το έδαφος, την κοντή και ψηλή ζελατίνα του.
Το crossover – που έχει γίνει τόσο της μόδας τα τελευταία χρόνια – σκούτερ της Thrust είναι ένα μοντέλο που όχι μόνο φροντίζει τη σχεδίασή του αλλά και τη λειτουργικότητά του.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για κράνος (συγκεκριμένων διαστάσεων και σχεδίασης) και άλλα προσωπικά αντικείμενα, ενώ μπροστά προσφέρει ένα ζευγάρι ντουλαπάκια για να κρατάτε ασφαλή άλλα μικρο-αντικείμενα.
Ο εξοπλισμός του είναι σε καλό επίπεδο χωρίς ελλείψεις. Για παράδειγμα, όλος ο φωτισμός του είναι LED και ψηφιακά όργανα με οθόνη TFT 7″ και συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth.
Φοράει τεχνολογικά εξελιγμένο κινητήρα 124,2 κυβικών εκατοστών, προδιαγραφών Euro 5, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες!
Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 14,5 ίππους στις 9.500 rpm και η ροπή του τα 11Nm στις 8.800 rpm.
Οι τροχοί του Thrust Defender 125 είναι 14 ιντσών μπροστά και 13 πίσω και τα ελαστικά του έχουν μεγάλες διαστάσεις 120/80 μπροστά και 130/70 πίσω, με το βάρος να φτάνει γεμάτο τα 172 κιλά.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για maxi scooter με μεγάλες διαστάσεις και μεταξόνιο στα 1.600 mm, κάτι σπάνιο στην κατηγορία.
Παρ’ όλα αυτά, το ύψος σέλας παραμένει χαμηλό στα 760 χιλιοστά από το έδαφος, καλύπτοντας ακόμα και τα μικρότερα αναστήματα.
Το ρεζερβουάρ είναι μεγάλο και έχει χωρητικότητα 12,5 λίτρων, χαρίζοντας στο σκούτερ μεγάλη αυτονομία.
Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά με τις μαύρες μπότες και το χαρακτηριστικό μακρύ νύχι έχει καλάμια ικανής διαμέτρου 37 χιλιοστών, με την πίσω ανάρτηση να αποτελείται από δύο ογκώδη αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους και κάθετα τοποθετημένα.
Τα φρένα είναι δισκόφρενα και στους δύο τροχούς, τα οποία συνεργάζονται με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. H διάμετρός τους είναι 260 χιλιοστά μπροστά (και δαγκάνα δύο εμβόλων) και 220 χιλιοστά πίσω με μονοέμβολη δαγκάνα.
Tο Thrust Defender 125 ADV διαθέτει οθόνη TFT 7 ιντσών, κεντρικό και πλάγιο σταντ, μεγάλα αλουμινένια, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη και χειρολαβές στην ουρά και σύστημα keyless στην εκκίνηση.
Στο Δρόμο
Αμέσως γίνεται σαφές πως το Thrust Defender 125 διαθέτει το μεγάλο πλαίσιο και τον χώρο για να δεχτεί κάτω από τα πλαστικά του κινητήρα 300 κυβικών, όπως έχουμε δει να κυκλοφορεί (προς το παρόν) στις ασιατικές αγορές.
Το Defender είναι μεγάλο και άνετο για τα αναστήματα των Ευρωπαίων. Η θέση οδήγησης είναι άνετη με όρθιο τον κορμό του αναβάτη.
Το βάρος του είναι εύκολα διαχειρίσιμο, με το 125 να έχει έναν “αέρα” μικρότερου (σε μεταξόνιο) και ελαφρύτερου σκούτερ.
H σέλα είναι μεγάλη και ευρύχωρη με τα πόδια να τοποθετούνται πάνω σε δυο αρκετά μακριά μαρσπιέ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το τιμόνι, που έχει μεγάλο κόψιμο και βολεύει ιδιαίτερα στα δύσκολα περάσματα της πόλης και μέσα στο μποτιλιάρισμα.
Θυμίζοντας αρκετά Honda X-ADV σαν “κοψιά” από το πλάι, το Defender είναι φτιαγμένο για την πόλη όπως αποδεικνύεται και από την χαρακτηριστική απόδοση του κινητήρα του, αλλά όχι μόνο, όπως θα δούμε λίγο παρακάτω.
Ο τετραβάλβιδος, δύο εκκεντροφόρων τετράχρονος, υδρόψυκτος κινητήρας είναι αθόρυβος, δουλεύει ομαλά, όπως και η μετάδοσή του και είναι ζωντανός στις εκκινήσεις του.
Μετά το δυνατό ξεκίνημα από τα φανάρια, φτάνει τα 70 km/h σχετικά γρήγορα κι από εκεί και πάνω ανεβάζει στροφές πιο αργά μέχρι να πιάσει την τελική των 105 km/h (πραγματικά). Καθόλου άσχημα δηλαδή και μέσα στα επίπεδα της κατηγορίας στην οποία ανήκει.
