fbpx

Peugeot XP400 GT, Δοκιμή: Μεγάλες προσδοκίες

Ξεχωριστό και Γαλλικό!

* Κυβισμός: 399 cc * Ιπποδύναμη: 36,7 ίπποι, στις 8.150 rpm * Τελική: 144 km/h (πραγματική) * Βάρος: 231 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 8.850 ευρώ (Οκτ. ’23)

Το Peugeot XP400 GT είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο για την ελληνική αγορά, που ανήκει στην κατηγορία Α2, αλλά και την νεόκοπη οικογένεια των σκούτερ Adventure, με ένα πικάντικο στυλ SUV, εμπνευσμένο από τις αντίστοιχες μοτοσυκλέτες ψευδοεντούρο. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Είναι μεγάλο και εντυπωσιακό από πλευράς σχεδίασης. Είναι και ποιοτικά κατασκευασμένο, έχοντας την περηφάνια να προβάλλει αυτό που ελάχιστα σκούτερ μπορούν.

Το Peugeot XP400 GT είναι Made in France” ή ορθότερα, για να μην θυμώσουν οι γαλλόφιλοι, “Fabrique en France”…

Κάνει τη διαφορά αυτό το στοιχείο; Νομίζουμε πως ναι. Το αντιλαμβάνεσαι αφού πρώτα περάσεις λίγες μέρες πάνω στη σέλα του, καθώς ανακαλύπτεις μικρές λεπτομέρειες και ιδιαιτερότητες, ενώ σχεδόν πουθενά πάνω του δεν λείπει η προσοχή στη λεπτομέρεια.

Η Peugeot – το ανεξάρτητο/αυτόνομο τμήμα της μοτοσυκλέτας πιο συγκεκριμένα – έχει δει ριζικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, κι αφού πρώτα έφυγε από τα χέρια των Γάλλων – κάτι που απογοήτευσε το κοινό της Peugeot αλλά και των φίλων των ευρωπαϊκών εταιριών, μιας και ήταν από τις παλαιότερες στο χώρο – πήγε στους Ινδούς και πρόσφατα πέρασε στην κατοχή μιας εταιρίας επενδύσεων που φιλοδοξεί να την ανεβάσει εμπορικά εκεί που της αξίζει.

peugeot_xp_400_gt_2023_2

Αυτό συνοδεύτηκε και με την ανάληψη της αντιπροσωπείας της Peugeot στην Ελλάδα από τον όμιλο εταιριών Σαρακάκης, άρα υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για την εταιρία με σήμα τον λέοντα…

Η Peugeot συνεχίζει να ονομάζεται Peugeot Motocycles και όχι Peugeot Scooters όπως θα της άρμοζε, αφού τα μελλοντικά πλάνα μιλούν και για μοτοσυκλέτες, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκε και η πρώτη, έστω και μικρή μοτοσυκλέτα, μετά από πολλά πολλά χρόνια: η PM01 με κινητήρα 125 κυβικών.

Πάμε όμως πίσω στα σκούτερ και στο μεγαλύτερο (με δύο τροχούς) της γκάμας που είναι το XP400, το οποίο διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την απλή Allure και την πλουσιότερη και πιο “χωματερή”, που είναι το GT της δοκιμής μας.

Ο κινητήρας προέρχεται από το τρίτροχο Metropolis 400 και είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με έναν εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες, ο οποίος κατασκευάζεται όπως και το υπόλοιπο σκούτερ στο εργοστάσιο της Peugeot στο Mandeure της Γαλλίας.

Με την παρουσίαση και τον ερχομό του Peugeot XP400 GT στην Ελλάδα, σημειώνουμε μια ακόμα “πρωτιά”, αφού είχαμε να δούμε μεγάλου κυβισμού Peugeot από τον καιρό των Satelis 500 (2011) και Satelis 400 που παρουσιάστηκε στην EICMA  δέκα χρόνια πριν, το 2013,  λανσάροντας παρεμπιπτόντως τον κινητήρα που συναντάμε σήμερα στα XP400.

