Τα Best Seller όλων των κατηγοριών
Ενώ η αγορά των δύο τροχών προσπαθεί να ανακάμψει από ένα πλήγμα που ονομαζόταν lockdown, η κατηγορία των σκούτερ “καλά κρατεί” τα οχυρά των πωλήσεων. Βλέπουμε με λεπτομέρειες τους νικητές των επτά κατηγοριών κυβισμού της αγοράς.
Εκτός από τα lockdown και τις απειλές για περισσότερα lockdown στο μέλλον και μιας κυβέρνηση που παλινδρομεί μεταξύ εξευρωπαϊσμού και οπισθοδρομικότητας στο θέμα των διπλωμάτων 125 κυβικών, η αγορά των δυο τροχών παλεύει να ορθοποδήσει.
Αν λοιπόν “άνοιγαν” τα διπλώματα Α1 (των δίτροχων 125αριών) όπως συμβαίνει στις πολιτισμένες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και σε πιο ανοιχτόμυαλες (όπως η Αλβανία στο συγκεκριμένο θέμα) οι Έλληνες αυτοκινητιστές με το δίπλωμά τους θα οδηγούσαν σκούτερ και μοτοσυκλέτες 125 κυβικών.
Εκεί να δείτε πού θα πήγαιναν οι πωλήσεις της κατηγορίας, εκεί να δείτε τι σημαίνει πραγματικά κίνητρα και “τόνωση της αγοράς” – η κατηγορία θα εκτινασσόταν στα ύψη. Γιατί, στην παρούσα φάση, η δημοφιλέστερη κατηγορία σκούτερ είναι τα 300άρια.
Δύο είναι οι λόγοι που τα 300άρια είναι μπροστά σε πωλήσεις στην Ελλάδα. Ο πρώτος είναι η διαχρονική προτίμηση των Ελλήνων σκουτεριστών για το ίδιο και απαράλλακτο, διαχρονικό και αειθαλές Piaggio Beverly 300. Σε καμία από τις γνωστές αγορές του κόσμου δεν παρατηρείται τέτοιο φαινόμενο, να είναι το Beverly 300 πρώτο σε πωλήσεις ξεπερνώντας κάθε άλλο δίτροχο. Στην Ελλάδα, το οκτάμηνο της χρονιάς που διανύουμε πέτυχε παραπάνω από 1.700 πωλήσεις.
Ο λόγος του ότι οι Έλληνες προτιμούν τα 300άρια οφείλεται επίσης, σε μεγάλο βαθμό, σε μια-δυο γενιές πρώην μοτοσυκλετιστών που δεν είχαν πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσουν αυτό που ήθελαν, ενώ παράλληλα οι ανάγκες τους για μετακίνηση παρέμεναν ατόφιες. Έτσι, ο συμβιβασμός με ένα 300άρι σκούτερ (αλλά με λίγο “γκάζι” παραπάνω, για να τους θυμίζει κάπως μοτοσυκλέτα) έγινε χρυσή τομή.
Γιατί αν ήταν διαφορετικά τα πράγματα οι κατηγορίες που θα πετύχαιναν τους μεγαλύτερους αριθμούς πωλήσεων θα ήταν τα 125άρια-200άρια, τα οποία ταιριάζουν περισσότερο στα ελληνικά budget και είναι αποτελεσματικότερα στο αστικό περιβάλλον.
Κατηγορία 125 κυβικών
Το κλασικών γραμμών Piaggio Liberty βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων, ακολουθούμενο στενά με ελάχιστη διαφορά (έκπληξη, έκπληξη!) από ένα “επαγγελματικό” σκούτερ της Daytona.
To Cargo 125 με τις πωλήσεις του καταδεικνύει τις μεγάλες ανάγκες που έχει ο εμπορικός κόσμος για μικρομεταφορές.
Στην τρίτη θέση ένα σπορ, μικρών διαστάσεων σκούτερ, το SYM Jet14 125.
-
Piaggio Liberty 125… 434
-
Daytona Cargo 125… 421
-
SYM Jet14 125… 321
Κατηγορία 150 κυβικών
Ένας Ιταλός και δύο Ιάπωνες στις τρεις πρώτες θέσεις της κατηγορίας. Το Μedley 150 της Piaggio έχει μαζέψει παραπάνω από τις διπλάσιες πωλήσεις του δεύτερου μοντέλου, του Yamaha NMAX 155.
Στην τρίτη θέση τερματίζει το Honda SH 150, που έχει την υψηλότερη τιμή όλων.
-
Piaggio Medley 150… 677
-
Yamaha NMAX 155… 320
-
Honda SH 150… 220
Κατηγορία 200 κυβικών
Απόλυτη κυριαρχία του SYM Symphony ST 200, που είναι και το δεύτερο σε πωλήσεις σκούτερ όλων των κατηγοριών και μαζεύει παραπάνω από τις τριπλάσιες πωλήσεις του δεύτερου στην κατάταξη Κymco Agility 16+ 200.
Το SYM Jet14 200 συμπληρώνει το βάθρο της κατηγορίας.
-
SYM Symphony ST 200… 836
-
Kymco Agility 16+ 200… 234
-
SYM Jet14 200… 173
Κατηγορία 300 κυβικών
Απόλυτος κυρίαρχος το Piaggio Beverly 300, “ξεπερνάει εαυτόν” με 1.729 πωλήσεις στο 8μηνο, φιγουράροντας εκτός από την κορυφή της κατηγορίας του και στην κορυφή της αγοράς των δύο τροχών στην Ελλάδα.
Στη δεύτερη και στην τρίτη θέση συναντάμε δυο μοντέλα της SYM, τα HD 300 και Cruisym 300i.
-
Piaggio Beverly 300… 1.729
-
SYM HD 300… 583
-
SYM Cruisym 300i… 441
Κατηγορία 350-400 κυβικών
Ένα ακόμα σκούτερ της Piaggio στην πρώτη θέση της μεσαίας κατηγορίας, με ταξινομήσεις που αγγίζουν τις 600 μέσα στο πρώτο οκτάμηνο του 2020.
Στις δυο επόμενες θέσεις συναντάμε την ταϊβανέζικη Kymco, με τα δυο maxi scooter Downtown 350 και Xciting S400.
-
Piaggio Beverly 350… 599
-
Kymco Downtown 350… 170
-
Kymco Xciting S400… 99
Κατηγορία 400-600 κυβικών
Απόλυτη κυριαρχία και εδώ από το SYM Maxsym TL, το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα “άλωσε” την αγορά των δικύλινδρων μεγάλων σκούτερ, κατακτώντας σχεδόν τις διπλάσιες πωλήσεις από το (σχεδόν διπλάσιας τιμής) Yamaha TMAX 560. Στην τρίτη θέση ήταν το Kymco AK 550.
-
SYM Maxsym TL 500… 267
-
Yamaha TMAX 560… 142
-
Kymco AK 550… 67
Κατηγορία 650-750 κυβικών
Για την κατηγορία των “μεγάλων-μεγάλων” σκούτερ, νικητής αναδεικνύεται το Honda Integra 750, ένα σκούτερ το οποίο για του χρόνου θα “ανανεωθεί” με τη μορφή του Honda Forza 750, απ’ ό,τι δείχνουν τα πράγματα.
Στις επόμενες θέσεις ακολουθούν τα δυο σκούτερ της BMW, με πολύ λιγότερες πωλήσεις.
-
Honda Integra 750… 34
-
BMW C 650 Sport… 7
-
BMW C 650 GT… 4