fbpx

Voge-Αποστολή στην Κίνα: Επίσκεψη στο εργοστάσιο. Η εμπειρία. Οι εικόνες

Η νέα, πανίσχυρη Κίνα είναι εδώ!

Μια μεγάλη αποστολή, ένα ταξίδι ζωής. Μια επίσκεψη στο εργοστάσιο της Voge στην Κίνα που κάλυψε κάθε γωνιά των δραστηριοτήτων της μεγάλης εταιρίας μοτοσυκλετών και σκούτερ, αλλά και της ακόμα μεγαλύτερης, μητρικής Loncin. Kείμενο, Φωτογραφίες: Scooternet

Η πρώτη εικόνα της πόλης της  Chongqing (Τσονγκίνγκ ή Τσονγκτσίν) στα νοτιοδυτικά της Κίνας, μιας πόλης με δεκάδες εκατομμύρια (31) πληθυσμό… και “χιλιάδες” πανύψηλα κτίρια και ουρανοξύστες, σε κάνει να πιστέψεις ότι έχεις βρεθεί σε αμερικανική μεγαλούπολη, σε ένα ασιατικό Μανχάταν.

Για την πόλη όμως, τους κατοίκους και τα δίτροχά της θα γράψουμε σε άλλο άρθρο, γιατί σήμερα θα μιλήσουμε για το εργοστάσιο και την επίσκεψη που διοργάνωσε μέσω μιας μεγάλης αποστολής η αντιπροσωπεία Mototrend SA στην Κίνα, προσκαλώντας οκτώ (!) Έλληνες δημοσιογράφους σε ένα ταξίδι έξι ημερών.

Ένα ταξίδι ζωής όπως είπαμε και στον πρόλογο, από αυτά που σπάνια γίνονται πια στον χώρο του ειδικού Τύπου και τα οποία αποτελούν ακρογωνιαίες λίθους στην ενημέρωση του ελληνικού κοινού.

Μπορεί να ακούμε και να διαβάζουμε πολλά, αλλά όποιος δεν βιώσει από κοντά τι σημαίνει “νέα Κίνα”, δεν μπορεί όχι μόνο να καταλάβει μα ούτε καν να φανταστεί.

Το ίδιο ισχύει και για τα εργοστάσια της Loncin και της Voge που λειτουργούν κάτω από πολύ υψηλές προδιαγραφές, πράγμα που άλλωστε αντικατοπτρίζεται στα προϊόντα τους, τα οποία εμείς απολαμβάνουμε.

Πάμε όμως τώρα να δούμε το εργοστάσιο της Voge, της εταιρίας που ανήκει στη μεγάλη Loncin, που μετράει παραπάνω από 30 χρόνια στη βιομηχανική παραγωγή κινητήρων διαφόρων ειδών και όχι μόνο.

H Loncin ιδρύθηκε το 1993 και το εργοστάσιό της στην Chongqing έφτιαξε τον πρώτο της κινητήρα μοτοσυκλέτας ή για την ακρίβεια παπιού, με οριζόντιο κύλινδρο, ο οποίος μάλιστα κινούσε και την πρώτη ολόκληρη μοτοσυκλέτα της Loncin, αρχής γενομένης το 1998.

Το όραμα της Loncin ήταν και είναι να γίνει ηγέτης στην παραγωγή κινητήρων παγκοσμίως, μέσα από την επιστήμη και την τεχνολογία, έτσι ώστε να προσφέρει μέσω της καινοτομίας στους πελάτες της, που είναι η προτεραιότητά της, μια καλύτερη ζωή.

Η Loncin, που εστιάζει το ενδιαφέρον της στην κατασκευή μοτοσυκλετών και σκούτερ, την κατασκευή κινητήρων και τμημάτων αυτών, όπως και λοιπές μηχανουργικές εργασίες, έχει 9.000 περίπου υπαλλήλους και παραπάνω από 20 θυγατρικές στην Κίνα!

Τα προϊόντα της πωλούνται σε περισσότερες από 80 χώρες και περιοχές ανά την υφήλιο. Εκατόν πενήντα αντιπρόσωποι τον προϊόντων της απλώνονται σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου.

Η Loncin κατασκευάζει παραπάνω από 100 δίτροχα μοντέλα, από 50 μέχρι 900 κυβικά, σπορ, γυμνά, κλασικά, εκτός δρόμου, Adventure και Cruiser, παπιά και σκούτερ, αλλά και τετράτροχα ATV που φτάνουν μέχρι και τα 1000 cc με κινητήρες V-2.

