fbpx

Thrust Explorer 300 GT, Πλήρης δοκιμή: Δηλώνει έτοιμο

Εξερευνώντας την πόλη και τον τουρισμό

*Κυβισμός: 276cc * Ιπποδύναμη: 27,0 ίπποι (21,5 kw), στις 8.000 rpm * Τελική: 139 km/h (πραγματική) * Βάρος: 176 kg (κενό) * Τιμή: 3.990 ευρώ

Το Thrust Explorer 300 GT έρχεται να διεκδικήσει “μια θέση στον ήλιο” στην κατηγορία των maxi scooter 300 κυβικών με όπλα του την εμφάνιση, την άνεση αναβάτη/συνεπιβάτη και τη συμφέρουσα τιμή. Προικισμένο με ικανές επιδόσεις σε όλους τους τομείς δείχνει ότι μπορεί να πολεμήσει δυνατά τους αντιπάλους του. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Όταν στην ελληνική αγορά μία από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες σκούτερ είναι τα 300άρια, τότε σε καμία περίπτωση ένα μοντέλο σαν το Thrust Explorer 300 GT με τέτοια εμφάνιση και τέτοια τιμή, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο.

Το Explorer 300 είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε κυβισμό μοντέλο της γκάμας της Thrust Motor, μιας εταιρίας που μπήκε δυναμικά στο χώρο λανσάροντας τέσσερα μοντέλα: δύο 125άρια, ένα 300άρι και ένα 400αρι.

Με δεδομένο το ενδιαφέρον που δείχνουν οι Έλληνες σκουτερίστες για 300άρια – αφού αυτά καταφέρνουν να κάνουν “πολλά, σε ένα”, από την κίνηση στην πόλη μέχρι το δικάβαλο ταξίδι το Explorer αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα.

Έχοντας την όψη, τη δομή και τις ανέσεις ενός maxi scooter, το Thrust Explorer 300 GT προτείνει μία μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση που χρησιμοποιεί αιχμές και γωνίες σε όλο του το σώμα.

Η καλή σχεδιαστική δουλειά των ανθρώπων της κινεζικής Taro που είναι η κατασκευάστρια εταιρία, είναι πασιφανής: ξεκινάει από ένα ιδιαίτερο μπροστινό τμήμα με αεροδυναμικό φέρινγκ/πόδια, όπου φωλιάζουν δυο πολύγωνοι, κομψοί προβολείς full LED με φώτα DLR, ενώ αμέσως πίσω από την ποδιά υπάρχει ένα υψηλό τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη και μία ευρύχωρη σέλα για δύο άτομα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει σχεδιαστικά το κάτω μέρος του φέρινγκ, η “καρίνα” που αγκαλιάζει το κάτω τμήμα του σκούτερ.

Η ουρά είναι εξίσου αιχμηρή κι απόλυτα ταιριαστή με το συνολικό design, με ένα πολύ όμορφο φωτιστικό σώμα, ενώ παράλληλα με την ουρά καταλήγει και το τελικό της εξάτμισης δημιουργώντας ένα “ζυγισμένο” σύνολο, που τελικά έχει τον δικό του χαρακτήρα.

Η ποιότητα κατασκευής και πλαστικών είναι πάνω από τον μέσο όρο και το ίδιο ισχύει για το φινίρισμα σε όλα τα σημεία.

Το σκούτερ που οδηγήσαμε ήταν γκρι ματ μεταλλικό, με μαύρα πλαστικά τμήματα και μαύρες ζάντες, κάνοντας έτσι το σκούτερ κομψό και διακριτικό. Καθ’ όλη την εβδομάδα της δοκιμής μας δεν υπήρξε άνθρωπος, που να είπε ότι δεν του άρεσε το 300, αντίθετα όλοι είχαν ένα καλό λόγο να πουν.

Στο Δρόμο

Λόγω του υψηλού τούνελ υπάρχουν δύο τρόποι για να ανέβεις στο σκούτερ. Ο πρώτος είναι να σηκώσεις το πόδι ψηλά πάνω από το τούνελ και ο δεύτερος να περάσεις το πόδι σου πάνω από τη σέλα, όπως κάνεις για να ανέβεις πάνω σε μία μοτοσυκλέτα. Ο καθένας επιλέγει αυτό που τον βολεύει καλύτερα.

Η θέση οδήγησης είναι όχι τόσο “μέσα” όπως θα περίμενε κάποιος, αλλά “πάνω” στο σκούτερ και το τιμόνι είναι τοποθετημένο σε σωστά εργονομικό σημείο. Η χαμηλή στα 76 εκατοστά και φαρδιά σέλα δημιουργεί μια βολική θέση, βοηθώντας έτσι την άνεση του αναβάτη.

Η ζελατίνα είναι σπορ, ταιριαστή με το σύνολο, έντονα φιμέ, μεσαίου ύψους αφήνοντας αρκετούς στροβιλισμούς αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες προς το κράνος του αναβάτη.

Πολύ καλύτερη προστασία προσφέρει η πλατιά ποδιά προς το υπόλοιπο σώμα του οδηγού, ενώ τα πόδια του, που έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικών διαστάσεων μαρσπιέ, “κάθονται” πάνω τους σε καλές γωνίες γονάτων.

Παράλληλα υπάρχει και δεύτερο ζεύγος μαρσπιέ, ψηλότερα στο εσωτερικό της ποδιάς για μια εναλλακτική τοποθέτηση των ποδιών.

Ο συνεπιβάτης κάθεται σε μία φαρδιά και άνετη σέλα με δικά του ξεχωριστά αναδιπλούμενα μαρσπιέ μεγάλου πλάτους, κάτι που λείπει από πολλά σκούτερ, τα οποία για λόγους design αφήνουν το δεύτερο άτομο να πατάει πάνω σε λεπτά μαρσπιέ.

Η άνεση που προσφέρει το Explorer και στον συνεπιβάτη είναι επίσης πάνω από τον μέσο όρο, πράγμα που σημαίνει ότι μέσα στις δυνατότητες του σκούτερ είναι και τα ταξίδια εκτός πόλης.

Ο υγρόψυκτος κινητήρας των 27 ίππων παίρνει μπροστά εύκολα και είναι πολύ ήσυχος στο ρελαντί, όπου (όπως πολλά σκούτερ) παρουσιάζει λίγους κραδασμούς, οι οποίοι μόλις ανοίξει το γκάζι εξαφανίζονται και δεν εμφανίζονται ξανά σε καμία περιοχή στροφών, παρά μόνο σαν ελάχιστο γαργάλημα στο δάπεδο στις υψηλές στροφές και ταχύτητες.

Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανικοί που κατασκεύασαν αυτό τον κινητήρα έκαναν πολύ καλή δουλειά και σε αυτό τον τομέα.

Οι ίδιοι μηχανικοί έχουν διαλέξει τη μακριά κλιμάκωση της μετάδοσης του τετραβάλβιδου κινητήρα των 276 κυβικών εκατοστών, κάτι που σημαίνει ότι ο κινητήρας αρχίζει να τραβάει πιο δυναμικά μετά τα 25-30 km/h.

Η επιλογή της κλιμάκωσης αυτής μπορεί να ξεκινάει από τα φανάρια πιο αργά το σκούτερ, χαρίζει όμως το πλεονέκτημα της καλής απόκρισης στο γκάζι σε ταχύτητες πόλης, από 50 έως 90 km/h και κυρίως δίνει την δυνατότητα στο σκούτερ να πιάσει μεγάλη τελική.

Η τελική ταχύτητα που μετρήσαμε ήταν τα 139 km/h (πραγματικά) με το Thrust Explorer 300 GT να διανύει μια μεγάλη και  ελαφρώς κατηφορική ευθεία.

Πάντως, το κοντέρ (και το ψηφιακό και το αναλογικό, αφού υπάρχουν και τα δύο!) έδειξε ακόμα και 154 χιλιόμετρα την ώρα!   Θεωρήστε λοιπόν ότι τα 135-140 πραγματικά χιλιόμετρα την ώρα είναι μια επίδοση που μπορεί να επιτευχθεί καθημερινά.

Με δεδομένη την καλή – χαμηλή δηλαδή – κατανάλωση του κινητήρα, που “καίει” σχεδόν 4 λίτρα στα 100 χλμ., και το μεγάλο ντεπόζιτο των 13 λίτρων, το Explorer μπορεί να πετύχει αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα! Να λοιπόν ένα ακόμα στοιχείο που θα βοηθήσει τον ιδιοκτήτη να ταξιδέψει και να μην φοβηθεί τις μακρινότερες διαδρομές.

Αυτό που θα θελήσει να κάνει σε περίπτωση ταξιδιού είναι να αλλάξει τη ζελατίνα με μία διάφανη και υψηλότερη για να τον καλύπτει πιο καλά από τα στοιχεία της φύσης.

Η ζελατίνα που φοράει το 300 είναι επίτηδες σχετικά κοντή, αφού βοηθάει την ορατότητα του αναβάτη μέσα στην πόλη, κάτι πολύ σημαντικό για τον έλεγχο του σκούτερ ειδικά στο μποτιλιάρισμα.

Μιας και αναφέραμε την πόλη, να πούμε ότι ο 15 ιντσών μπροστινός τροχός του 300 καταφέρνει να γεφυρώσει δύο κόσμους, δηλαδή να είναι σχετικά ευέλικτος στους ελιγμούς της πόλης και παράλληλα να είναι σταθερός στις υψηλότερες ταχύτητες, τη στιγμή που ο 14ης πίσω τροχός τον ακολουθεί πιστά στην πορεία που επιλέγει.

Το κράτημα του Explorer είναι απροβλημάτιστο και προβλέψιμο, με τα κινέζικα λάστιχα Timsun να είναι τόσο μαλακά, ώστε να αποδίδουν καλά στις περισσότερες περιπτώσεις. Πάντως ένα ζευγάρι καλά ευρωπαϊκά λάστιχα θα μεταμορφώσει το σκούτερ και θα του προσθέσει πολύ μεγαλύτερα περιθώρια ασφαλείας και καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Το μπροστινό φρένο που αποτελείται από δύο δίσκους με διεμβολές, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες είναι το σύστημα το οποίο θα θέλαμε να έχουν όλα τα σκούτερ από 300 κυβικά και πάνω.

Θετικούς πόντους θα εισπράξει λοιπόν το Explorer για τα εξαιρετικά φρεναρίσματα που επιτυγχάνει σε όλες τις περιπτώσεις, ξεχωρίζοντας από όλα τα ανταγωνιστικά της κατηγορίας του, ενώ οι δύο δίσκοι προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση στη μανέτα κατά το πάτημά της.

Ισχυρό είναι και το πίσω φρένο, με τη μόνη διαφορά ότι υπολείπεται στο κομμάτι της αίσθησης.

Στον τομέα των αναρτήσεων τώρα, το πιρούνι είναι τόσο σφιχτό ώστε να προσφέρει καλή οδική συμπεριφορά και σταθερότητα ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες και συγχρόνως να μην ταλαιπωρεί τον αναβάτη, καθώς περνάει από τις αμέτρητες, πανταχού παρούσες, λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η βύθιση του πιρουνιού σε έντονο φρενάρισμα είναι προοδευτική και παρέχει μεγάλη εμπιστοσύνη στον χρήστη καθώς ακινητοποιεί δυναμικά το σκούτερ πατώντας με δύναμη τη μανέτα.

Στις δύσκολες περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης του δρόμου, παρατηρεί επίσης το πόσο καλά λειτουργεί η μονάδα ABS του Explorer.

Εξίσου καλά δουλεύει και η πίσω ανάρτηση, κι εδώ να πούμε ότι είναι η δεύτερη φορά που συναντάμε σε σκούτερ της Τhrust (η πρώτη ήταν με το Caesar 125) τέτοιες καλές επιδόσεις στο κομμάτι των αναρτήσεων, οπότε κι εμείς δίνουμε ξανά τα εύσημα στους μηχανικούς της εταιρίας.

Το καλό κράτημα και οι “συγκροτημένες” αντιδράσεις του σκούτερ κάνουν τον αναβάτη να αισθάνεται ότι συνεργάζεται πολύ καλά με το σύνολο κάτω από τα πόδια του, ενώ στα δύσκολα φρεναρίσματα ακόμα και υπό κλίση θα έχει σύμμαχό του ένα πολύ καλό μπροστινό φρένο κι ένα καλό πιρούνι να το συνοδεύει από κοντά.

Τελικά

Με τιμές που ξεκινούν από τις 3.990 ευρώ και φτάνουν τις 4.290 ευρώ, αναλόγως της έκδοσης, το Thrust Explorer 300 GT έχει να προσφέρει ουκ ολίγα σε αυτόν που θα το προτιμήσει. Καλό παντού και με συμφέρουσα τιμή, όμορφο και καλοφτιαγμένο με έναν πολύ συνεργάσιμο συνολικό χαρακτήρα.

Με ποδοσφαιρικούς όρους θα λέγαμε ότι η Thrust σκοράρει στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού με το Explorer, αφού τοποθετεί το μοντέλο της ταχύτατα μέσα στην αγορά σαν υποψήφια πρόταση, τονίζοντας το γεγονός ότι αυτοί που το κατασκεύασαν ξέρουν από σκούτερ…

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Η κόρνα είναι σχετικά δυνατή και παράγει έναν “εκνευριστικό” ήχο
  • Τα φώτα αντίστοιχα είναι ισχυρά και παράγουν μια “δεμένη” δέσμη
  • Δύο κράνη χωράει ο ενιαίος, μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα
  • Tέσσερις διαφορετικές εμφανίσεις μπορεί να επιλέξει κάποιος για την ψηφιακή έγχρωμη οθόνη των οργάνων
  • Ο πίνακας πέρα από την οθόνη TFT διαθέτει και δυο αναλογικά όργανα: αριστερά κοντέρ και δεξιά στροφόμετρο με κόκκινο στις 10.000 rpm
  • Καλής ποιότητας είναι τα αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης, με ξεχωριστό δοχείο λαδιού και ρύθμιση της προφόρτισης ελατηρίων
  • Το Explorer διαθέτει ένα έξυπνο keyless σύστημα κεντρικού διακόπτη, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει και με συμβατικό κλειδί που είναι αναδιπλούμενο μέσα στον πομπό/μπρελόκ του σκούτερ!
  • Ανακούφιση για αυτούς που δεν συμπαθούν τα πολύπλοκα συστήματα keyless…
  • Αντιγραφή διακόπτη της Honda διαθέτει το 300 στο αριστερό άκρο του τιμονιού, ο οποίος έχει ανάποδα τοποθετημένα τα μπουτόν της κόρνας και των φλας
  • Μπροστά στην ποδιά δεν υπάρχει ντουλαπάκι αποθήκευσης, ούτε γάντζος αποσκευών, υπάρχει όμως παροχή ρεύματος USB
  • Aπό δύο διαφορετικά υλικά είναι κατασκευασμένη η μεγάλη σέλα, η οποία διαθέτει και υποστήριξη στην περιοχή του κόκκυγα του αναβάτη
  • Δυο μεγάλες χειρολαβές υπάρχουν στην ουρά του σκούτερ
  • Οι καθρέφτες, αν και “μοντέρνου” σχήματος προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο

Θετικά σημεία

  • Εμφάνιση

  • Τιμή

  • Φρένα – Αναρτήσεις

  • Αποθηκευτικός χώρος

Χρειάζονται βελτίωση

  • Αίσθηση πίσω φρένου

  • Κόρνα

  • Προστασία από τον αέρα (άνω τμήμα)

  • Τοποθέτηση διακόπτη κόρνας/φλας

Εξοπλισμός αναβάτη

Κράνος: STR Bullet

Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3

Περισσότερες πληροφορίες: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, thrust-motor.com

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.990 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος 276cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:27 ίπποι στις 8.000rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ λαδιού-αερίου
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα 260mm / Δισκόφρενο 230mm, με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.617mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15 lt
ΒΑΡΟΣ:176 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070
X