fbpx

QUADRO QOODER 400, Πλήρης Δοκιμή

Σκούτερ + ATV = Qooder

* Κυβισμός: 398 cc * Ιπποδύναμη: 31,5 ίπποι στις 7.500 rpm * Βάρος: 280 kg * Τελική: 132 km/h * Τιμή: 11.190 ευρώ

Τρεις εσείς; Τέσσερις εμείς! Η διαρκής κόντρα για “περισσότερη ασφάλεια” κατά τη μετακίνηση με σκούτερ εξακολουθεί, με το Quadro Qooder 400 να συνεχίζει την πορεία του στην αγορά, κατέχοντας την ιδιαιτερότητα του τέταρτου τροχού, αλλά κυρίως τα σκήπτρα του ασφαλέστερου σκούτερ στον κόσμο. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα τρίτροχα σκούτερ σε αναβάτες που δεν έχουν μεγάλη οδηγική εμπειρία. Συνεπώς, ένα τετράτροχο σκούτερ έχει τα εφόδια να γίνει ακόμα πιο αγαπητό σε σκουτερίστες ή αυτοκινητιστές που αναζητούν ένα μέσον όσο το δυνατόν πιο ασφαλές.

Το Quadro Qooder φτιάχτηκε με στόχο τους δεύτερους, ενώ όσοι έχουν οδηγήσει τρίτροχα σκούτερ και τα συγκρίνουν με τα δίτροχα, ξέρουν ότι όση ασφάλεια προσφέρει ο έξτρα τροχός, άλλη τόση ευελιξία αφαιρεί σε αντάλλαγμα. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του τέταρτου τροχού.

Παλιά τα σκούτερ ήταν δίτροχα, σωστά; Δεν είναι όμως έτσι, αφού από τότε (από το 1900 και κάτι) που εμφανίστηκε το πρώτο σκούτερ, παρουσιάστηκε δίπλα του κι ένα τρίτροχο, γιατί τότε υπήρχαν διάφοροι μικροί, “τρελοί” εφευρέτες εμπνευσμένοι ή ανέμπνευστοι που δοκίμαζαν διάφορες λύσεις. Εξάλλου, το πεδίο ήταν ανοιχτό, τίποτε δεν είχε εδραιωθεί, τα σκούτερ αποτελούσαν μια νέα ιδέα.

“Διαστημικό” και αεροδυναμικό το μπροστινό μέρος

Η επιτυχία της Piaggio με τα ΜΡ3 ήταν ότι όχι μόνο παρουσίασε, αλλά καθιέρωσε τα τρίτροχα σκούτερ στις αγορές του κόσμου. Αυτό θα ήθελε βέβαια να πετύχει και η Quadro με την τετράτροχή της κατασκευή.

Περίτεχνης σχεδίασης είναι οι καλής ποιότητας ζάντες

Η ιδέα της Quadro – πρώην ιταλικής και νυν ελβετικής εταιρίας – να βάλει τέταρτο τροχό σε σκούτερ ήταν τόσο έξυπνη όσο αυτή της Piaggio που έφερε τον τρίτο τροχό στη ζωή μας… Το ενδιαφέρον είναι ότι η Quadro (η οποία ανήκει στον σχεδιαστικό οίκο Marabese) είχε μακρά συνεργασία στο παρελθόν με την Piaggio για την παρουσίαση των ΜΡ3… άρα από κει άντλησε την τεχνογνωσία – δεν πρόκειται για τυχαία εταιρία.

Δύο ιμάντες στην τελική μετάδοση και η εξάτμιση στο κέντρο

Η Quadro είναι μια εταιρία που χρονολογείται από το 2010 και τώρα δραστηριοποιείται ήδη σε 20 χώρες του κόσμου. Τα οικονομικά της πηγαίνουν μάλλον καλά, ιδίως σε κάποιες συγκεκριμένες αγορές όπως η Γαλλία, όπου έχουν πουληθεί τα τελευταία επτά χρόνια 5.000 σκούτερ με το σήμα της!

Αν προσέξετε το 400 έχει “ρύγχος” σαν μοτοσυκλέτα Adventure!

Aισθητικά, για να μην χάνεται η εταιρική εικόνα, το Qooder μοιάζει πολύ με τα άλλα μοντέλα της εταιρίας, με τη μόνη διαφορά ότι έχει δυο τροχούς πίσω.

Στο Δρόμο

Το νέο μοντέλο, το Quadro Qooder, υπερτερεί του προκατόχου του (Quadro4) αφού έχει πλέον κινητήρα 400 cc (από 350 που ήταν πριν) και μεγαλώνει τον εξοπλισμό του, διατηρώντας παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης/ανάρτησης/κλίσης των τροχών HTS που κρατά πάντα σε επαφή όλους τους τροχούς με την άσφαλτο.