Παράλληλα κατασκευάζει γεννήτριες, χλοοκοπτικά, αγροτικά μηχανήματα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και κινητήρες γενικής χρήσης διαφόρων διατάξεων από 87 μέχρι 999 cc, αντλίες, αλλά από το 2022 και ηλεκτροκινητήρες, προϊόντα φωτοβολταϊκών και ηλεκτρικής ενέργειας, σταθμούς φόρτισης κ.λπ., με ετήσια παραγωγή 4,0 εκατομμυρίων μονάδων!

Αυτό την καθιστά πρώτη στην Κίνα στον τομέα της κατασκευής κινητήρων και τρίτη στον κόσμο!


Η Loncin κατασκευάζει κινητήρες για γνωστές εταιρίες, όπως οι Cummins, Toro, Husqvarna (χλοοκοπτικά και γεννήτριες) αλλά και τις Pramac, DeWalt, Karcher, Stihl, κ.λπ.

Επίσης, από το 2012, έχει αναλάβει την κατασκευή τμημάτων κινητήρων για λογαριασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και εταιρίες όπως οι: Volkswagen, Ford, Audi, Mercedes, Volvo, Land Rover και Jaguar.

Δεκατρία εργοστάσια στην Κίνα παράγουν όλα τα παραπάνω, εκ των οποίων τα τρία στην Chongqing, όπου βρίσκεται και το εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων και κατασκευής σκούτερ για λογαριασμό της βαυαρικής BMW. Αυτή είναι άλλη μια πτυχή που απονέμει στην Loncin-Voge ένα ακόμα εύσημο ποιότητας και αξιοπιστίας.

Η συνεργασία με την BMW μετράει σχεδόν 20 χρόνια, αφού έχει ξεκινήσει από το 2005, με σκοπό την παραγωγή του μονοκύλινδρου, τετραβάλβιδου κινητήρα των 650 κυβικών για λογαριασμό της γερμανικής εταιρίας.

Το 2013 υπογράφηκε η συμφωνία για την παραγωγή του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα των 850 κυβικών εκατοστών για τις Adventure, γυμνές και σπορ μοτοσυκλέτες της BMW και το 2015 έγινε συμφωνία για την πλήρη παραγωγή σκούτερ 350 κυβικών από την Loncin.

To 2017 ξεκίνησε η παράδοση των δικύλινδρων κινητήρων 850 cc και το 2018 η παράδοση των κινητήρων των σκούτερ BMW C 400 X και GT στην αγορά.

Το 2018 ιδρύθηκε η Voge σαν ανεξάρτητη μάρκα, με στόχο την κατασκευή δημοφιλών μοτοσυκλετών που θα πωλούνται στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

Το 2020 η Loncin κέρδισε τον τίτλο της “Κορυφαίας κατασκευάστριας κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Κίνα”, που απονέμεται από το κινεζικό κράτος.

Το 2022 η Loncin λανσάρισε την ξεχωριστή μάρκα Bicose (προφέρεται “μπικόζ”, όπως το because) μια νέα εταιρία ηλεκτρικών δίτροχων (σκούτερ προς το παρόν), παρουσιάζοντας το εντυπωσιακής εμφάνισης Real 5T.

Περιδιαβαίνοντας την μίνι έκθεση προϊόντων στις εγκαταστάσεις της Loncin, βλέπουμε πέρα από τους τρεις κινητήρες που παρήγαγε και παράγει για λογαριασμό της BMW, και τους πρόσφατους κινητήρες της Voge, έναν μονοκύλινδρο για σκούτερ με κυβισμό 150 κυβικών, έναν δικύλινδρο σε σειρά 500άρη με 494 cc και τον νέο τετρακύλινδρο 660άρη, με 663 cc και ιπποδύναμη που δεν ανακοινώνεται ακόμα.

O 660 θα τοποθετηθεί σε ένα supersport μοντέλο που βρίσκεται σε στάδιο προπαραγωγής και το οποίο θα οδηγούσαμε την επόμενη μέρα της επίσκεψης στο εργοστάσιο, μέσα σε μια μικρή πίστα δοκιμών της Voge.

