Ένα μικρό Beverly εναντίον του Honda SH
* Κυβισμός: 154,8cc * Ιπποδύναμη: 14,7hp / 7.750rpm * Βάρος: 140 Kg * Τιμή: 2.920 ευρώ
Είναι σαφής η προσπάθεια της Piaggio να δημιουργήσει ανταγωνιστή στην εμπορική επιτυχία του Honda SH 125/150, φέρνοντας στην αγορά ένα σκούτερ που κοπιάρει την εμφάνιση του Beverly. Oδηγούμε στους ελληνικούς δρόμους το Piaggio Medley 150 που κοστίζει κοντά στα 2.900 ευρώ και αποκαλύπτουμε τα μυστικά του. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Εδώ και χρόνια τα Honda SH σε 125 και 150 κυβικά ηγούνται των πωλήσεων της ιταλικής αγοράς. Όλης της ιταλικής αγοράς δίτροχων, όχι μόνο των σκούτερ, για να το ξεκαθαρίσουμε.
Κι αυτή την “προσβολή” φαίνεται ότι δεν μπορούσε να ανεχτεί άλλο η Piaggio, να αφήνει δηλαδή μια γιαπωνέζικη εταιρία να λύνει και να δένει μέσα στο σπίτι της.
Το Liberty που προσπαθούσε φιλότιμα να κρατηθεί στο Top 10 των ιταλικών πωλήσεων είχε ρετρό γραμμές και μικρές διαστάσεις και δεν μπορούσε να σταθεί δίπλα στα παντοδύναμα SH.
Ένα νέο σκούτερ έπρεπε να δημιουργηθεί, πάνω σε ολοκαίνουργιο concept με μεγάλης διαμέτρου τροχούς, ισχυρό χαρακτήρα και νέες προδιαγραφές-επιδόσεις, για να επιτεθεί κατά μέτωπο. Έπρεπε να γίνει σχεδιασμός από την αρχή σε όλους τους τομείς: εμφάνιση, πλαίσιο, αναρτήσεις-φρένα και φυσικά κινητήρας.
Ο νέος κινητήρας της Piaggio από πλευράς αρχιτεκτονικής αντιγράφει τον αντίστοιχο των SH-PCX… ακόμα μέχρι και του Start & Stop, που ήταν αποκλειστικό χαρακτηριστικό των Honda από το 2010 που κατέφθασαν στην αγορά.
Στον τομέα της εμφάνισης του Medley αποφασίστηκε η ασφαλής συνταγή που είχε χρησιμοποιηθεί στα Beverly τελευταίας γενιάς, μιας και η σχεδίαση αυτή συνέχιζε να αρέσει στο καταναλωτικό κοινό.
Και για να μπορέσει το Piaggio Medley (με 125 και 150 κυβικά) να είναι ένα καθαρόαιμο σκούτερ πόλης έπρεπε να φέρει τις διαστάσεις του κοντά στον ανταγωνισμό, να μικρύνει σε σχέση με το Beverly, όπως ακριβώς και έκανε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας του Medley είναι υγρόψυκτος, 154,8cc, 4βάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο, που αντιγράφει τη δομή της Honda (την οποία ακολούθησε και η Yamaha στο ΝΜΑΧ) με το ψυγείο κάθετα τοποθετημένο στο δεξί άκρο του στροφάλου.
Για πρώτη φορά μοτέρ της Piaggio διαθέτει σύστημα Start & Stop ( πείτε το όπως θέλετε Stop & Go, idle stop, RISS πάντως το λέει η Piaggio) για λόγους -μικρής- οικονομίας καύσιμου, μειωμένων ρύπων όταν είναι σβηστός ο κινητήρας, αλλά και λόγω τεχνολογικής μόδας, αφού έτσι ορίζει ο ανταγωνισμός.
Ο νέος κινητήρας με τεχνολογία που η εταιρία ονομάζει iGet 4 και επενδύει πάνω στις μειωμένες τριβές των μηχανικών μερών του κινητήρα, με το σύστημα RISS (Regulator Inverter Start & Stop System) έχει τη δυνατότητα να σβήνει μετά από μερικά δευτερόλεπτα όταν το σκούτερ σταματήσει. Και να επανεκκινήσει τον κινητήρα του με το γύρισμα του γκαζιού.
Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί από τον αναβάτη με το πάτημα ενός κουμπιού. Η ιπποδύναμή του Piaggio Medley 150 είναι κοντά στα επίπεδα του ανταγωνισμού στους 14,75 ίππους, στις 7.750 rpm. Η ροπή φτάνει τα 1,47 Kgm, στις 6.400 rpm.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Όπως είπαμε και παραπάνω το σχεδιαστικό τμήμα της Piaggio αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την αισθητική των πετυχημένων Beverly και προς τιμήν αυτών που πήραν την απόφαση αλλά και αυτών που είχαν πρωτοδημιουργήσει το αρχικό σχέδιο, η εμφάνιση συνεχίζει να αρέσει στον κόσμο.
Πολύ σπάνια θα ακούσεις κακό λόγο για το design του Medley και αν υπάρξει “αρνητικό” σχόλιο θα είναι του τύπου “αυτό μοιάζει με Beverly”.
Το Piaggio Medley 150, όπως και άλλα μοντέλα της Piaggio (βλ. Liberty) είναι κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Βιετνάμ, κάτι που λειτουργεί εντέλει ανάποδα απ’ ότι ακούγεται αρχικά: η ποιότητα κατασκευής του, φινίρισμα και η εφαρμογή είναι καλή.
Έχει ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο, ότι η βιετναμέζικη ποιότητα ξεπερνάει την ιταλική σε κάποια σημεία . Καλής ποιότητας είναι και τα πλαστικά – μερικά είναι διαφορετικής σύστασης, σκληρότητας και βαφής και δείχνουν χαμηλότερης ποιότητας – με τα “δεσίματα” τους να δείχνουν σωστά.
Εδώ κάνουμε μια παρένθεση και να σημειώσουμε ένα παράδοξο γεγονός. Η γιαπωνέζικη Honda για να “αλώσει” την ιταλική αγορά με αξιώσεις και να μπει στην Ευρώπη (όντας κοντά στην Ευρώπη) φτιάχνει τα SH στην Ιταλία. Από την άλλη η ιταλική Piaggio με στόχο να πάρει κομμάτι από την επιτυχία των ιταλικών SH, φτιάχνει τα Medley στην Ασία, στο Βιετνάμ. Ανταγωνισμός και παγκοσμιοποίηση είναι οι λέξεις που συμπεριλαμβάνονται στην απάντηση…
Το Piaggio Medley 150 εκτός από την απλή έκδοση: λευκή και γκρί μεταλλικό με καφέ σέλα και καφέ εσωτερικά πλαστικά ποδιάς και μαύρη με μαύρη σέλα, διατίθεται και στην έκδοση S: μπλε μεταλλικό χρώμα, μαύρο και βυσσινί με μαύρα πλαστικά και σέλα.
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: To μέγεθος του Piaggio Medley 150 είναι μεσαίο, ούτε μικρό-ούτε μεγάλο, στα επίπεδα της κατηγορίας των 125αριών-150αριών σκούτερ πόλης με επίπεδο δάπεδο. Το συνολικό μήκος είναι λίγο παραπάνω από τα 2 μέτρα στα 2.020mm και το μεταξόνιο ελαφρώς μακρύτερο στα 1.390mm για να προσδίδεται μεγαλύτερη σταθερότητα στο σκούτερ και ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες.
Και το βάρος είναι κοντά στον μέσο όρο, στα ανακοινώσιμα 140 κιλά κενό.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Το πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 33mm (ικανοποιητικά για την κατηγορία) ενώ πίσω έχει δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις.
Οι τροχοί είναι διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά με λάστιχο 100/80. Πίσω έχουμε τη “διαφορά που κάνει τη διαφορά”: ενώ μπροστά το Piaggio Medley 150 έχει μεγάλης διαμέτρου τροχό πίσω χρησιμοποιεί μεσαία διάμετρο 14 ιντσών για να κερδίσει σε αποθηκευτικό χώρο.