Με τον κωδικό ΜD16 o κινητήρας αυτός περηφανεύεται πως έχει σχεδιαστεί από το τμήμα αυτοκινήτου της Peugeot, κάτι πολύ σπάνιο πλέον, αφού τα τμήματα δύο και τεσσάρων τροχών της εταιρίας έχουν, όπως είπαμε παραπάνω,  ανεξαρτητοποιηθεί, έχοντας πια κοινό μόνο το σήμα – την κεφαλή του λιονταριού.

Μεγάλη ήταν η χαρά για τον κόσμο των σκούτερ για πολλούς λόγους, όταν το κομψό Peugeot XP400 έκανε την πρώτη του εμφάνιση τον περασμένο Νοέμβριο στις αίθουσες της έκθεσης Eicma στο Μιλάνο. Πρώτα απ’ όλα γιατί ήταν ένα “ολόφρεσκο”, ολοκαίνουργιο μοντέλο που έφερε στα σκούτερ μερικά αποκλειστικά χαρακτηριστικά που δεν έχουμε ξαναδεί.

Κυριότερα, το XP είναι ένα maxi scooter τύπου Adventure – το πρώτο της Peugeot – που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Allure, το οποίο αναγνωρίζεται μεταξύ άλλων από τις χυτές του ζάντες, και GT, που είναι το μοντέλο της δοκιμής μας, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ακτινωτές ζάντες.

Πώς είπατε, ζάντες με ακτίνες σε σκούτερ; Ναι και εκτός από το Honda X-ADV 750 (που δεν καταχωρείται όμως στα “καθαρόαιμα-σκούτερ”, αλλά στα δίτροχα-υβρίδια) δεν υπάρχει κανένα άλλο σκούτερ στην αγορά με αυτό το χαρακτηριστικό.

Όπως δεν υπάρχει και κανένα άλλο στην αγορά με 17άρη μπροστινό τροχό, σαν το ΧΡ!

Όπως επίσης δεν υπάρχει και κανένα άλλο σκούτερ σήμερα που να διαθέτει τέτοιου τύπου, εξεζητημένη οπίσθια ανάρτηση, η οποία είναι, ταυτόχρονα, πολύ καλής λειτουργίας!

Περνώντας τώρα στην εμφάνιση του 400, πρέπει να παραδεχτούμε πως αυτό το maxi scooter έχει στυλ!

Το XP400 παρουσιάζει ένα αθλητικό προφίλ, με γραμμές που αποπνέουν σπορ και Adventure ύφος λόγω γωνιών και του χαρακτηριστικού ράμφους/φτερού μπροστά, ενώ εμφανίζει τη διάσημη υπογραφή της Peugeot, στο μπροστινό τμήμα με τους διπλούς κωνικούς προβολείς και κυρίως τα φωτιστικά DRL που υπενθυμίζουν τους “κυνόδοντες” του σήματος της εταιρίας.

Στο πίσω φωτιστικό σώμα επίσης απεικονίζει τα χαρακτηριστικά “νύχια” της Peugeot που ολοκληρώνουν τη γαλλική φινέτσα.

Παρατηρήστε ακόμα την άγρια εμφάνιση που δίνει ο μπροστινός τροχός 17 ιντσών με το θηριώδες ανάποδο πιρούνι, αλλά και το μεγάλο μήκος του σκούτερ, με την ιδιαίτερη ουρά που τελειώνει γρήγορα, αφήνοντας τον πίσω τροχό να προεξέχει έντονα προς τα πίσω!

Το δέσιμο των πλαστικών είναι αρμονικό, τα χρώματα ταιριαστά και καλαίσθητα, ενώ… δώστε βάση σε μια λεπτομέρεια που δεν την αντιλαμβάνεσαι εύκολα, αλλά αποτελεί νέα τάση στη σχεδίαση: τα αυτοκόλλητα, τα γραφικά που λέμε πιο επίσημα, είναι ελάχιστα! Μόνο τα απολύτως απαραίτητα.

Ο γκρίζος χρωματισμός του σκούτερ που οδηγήσαμε είναι κατά την άποψή μας ο πιο εντυπωσιακός και αναγάγει το design του 400 στο ύψος που του αξίζει, ο λευκός συνδυασμός είναι διακριτικός, ο μαύρος “ιδιαίτερα διακριτικός” μέχρι υπερβολής και ο πράσινος μεταλλικός πολύ έντονος και ιδιαίτερος.