Παράλληλα, υπάρχουν έτοιμοι και δοκιμάζονται/εξελίσσονται δυο ακόμα αξιόλογοι κινητήρες, ένας ελαφρύς και πανίσχυρος μονοκύλινδρος με 2 εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες για χρήση μοτοκρός, εντούρο και Adventure-On/Off Road γενικότερα και ένας V-2 κινητήρας μεσαίου κυβισμού. Αυτά για το μέλλον, αφού τα σχέδια της Voge είναι εξαιρετικά φιλόδοξα.

Η Loncin έχει επενδύσει στη δοκιμή και αξιολόγηση των προϊόντων της έτσι ώστε να πληρούν τις ποιοτικές προδιαγραφές που είναι αναγκαίες ώστε να μπορούν να σταθούν με αξιοπρέπεια έναντι των ανταγωνιστικών εταιριών και για αυτό το λόγο διαθέτει χώρο δοκιμής όλων των προϊόντων της, έκτασης 16.500 τετραγωνικών μέτρων, όπου υπάρχουν περισσότερα από 200 τμήματα για δοκιμές εξαρτημάτων, κινητήρων κ.λπ.

Tα ποσοστά της Loncin όσον αφορά στην παραγωγή της μοιράζονται ως εξής:

  • Μοτοσυκλέτες 49%
  • Κινητήρες 35%
  • Γεννήτριες 9%
  • ΑTV 4%
  • Εξαρτήματα αεροναυπηγικής 3%

Επίσης για την περίπτωση της Loncin αλλά και της Voge υπάρχει τμήμα R&D (Έρευνας και εξέλιξης) που χρησιμοποιεί τεχνολογίες αιχμής με στόχο τη βελτίωση και την εξέλιξη των προϊόντων των εταιριών. Ταυτόχρονα, υπάρχει και τμήμα (βιομηχανικής) σχεδίασης που ονομάζεται Loncin Industrial Design και αυτό είναι υπεύθυνο για το καλαίσθητο design που διαθέτουν τα μοντέλα της Voge.

H Voge συνεργάζεται με τις παρακάτω εταιρίες όσον αφορά την κατασκευή σκούτερ και μοτοσυκλετών: Bosch, Bremo, Kayaba, Pirelli, J.Juan, Continental, Dellorto, NGK, Magneti Marelli, SKF, KTM, Tyco, κ.λπ.

Η πρώτη επίσκεψή μας αφορούσε το εργοστάσιο κατασκευής πλαστικών τμημάτων για τα σκούτερ, τις μοτοσυκλέτες και τα ATV της Voge, όπως και όλων των προϊόντων της Loncin, όπως για παράδειγμα οι γεννήτριες.

Μεγάλα καλούπια, τεράστιου βάρους βρίσκονταν από τη μια πλευρά του εργοστασίου και τα τμήματα παραγωγής από την άλλη. Κόκκοι πλαστικού ΑΒS ρίχνονταν μέσα στα καλούπια αφού πρώτα έφταναν την κατάλληλη θερμοκρασία για να λιώσουν, δημιουργώντας πλαστικά τμήματα και καπάκια. Κατόπιν καθαρίζονταν, τρίβονταν και το επόμενο στάδιο ήταν να τοποθετηθούν επάνω τους αυτοκόλλητα ή να βαφτούν με ρομπότ.

Ακολουθούσε το τμήμα κατασκευής πλαισίων, όπου δεκάδες σωλήνες διαφόρων διαμέτρων και πάχους περίμεναν τη σειρά τους για να κουρμπαριστούν και να συγκολληθούν έτσι ώστε να δημιουργήσουν τον σκελετό μοτοσυκλετών και σκούτερ.

Εκατοντάδες έτοιμα πλαίσια, κουρμπαρισμένα, κολλημένα (από ανθρώπινο χέρι ή ρομπότ) και άβαφα, περιμένουν τη σειρά τους για να βαφτούν στο υπερσύγχρονο τμήμα της Voge με ρομπότ και να προχωρήσουν μετά για τη συναρμολόγηση.

Το εργοστάσιο χυτών τμημάτων είναι ο παράδεισος της δημιουργίας, αφού εκεί είναι που το καυτό, υγρό μέταλλο μετουσιώνεται σε μικρά ή μεγάλα στέρεα μεταλλικά κομμάτια, τα οποία θα συνενωθούν για τη δημιουργία του σημαντικότερου μέρους μιας μοτοσυκλέτας: του κινητήρα.

Το τμήμα συναρμολόγησης μοτοσυκλετών βρίσκεται στο επόμενο κτίριο, με τα βαμμένα πλαίσια και τους έτοιμους κινητήρες να περιμένουν τη σειρά τους για να “γίνουν ένα” πλήρες σύνολο, πάνω σε κινούμενες “έξυπνες” πλατφόρμες που έχουν αντικαταστήσει την κλασική “γραμμή παραγωγής” του παρελθόντος.

