Μακρύ, χαμηλό και Cool
H διαφορετική προσέγγιση στα οχήματα καθημερινής μετακίνησης των Ιαπώνων επεκτείνεται φυσικά και στην οικογένεια των σκούτερ. Εκεί οι σχεδιαστικές επιλογές είναι πάντοτε ενδιαφέρουσες. Στα σκούτερ που προορίζονται για την τοπική αγορά μερικές φορές η σχεδίαση, το design, υποσκελίζει τη λειτουργικότητα, τη χρηστικότητα. Ειδικά για αυτούς που θέλουν να είναι πολύ “kakoii” (cool) όπως λένε οι Ιάπωνες, και να ταυτίζονται με το ντόπιο καρτουνίστικο στιλ “τύπου Akira”.
Για την συγκεκριμένη μερίδα καταναλωτών, που ασχολούνται με τη μόδα και τις τάσεις είναι προτιμότερο ένα σκούτερ να είναι όμορφο και “μουράτο” παρά ελαφρύ ή ευέλικτο. Μετά από τo Yamaha Maxam 250 που παρουσιάσαμε στο παρελθόν (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) σειρά έχει το αντίστοιχο 250άρι της Suzuki που ονομάζεται Suzuki Gemma 250. Το Gemma δεν παρουσιάστηκε τώρα, μετράει ήδη τρια χρόνια στην γιαπωνέζικη αγορά, όμως αξίζει να το παρουσιάσουμε για να κατανοήσουμε τη φιλοσοφία των σκούτερ της μακρινής ασιατικής χώρας.
Φτιαγμένο έτσι ώστε να φιλοξενεί δύο ενήλικες (Ιάπωνες…) με άνεση και να τους μεταφέρει στις γιαπωνέζικες μεγαλουπόλεις με διαφορετικό στιλ, το Gemma προσδιορίζεται με δύο λέξεις: μακρύ και χαμηλό, long and low. Παράλληλα με το ιδιόμορφο στιλ, προσφέρεται και μια σχετική άνεση στα ταξίδια, αν και η κοντή ζελατίνα αφήνει τον αναβάτη απροστάτευτο. Ο κινητήρας είναι όπως συνήθως τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, μόνο που ο συγκεκριμένος έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες. Η απόδοσή του φτάνει λίγο παρακάτω από τους 22 ίππους.
Το Gemma είχε παρουσιαστεί στο σαλόνι του Τόκιο το 2007 σαν πρωτότυπο μαζί με τα Biplane και Crosscage και στην συνέντευξη Τύπου, άφησε τους δημοσιογράφους με ανοικτό το στόμα λόγω του ασυνήθιστου του design. Η γιαπωνέζικη μόδα βλέπετε… Το μήκος του Gemma φτάνει τα 2.350 χιλιοστά και το ύψος του μόλις τα 1.050, ένα μέτρο δηλαδή. Η βασική ιδέα ήταν να θυμίζει μοτοσυκλέτα cruiser, για αυτό τον λόγο υπάρχει πλάτη αναβάτη-συνεπιβάτη και μεγάλα μαρσπιέ.
Το scooter της Suzuki βγήκε στην παραγωγή τον Ιούλιο του 2008 με τιμή κοντά στις 5.000 ευρώ. Λόγω του ότι το Gemma ήταν κατά 10 εκατοστά κοντύτερο από το Υamaha Maxam oι πρώτοι δημοσιογράφοι που το οδήγησαν ανέφεραν ότι είναι “πιο ευέλικτο από το Maxam και το ίδιο ισχύει και στις αλλαγές κατεύθυνσης και στις στροφές”, επίσης πως “η απόσταση μεταξύ τιμονιού και σέλας είναι μικρότερη, κι έτσι ο αναβάτης κάθεται πιο όρθιος”.
Οι τροχοί είναι 13 ιντσών πίσω και 14 ιντσών μπροστά (ελαστικά 120/80-14, 150/70-13) το μεταξόνιο είναι τεράστιο στα 1.690 και λόγω του ότι οι σχεδιαστές (τους οποίους θα δείτε και στο βίντεο να μιλάνε) θέλησαν να κατεβάσουν το ύψος του πίσω μέρους δεν υπάρχει – παρά ελάχιστος – αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα . Ένα ανοικτό κράνος χωράει στο κεντρικό τούνελ (για κάποιο λόγο οι Ιάπωνες συνδέουν τα κράνη της ΜΟΜΟ με το Gemma). Kάτω από τη σέλα που ο χώρος σέλα είναι πολύ περιορισμένος, φιλοξενείται ο κινητήρας. Το συνολικό βάρος του Gemma είναι 210 κιλά και το ύψος της σέλας μόλις 705 χιλιοστά.
Ένα ακόμα περίεργο στοιχείο για το σκούτερ της Suzuki είναι ότι έχει πάρει το όνομά του από έναν Ιταλό ηθοποιό, που έγινε πολύ δημοφιλής στην Ιαπωνία μέσα από τις ταινίες του, τον Giuliano Gemma! Τώρα τι σχέση είχε ο γόης μεσογειακός χαρακτήρας με το σκούτερ με την επικλινή πλακουτσωτή μούρη (σε στιλ ροφός), τους διαφορετικούς προβολείς και την “διαστημική”, καρτουνίστικη αύρα που έχει το σκούτερ της Suzuki… είναι μια άλλη ιστορία.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ VIDEO ΤΗΣ SUZUKI ΓΙΑ ΤΟ GEMMA 250