Στην Ιαπωνία το φωνάζουν… Μαγκουζάμου!
H ιστορία τoυ Yamaha Maxam CP 250 είναι από αυτές που ξεκινούν από έναν τρελό σχεδιαστή, ο οποίος στο δρόμο του παρασύρει κι άλλους και στο τέλος γίνεται μόδα. Το πρώτο Yamaha Maxam κυκλοφόρησε σαν πρωτότυπο μοντέλο στο Σαλόνι του Τόκιο το 2005 και αμέσως η ανταπόκριση του κόσμου υποχρέωσε την εταιρία να το φέρει στην παραγωγή… με μερικές υποχωρήσεις βεβαίως γιατί το πρωτότυπο… ήταν κάπως υπερβολικό.
Η λέξη εξωφρενικό ταιριάζει απόλυτα στο “Urban Τandem Cruiser”, δηλαδή το “σκούτερ cruiser πόλης για δύο άτομα”, δηλαδή ένα μακρύ και χαμηλό δίτροχο που διέθετε – εκτός των υπολοίπων – και πορτμπαγκάζ.
Το πρώτο, το πρωτότυπο Maxam ονομαζόταν Maxam 3000, γιατί το μήκος του ήταν 3 μέτρα! Επρόκειτο για ένα μεγάαααλο σκούτερ, με τρελή αισθητική και ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Χρώμια και δέρμα, μεγάλο πλάτος, μήκος σαύρας και αισθητική cruiser αμερικάνικης Cadillac της δεκαετίας του ’50.
Ευτυχώς ή δυστυχώς όταν βγήκε στην παραγωγή το Maxam είχε χάσει λίγο την αισθητική και τον όγκο του τζουκμπόξ του Maxam 3000 και είχε “μαζευτεί” γενικά.
Με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 250 κυβικών, 20 ίππων και τιμή κοντά στα 6.300 ευρώ.
Το Yamaha Maxam 250 το οποίο στην Ιαπωνία ονομάζεται χαϊδευτικά Maguzamu έγινε στο πέρασμα του χρόνου μόδα, δήλωση αισθητικής τοποθέτησης.
Δεν μπορείς να βγαίνεις πάνω στο Μαγκουζάμου σου ντυμένος όπως-όπως. Ο ενδυματολογικός κώδικας πρέπει να είναι συγκεκριμένος, όπως και η διάθεση. Cool και χαμηλών τόνων, “Low & Long” όπως το σκούτερ σου.
Μονοκύλινδρος ο κινητήρας, υδρόψυκτος, τετράχρονος φυσικά με 2 εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες (υποτετράγωνος 66×73 για ροπή) με αντικραδασμικό άξονα, αλουμινένιο κύλινδρο με επίστρωση DiASil (ή Νταϊατζίρου όπως τη λένε οι Ιάπωνες) και τον Απρίλιο του 2005 ανακοινώνεται ότι θα βγει στην αγορά.
Μιαν αγορά που πουλάει 70 χιλιάδες σκούτερ από 125 μέχρι 250 κυβικά, εκ των οποίων τα 16.000 είναι Majesty. To Μaxam λανσάρεται σαν συμπληρωματικό, σαν alter ego του Majesty.
Χαμηλό κέντρο βάρους και σέλα, έτσι ώστε σε συνεργασία με το μήκος του scooter να απλώνεσαι πάνω του, με την υποστήριξη ενός μαξιλαριού/πλάτης. Διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι δημιουργήθηκαν στο “πολιτικό” Maxam. Πέντε λίτρα στο μπροστινό χώρο, 23 κάτω από τη σέλα και 11 ακόμα στο πορτμπαγκάζ.
Οι τροχοί είναι 13 ιντσών (λάστιχα 120/70, και 130/70 πίσω), βοηθώντας στο κατέβασμα του ύψους σέλας στα πολύ χαμηλά 655 χιλ. Ένα δισκόφρενο βρίσκουμε σε κάθε τροχό και το μεταξόνιο είναι 1.615 χιλιοστά, δηλαδή πολύ μεγάλο, ενώ το βάρος είναι 198 κιλά γεμάτο (182 άδειο)
Έτσι για να τις θυμηθούμε… και για να δείτε τι είχε προτείνει ο καλλιτέχνης σχεδιαστής σαν πρωτότυπο Maxam, δηλαδή το Maxam 3000, παρουσιάζουμε μερικές ακόμα φωτογραφίες από το Σαλόνι του Τόκιο του 2005.