Άξιο να αναφερθεί το κομψό τελικό της εξάτμισης που επιδεικνύει ποιότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια από πλευράς εργοστασίου, κάτι που συναντάμε σε διάφορα σημεία του Defender.
Η οδική του συμπεριφορά προσδιορίζεται από τον μεγάλο τροχό μπροστά 14 ιντσών και τον μικρότερο πίσω 13 ιντσών που δίνουν σταθερότητα, αλλά και ευκινησία στο σύνολο, με τα λάστιχα της CST να αποδίδουν καλά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Πέρα από την κομψή 7ιντση οθόνη που θα κερδίσει τον αναβάτη, και από πλευράς μεγέθους, αλλά και εμφάνισης και ενδείξεων/λειτουργιών, είναι οι αναρτήσεις και κυρίως η πίσω που αποτελεί ένα από τα σοβαρά πλεονεκτήματα του Defender έναντι του ανταγωνισμού. Εκεί που οι άλλοι “χτυπούν” τις ανωμαλίες του δρόμου, το Thrust απλά περνάει από πάνω τους.
Σε πολύ καλή κατάσταση θα βρεθεί και ο συνεπιβάτης (που κάθεται σε δεύτερο, υψηλότερο επίπεδο) σε μια χορταστικά μεγάλη σέλα και μεγάλες χειρολαβές στη διάθεσή του, όπως και καλής κατασκευής μεγάλα μαρσπιέ.
Η αίσθηση του μπροστινού φρένου μπορεί να μην είναι πολύ καλή, αλλά η δύναμη υπάρχει, ενώ και σε αυτή την περίπτωση (όπως συμβαίνει όταν υπάρχει CBS στα φρένα) ένα καλό φρενάρισμα επιτυγχάνεται απλά πατώντας το πίσω φρένο, δηλαδή την αριστερή μανέτα.
Στις αρνητικές παρατηρήσεις θα βάλουμε το πλάγιο στάντ που χτυπάει όταν κλείνει και τους ανάποδους διακόπτες κόρνας και φλας – μια “τακτική” που έχει ξεκινήσει από τη Honda και μας βρίσκει αντίθετους.
Τελικά-Συμπέρασμα
Το Thrust Defender 125 είναι από τα σπάνια σκούτερ στυλ Adventure στην κατηγορία του.
Μακρύ και εύσωμο, άνετο και έτοιμο για διαδρομές με ένα ή δύο άτομα, μέσα και έξω από την πόλη, θα επιδείξει μεγάλη αυτονομία μέσα από το 12,5λιτρο ντεπόζιτό του, το οποίο με μέση κατανάλωση 3,3 λίτρων στα 100 θα πλησιάσει τα 370 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.
Με τιμή στα 3.590 ευρώ δεν θα καταχωρηθεί στα φθηνά-οικονομικά της κατηγορίας, παίζει σε υψηλότερο επίπεδο, ενώ στοχεύει σε διαφορετικό κοινό που θέλει να ξεχωρίσει.
Έχοντας τη δυνατότητα να κινηθεί και σε ομαλούς χωματόδρομους και χρησιμοποιώντας σχεδιαστικά στοιχεία από το χώρο της μοτοσυκλέτας που φροντίζουν να το υπενθυμίζουν, το Thrust Defender 125 καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα.
Προτείνεται φυσικά στους αρχαρίους, αυτούς που προτιμούν τα 125άρια και στους κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου που μπορούν να οδηγήσουν αυτόν τον κυβισμό (υπό προϋποθέσεις), άρα έχει μπροστά του ένα ευρύ κοινό.
Το Thrust Defender 125 ADV διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: Γκρι, Μπλε και Πράσινο.
Περισσότερες πληροφορίες: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected], thrust-motor.com
Θετικά σημεία
- Κράτημα
- Εκκινήσεις
- Ανάρτηση πίσω
- Μέγεθος – Εμφάνιση
Χρειάζεται βελτίωση
- Ακρίβεια οργάνου
- Αίσθηση μπροστινού φρένου
- Διακόπτες (ανάποδα κόρνα-φλας)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
ΤΙΜΗ: | 3.590 ευρώ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: | Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 4βάλβιδος, 2ΕΕΚ με ψεκασμό |
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: | 14,5 ίπποι στις 9.500 rpm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Tηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ |
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Δισκόφρενο 260mm / Δισκόφρενο 220mm με CBS |
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | 14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 120/80 μπροστά και 130/70 πίσω) |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: | 1.600mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: | 760mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: | 12,5 lt |
ΒΑΡΟΣ: | 172 kg |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: | Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected] |