Εδώ πρέπει να αναφέρουμε για άλλη μια φορά αυτό που μας εντυπωσιάζει στους Γάλλους σχεδιαστές, ότι δηλαδή τα καταφέρνουν περίφημα να δημιουργούν πολύ όμορφα σύνολα και συνάμα να διαφοροποιούνται από το ιταλικό design, βάζοντας τη δική τους πινελιά στις δημιουργίες τους.

Πολλή κομψότητα και γαλλική φινέτσα, κι ούτε ένα λάθος πουθενά. Δεν τους έχει ξεφύγει η παραμικρή λεπτομέρεια και όπως είπαμε και στον πρόλογο: ποιότητα κατασκευής παντού.

Μπράβο τους λοιπόν και ναι θα καταχωρήσουμε το ΧΡ400 στην premium κατηγορία σκούτερ, όπως ακριβώς ορίζει και η υψηλή τιμή του…

Στο Δρόμο

Είναι πολύ καλή η θέση οδήγησης, με τη σέλα να βρίσκεται αρκετά ψηλά στα 810 mm, αλλά ευτυχώς έχουν αφαιρεθεί τα πλευρικά της κομμάτια για να στενέψει και να βοηθήσει τα πόδια να πατήσουν κάτω πιο εύκολα, ενώ για τον ίδιο λόγο υπάρχουν εσοχές στις πλατφόρμες των μαρσπιέ.

Έτσι, στα 815 χιλιοστά από το έδαφος παρότι η σέλα δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή,  παραμένει ωστόσο προσιτή σε όλους τους τύπους αναβατών, λόγω της λεπτότητάς της.

Η θέση οδήγησης είναι “πάνω” στο σκούτερ, με το με το τιμόνι τοποθετημένο ελαφρώς χαμηλά. Πολύ καλό είναι το οπτικό πεδίο που προσφέρεται, κυρίως λόγω της χαμηλής, σπορ ζελατίνας.

Ο αναβάτης τοποθετείται με το στήθος του όρθιο, με τα χέρια του να πιάνουν το τιμόνι που είναι ίσιο και αρκετά φαρδύ, ενώ υπάρχει χώρος για τα γόνατά του ώστε να μην χτυπούν στην ποδιά.

Τα πόδια του τώρα, βρίσκουν φυσικά τη θέση τους στα μαρσπιέ, ενώ δυστυχώς δεν υπάρχουν ικανού μεγέθους δεύτερα, ψηλότερα τοποθετημένα επικλινή μαρσπιέ που συναντάμε σε άλλα σκούτερ, ώστε να μπορείς να τεντώσεις τα γόνατά σου.

Η χαμηλή ζελατίνα, η οποία κάνει καλή δουλειά μέχρι τα 110 περίπου χιλιόμετρα την ώρα, από κει και πάνω αρχίζει να κάνει θόρυβο και να δημιουργεί στροβιλισμούς αέρα.

Είναι βλέπετε μια ζελατίνα-συμβιβασμός μεταξύ καλής ορατότητας στην κίνηση της πόλης – κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο μέσα στο μποτιλιάρισμα όπου πρέπει να βλέπεις εύκολα και άμεσα τον όγκο του σκούτερ σου, ώστε να περνάς με ακρίβεια ανάμεσα σε αυτοκίνητα αλλά και στην κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους κι αυτοκινητόδρομους, όπου οι επιβαίνοντες χρειάζονται αεροδυναμική κάλυψη.

Πολύ όμορφη είναι η εικόνα που αντικρίζει ο αναβάτης στην περιοχή των οργάνων: το ταμπλό της Peugeot είναι υπέροχο, παρόμοιο με αυτό του Metropolis 400 και είναι εμπνευσμένο από τα όργανα των αυτοκινήτων της μάρκας.

Δύο αναλογικά όργανα εξαιρετικής σχεδίασης και μια ψηφιακή οθόνη στο κέντρο τους, με την ιδιαιτερότητα πως η βελόνα του στροφόμετρου (που βρίσκεται δεξιά) κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση απ’ ότι συνήθως… δηλαδή από τα δεξιά στα αριστερά! Άρα βελόνα κοντέρ και στροφόμετρου συγκλίνουν όταν το σκούτερ επιταχύνει!

