“Σφαίρα” πάνε σκούτερ, παπιά και μικρές μοτοσυκλέτες στην Κολομβία
Για άλλα πράγματα είναι φημισμένη η Κολομβία, ενώ τώρα θα γίνει και για ένα παραπάνω αφού η αγορά μοτοσυκλετών και σκούτερ ετοιμάζεται να φτάσει το ένα εκατομμύριο πωλήσεις!
Η τέταρτη αγορά στη Λατινικη Αμερική μετά τη Βραζιλία, το Μεξικό και την Αργεντινή, η Κολομβία, ξεκίνησε το 2025 με ένα δυναμικό πρώτο εξάμηνο, το οποίο έκλεισε με πωλήσεις που σημείωσαν άνοδο 33,9%, η ταχύτητα μετριάστηκε κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου (+2,9%) και παρέμεινε σταθερή τον Οκτώβριο (+0,9%).
Οι πωλήσεις του Οκτωβρίου να ανέρχονται στις 785.055 πωλήσεις, δηλαδή στο +20,2% από το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Η οικονομία της Κολομβίας θα αναπτυχθεί κατά 2,5% το 2025 και 2,9% το 2026, λόγω της κατανάλωσης και των επενδύσεων, τη στιγμή που ο πληθωρισμός συνεχίζει να μειώνεται, αν και, όπως στην Ελλάδα έτσι και στην Κολομβία, το κόστος στέγασης και ενέργειας παραμένει υψηλό και δυσβάσταχτο για τα χαμηλότερα εισοδήματα.
Η αγορά μοτοσικλετών, παπιών και σκούτερ ήταν πολύ δυναμική στην περίοδο μετά την πανδημία, με τεράστια ανάπτυξη το 2022, κορυφώνοντας το νέο ρεκόρ όλων των εποχών και στη συνέχεια μια βαθιά πτώση το 2023, πληγείσα από την υποτίμηση του νομίσματος και τις υψηλές αυξήσεις των τιμών.
Το 2024, η αξία του νομίσματος ανέκαμψε έναντι του δολαρίου ΗΠΑ, ο πληθωρισμός μειώθηκε, κι έτσι η αγορά δικύκλων κατάφερε να δυναμώσει γρήγορα. Οι πωλήσεις για σύνολο του έτους έτος 2024 ήταν 804,955 μονάδες (+19,4%), ένα νούμερο που ήταν το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα όλων των εποχών!
Ωθούμενη από την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση, η αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια του 2025.
Κοιτάζοντας την απόδοση των κορυφαίων κατασκευαστών, η Yamaha είναι ηγέτης της αγοράς με νέο ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών και αύξηση 8,0%.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η τοπική AKT (+17,8%), που κάνει rebranding (αλλαγή εταιρικής ταυτότητας) σε κινέζικες μοτοσυκλέτες, πιάνοντας πωλήσεις ρεκόρ, ακολουθούμενη από την ινδική Bajaj Auto (+22,6%).
Στην 4η θέση βρίσκεται η Suzuki με +21,1%, ενώ η Honda στην 5η θέση σημειώνει ένα μεγάλο +24,8%, ακολουθούμενη από την TVS Motor (+21,9%). Στην έβδομη θέση βρίσκεται η Hero (+59,3%), μπροστά από την Victory (+5,4%), την Kymco (+24,9%) και την KTM (-0,8%).
Την τελευταία δεκαετία, η βιομηχανία μοτοσυκλετών στην Κολομβία μεταμορφώθηκε πλήρως, καθιστώντας την όχι μόνο έναν τομέα τρόπου ζωής, όπως στο παρελθόν, αλλά και έναν βασικό παράγοντα στην ιδιωτική μετακίνηση.
Σήμερα υπάρχει ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών που προσεγγίζουν την αγορά μιας μοτοσυκλέτας για να μεταφερθούν στις δουλειές τους ή για να εργαστούν στη νέα ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των διανομέων, πάλι όπως και στην Ελλάδα.
Στην Κολομβία υπάρχουν έξι κατασκευαστές μοτοσυκλετών (ο παλαιότερος δραστηριοποιείται από το 1942) οι οποίοι λειτουργούν συναρμολογώντας σε συνεργασία με κορυφαίες διεθνείς εταιρείες, όπως η Honda, η Kawasaki, η KTM, η Kymco, η Victory, η Yamaha, η Suzuki, η Hero, παράγοντας τόσο για την εγχώρια αγορά όσο και για τις εξαγωγές.




































