fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Kάνε οικονομία στη βενζίνη

Οδηγός οικονομικής οδήγησης

Μέρες κι εποχές που είναι, με τη βενζίνη να κοστίζει ακριβά, ιδίως εδώ στην Ελλάδα, είναι καιρός να επαναφέρουμε στη στήλη των συμβουλών του Scooternet το θέμα της οικονομίας καυσίμου.

Μπορούμε να γλιτώσουμε χρήματα καίγοντας λιγότερη βενζίνη στις καθημερινές μας μετακινήσεις και σε τί βαθμό;

Αξίζει τον κόπο ή μιλάμε για ψίχουλα; Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη: βεβαίως και μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα, και βεβαίως δεν μιλάμε για ψίχουλα, αλλά αντίθετα για σεβαστά ποσά… που σίγουρα δεν μας περισσεύουν για πέταμα.

Η οικονομία των πόρων και το να μην ‘πετιούνται’ χωρίς λόγο χρήματα είναι ένα ζήτημα που δεν βγαίνει ποτέ εκτός μόδας. Ενδιαφέρει τους πάντες: από αυτούς που δεν τους μένει τίποτα στο τέλος του μήνα, μέχρι εκείνους που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα, όλοι ενδιαφέρονται για την περικοπή των εξόδων τους.

Υπάρχουν, λοιπόν, ορισμένα κόλπα, tips που λένε οι Εγγλέζοι, που μπορούν να βοηθήσουν να αποφεύγουμε την άσκοπη κατανάλωση βενζίνης. Φυσικά, όποιος θέλει να σπαταλάει χωρίς λόγο τα λεφτά του… είναι ελεύθερος να το κάνει, με γεια του με χαρά του, αλλά το  συγκεκριμένο άρθρο δεν απευθύνεται σε αυτόν.

Πριν ξεκινήσουμε τη συζήτηση για το πώς κάνουμε οικονομία στη βενζίνη, δεν είναι κακό να υπενθυμίσουμε ότι στον βωμό της οικονομίας πρέπει να θυσιάσουμε την ταχύτητα και τη βιασύνη, μιας και με δεδομένη την παραπάνω επιθυμία μας, δεν θέλουμε να ρισκάρουμε το παραμικρό ατύχημα ή σύγκρουση που θα μας επιβαρύνει την τσέπη.

Οδηγούμε συντηρητικά και “λογικά”, με τον δικό μας πάντα ρυθμό, γιατί όπως ξέρουμε όλοι, αν συμβεί κάτι από τα παραπάνω η όποια οικονομία χρημάτων εξατμίζεται ταχύτατα.

Ένα ωραίο κόλπο είναι να θεωρούμε το σκούτερ μας όχι μόνο σαν “σύντροφο” στην καθημερινή μας μετακίνηση, αλλά και σαν “επένδυση” που χρειάζεται την προσοχή μας, που θέλει φροντίδα και προσεκτική συντήρηση – σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, ο οποίος κάτι ξέρει παραπάνω από εμάς – και συστηματικό έλεγχο σε καίριους τομείς.

Γενικά θυμόμαστε να ασχολούμαστε μαζί του και να το διατηρούμε σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση. Κάτι τέτοιο θα μας βοηθήσει οικονομικά και αργότερα, στη μεταπώλησή του, αφού αν είναι προσεγμένο και φροντισμένο θα πιάσει περισσότερα χρήματα από ένα παρατημένο και κακοσυντηρημένο σκούτερ.

Μέσα στην κίνηση της πόλης δεν επιταχύνουμε έντονα και δεν φρενάρουμε την τελευταία στιγμή, γιατί αμφότερα είναι ενεργοβόρα.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε το πρωί, είναι να ζεσταίνουμε τον κινητήρα μας εν στάσει, χάνοντας χρόνο και καύσιμο, μιας και οι σύγχρονοι κινητήρες δεν χρειάζονται την προθέρμανση που απαιτούσαν οι παλαιότεροι για να δουλέψουν σωστά. Ξεκινάμε σχεδόν αμέσως την πορεία μας και κινούμαστε αργά για 2-3 χιλιόμετρα, μέχρι να ανεβάσει ο κινητήρας τη θερμοκρασία (λειτουργίας) του.

Σταματημένοι στα φανάρια δεν γκαζώνουμε χωρίς λόγο (λες και υπάρχει λόγος να γίνεται κάτι τέτοιο) παρά μόνο αν έχουμε πρόβλημα πχ. στην τροφοδοσία του κινητήρα… και τρέχουμε για να φτάσουμε το συντομότερο στο συνεργείο.

Αντιθέτως αν το φανάρι είναι “μακρύ και βαρετό”, σβήνουμε τον κινητήρα μας για να “ξεκουραστεί” έστω και λίγο και δεν καίμε τζάμπα βενζίνη, μολύνοντας ταυτόχρονα με ρύπους την ατμόσφαιρα.

Μπορεί θεωρητικά να επιβαρύνεται ο μηχανισμός της μίζας (που είναι φτιαγμένος για πολλές χιλιάδες εκκινήσεις) αλλά η σπατάλη σε αυτόν τον τομέα είναι μικρή.

Επίσης σβήνουμε αμέσως τον κινητήρα μας όταν σταματάμε για λίγο. Η κακή συνήθεια αρκετών που σταματάνε για παράδειγμα για να μιλήσουν σε κάποιον ή να αγοράσουν κάτι και αφήνουν τον κινητήρα να δουλεύει άσκοπα, καλό είναι να αποφεύγεται.

Δεν τρέχουμε μέσα στην πόλη, ειδικά όταν ξέρουμε ότι μπροστά μας μας περιμένει ένα κόκκινο φανάρι! Είναι παντελώς άχρηστο και αψυχολόγητο εδώ που τα λέμε να τρέχει κάποιος από κόκκινο  σε κόκκινο, με μόνη δικαιολογία την ψευδαίσθηση ότι “πηγαίνει πιο γρήγορα” στη δουλειά του. Καθόλου πιο γρήγορα δεν πηγαίνει, μιας και στην πραγματικότητα δεν αποφασίζει αυτός πόση ώρα θα κάνει μέχρι τον προορισμό του, αλλά η ρύθμιση των (πράσινων) φαναριών που θα συναντήσει.

Απότομες εκκινήσεις στα φανάρια και επιθετική οδήγηση με τέρμα γκάζι δεν ενδείκνυνται, δεν περιέχονται σίγουρα στον “οδηγό οικονομίας” μας. Εάν θέλουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα αφήνουμε την επιθετικότητα και την ανταγωνιστικότητά μας στο σπίτι και χρησιμοποιούμε τόσο γκάζι όσο πρέπει.

Στην αντίθετη περίπτωση κάνουμε τις εταιρίες που πουλάνε καύσιμα πιο πλούσιες, κι εμάς φτωχότερους. Λίγο-λίγο, σε καθημερινή βάση και το σημαντικότερο σε βάθος χρόνου ή ετών, η διαφορά στη σπατάλη βενζίνης και χρημάτων είναι μεγάλη και ιδιαίτερα υπολογίσιμη.

Αυτά για σήμερα λοιπόν από εμάς, το Scooternet και την Kymco-Mototrend SA, που υποστηρίζει αυτή τη στήλη. Σας ευχόμαστε καλή, συνολική, οικονομία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X