Παράλληλα τοποθέτησε και στενό λάστιχο (110/80) όπως έκανε η πρώτη διδάξασα Honda πάνω στο PCX, για βελτιωμένη κύλιση και μικρότερη τριβή ελαστικού με τον δρόμο, άρα και κατανάλωση.
Τα φρένα είναι ένας δίσκος μπροστά με διάμετρο 260mm εμπρός και 240mm με αιωρούμενες 2έμβολες δαγκάνες. Το ABS είναι στα βασικό εξοπλισμό βάσει προδιαγραφών ώστε να πληροί το σκούτερ τους κανονισμούς Euro4.
Τα λάστιχα που φοράει το 150 είναι τα Maxxis Extramaxx. Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινένιες με έξι διπλά μπράτσα, που θυμίζουν πόδια εντόμου, βαμμένες ασημένιες.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η θέση οδήγησης είναι όρθια, τοποθετώντας τον κορμό στητό, τα γόνατα σε ανοικτές γωνίες 90 μοιρών που προσφέρουν άνεση στα πόδια. Το τιμόνι είναι κάπως απομακρυσμένο από τον αναβάτη ώστε να τεντώνει αρκετά τα χέρια του – σχεδόν παράλληλοι οι πήχεις με το έδαφος – στην περιοχή των αγκώνων.
Eργονομικά σχεδιασμένο για ψηλότερα αναστήματα οι σχεδιαστές της Piaggio ήθελαν το scooter να φιλοξενεί τους Ευρωπαίους σκουτερίστες και για αυτό έβαλαν το τιμόνι σε αυτή τη θέση.
Το δάπεδο δεν είναι επίπεδο, αφού έχει στη μέση του ένα χαμηλό νεύρο που το χωρίζει στη μέση, αφήνοντας αρκετό χώρο στα μαρσπιέ για να χωρέσει ένα παπούτσι μέχρι νούμερο 46 περίπου. Λόγω της όρθιας θέσης οδήγησης το οπτικό πεδίο είναι πολύ καλό για μέσα στην κίνηση της πόλης.
ΤΙΜΟΝΙ: Κάπως στενό είναι το τιμόνι του Piaggio Medley 150 και σε πλήρη στροφή – με το σκούτερ στημένο πάνω στο κεντρικό στάντ “βρίσκει” πάνω στα γόνατα του αναβάτη – αλλά όπως έχουμε ξαναπεί αυτό είναι ένα πρόβλημα που υφίσταται μόνο σε στάση και σχεδόν ποτέ όταν το σκούτερ βρίσκεται σε κίνηση.
Το ύψος του τιμονιού είναι καλό για να βοηθάει την διήθηση, έχει μαύρα αντίβαρα στα άκρα του και καλής ποιότητας σχετικά μεγάλης διαμέτρου γκριπ. Η ακτίνα στροφής του 150 είναι ικανοποιητική στις επιτόπου κοφτές στροφές, αν και υπολείπεται μερικών μοιρών που θα έκαναν το σκούτερ ακόμα πιο ευέλικτο.
ΣΕΛΑ: Σχετικά περιορισμένων διαστάσεων είναι η σέλα, με μικρή βάση (επιφάνεια) για τη φιλοξενία του αναβάτη. Είναι καλοφτιαγμένη και κομψή, με κομμένα φάλτσα τα πλάγιά της για να πατούν τα πόδια πιο εύκολα στο έδαφος, αφού το ύψος της δεν είναι και πολύ χαμηλό στα 799 χιλιοστά. Είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη κι έτσι οι κοντύτεροι αναβάτες 1.70μ θα πατούν τις μισές πατούσες τους στο έδαφος.
