Μικραίνοντας την Πόλη
*Κυβισμός: 399 cc * Ιπποδύναμη: 36 ίπποι, στις 7.500 rpm * Βάρος: 195 kg * Tελική: 155 km/h * Τιμή: 6.992 ευρώ
Μέσα σε πέντε χρόνια από την άφιξή του στην αγορά, το Kymco XCiting 400i εξελίσσεται και μεταμορφώνεται σε S 400i – κι έτσι από ένα maxi scooter Sport Touring, η έμφαση πέφτει στο “S” και γίνεται Sport, κάνοντας την πόλη να κινείται σε ρυθμούς Fast Forward. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Η πόλη και η κίνησή της. Δυο προβλήματα σε ένα. Η καθημερινή ζωή σε μια μεγαλούπολη – ασχέτως αν έχουμε εξοικειωθεί – αποτελεί άθλο, όπως και η μετακίνηση πολλές φορές μέσα σε αυτήν. Κι εδώ μπαίνουν στην εικόνα τα σκούτερ, που ως γνωστόν κάνουν την μετακίνηση στην πόλη πιο υποφερτή και καμιά φορά και διασκεδαστική.
Κρατάμε τη διασκέδαση, βάζουμε στο σκούτερ σπορτίβικες επιδόσεις και έχουμε το Kymco Xciting S 400i που φοράει και ABS, φοράει και ένα app με GPS που κάνει το ψάξιμο δύσκολων δρόμων παιχνίδι.
Από την άλλη, ο μονοκύλινδρος κινητήρας της Kymco που έχει δεχθεί βελτιώσεις έτσι ώστε να κάνει άλματα λειτουργικότητας και απόδοσης, δεν αστειεύεται καθόλου. Σημαδεύεις εκεί που θέλεις να πας και ανοίγοντας το γκάζι τινάζεσαι προς τα εκεί, κάνοντας το ενδιάμεσο διάστημα μια χαψιά.
“Η πόλη σε Fast Forward” – αυτός έπρεπε να είναι ο τίτλος της δοκιμής. Προτιμήσαμε το “Μικραίνοντας την Πόλη”, που είναι πιο κατανοητός ας πούμε. Συντομεύοντας τις μετακινήσεις μας, πηγαίνοντας από το ένα σημείο στο άλλο ταχύτερα, η πόλη και οι αποστάσεις “μικραίνουν”. Πάμε όμως να δούμε με ποιο τρόπο το πετυχαίνει αυτό το ολοκαίνουργιο 400 της Kymco και ποιοι είναι οι τομείς που – μπορεί να – πάσχει.
Στο Δρόμο
Θα ξεκινήσουμε, ως συνήθως, με μια περιήγηση. Θα πάμε να περπατήσουμε γύρω από το maxi scooter της ταϊβανέζικης εταιρίας, το οποίο είναι και ταϊβανέζικης κατασκευής, άρα η ποιότητα κατασκευής του είναι κάτι παραπάνω από υψηλή, κάτι που έχει κατακτήσει με κόπο και συνέπεια η μικρή ασιατική νησιωτική χώρα εδώ και πολλά χρόνια.
Η εμφάνιση του Kymco Xciting S 400i ABS, είναι διπλής προσωπικότητας, είναι συνηθισμένη και ασυνήθιστη ταυτόχρονα. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι οικείο (πόντος πρώτος), αλλά και ξεχωριστό μαζί – πόντος δεύτερος και νίκη.
Από μακριά το 400 κάτι θυμίζει, θυμίζει σπορ GT, sport maxi scooter με επιθετική όψη, ενώ αν το περιεργαστείς από πιο κοντά, παρατηρείς μια προτεταμένη “κάτω γνάθο” και δυο επιθετικά “μάτια” στο ρύγχος του, που θυμίζουν λίγο εκείνα τα τρομακτικά υδρόβια πλάσματα τα οποία κατά καιρούς ανακαλύπτονται στα μεγάλα βάθη των θαλασσών.