Η οθόνη είναι TFT 5 ιντσών και προσφέρει πολυάριθμες πληροφορίες, αλλά και ένα GPS με απλοποιημένη πλοήγηση “από στροφή σε στροφή”. Ειδοποιείται επίσης ο αναβάτης για κλήσεις και SMS, με την πλοήγηση στο μενού να είναι εύκολη.

Επίσης καλοσχεδιασμένοι και εργονομικοί είναι οι διακόπτες, το τιμόνι είναι σωληνωτό, ανισόπαχο έτσι όπως αρμόζει σε μία Adventure μοτοσ… σκούτερ, με τις μανέτες να είναι, μάλιστα, ρυθμιζόμενες.

Γνωρίζοντας πως το βάρος φτάνει τα πολλά 230 (γεμάτα) κιλά, αυτό που πιστεύεις πως θα συμβεί μόλις ανέβεις στη σέλα του είναι ότι θα νιώσεις άβολα, κάτι που δεν ισχύει στην πραγματικότητα.

Το βάρος δεν γίνεται πουθενά αντιληπτό, παρά μόνο αν κατέβεις κάτω από το σκούτερ και προσπαθήσεις να το σπρώξεις μπρος ή πίσω σε μανούβρες παρκαρίσματος για παράδειγμα.

Εκεί νιώθεις το βάρος, αλλά ευτυχώς υπάρχει το αρκετό μεγάλο τιμόνι που βοηθάει την κατάσταση λόγω των μεγάλων του μοχλών.

Αντίθετα, μόλις το σκούτερ αρχίζει να κινείται το βάρος χάνεται, ενώ η υψηλής ποιότητας κύλισή του μπαίνει στο προσκήνιο.

Ο κινητήρας τώρα μπορεί να έχει γίνει Euro5 και να εξελιχθεί ελαφρώς στο πέρασμα των χρόνων, αλλά συνεχίζει να αφήνει μηχανικούς θορύβους να του ξεφεύγουν, ενώ η εξάτμιση παράγει έναν ιδιαίτερο θόρυβο ο οποίος είναι ενδεικτικός των κυβικών του.

Τα κυβικά βλέπετε δεν κρύβονται, όπως δεν κρύβεται και η ροπή που παράγει (38,1 Nm που εμφανίζεται στο μέσο της εμβέλειας των στροφών, για την ακρίβεια στις 5.400 rpm),τη στιγμή που οι μηχανικοί της Peugeot έχουν επιλέξει μία μακριά μετάδοση που δεν προσφέρει γρήγορες εκκινήσεις, αλλά τη μειωμένη κατανάλωση.

Ο κινητήρας γενικά, εμφανίζεται “πιο γεμάτος” σε ταχύτητες 60-100 km/h.

Αυτό που θα χρειαστεί στο μέλλον να γίνει όσον αφορά τον κινητήρα είναι ο περαιτέρω εκμοντερνισμός του (παρότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία των χαμηλών εσωτερικών τριβών) με στόχο τους λιγότερους μηχανικούς θορύβους και τη βελτίωση στη μετάδοση, όπως και τις πιο γρήγορες επιταχύνσεις στο άνοιγμα του γκαζιού.

Παρ’ όλα αυτά το ενδιαφέρον είναι πως το ΧΡ 400 εμφανίζει παντού προοδευτική απόκριση στο γκάζι – και μολονότι δεν σου μεταφέρει τέτοια αίσθηση – είναι το ίδιο γρήγορο σε σύγκριση με τα σκούτερ της κατηγορίας του.

Μην ξεχνάτε ότι ο κινητήρας αποδίδει σχεδόν 37 ίππους και είναι κυρίως το παραπανίσιο βάρος αυτό που επιβαρύνει τις επιδόσεις, αν και ο κινητήρας “στροφάρει” και ανεβάζει πάνω από τις 8.100 rpm για να αποδώσει τη μέγιστη ιπποδύναμή του.

Η τελική του 400 μετρήθηκε στα πολύ ικανοποιητικά 144 km/h (πραγματικά), τη στιγμή που το κοντέρ έδειχνε 155 με επιμονή και σκυφτό αναβάτη.