Ο κάθε τροχός έχει έναν βραχίονα κι ένα αμορτισέρ, τα οποία είναι ελαιοπνευματικά χωρίς ελατήρια.

Η σέλα δεν είναι πολύ ψηλά από το έδαφος, στα 780 mm, αλλά κυρίως είναι φαρδιά, κι αυτό θα δυσκολέψει τα χαμηλότερα αναστήματα. Πρέπει να είσαι πάνω από 1.75 για να πατάς τα πόδια σου στη γη.

Η θέση οδήγησης τοποθετεί χέρια και πόδια σε φυσικές γωνίες και η εργονομία είναι καλή, με εξαίρεση το περιορισμένο μήκος των μαρσπιέ, τα οποία θα έπρεπε να εκτείνονται περισσότερο προς τα μπροστά για μεγαλύτερη άνεση των κάτω άκρων.

Το συνολικό βάρος των 281 κιλών με το σκούτερ άδειο – και κοντά στα 300 γεμάτο – δεν είναι ευκαταφρόνητο, ενώ ο όγκος του δεν είναι μεγαλύτερος από ένα τρίτροχο σκούτερ… όσον αφορά στο μπροστινό του τμήμα.

Το πίσω μέρος του είναι, φυσικά, φαρδύ και ο όγκος μεγαλύτερος και πρέπει να το συνηθίσεις για να μην έχεις πρόβλημα ειδικά σε “σφιχτούς” ελιγμούς.

Πρακτικά ντουλαπάκια και ένα “χειρόφρενο” με κόκκινη λαβή δίπλα από την κλειδαριά

Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι το πόσο βαρύ είναι το μπροστινό σύστημα και το γεγονός ότι πρέπει να καταβάλλεις προσπάθεια για να στρίψεις το τιμόνι και το σκούτερ. Αυτά αν είσαι “δίτροχος σκουτερίστας”, γιατί αν είσαι τρίτροχος τότε δεν θα σε ξενίσει ιδιαίτερα το βάρος του μπροστινού συστήματος.

Αυτή είναι η τοποθέτηση για να χωρέσει το κράνος

Οι αντιδράσεις του Quadro Qooder στις προσταγές του αναβάτη είναι στην πραγματικότητα διαχειρίσιμες, μόνο που το σκούτερ γέρνει πιο αργά κι επίσης ανασηκώνεται πιο ράθυμα στην έξοδο της στροφής, απαιτώντας κάπως διαφορετικό χειρισμό και προγραμματισμό. Α

ντιστάθμισμα εδώ είναι η περίσσια σταθερότητα ενός τετράχρονου οχήματος, που δεν θα πρόκειται να σε ξαφνιάσει δυσάρεστα σε καμία περίπτωση. Στο Quadro Qooder 400 υπάρχει και το πλεονέκτημα του νέου κινητήρα, ο οποίος τώρα έχει 398,8 κυβικά, με αύξηση της ισχύος και της ροπής, 11 και 15% αντίστοιχα, προσφέροντας 31,5 ίππους.

Εδώ φαίνονται τα δυο παραλληλόγραμμα της ανάρτησης/διεύθυνσης

Χάρη σε αυτό τον κινητήρα το Qooder πετυχαίνει καλύτερες επιδόσεις και εκκινήσεις από ό,τι πριν, με την επιτάχυνση να είναι ισχυρότερη από τα 40 km/h και πάνω, το σκούτερ να εμφανίζει καλή απόκριση στο γκάζι μέχρι τα 100 km/h και μετά να πηγαίνει πιο αργά μέχρι την τελική ταχύτητα και τον κόφτη να επεμβαίνει στις 8.300 rpm.

Οι κραδασμοί του μονοκύλινδρου 4βάλβιδου κινητήρα (φτιάχνεται από την ταϊβανέζικη AEON) εμφανίζονται λίγοι στην περιοχή της σέλας.

Εννοείται ότι ένας κινητήρας μεγαλύτερου κυβισμού θα του έδινε – παρότι θα αυξανόταν κι άλλο το βάρος του – ακόμα καλύτερες επιδόσεις, αλλά αυτό το “κυνηγητό ίππων” είναι μια υπόθεση που δεν τελειώνει ποτέ: οι περισσότεροι θέλουν όλο και παραπάνω ίππους.

Μιας και οι αυτοκινητιστές είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Quadro Qooder, η ισορροπία βάρους/ιπποδύναμης φαίνεται να είναι καλή στο σύνολό της.