Επίσης η ποδιά/φέρινγκ έχει εσοχές και εγκοπές, πολύ κομψές και “αεροδυναμικές”, αλλά προβληματικές για τα πόδια του αναβάτη όπως θα δούμε παρακάτω. Μεγάλο τούνελ χωρίζει τα μαρσπιέ του αναβάτη, ο οποίος απολαμβάνει αρκετό χώρο για τα πόδια του, αλλά και μικρά σκαλοπατάκια/κόντρα στην ανηφόρα της ποδιάς.
Το Kymco Xciting S 400i ABS αποτελεί το τέταρτο “μεγάλο σκούτερ” της Kymco, μετά το Downtown 350, AK 550, X-Town 300 και μοιάζει να κινείται σε νέους δρόμους πηγαίνοντας το εταιρικό design ένα βήμα παραπέρα.
Από πλευράς συνόλου κατασκευής στέκει πιστό στα ποιοτικά επίπεδα της Kymco, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα στο κομμάτι του ποιοτικού ελέγχου και της προσοχής στη λεπτομέρεια.
Το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής, όπως και η συνολική εικόνα που συλλαμβάνει το μάτι του αναβάτη… εκτός από ένα σημείο: κάτω από το τιμόνι, στην κολώνα του δυο εξάγωνες βίδες ξεφυτρώνουν από το πουθενά, αλλά ευτυχώς δεν φαίνονται έντονα.
Ανεβάζουμε πόδι πάνω από το τούνελ και καθόμαστε στη μελετημένη και “ψαγμένη” σέλα, όπως ανακοινώνουν οι άνθρωποι της εταιρίας. Η σέλα είναι καλοφτιαγμένη από πλευράς μεγέθους, αφρώδους και καλύμματος, με τη μόνη διαφορά ότι οι σχεδιαστές της Kymco έχουν επιλέξει να δημιουργήσουν μια σέλα με ιδιαίτερη υποστήριξη των οστών της λεκάνης του αναβάτη, που να τον κρατάει στη θέση του όταν ανοίγει το γκάζι κι όταν πατιώνται τα φρένα.
Άρα ο αναβάτης είναι τοποθετημένος μέσα σε ένα βαθούλωμα που καταφέρνει μεν όλα τα παραπάνω, αλλά δεν του επιτρέπει να μετακινείται μπροστά ή πίσω – κάτι χρήσιμο στα μεγαλύτερα ταξίδια.
Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό και βολικό, η ποδιά είναι κάπως ψηλά και λυγίζει λίγο παραπάνω τα γόνατα (μικρή απόσταση από μαρσπιέ μέχρι τη σέλα). Ο αναβάτης κάθεται “πάνω” στο σκούτερ με λίγο βάρος να πέφτει στα χέρια (σπορ τοποθέτηση), πράγμα που διαπιστώνεις ύστερα από επανειλημμένα και δυνατά φρένα, όταν κυνηγάς το χρόνο στις μετακινήσεις σου.
Η ζελατίνα που είναι αρκετά πλατιά και προστατευτική προς τον αναβάτη, ρυθμίζεται ως προς το ύψος της σε 5 θέσεις, από σπορ (χαμηλή) μέχρι ψηλή (λογικής κάλυψης) φτάνοντας χονδρικά μέχρι το λαιμό του οδηγού. Η ρύθμισή της γίνεται με τη χρήση δύο χεριών, το ένα πατάει μια “σκανδάλη” πάνω από τα όργανα και το άλλο τη σηκώνει ή την χαμηλώνει.
Ο όγκος και η όλη αίσθηση που μεταφέρει το Kymco Xciting S 400i ABS προς τον αναβάτη δεν είναι αυτή που θα περίμενε κάποιος από ένα 400άρι σκούτερ, αλλά περισσότερο από ένα 300 κυβικών.
Οι μαζεμένες διαστάσεις του και η σωστή κατανομή βάρους (παρότι είναι λίγο βαρύτερο από το παλαιότερο Xciting 400) των 195 κιλών το κάνουν πιο ευέλικτο, μαζί με μια πολύ γρήγορη γεωμετρία συνολικά.