Οι κραδασμοί από την άλλη είναι λίγοι, ενώ ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος 399 κυβικών, γαλλικός κινητήρας διαθέτει Traction control το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις.

Η κατανάλωση μετρήθηκε στα 4,4 λίτρα στα 100 km, προσφέροντας έτσι αυτονομία κοντά στα 300 km, αφού το ρεζερβουάρ χωράει 13,5 λίτρα.

Μέσα στην πόλη ένας από τους μεγαλύτερους συμμάχους που έχεις είναι το κόψιμο του τιμονιού το οποίο είναι εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για έναν 17άρη τροχό, αλλά και ένα πιρούνι με δύο πλάκες στήριξης με καλάμια μεγάλης διαμέτερου! Μία διάταξη που συναντάμε κυρίως στις μοτοσυκλέτες και σπάνια στα σκούτερ.

Μπορεί συνολικά το 400 να είναι μακρύ, αλλά το τιμόνι του είναι σχετικά γρήγορο σε σχέση με αυτό που θα περίμενε κάποιος.

Παρά το μεγάλο τιμόνι και τους μεγάλους καθρέφτες του, από τους οποίους βλέπεις πολύ καλά, μέσα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση κινείσαι ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς κανένα πρόβλημα, με το 400 να είναι εύκολο στον χειρισμό.

Το maxi scooter της Peugeot παραμένει ευέλικτο παρά το βάρος του, ενώ εμφανίζει μια συνολική ομοιογένεια σε κάθε του κίνηση.

Η γαλλική γενναιοδωρία του δεν σταματάει στην άνεση του οδηγού, αλλά περνάει και στον συνεπιβάτη, ο οποίος κάθεται ακόμα καλύτερα, σε σέλα με περισσότερο αφρώδες και μεγαλύτερο μέγεθος (βάση), ενώ δεν ενοχλείται από την κίνηση του μονού αμορτισέρ πίσω το οποίο κινείται οριζόντια κάτω από το δεξί του πόδι.

Θα δηλώσει λοιπόν ευχαριστημένος, κι ας κάθεται λίγο πιο ψηλά από τον αναβάτη, τη στιγμή που πατάει τα πόδια του πάνω σε δύο μεγάλα αλουμινένια μαρσπιέ τα οποία έχουν και λάστιχο πάνω τους.

Πάμε τώρα να δούμε δύο τομείς στους οποίους διαπρέπει το Peugeot XP 400 , που είναι το κράτημα και τα φρένα.

Καταρχάς έχουμε να κάνουμε με ένα ζευγάρι εξαιρετικών αναρτήσεων: το ανάποδο πιρούνι με τις δύο πλάκες έχει καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών, με τη διαδρομή του στα 140 mm, να κρίνεται ικανοποιητική για κίνηση στην άσφαλτο και το χώμα.

Άρα αφού λέμε ότι τα καταφέρνει και στο χώμα φανταστείτε πόσο καλό είναι στις ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου, όπου συνδυάζεται με μια εξίσου καλή οπίσθια προοδευτική ανάρτηση που είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει ποτέ πάνω σε σκούτερ!

Εδώ η Peugeot κερδίζει τους αντιπάλους της από τα αποδυτήρια, σε έναν τομέα που κανένας δεν το περίμενε: Θηριώδες ανάποδο πιρούνι μπροστά και πρωτότυπη πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιεί ένα ζύγωθρο, το οποίο προσφέρει προοδευτικότητα στο αμορτισέρ που είναι τοποθετημένο οριζόντια (στον διαμήκη άξονα του σκούτερ) και μάλιστα κάτω από το δεξί πλάγιο καπάκι του σκούτερ (δείτε τη φωτογραφία).

Τα λάστιχα είναι πολύ καλά για μικτή χρήση αφού είναι τα Pirelli Scoprion Rally STR και προσφέρουν σε συνδυασμό με το άκαπτο σωληνωτό πλαίσιο, μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά που θυμίζει μοτοσυκλέτα.