Μια μικρή ασάφεια που εμφανίζουν οι μπροστινοί τροχοί στις αργές ταχύτητες πόλης είναι μέσα στα χαρακτηριστικά του σκούτερ, κάτι που δεν ισχύει όταν το σύνολο ξεπεράσει τα 30-40 km/h.

Οι επιταχύνσεις από πλευράς κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού είναι απλά ικανοποιητικές και η πραγματική τελική του 400 είναι στα 132 km/h, με τη μέση κατανάλωση των 5,4 lt/ 100 km να προσφέρει αυτονομία 250 περίπου χιλιομέτρων, με τα 14 λίτρα του ντεπόζιτου.

Διακριτικά πλαστικά μαύρα φτερά πάνω από τους τροχούς

Όμως, είναι η συμπεριφορά του Qooder σε δρόμους με στροφές που θα εντυπωσιάσει ακόμη πιο πολύ τον αναβάτη – ε, και τους περαστικούς που θα μένουν με ανοιχτό το στόμα – αφού μπορεί και στρίβει “με όσα έρχεται”, ενώ ο αναβάτης θα τραβάει αποφασιστικά το τιμόνι για να βάλει στην επιθυμητή τροχιά τους δυο μπροστινούς τροχούς.

Ακόμα κι αν υπάρχουν ατέλειες στην επιφάνεια της ασφάλτου, το 400 “δεν καταλαβαίνει τίποτε” και περνάει από πάνω τους με πλήρη κλίση και πρωτόγνωρα διασκεδαστικά αποτελέσματα: βράχος σταθερότητας και σιγουριάς, με λίγα λόγια.

Μεγάλη σέλα για τον συνεπιβάτη, αλλά ψηλά τοποθετημένη

Τα αμορτισέρ κάνουν εξαιρετική δουλειά, εξαφανίζοντας λακκούβες και σαμαράκια, με τους τέσσερις τροχούς να διατηρούν την προδιαγεγραμμένη πορεία. Καταπίνουν τα πάντα στο πέρασμα των 14ιντσων τροχών, ενώ παρότι τα ακούς να χτυπούν από κάτω σου, τίποτε δεν φτάνει ως εσένα.

Τα κάποια γλιστρήματα του Quadro Qooder σε ορισμένες – ζόρικες – φάσεις, πάνω σε βρεγμένη άσφαλτο για παράδειγμα, πιστεύουμε ότι θα εξαφανιστούν με την αλλαγή των – αρκετά καλών, αλλά όχι κορυφαίων, σε γενικές γραμμές – ελαστικών Duro Racing που φορούσε.

Καθόλου άσχημη η πρόσοψη, με τη φιμέ ζελατίνα να την κολακεύει

Η σέλα είναι πλατιά και αρκετά άνετη για τον οδηγό και θα χρειαστούν ώρες για να αρχίσει να αισθάνεται κούραση, ενώ πιο καλά θα αισθάνεται και ο συνεπιβάτης, ο οποίος κάθεται πιο ψηλά στο δικό του -μικρότερο – κομμάτι σέλας που έχει περισσότερο και μαλακότερο αφρώδες υλικό.

Ο συνεπιβάτης πρέπει να σκαρφαλώσει για να ανέβει στη σέλα, έχει στη διάθεσή του καλά τοποθετημένες χειρολαβές, αλλά τα μαρσπιέ του είναι κάπως ψηλά σε σχέση με τη σέλα.

Κλασικοί και εργονομικοί οι διακόπτες

Το Qooder προσφέρει “πλήρη” πέδηση και στους 4 τροχούς, μέσω του συστήματος AWBS (All Wheels Brake System), με τέσσερα δισκόφρενα 240mm, τύπου μαργαρίτας, που ενεργοποιούνται είτε από την αριστερή μανέτα στο τιμόνι, είτε από το πεντάλ που βρίσκεται στο δεξί μαρσπιέ (περιορίζοντας δυστυχώς το μήκος του ακόμα περισσότερο).

Ένα γερό πάτημα της αριστερής μανέτας ή του πεντάλ θα κάνει το τετράτροχο να πετύχει πολύ καλές αποστάσεις φρεναρίσματος. Η δεξιά μανέτα ενεργοποιεί μόνο τους μπροστινούς δίσκους των αντίστοιχων τροχών.

Πατώντας και τις δυο μανέτες στο τιμόνι, που είναι ο εναλλακτικός τρόπος φρεναρίσματος (οι αυτοκινητάδες προτιμούν το πεντάλ, οι σκουτερίστες τις μανέτες) ο αναβάτης συναντάει σπογγώδη αίσθηση και θα πρέπει να βάζει δύναμη, για να εισπράττει όμως πολύ καλά φρεναρίσματα.

Σημειώστε ότι το Qooder δεν έχει ABS (που δεν το χρειάζεται στην ουσία) ενώ δεν εμφανίζει στο έντονο φρενάρισμα τη γνωστή βύθιση των πιρουνιών των κλασικών σκούτερ, χαρίζοντας ακόμα πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στο σκούτερ.

Ταξίδι με το Qooder θα μπορεί να κάνει ο ιδιοκτήτης του, αρκεί να συμβιβαστεί με την αυξημένη κατανάλωση και τη μέση αυτονομία, ενώ θα έχει να κινηθεί και σε χωματόδρομους – σε νησιά το καλοκαίρι για παράδειγμα – με λογικές, χαμηλές ταχύτητες και τη σιγουριά των 4 τροχών.

Η ζελατίνα είναι χαμηλή σε ύψος, παρέχοντας απλά ικανοποιητική προστασία από τον αέρα μέσα στην πόλη, ενώ για ταξίδια θα προτείναμε μια ψηλότερη.

“Αυτοκινητάδικης” σχεδίασης τα όργανα

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα του συνοδηγού (ανοίγει ξεχωριστά από την μπροστινή σέλα) μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος με την κορυφή του προς τα κάτω, κι εδώ έχουμε ένα από τα μειονεκτήματα του σκούτερ, το οποίο θα έπρεπε να μπορεί να αποθηκεύσει δύο κράνη ή ένα κράνος και μια τσάντα, έναν χαρτοφύλακα, ένα lap top, κλπ.

Μια μπαγκαζιέρα επιβάλλεται στην περίπτωση του Qooder. Από την άλλη, έχουμε μπροστά στην ποδιά ντουλαπάκια και παροχή USB για φόρτιση κινητών.

Τελικά

Με διαστάσεις ενός mega scooter, αλλά και αντίστοιχη τιμή στις 11.190 ευρώ, το Quadro Qooder 400 συστήνεται σαν ιδανικό σκούτερ σε έναν αυτοκινητιστή που θέλει να χρησιμοποιεί ένα σκούτερ το οποίο θα του προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Σημαντικό είναι ότι το 400 μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα με δίπλωμα αυτοκινήτου, αρκεί αυτό να έχει εκδοθεί μέχρι την 18η Ιανουαρίου του 2013.

Προτείνεται σε αυτόν που πάντα του άρεσαν αλλά ταυτόχρονα φοβόταν τις μοτοσυκλέτες ή τα σκούτερ… και δεν είχε καταφέρει να ξεπεράσει τη φοβία του ακόμα και πάνω σε σκούτερ με τρεις τροχούς. Το πλεονέκτημα του Qooder είναι τεράστιο, ειδικά στη βροχή και στο κομμάτι της σταθερότητας, κάνοντας βέβαια υποχωρήσεις στην κίνηση της πόλης λόγω περιορισμένης ευελιξίας και αυξημένου όγκου.

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 215 Defender, Mπουφαν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos

Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις

  • Τα φώτα που έχουν κλασικές λάμπες έχουν μέτρια απόδοση
  • Κοντά μπράτσα έχουν οι καθρέφτες που προσφέρουν αρκετά καλό οπτικό πεδίο
  • Υπάρχουν δυο “χειρόφρενα” πάνω στο scooter, ένα για να στέκεται όρθιο και ένα για να μην τσουλάει
  • Τελείως αυτοκινητάδικα τα όργανα, με δυο αναλογικά και ένα ψηφιακό στη μέση
  • Πολύ ενδιαφέρον μηχανολογικά και οπτικά έχουν οι δυο ιμάντες που δίνουν κίνηση στους δυο οπίσθιους τροχούς

ΥΠΕΡ

  • Σταθερότητα, ασφάλεια
  • Κινητήρας
  • Φρένα
  • Άνεση

ΚΑΤΑ

  • Ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες
  • Τιμή
  • Βάρος
  • Αίσθηση φρένων
  • Αποθηκευτικοί χώροι
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:11.190 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 398cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:31.5 ίπποι στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Υδροπνευματικό σύστημα HTS με δύο αμορτισέρ/Υδροπνευματικό σύστημα HTS με δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι 240 mm, δαγκάνες 2 εμβόλων/Δύο δίσκοι 240 mm, δαγκάνες 2 εμβόλων
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών/ 14 ιντσών (ελαστικά 110/80-14)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.580 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14,0 lt
ΒΑΡΟΣ:281 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