Το ελαφρύ ή μάλλον το πολύ ελαφρύ και γρήγορο, για maxi scooter, τιμόνι του (που κόβει δεξιά-αριστερά εντυπωσιακά πολύ) στρίβει ταχύτατα το σύνολο ρίχνοντάς το μέσα στη στροφή λες και πρόκειται για supersport scooter… Κάτι που δεν απέχει από την αλήθεια, όπως θα δούμε αργότερα, μιας και υπάρχει και η αντίστοιχη υποστήριξη από τον εξαιρετικό κινητήρα.
Είναι τόσο γρήγορες οι αντιδράσεις, που πολλές φορές το 400 σε προλαβαίνει – βοηθάει σε αυτό και το μεγάλου πλάτους τιμόνι – κάνοντάς σε να νομίζεις ότι στις υψηλές ταχύτητες το σκούτερ θα γίνει νευρικό, χάνοντας την ακρίβεια του τιμονιού του.
Αυτό ευτυχώς δεν συμβαίνει, μιας και το Xciting S διατηρεί τη σύσταση και τη σταθερότητά του, κάτι που θα πρέπει να χρειάστηκε πολλή δουλειά για να επιτευχθεί και μπράβο στους μηχανικούς της εταιρίας. Γρήγορο και ευέλικτο στην πόλη, σταθερό στο στροφιλίκι και τις υψηλές ταχύτητες ακούγεται σαν επίτευξη ιδανική.
“Ξυραφένιο” κράτημα, με ακρίβεια στις κινήσεις του, ενώ το σημαντικό στοιχείο είναι ότι μπροστινός και πίσω τροχός γέρνουν ενιαία, με μια κίνηση, ένα σώμα προς την στροφή, τη στιγμή που δεν είναι λίγα τα maxi scooter που εμφανίζονται σαν “κομμένα” με τον έναν τροχό από τους δύο να είναι πιο τεμπέλικος και να μπαίνει πιο αργά στη στροφή από τον άλλο.
Η κίνηση στην πόλη είναι απόλαυση με το 400 και χάρη στο ύψος του τιμονιού, που περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Η διήθηση είναι εύκολη περίπτωση, σώζοντάς σου λεπτά ταλαιπωρίας που μετρούν όταν θέλεις να πας κάπου γρήγορα. Είπαμε γρήγορα, ε;
Μιας και το Kymco Xciting S 400i ABS περηφανεύεται ότι είναι το 400άρι της αγοράς, πρέπει να το δείτε πώς πηγαίνει στο δρόμο.
Με μπόλικη δουλειά σε κύλινδρο, κεφαλή, στρόφαλο και μετάδοση, νέα κάρτερ, εξελιγμένη ψύξη λαδιού κινητήρα και έναν καταπληκτικό ψεκασμό, το σκούτερ… “πυροβολάει”. Σημαδεύεις εκεί που θες να πας, πατάς τη σκανδάλη (γκάζι) κι αυτό εκτινάσσεται.
Δεν ξέρω τι δουλειά έκαναν οι μηχανικοί στον τομέα της μείωσης του ανασηκώματος της ουράς στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά η ουρά σηκώνεται λόγω της ροπής και της εξαιρετικής απόκρισης του γκαζιού, μετά “μαγκώνει” και τινάζεται μπροστά. Είναι και η στήριξη της σέλας που εντείνει το φαινόμενο, αφού ο αναβάτης είναι “σφηνωμένος” στο σκούτερ.
Οι 36 ονομαστικοί ίπποι μπορούν να επιταχύνουν το Kymco Xciting S 400i ABS μέχρι τα 166 km/h με επιμονή και χαμηλά τοποθετημένη τη ζελατίνα (155 km/h πραγματικά), αλλά στην επιτάχυνση των 0-400 μέτρων θα κερδίσει τα υπόλοιπα 300άρια, 350άρια και 400άρια σκούτερ.
Πέρα από τον καλό ψεκασμό, ωραία δουλειά έχει γίνει και στον ήχο που εκπέμπει το τελικό της εξάτμισης, προκαλώντας σε να ανοιγοκλείνεις το γκάζι για να τον ακούς.
Η καλή επιτάχυνση του κινητήρα των 399 κυβικών ξεκινάει από τα 25-30 km/h και τελειώνει κοντά στα 100, με την “καλή-καλή” απόδοση του κινητήρα στα 40-80 km/h, όπου το Xciting S είναι πραγματικά Exciting… για να το πούμε και αγγλικά.