Παρότι με 17αρη μπροστινό τροχό και 15άρη πίσω θα περίμενε κάποιος στην είσοδο της στροφής να στρίβει αργά ο μπροστινός τροχός και ο πίσω να ακολουθεί πιο γρήγορα, στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: το 400 εμφανίζεται να έχει γρηγορότερο τιμόνι απ’ ό,τι το πίσω μέρος που ακολουθεί ελάχιστα πιο αργά με σταθερότητα και ένα φαρδύ 160άρι λάστιχο.

Τα φρένα που είναι δύο δισκόφρενα μπροστά με ακτινικές δαγκάνες (τη στιγμή που οι ανταγωνιστές χρησιμοποιούν συνήθως ένα δισκόφρενο) πολύ καλής διαμέτρου λες και προέρχονται από Supersport μοτοσυκλέτα, προσφέρουν πολλή δύναμη και προοδευτικότητα, αν και στην αρχή του πατήματος της μανέτας είναι λίγο ουδέτερα.

Το πίσω δισκόφρενο είναι επίσης δυνατό, παρόλο που το ABS (Bosch) αποδεικνύεται ελαφρώς πιο ευαίσθητο, ίσως λόγω της φύσης των μικτών ελαστικών.

Είναι οι πανέμορφες ακτίνες στους τροχούς (που δένονται στο εξωτερικό της ζάντας για να μπαίνουν tubeless λάστιχα) που είναι πιο ανθεκτικές στα χτυπήματα και ελαφρύτερες των χυτών ζαντών. Όταν τις πρωτοείδαμε στην Eicma, νομίζαμε πως επρόκειτο για δοκιμή πάνω σε πρωτότυπο σκούτερ, το οποίο δεν θα έβγαινε ποτέ στην παραγωγή.

Κάναμε λάθος, αφού η Peugeot ήθελε να τονίσει τη “χωμάτινη” πλευρά του Adventure σκούτερ της και έτσι έφερε τους τροχούς με ακτίνες στο χώρο των σκούτερ. Μια παγκόσμια πρωτιά και πάλι (!) εκτός βέβαια της περίπτωσης του X-ADV που αναλύσαμε παραπάνω.

Το 400 έχει καλές αναρτήσεις, είναι μακρύ και έχει καλή απόσταση από το έδαφος.

Στο χώμα το Peugeot θυμίζει τη συμπεριφορά του Honda X-ADV 750, το δίτροχο που δημιούργησε την κατηγορία crossover-SUV σκουτερο-μοτοσυκλέτα.

Τα λάστιχα το βοηθούν να κινηθεί και αν απενεργοποιήσεις το traction μπορείς να παίξεις λίγο με μικρές πλαγιολισθήσεις. Το να στέκεται όρθιος ο αναβάτης πάνω στα μαρσπιέ δημιουργεί μια όχι ιδιαίτερα ζυγισμένη θέση οδήγησης, εκτός κι αν πατήσει το τέλος των μαρσπιέ με τις μύτες των ποδιών του (ή καλύτερα στα μαρσπιέ του συνεπιβάτη!), για να διασχίσει δυσκολότερα χωμάτινα περάσματα.

Tελικά – Συμπέρασμα

Μεγάλη είναι η προσπάθεια  που έχει γίνει από πλευράς εταιρίας πάνω στο Peugeot XP 400 GT, το οποίο, ναι, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως εντάσσεται στα Premium σκούτερ της αγοράς.

Με τιμή στα 8.850 € που κινείται στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας, το γαλλικό maxi scooter έχει να ανταγωνιστεί το Suzuki Burgman 400 (8.295 €) και κυρίως το BMW Χ 400 GT (8.400 ) που σημειωτέον έχει κινητήρα 350 κυβικών.

Όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα οι Γάλλοι μας εντυπωσιάζουν με τις κατασκευές τους που δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και ακολουθούν δικούς τους δρόμους με σιγουριά πετυχαίνοντας καλό αποτέλεσμα.

Μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι λυσσαλέος στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των 350-400 κυβικών από τις Piaggio, SYM, Honda, Kymco, Zontes, Suzuki, BMW, Thrust, αλλά το ΧΡ 400 GT φροντίζει να διαφοροποιηθεί έντονα και να προσφέρει μοναδικότητα και υψηλές επιδόσεις σε συγκεκριμένους τομείς.

Από την κομψότητα της εμφάνισης, μέχρι την ποιότητα κατασκευής, τις αναρτήσεις,  την άνεση και τα φρένα, μέχρι την προοδευτική απόδοση του κινητήρα,  όλα αυτά μαζί δημιουργούν ένα σύνολο που σε κερδίζει και εδραιώνει τη θέση του και την αξία του στην αγορά.

Περισσότερες πληροφορίες: www.peugeot-motocycles.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Δεν υπάρχουν (αν και τα χρειάζεται) αποθηκευτικό/ά ντουλαπάκι/α στο πίσω τμήμα της ποδιάς, λόγω του χώρου που καταναλώνει το ανάποδο πιρούνι με τις δύο πλάκες στήριξής του
  • Η κόρνα του 400 είναι ισχυρή, με τη διαφορά όμως πως στοχεύει προς τα πίσω, προς τον αναβάτη!
  • Οι πλάκες στήριξης του πιρουνιού θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κανονικότατα και σε μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού! Άριστη δουλειά εδώ
  • Ο κύριος αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται κάτω από τη σέλα και χωράει ένα φουλφέις κράνος
  • Υπάρχει όμως και δεύτερος μικρότερος βοηθητικός κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη (ανοίγει ανάποδα και δεν έχει αμορτισέρ όπου μπορείς να φορτίσεις το κινητό σου, μιας και υπάρχει υποδοχή USB
  • Το XP έχει καταργήσει το κλασικό κλειδί ανάφλεξης για ένα Smartkey, αρκετά απλό στις λειτουργίες του για να μην μπερδεύει τον χρήστη
  • Τα γραφικά του ψηφιακού οργάνου είναι λίγο… παιδικά και τρισδιάστατα πάντως, πάνω στη μεγάλη και καλής ευκρίνειας οθόνη ΤFT 5′
  • Το maxi scooter της Peugeot έχει δύο σταντ, καλό για να το παρκάρεις οπουδήποτε, αν και το κεντρικό είναι λίγο “βαρύ” στη χρήση του
  • Εύκολο το σύστημα πλήρωσης καυσίμου του ρεζερβουάρ απευθείας στο κεντρικό τούνελ, με άνοιγμα της καταπακτής από ένα ειδικό κουμπί εγκατεστημένο στην ποδιά, όχι μακριά από αυτό που ανοίγει τη σέλα
  • Στο μπροστινό τμήμα της σέλας υπάρχει ένας ακόμα μικρός αποθηκευτικός χώρος για κλειδιά ή κέρματα π.χ
  • Είναι μεγάλο και μακρύ το τελικό της εξάτμισης του σκούτερ, αν και καλοφτιαγμένο από ανοξείδωτο ατσάλι
  • Ένα έξυπνο σύστημα για το χειμώνα είναι οι γρύλιες στο κεντρικό τούνελ που μπορούν να ζεσταίνουν περίφημα τα πόδια του αναβάτη, ειδικά αν αυτός χρησιμοποιεί ποδιά/κουβέρτα
  • Κι ένα παράδοξο για το τέλος: το 400 έχει διακόπτη ανοίγματος/κλεισίματος των φώτων, τα οποία δεν είναι μόνιμα αναμμένα για κάποιο λόγο, με πιθανότητα να κινείσαι τη νύχτα με σβηστά τα φώτα αν δεν το προσέξεις

Θετικά σημεία

  • Εξαιρετικές αναρτήσεις
  • Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
  • Κράτημα – Ελαστικά
  • Φρένα

Χρειάζεται βελτίωση

  • Τιμή
  • Μακριά μετάδοση κινητήρα
  • Μικρός αποθηκευτικός χώρος
  • Βάρος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:8.850 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 399cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:36,7 ίπποι στις 8.150 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανάποδο πιρούνι / Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι 295mm/ Ένας 240mm πίσω, με 2κάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
17 ιντσών/ 15 ιντσών (ελαστικά 110/70-17 μπροστά και 160/60-15 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.545 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:815mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13.5 lt
ΒΑΡΟΣ:231 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λεωφόρος Αθηνών 71, 104 47 Αθήνα +30 210 348 3300

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