Το αφρώδες είναι καλής ποιότητας αλλά μικρού πάχους, κάνοντας τη σέλα σκληρή και κουραστική σε διαδρομή πάνω από 30-40 λεπτά. Το “ανέβασμα”-σκαλοπάτι στο πίσω της μέρος στηρίζει καλά το σώμα του αναβάτη. Η σέλα ανοίγει από κουμπί στο τιμόνι ή από λεβιέ μέσα στο ντουλαπάκι.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Μικρή η υψομετρική διαφορά της σέλας του συνεπιβάτη από αυτήν του αναβάτη. Ο συνεπιβάτης έχει ένα εξίσου σκληρό κομμάτι σέλας που είναι και αυτό στενό. Τα μαρσπιέ που είναι έξυπνου σχήματος έτσι ώστε όταν διπλώνουν να γίνονται ένα με το σώμα του σκούτερ είναι φαρδιά και σωστά τοποθετημένα. Το κάλυμμα της σέλας είναι καλής ποιότητας και αρκετά αντιολισθητικό.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Προστασία στο ανώτερο τμήμα του σώματος του αναβάτη δεν υπάρχει – γι’ αυτό και το Medley της δοκιμής μας φορούσε μια καλή και ακριβή εργοστασιακή ζελατίνα – ενώ καλή είναι η προστασία που δίνει η ποδιά στα κάτω άκρα.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα των σχεδιαστών του Piaggio Medley 150, ένα μεγάλο πλεονέκτημα του σκούτερ απέναντι σε όλα τα μοντέλα της αγοράς. Δύο φουλφέις κράνη χωρούσαν μέχρι σήμερα μόνο κάποια maxi scooter. H εκμετάλλευση του χώρου είναι εξαιρετική και σχεδόν αποτρέπει τη χρήση της -αντιαισθητικής συνήθως πάνω σε οποιοδήποτε δίτροχο – μπαγκαζιέρας στην ουρά.
Πέρα από τον χώρο κάτω από τη σέλα υπάρχει και ο χώρος ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη πίσω από την ποδιά, αλλά εκεί υπάρχει το βαμμένο νεύρο-τούνελ που περιέχει και την τάπα του ρεζερβουάρ (που βρίσκεται από κάτω του) και μάλλον επιρρεπές να γδαρθεί και να ταλαιπωρηθεί αν το αντικείμενο μεταφοράς είναι σκληρό και αιχμηρό.
Ένα μικρό ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα υπάρχει στην ποδιά. Παράκεντρα τοποθετημένος στην ποδιά υπάρχει και χρήσιμος αναδιπλούμενος γάντζος.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Το πρώτο που παρατηρείς όταν ανεβαίνεις πάνω στο Piaggio Medley 150 είναι ότι δυσκολεύεσαι να βρεις την κλειδαριά που είναι χωμένη μέσα σε εσοχή στην ποδιά.
Η εκκίνηση από τη μίζα του Medley (brushless) είναι πιο αργή απ’ ότι με τις συμβατικές μίζες και ο ήχος που εκπέμπει ο κινητήρας είναι πιο δυνατός και μπάσος (καθόλου δεν μας χάλαγε αυτό, το αντίθετο μάλλον). “Αθόρυβος”, που λένε και οι δοκιμαστές, πάντως δεν είναι ο κινητήρας του 150 και στους έμπειρους αναβάτες θα αρέσει ο “στακάτος” θόρυβος.
Λίγοι κραδασμοί ξεφεύγουν από τον κινητήρα στο ρελαντί και ανοίγοντας το χοντρό γκριπ του γκαζιού το 150άρι επιταχύνει δυνατά φανερώνοντας ότι η μετάδοση είναι επιλεγμένη για άμεση εμπλοκή και γρήγορα ξεκινήματα από τα φανάρια.
Η καλή απόκριση και το νεύρο του Piaggio Medley 150 διαρκεί μέχρι τα 60 km/h με ζωντάνια και απόδοση που ευχαριστεί τον αναβάτη, με το scooter να επιταχύνει από κει και πάνω πιο αργά μέχρι τα 80 και ακόμα πιο αργά μέχρι την τελική του, που φτάνει στο κοντέρ κοντά στα 115 km/h.
Η τελική αυτή επιτεύχθηκε με επιμονή και με κινητήρες (οδηγήσαμε δύο Medley 150 για αυτή τη δοκιμή) που είχαν διανύσει λιγότερα από 3.000 χιλιόμετρα.