Το σύνολο συνοδεύεται κι από μια φυγοκεντρική μετάδοση που δύσκολα συναντάς σε σκούτερ, με άριστες αντιδράσεις. Επίσης εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία του “πολύ ψύχραιμου” – αυτοκινητιστικού – θορύβου βεντιλατέρ του ψυγείου κινητήρα.
Τα παραπάνω στοιχεία συνοδεύονται κι από ένα ζευγάρι μάλλον σφιχτών αναρτήσεων (ειδικά τα δυο αμορτισέρ πίσω) που τα πηγαίνουν μια χαρά σε ομαλή άσφαλτο, αλλά θα ήθελαν πιο λίγη απόσβεση συμπίεσης στις λακκούβες για να χαρακτηριστούν άνετα.
Στους κακοτράχαλους δρόμους ο συνεπιβάτης θα νιώσει χτυπήματα στη μέση, ενώ η θέση του (μιας και τον αναφέραμε) είναι συνολικά παραπάνω από ικανοποιητική, αν και ξενίζει λίγο η “κόντρα” που έχει μπροστά του -ανάμεσα σε αυτόν και τον αναβάτη – για τη στήριξή του στα φρεναρίσματα. Για να ανέβει πάνω στη σέλα, που τον τοποθετεί ψηλότερα από τον αναβάτη, πρέπει να ανοίξει αρκετά το πόδι και να το σηκώσει ψηλά, έχει, όμως, στην υπηρεσία του ένα καλό ζευγάρι αναδιπλούμενων μαρσπιέ και δυο μεγάλων χειρολαβών.
Τα λάστιχα της Maxxis αποδίδουν στον μέσο όρο – είναι ικανοποιητικά στο στεγνό, καλούτσικα στο βρεγμένο και γλιστρούν στις άσπρες γραμμές των δρόμων.
Τέλος τα φρένα του Kymco Xciting S 400 είναι πολύ αποτελεσματικά, πετυχαίνοντας πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης. Μπορεί τα δυο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά 280 mm με τις 4έμβολες ακτινικές δαγκάνες να μην έχουν αρχικά δύναμη, αλλά όσο κατεβαίνει η μανέτα προς το γκρίπ εμφανίζουν προοδευτική και μπόλικη επιβραδυντική ικανότητα, με το πιρούνι και το λάστιχο να συνεργάζονται άριστα για σκούτερ (οι δύο πλάκες στήριξης των καλαμιών διαμέτρου 41 mm κάνουν τη διαφορά εδώ) και πίσω απ’ όλα ένα πολύ καλό ABS για υποστήριξη.
Το πίσω φρένο είναι και αυτό καλό, με το ABS να παρεμβαίνει νωρίτερα απ’ ότι συμβαίνει στο μπροστινό δισκόφρενο… όπως γίνεται συνήθως.
Στο ταξίδι, η ζελατίνα θα προστατεύσει πολύ ικανοποιητικά το πάνω μέρος του σώματος του αναβάτη, ενώ είναι οι “εγκοπές” της ποδιάς/φέρινγκ που λέγαμε παραπάνω που θα γίνουν ενοχλητικές, αφού ο αέρας περνάει κατευθείαν στις γάμπες του αναβάτη.
Επίσης, για τουριστική χρήση το 400 θα χρειαζόταν μια πιο μακριά σέλα και για τους δυο επιβαίνοντες, χωρίς “κόντρες”, για να τους επιτρέπει να ξεμουδιάζουν μετατοπίζοντας τη θέση τους πάνω σε αυτήν. H κατανάλωση σε χρήση πόλης έφτασε τα 4,9 λίτρα στα 100 km και στον αυτοκινητόδρομο (και κίνηση σε νόμιμες ταχύτητες) κατέβηκε στα 4,7 λίτρα.
Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι ανάμεσα στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό του 400 υπάρχει και το σύστημα πολυμέσων – επικοινωνίας κινητού με τα όργανα του σκούτερ και το όνομα Noodoe που ενημερώνει τον αναβάτη… επί πολλών θεμάτων. Από φέτος διαθέτει και Navigation με χάρτες της Tom Tom. Όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται στη μεσαία έγχρωμη οθόνη των οργάνων, όπου απεικονίζονται ενδείξεις για μηνύματα του κινητού και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, με το Noodoe να είναι ανοιχτό στις αναβαθμίσεις και να εμπλουτίζεται διαρκώς.
Τελικά…
Έχουμε να κάνουμε με ένα maxi scooter που είναι αλλιώτικο από τα άλλα και προτείνει – παρότι φοράει πολυτελή, σοβαρά ρούχα και δεν σε προδιαθέτει για κάτι τέτοιο – μια σπορ άποψη της κίνησης στην πόλη.
Διασκεδαστικό και παθιασμένο στο άνοιγμα του γκαζιού όσο ελάχιστα σκούτερ, το Kymco Xciting S 400i ABS δείχνει να είναι έτοιμο για όλα και να ανταποκρίνεται θετικά σε κρίσιμους τομείς: επιδόσεις, κράτημα, φρένα, ευελιξία, ευκολία χρήσης και κυρίως στο κομμάτι της διασκέδασης του αναβάτη.
Λιγότερο σκούτερ τουρισμού, περισσότερο σπορ επιδόσεων θα κάνει τα 300άρια να ωχριούν και τα 500άρια να ιδρώνουν να το φτάσουν.
Με μέση τιμή για την κατηγορία του στα 6.990 ευρώ (πατήστε εδώ για να δείτε τον συγκριτικό πίνακα της κατηγορίας) και τιμή μετρητοίς 300 φθηνότερα, θα προτείνει το πλεονέκτημα τιμής σε σχέση με τα μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ, χωρίς να υπολείπεται ιδιαίτερα στον τομέα των επιδόσεων.
Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 91, Mπουφάν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos
Σημειώσεις και Λεπτομέρειες
- Φθηνή είναι η όψη και η κατασκευή του πλαστικού “καπακιού” που αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ – και βρίσκεται στο κέντρο του τούνελ πίσω από την ποδιά. Κρίμα, γιατί είναι δυο κομμάτια που χρησιμοποιείς πολύ συχνά και “ζεις” με αυτά
- Το φώς που εκπέμπουν οι δυο LED “θυμωμένοι” προβολείς έχουν καλή δέσμη, χωρίς σκιές, αλλά μάλλον θα την θέλαμε πιο ισχυρή
- Δυνατή είναι η κόρνα και πολύ καλοί οι καθρέφτες
- Τα φλας έχουν και ηχητική ειδοποίηση “μπλινγκ-μπλινγκ” ότι λειτουργούν, για να μην τα ξεχνάμε ανοιχτά
- Δύο είναι τα πολύ χρήσιμα ντουλαπάκια στην ποδιά που κλειδώνουν αυτόματα από το κεντρικό κλειδί, το ένα εκ των οποίων έχει και παροχή ρεύματος
- Μέτριου όγκου είναι ο χώρος κάτω από σέλα, που χωράει ένα φουλφέις κράνος και μερικά μικροπράγματα, ενώ για να αποκαλυφθεί ανοίγει μόνο το κομμάτι της σέλας του αναβάτη
- Στο αριστερό άκρο του τιμονιού υπάρχει ένα πολύ χρήσιμο – ασφαλίζει το σκούτερ όταν παρκάρει – χειρόφρενο που ενεργοποιείται από μικρό λεβιέ
- Το 400 είναι ένα σκούτερ που δεν έχει σύστημα keyless στον κεντρικό του διακόπτη και πρέπει να πούμε ότι είμαστε πολύ ευχαριστημένοι για αυτό. Είμαστε παραδοσιακοί στο θέμα του κλειδιού; Μάλλον ναι…
- Κεντρικά τοποθετημένο το κλειδί, σε καλό σημείο δεν θα εμποδίσει τα γόνατα του αναβάτη στο ανέβα-κατέβα στο σκούτερ
- Ρυθμιζόμενες είναι οι μανέτες των φρένων, επιτρέποντας στον αναβάτη να τις φέρει στα μέτρα του