Πιστό στις υποσχέσεις του
Mε την πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των σκούτερ 300 κυβικών να γίνεται πεδίο μάχης για πολλές εταιρίες και διαφορετικά μοντέλα, αποφασίζει και η Zontes να συμμετάσχει ενεργά, παρουσιάζοντας – μετά από τις μοτοσυκλέτες – το πρώτο της σκούτερ, το οποίο μάλιστα διαφέρει λόγω σπορ προορισμού από τα υπόλοιπα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η πρώτη εμφάνιση στον Ειδικό Τύπο του πρώτου σκούτερ στην ιστορία της κινεζικής Zontes γίνεται τον Σεπτέμβριο του 2020 και όλοι αναφέρουν πως το μοντέλο θα αφήσει το στίγμα του στην κατηγορία, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του. Γιατί;
Γιατί τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Μ310 είναι ξεχωριστά, σύμφωνα με τη μητέρα εταιρία, την Tayo, η οποία μάλιστα οτιδήποτε έχει παρουσιάσει στην αγορά με το όνομα Zontes, πέραν του ότι είναι προσιτής τιμής (το 310 κοστίζει 4.455 ευρώ), είναι και εντυπωσιακά υπερ-εξοπλισμένο.
Η εταιρία ανακοινώνει ότι ο κινητήρας των 310 κυβικών αποδίδει παραπάνω από 33 ίππους, ότι έχει καλές επιταχύνσεις και προορίζεται να καλύψει το σπορ κομμάτι της κατηγορίας.
Η Zontes υποσχόταν χαμηλότερο βάρος και μικρότερες διαστάσεις από τον ανταγωνισμό. Για να πετύχει το τελευταίο αλλάζει την τοποθέτηση των ψυγείων του κινητήρα και έτσι μπορεί να μικρύνει το μεταξόνιο στα 1.390mm, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός παίζει κοντά στα 1.550mm.
Κι αφού παρουσιάσαμε όλοι σε περιοδικά και ιστοσελίδες το νέο Zontes M310 και μιλήσαμε για τις πιθανές ημερομηνίες παρουσίασής του στην αγορά, άρχισαν οι αναβολές και οι καθυστερήσεις λόγω Covid, λόγω έλλειψης μικροτσίπ, αλλά και προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα των εταιριών που έφερε όλα τα πράγματα πίσω.
Μετά από μεγάλη προσμονή λοιπόν και με το ενδιαφέρον του κόσμου να κλιμακώνεται, έρχεται επιτέλους η στιγμή που βλέπουμε από κοντά το 310 και το οδηγούμε στο δρόμο σε μια πρώτη επαφή, έτσι ώστε να διαπιστώσουμε το κατά πόσο οι υποσχέσεις της εταιρίας ισχύουν και στην πράξη.
Το Zontes M310 είναι ένα μοντέλο που ξεφεύγει από τα στερεότυπα της κατηγορίας, αφού μπορεί να είναι maxi scooter, αλλά δεν γέρνει τόσο προς την τουριστική πλευρά όσο προς την σπορ.
Η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακή, ιδιαίτερα στο λευκό χρώμα, αν και κάπου εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως το σκούτερ που οδηγήσαμε ήταν μοντέλο προ-παραγωγής, οπότε θα έχουμε κατά νου πως όλα τα σχόλια και οι παρατηρήσεις μας γίνονται με κάποια επιφύλαξη για το αν και κατά πόσο θα ισχύουν και στο μοντέλο παραγωγής που θα φτάσει στην ελληνική αγορά μέσα στον επόμενο μήνα (Μάρτιος 2022).
Το ενδιαφέρον στη σχεδίαση του Zontes M310 είναι πώς ιδιαίτερα το μπροστινό του κομμάτι ξεφεύγει τελείως από οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι σήμερα και δεν έχει σχέση με κανένα σκούτερ της αγοράς.
Η αισθητική που ακολουθεί η εταιρία και σε αυτό της το μοντέλο είναι η ίδια με αυτήν που συναντάμε ως τώρα σε όλες τις 300άρες μοτοσυκλέτες της. Είναι η γραμμή “Transformers”, ενός “ρομποτοειδούς” concept.
Tο μπροστινό τμήμα του σκούτερ δημιουργεί ένα πρόσωπο που θα μπορούσε επίσης να ανήκει σε εξωγήινο: δύο σχιστομάτικοι προβολείς, ένα φως στο κούτελο και ένα ρύγχος/στόμα που κανέναν δεν άφηνε ασυγκίνητο.
Το σκούτερ της δοκιμής μας ήταν λευκού χρώματος, με κόκκινα και μαύρα φιλέτα που το έκαναν να μοιάζει με… αθλητικό παπούτσι (εμάς μας άρεσε ιδιαίτερα παρεμπιπτόντως), ενώ σημειώστε ότι αυτός ο συνδυασμός δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα.
Οι χρωματικοί συνδυασμοί που θα διατεθούν στην ελληνική αγορά θα είναι: Μπλε ματ, Γκρι, Κόκκινο, και Μαύρο και κατά την άποψή μας πιο εντυπωσιακός και ταιριαστός όλων είναι ο Μπλε ματ, αφού αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει πάνω σ’ αυτό το σκούτερ.
Το Zontes M310 κατατάσσεται στην κατηγορία των σκούτερ με υψηλό τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, με τροχούς μεσαίας διαμέτρου, αφού οι ζάντες του είναι 14 ιντσών.
Ας περάσουμε όμως αμέσως στη δοκιμή, αφού ήδη έχουμε καθίσει πάνω στην καλοφτιαγμένη, μεγάλη και άνετη σέλα.
Αμέσως συνειδητοποιούμε ότι αυτό το σκούτερ πού βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας μοιάζει με 200άρι, άντε λίγο παραπάνω, αλλά σίγουρα όχι με 300άρι, αφού οι διαστάσεις του είναι πολύ compact για την κατηγορία του και το τιμόνι βρίσκεται σχετικά ψηλά και κοντά στον αναβάτη… σε στυλ Mini Gt.
Πάμε τώρα να πατήσουμε το μπουτόν της μίζας, αφού πρώτα το ξεχωρίσουμε από την πληθώρα των διακοπτών που φιλοξενούνται στο τιμόνι, και να διαπιστώσουμε πως ο ήχος του κινητήρα είναι μπάσος και πολύ αποδεκτός ηχητικά, φανερώνοντας ίσως από το ρελαντί κιόλας ότι πρόκειται για έναν ισχυρό κινητήρα.
Εδώ σημειώνουμε στα θετικά τους εντυπωσιακά λίγους μηχανικούς θορύβους του μοτέρ, κάτι που αποδεικνύει πως έχει γίνει σοβαρή δουλειά στο κομμάτι αυτό.
Η μετάδοση είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να ξεκινάει ήπια στην αρχή και να επιταχύνει δυνατότερα μετά τα 40 km την ώρα.
Από αυτή την ταχύτητα και πάνω το σκούτερ δείχνει το μεγάλο του πλεονέκτημα που είναι η δύναμη και η απόκριση στο γκάζι (33,3 ίπποι ανακοινώνονται), που πραγματικά ενθουσιάζει σε συνδυασμό με τη σωστή κατανομή βάρους, τις μαζεμένες διαστάσεις και τους μεσαίας διαμέτρου τροχούς… που δημιουργούν ένα από τα ταχύτερα 300 που υπάρχουν σήμερα στην αγορά.
Η μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό γίνεται άψογα από πλευράς τελικής μετάδοσης και φυγοκεντρικών σε όλες τις περιπτώσεις και η πολύ καλή απόκριση του κινητήρα διατηρείται ακόμα και πάνω από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα!
Η λειτουργία του κινητήρα είναι τόσο πολιτισμένη, που οι ελάχιστοι κραδασμοί εμφανίζονται στο δάπεδο και σε καμία περίπτωση δεν είναι ενοχλητικοί.
Λόγω της όρθιας θέσης οδήγησης, η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, είτε στην πάνω, είτε στην κάτω θέση καλύπτει οριακά τον αναβάτη από τον αέρα.
Οι αναρτήσεις είναι τόσο σκληρές όσο πρέπει για να διατηρούν τη σταθερότητα του σκούτερ, αλλά και τόσο μαλάκες ώστε να μην ενοχλούν τη μέση και τα χέρια του αναβάτη.
Λόγω κοντού μεταξονίου και γρήγορης γωνίας κάστερ, το τιμόνι είναι πολύ γρήγορο στις αλλαγές κατεύθυνσης, με τον μπροστινό τροχό να γυρίζει ταχύτατα προς το εσωτερικό της στροφής και τον πίσω τροχό να ακολουθεί με ελαφρώς πιο αργές αντιδράσεις. Καλής απόδοσης ήταν επίσης και τα λάστιχα, φτιαγμένα από την κινεζική εταιρία CST.
Στο κυνήγι της τελικής είδαμε να αναγράφεται στο όμορφο κοντέρ (οθόνη LCD) το νούμερο των 160 χιλιομέτρων την ώρα, το οποίο στην πραγματικότητα είναι 148 km/h, μία αξιόλογη επίδοση που αποδεικνύει και στην πράξη την ισχύ του νέου κινητήρα. Εξίσου ικανοποιητική ήταν και η κατανάλωση, που δεν ανέβηκε πάνω από τα 3,6 λίτρα στα 100.
Το μπροστινό φρένο του 310 έχει δύναμη και αρκετά καλή αίσθηση και φρενάρει πολύ καλά το σκούτερ, αλλά τελικά ήταν το πίσω φρένο αυτό που έκλεβε την παράσταση, αφού είχε ακόμα καλύτερη αίσθηση και δύναμη (αν και πιο επεμβατικό ABS) καθιστώντας το ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας.
Στο κομμάτι του εξοπλισμού, και αυτό το μοντέλο της Zontes τα πηγαίνει περίφημα, αφού όχι μόνο δεν του λείπει κάτι, αλλά φτάνει στο βαθμό να κοιτάζει στα μάτια πολύ ακριβότερα μοντέλα της αγοράς.
Κρατήστε λογαριασμό: ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φωτιζόμενοι διακόπτες, δύο modes λειτουργίας του κινητήρα, φώτα LED, υποδοχή για βάση στήριξης κινητού, διπλή θύρα ταχείας φόρτισης USB QC3.0, σύστημα keyless με μικρό, βολικό πομπό μπρελόκ, έγχρωμη οθόνη με επιλογές από 4 interface, σύστημα πληροφόρησης της πίεσης των ελαστικών, ρυθμιζόμενες μανέτες, μεγάλο ντεπόζιτο 12 λίτρων, κ.λπ.
Κι όλα αυτά τα παραπάνω ενσωματωμένα σε ένα σύνολο που και σπορ είναι και πολύ αξιόλογο στο δρόμο σε όλους τους τομείς, κάνοντας το Zontes M310 να ανταποκρίνεται πλήρως στην υπόσχεση της εταιρίας ότι η έλευσή του θα δημιουργήσει αίσθηση στην κατηγορία των σκούτερ 300 κυβικών.
Περισσότερα για αυτό το ενδιαφέρον μοντέλο θα διαβάσετε στην πλήρη δοκιμή που θα κάνουμε σε μερικές εβδομάδες, αυτή τη φορά του κανονικού μοντέλου παραγωγής, το οποίο ελπίζουμε να μην έχει μεγάλες διαφορές από το μοντέλο προπαραγωγής του συγκεκριμένου άρθρου.
Περισσότερες πληροφορίες: gorgolis-evo.gr