Το start-stop σβήνει τον κινητήρα αφού έχουν περάσει κάμποσα δευτερόλεπτα με το σκούτερ σε στάση και τον ανάβει με μικρή καθυστέρηση στο γύρισμα του γκαζιού. Πολλοί χρήστες πάντως να ξέρετε δεν χρησιμοποιούν (απενεργοποιούν) το σύστημα start-stop γνωρίζοντας ότι τα οφέλη στην κατανάλωση είναι μικρά, ενώ η μπαταρία γενικά ψιλο-ταλαιπωρείται (τα φώτα παραμένουν αναμμένα όταν σβήνει ο κινητήρας). Η απενεργοποίησή του start-stop γίνεται από, σκληρό στη χρήση, διακόπτη στο δεξί άκρο του τιμονιού.
Οι αναρτήσεις του Piaggio Medley 150 έχουν καλή λειτουργία αν και σκληρούτσικες στις δύσκολες λακκούβες, με τον 14άρη τροχό να έχει ένα μικρό μειονέκτημα σε σχέση με έναν 16άρη στις μεγαλύτερες ανωμαλίες των δρόμων. Τα αμορτισέρ θα τα βρουν σκούρα σε αλλεπάλληλα χτυπήματα που δυσκολεύονται να αποσβέσουν σωστά τις δυνάμεις που δέχονται.
Περνάμε τώρα στο κομμάτι του κρατήματος όπου το 150 συμπεριφέρεται τυπικά σαν σκούτερ που φοράει 16άρη τροχό μπροστά και 14άρη πίσω: στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης ή στην είσοδο της στροφής ο μικρότερος πίσω τροχός “πέφτει” προς το εσωτερικό της στροφής πιο γρήγορα απ’ ότι ο μεγαλύτερος μπροστινός.
Είναι ένα χαρακτηριστικό που σύντομα συνηθίζεις και το ξεχνάς, μιας και δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στην υπόλοιπη διαδικασία στριψίματος, αφού το Medley στρίβει όπως αρμόζει σε ένα ιταλικό δίτροχο: δίνοντας σου αέρα σιγουριάς και σταθερότητας, μέχρι βέβαια του σημείου που το υποστηρίζουν τα συγκεκριμένα λάστιχα που φοράει. Σε καλή άσφαλτο είναι άριστα και σε ελληνική άσφαλτο μέτρια.
Τα φρένα που έχουν και τα δύο αιωρούμενες δαγκάνες 2 εμβόλων έχουν δύναμη και αίσθηση (επίσης απαιτούν και αρκετή δύναμη από τον αναβάτη) αλλά μετά το ένα τρίτο της διαδρομής του φρένου. Προσφέρουν πολύ καλό φρενάρισμα και ακινητοποίηση, με το ABS να κάνει την εμφάνισή του διακριτικά και σε κατάλληλο χρόνο (καλής ευαισθησίας).
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Με τη ζελατίνα που φορούσε το σκουτεράκι μας κάτι γίνεται στο ταξίδι, αφού δεν σε ταλαιπωρεί ο αέρας, ενώ αυτοί που θέλουν περισσότερη προστασία ας προτιμήσουν μια ακόμα ψηλότερη ζελατίνα.
Η σκληρότητα της σέλας είναι αυτή που θα ταλαιπωρήσει αναβάτη και συνεπιβάτη στα μεγαλύτερα – των αστικών – ταξίδια, άρα θα χρειαστεί να κάνετε περισσότερες στάσεις για ξεμούδιασμα των μαλακών μορίων. Με την κατανάλωση να κυμαίνεται ανάμεσα σε 2,9-3,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα στο ταξίδι, το Piaggio Medley 150 δίνει αυτονομία 220-240 χιλιομέτρων.
EΠΙΔΟΣΕΙΣ: Από τα 115 km/h που δείχνει το κοντέρ τα 107 είναι πραγματικά, με την εταιρία να ανακοινώνει ότι το Medley 150 έχει πραγματική τελική 101 km/h. Στην κατανάλωση τώρα: κατά τη διάρκεια του ευλαβικού στρωσίματος που δέχθηκε το ένα από τα Medley μας η κατανάλωσή του κυμάνθηκε από τα 2,5 μέχρι τα 2,7 λίτρα στα 100km. Σε κανονική, καθημερινή χρήση η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 3,0 και 3,3 λίτρων /100km. Κι έτσι το ρεζερβουάρ των 7 λίτρων η αυτονομία φτάνει τα 210-230 χιλιόμετρα περίπου.