Την ημέρα της επίσκεψής μας, οι εργάτες συναρμολογούσαν Voge CU 525, ένα πολύ όμορφο και στυλάτο μοντέρνο cruiser που θα αρέσει στους Ευρωπαίους αφού διαθέτει μπόλικο χαρακτήρα και το οποίο θα δούμε και στην Ελλάδα.

Πέρα από τους αρχιμάστορες και τους νεότερους βοηθούς τους που δούλευαν παρέα, εντύπωση μας προκάλεσε η συμμετοχή πολλών γυναικών στη διαδικασία και μάλιστα σε υψηλές θέσεις ευθύνης, κάτι που αντιλαμβανόσουν από τον σεβασμό που έδειχναν οι βοηθοί τους στο πρόσωπό τους. Γι’ αυτό λέμε: είναι πολλά αυτά που ΔΕΝ γνωρίζουμε για την Κίνα και την κοινωνία της.

Ακολουθούσε ο απαραίτητος στατικός και οπτικός έλεγχος των πάντων πάνω στις έτοιμες μοτοσυκλέτες από έμπειρα άτομα που δεν τους ξεφεύγει το παραμικρό: ο άνθρωπος σαν αναντικατάστατο κομμάτι του ποιοτικού ελέγχου. Μπορεί τα μηχανήματα να είναι αξιόπιστα, όμως η ανθρώπινη γνώση και παρατηρητικότητα δεν νικιέται εύκολα.

Μετά από τον στατικό έλεγχο περνάμε στον επίσης απαραίτητο έλεγχο των φρένων και τη δυναμομέτρηση.

Αρκεί να δει κάποιος μια δυναμομέτρηση σε εργοστάσιο (σε όλα τα εργοστάσια συμβαίνει αυτό) για να ξεχάσει δια παντός τις θεωρίες για “αργό, προσεκτικό, συντηρητικό” στρώσιμο κινητήρα, αφού αυτές είναι ξεπερασμένες θεωρίες του μακρινού παρελθόντος.

Μετά τη δυναμομέτρηση (και τη λεπτομερή καταγραφή των χαρακτηριστικών απόδοσης της κάθε μοτοσυκλέτας ξεχωριστά) μένει το τμήμα συσκευασίας των μοτοσυκλετών της Voge που θα σταλούν σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου (εκτός της Αυστραλίας προς το παρόν).

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον χώρο συναρμολόγησης των ATV της Loncin, όπου δεσπόζει η ίδια αποστειρωμένη, ιδιαίτερα οργανωμένη και “ήσυχη” ατμόσφαιρα, αφού όλα κυλούν έτσι όπως έχει προγραμματιστεί η κάθε εργασία, με τη δέουσα, δηλαδή, προσοχή.

Το τέλος της επίσκεψής μας στα εργοστάσια της Loncin-Voge σηματοδότησε το τμήμα συναρμογόγησης των μάξι σκούτερ των 350 κυβικών της Voge (SR4Max) τα οποία κατασκευάζονται αυτούσια, με διαφορετικά πλαστικά και λεπτομέρειες για λογαριασμό της BMW και βαφτίζονται C 400 X και C 400 GT.

Φεύγοντας από τις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της Loncin και της Voge, αυτό που μας έμεινε στο μυαλό ήταν το πολυδιάστατο σλόγκαν/πιστεύω τους που περικλείεται στο:

“We don’t just build motorcycles, we create passion, we pursue freedom, we look to the future”.

“Δεν κατασκευάζουμε απλά μοτοσυκλέτες. Δημιουργούμε πάθος. Επιδιώκουμε την ελευθερία. Στοχεύουμε στο μέλλον!”

Ιδού λοιπόν η “νέα Κίνα” που έρχεται ολοταχώς να μας κατακτήσει με τελείως διαφορετική προσέγγιση από αυτή που γνωρίζαμε μέχρι πρόσφατα και με ποιοτικά, προσεγμένα προϊόντα στο άμεσο μέλλον.

(Το αφιέρωμα για την επίσκεψη-αποστολή στη Κίνα συνεχίζεται σύντομα με τη δοκιμή των νέων μοντέλων της Voge, καθώς και με ένα ακόμα άρθρο για τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες στην πόλη της Τσονκίνγκ)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