Στη δοκιμασία επιτάχυνσης 0-400 μέτρων το Piaggio Medley 150 μετρήθηκε στα 20,36”. Στη δοκιμασία φρεναρίσματος σημείωσε τις εξής επιδόσεις: στο φρενάρισμα από τα 90 km/h χρειάστηκε 35 μέτρα και από τα 50 χρειάστηκε 12 μέτρα για να ακινητοποιηθεί.
ΤΕΛΙΚΑ…
Ειλικρινά δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε τη διαφήμιση που κυκλοφορεί πρόσφατα για το Piaggio Medley 150… που “χαιρετάει τη μονοτονία”, ειδικά όταν το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιεί εμφάνιση που κάθε άλλο παρά καινούργια και πρωτότυπη είναι και σίγουρα δεν ξεφεύγει από τα συνηθισμένα… αφού προέρχεται από τα Beverly.
Αντίθετα πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο μοντέλο, που δανείζεται την ευρέως αποδεκτή, κλασική κομψότητα των Beverly και την συνδυάζει με υψηλή χρηστικότητα, μάλλον σαν κομψό εργαλείο πόλης θα έπρεπε να προβάλλεται. “Καλαισθησία και αποτελεσματικότητα” θα λέγαμε εμείς, “και σε συμφέρουσα τιμή”. Πως σας φαίνεται αυτό σαν εναλλακτικό σλόγκαν;
ΟΡΓΑΝΑ: Επαναφορά της γραμμής Beverly και στα όργανα με ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο στο κέντρο δυο μικρότερα “ρολόγια” δεξιά (θερμοκρασία υγρού κινητήρα) και αριστερά (στάθμη βενζίνης), αλλά και λυχνίες πάνω και κάτω και μικρή ψηφιακή οθόνη LCD με πολλές ενδείξεις κάτω από αυτό. Καλή σχεδίαση, ευδιάκριτες ενδείξεις και καλός φωτισμός τη νύχτα.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Ο προβολέας λόγω σχεδίασης – με τζάμι που ανεβαίνει ψηλά – “φέγγει”, δηλαδή στέλνει φως και στα μάτια του αναβάτη όταν ανάβει, ενοχλώντας τον ελαφρά. Μπροστινό και πίσω φωτιστικό σώμα είναι τεχνολογίας LED.
Η απόδοση του μονού προβολέα είναι καλή, αλλά αποδίδει μια δέσμη με σκοτεινές κηλίδες σε κάποια σημεία. Η κόρνα παράγει οξύ, διακριτό ήχο. Οι διακόπτες είναι εργονομικοί, αν και κάποιοι είναι σκληροί στη λειτουργία τους και φθηνοί σε όψη.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Το ντεπόζιτο βενζίνης χωρητικότητας 7.0 λίτρων βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Στη μέση αυτού βρίσκεται η τάπα που είναι αφαιρούμενη, άρα πρέπει να την πάρεις στα χέρια μόλις την ξεκλειδώσεις.
Η όλη εικόνα ανεφοδιασμού με τον αναβάτη καθισμένο δεν είναι και η ομορφότερη του κόσμου – αν το δείτε θα καταλάβετε – και μάλλον είναι καλό να κατεβαίνει ο αναβάτης στο βενζινάδικο…
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχει μια σχάρα-χειρολαβές που γίνεται και βάση μπαγκαζιέρας. Υπάρχει εύκολο στη χρήση κοντό πλάγιο σταντ και εύκολο το στήσιμο διπλό-κεντρικό. Το κατέβασμα του σκούτερ από το κεντρικό στάντ πάντως είναι αρκετά δύσκολο, απαιτώντας μερικές φορές, όταν γλιστράει το έδαφος, να το κοντράρεις με το πόδι. Οι καθρέφτες είναι μοντέρνοι αλλά ελλιπείς όσον αφορά στο πεδίο που προσφέρουν.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Κεντρικό και πλάγιο στάντ, Παροχή ρεύματος, Σχάρα-Χειρολαβές, Γάντζος στην ποδιά, Ντουλαπάκι στην ποδιά, Αραιά διαστήματα συντήρησης, 36,2 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα.