fbpx

SYM MAXSYM 400 ABS/TCS, Πλήρης δοκιμή

Άξιο παιδί της πόλης

Κυβισμός: 399 cc * Ιπποδύναμη: 34 ίπποι (25kW) στις 6.750 rpm * Τελική: 152 km/h * Βάρος: 215 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 6.295 ευρώ

Το κενό στη γκάμα της εταιρίας αναπληρώνει το SYM Maxsym 400i ABS/TCS προσφέροντας μέσω μιας ολοκαίνουργιας πρότασης, μια διαφορετική προσέγγιση στην κατηγορία των σκούτερ GT μεσαίου κυβισμού. Με ιδιαίτερη σχεδίαση και προορισμό, αφού επικεντρώνεται περισσότερο στην αστική χρήση, παρά στις τουριστικές περιπλανήσεις. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Θυμάστε το παλιό SYM Maxsym 400i, ένα μεγάλων διαστάσεων σκούτερ maxi scooter που θύμιζε τα παλιά Suzuki Burgman και έγραψε τη δική του ιστορία στην ελληνική αγορά; Αν ναι,  το νέο Maxsym 400 δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό, πέραν του ονόματος.

Το παλαιότερο Maxsym, που εμφανίστηκε το 2011 και παρέμεινε στην αγορά για μια πενταετία τουλάχιστον, ήταν το πρώτο μεγάλο σκούτερ τύπου GT της ταϊβανέζικης εταιρίας. Oι τουριστικές του διαθέσεις, οι μεγάλες διαστάσεις, οι χώροι, η προστασία των επιβαινόντων και η άνεση που πρόσφερε στο ταξίδι και τους αυτοκινητόδρομους ήταν τα κύριά του χαρακτηριστικά.

Το σημερινό SYM Maxsym 400 ABS/TCS τραβάει μια τελείως διαφορετική ρότα και γίνεται σκουτερ GT πόλης… με τα όλα του. Ένα μοντέρνο σκούτερ με δική του ιδιαίτερη εμφάνιση που δεν αντιγράφει κανέναν και πληροί τις προδιαγραφές Euro5.

Όταν είδαμε το SYM Maxsym 400 ABS/TCS στις πρώτες φωτογραφίες του εργοστασίου, αυτό που μας τράβηξε την προσοχή ήταν η συντηρητική εμφάνισή του, ειδικά στο κομμάτι του κύριου προβολέα, ο οποίος, σε κόντρα των υπολοίπων, δεν ήταν δύο τμημάτων αλλά χρησιμοποιούσε ένα, ενιαίο “τζάμι”, θυμίζοντας σκούτερ παλαιότερης αισθητικής.

Προς υπεράσπιση του συγκεκριμένου design θα πούμε ότι δεν αρέσουν σε όλους οι δύο σχιστομάτικοι, σπορ προβολείς στο φέρινγκ/ποδιά των σκούτερ και προτιμούν τις πιο συντηρητικές λύσεις. Δεύτερον, όταν δεις το σκούτερ ζωντανό είναι πιο όμορφο απ’ ό,τι στις φωτογραφίες, ειδικά όταν ανάβουν οι τρεις (!) προβολείς που κρύβονται πίσω από το τζάμι.

Κοινό το πλαστικό τζάμι που καλύπτει τους τρεις προβολείς που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του σκούτερ. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (καθ’ ύψος)

Σημασία έχει ότι το Maxsym 400 σε αυτή τη μορφή βρίσκει το δρόμο του όσον αφορά την ταυτότητά του, κι όπως θα δούμε παρακάτω αυτό ισχύει και στο κομμάτι του συνολικού του χαρακτήρα.

Παράλληλα, η έλευση του 400 κλείνει το κενό στη γκάμα της SYM, μεταξύ των 300αριών και του δικύλινδρου σπορ GT σκούτερ Maxsym TL, προσφέροντας μια πρόταση στην κατηγορία των 400 κυβικών, στην οποία φροντίζουν να έχουν εκπρόσωπο όλες οι μεγάλες εταιρίες σκούτερ (Kymco, Yamaha, BMW, Piaggio, Suzuki).

Δυο βαθειά ντουλαπάκια βρίσκονται δεξιά και αριστερά του εσωτερικού της ποδιάς. Λίγο πιο κάτω η τάπα πλήρωσης του ντεπόζιτου

Με σιλουέτα κοντή, σφιχτή και περισσότερο “τετραγωνισμένη” παρά “γωνιώδη”, μέσω του “μυώδους” προφίλ του, το SYM Maxsym 400 ABS/TCS θυμίζει μπουλντόγκ έτοιμο για μάχη.

LED προβολείς μπροστά και ομοίως LED οπίσθιο φωτιστικό σώμα, ψηλή ζελατίνα που ρυθμίζεται χειροκίνητα σε δύο θέσεις, πάτωμα με μεγάλο τούνελ, σέλα δύο επιπέδων, “κοντή” οπίσθια απόληξη της σχεδίασης, μεγάλες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη.

Διαβάστε επίσης: Πλήρης Παρουσίαση του SYM Maxsym 400 ABS/TCS

Δύο σημεία κριτικής εδώ που ξεχωρίζουν: η ποιότητα του πλαστικού κομματιού που καλύπτει το τούνελ θα μπορούσε να είναι διαφορετικής υφής και υψηλότερης ποιότητας, όπως φροντίζει να κάνει η SYM σε άλλα σημεία του σκούτερ. Επίσης τα όργανα (αν και εμάς μας αρέσουν γιατί είναι “χαρούμενα”) απλά θα μπορούσαν να είναι πιο “σοβαρά” και αυτοκινητάδικης αισθητικής, όπως κάνουν συνήθως τα σκούτερ αυτής της κατηγορίας για να μην μαγνητίζουν τα σχόλια.

Στο δρόμο

Γενικότερα, η πρώτη εντύπωση που σου μεταφέρεται μόλις ανέβεις στη σέλα του 400, είναι ότι μοιάζει με 300άρι και όχι 400άρι σκούτερ. Είναι οι μαζεμένες διαστάσεις – σε πλήρη αντίθεση με το προηγούμενο Maxsym 400 – και το compact σύνολο που σε προδιαθέτει για πιο αστικές ή πιο σπορ διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, παρά για μεγαλύτερα ταξίδια.

Κάθεσαι πάνω στην πολύ άνετη και καλοφτιαγμένη σέλα, με τον κορμό όρθιο, με το τιμόνι σχετικά χαμηλά και τη ζελατίνα στην κάτω θέση να αφήνει τον αέρα να σε πετυχαίνει στην περιοχή του λαιμού (αναβάτης ύψους 1,80 μ).

Όταν η ζελατίνα σηκωθεί στην υψηλότερη της θέση, η αεροδυναμική κάλυψη του αναβάτη είναι πολύ καλύτερη και μάλιστα από τις καλύτερες της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Για να κινηθεί η ζελατίνα πάνω ή κάτω χρειάζονται δύο χέρια και τον αναβάτη εκτός σέλας, αφού είναι μια διαδικασία που δεν γίνεται με το σκούτερ εν κινήσει.

Τα πόδια έχουν αρκετό χώρο στην περιοχή των μαρσπιέ/πατώματος και για το ξεμούδιασμα τους υπάρχουν και υψηλότερα σκαλοπάτια.

Η προστασία των κνημών πάντως είναι πλημμελής αφού δημιουργούνται στροβιλισμοί αέρα που φτάνουν σε αυτές. Τα γόνατα των ψηλότερων αναβατών πλησιάζουν αρκετά τις γωνίες που βρίσκονται στο πίσω μέρος της ποδιάς/φέρινγκ.

Η σέλα είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη και πλατιά ανοίγοντας τα πόδια/δυσκολεύοντας λίγο το πάτημά τους στο έδαφος.

Το τιμόνι έχει καλό μέγεθος (σχετικά στενό) και ύψος που βοηθάει στην κίνηση της πόλης, όπως επίσης καλό είναι και το κόψιμο του μπροστινού τροχού, βοηθώντας στους δύσκολους ελιγμούς με περιορισμένο χώρο.

Πολύ καλά φρένα με δαγκάνες ακτινικής έδρασης

Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες και συνεργάζονται με πολύ καλά φρένα τα οποία προσφέρουν αυτό που χρειάζεται: αίσθηση και δύναμη, και μπορούμε να πούμε ότι το SYM Maxsym 400 ABS/TCS διαθέτει από τα καλύτερα φρένα που κυκλοφορούν στο χώρο των σκούτερ σήμερα.

Εδώ σημειώνουμε ότι οι τρεις κυματιστοί δίσκοι των 275 mm (δύο μπροστά με ακτινικές δαγκάνες και ένας πίσω) συνεργάζονται με ένα διακριτικό ABS που κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, ενώ ενεργοποιείται σαφώς νωρίτερα στον πίσω τροχό.

Δυο αναλογικά όργανα και μια ψηφιακή οθόνη στο κέντρο. Η βελόνα του στροφόμετρου κινείται αριστερόστροφα

Οι μαύροι στρογγυλοί συνεργάτες τους πάντως, τα ελαστικά δηλαδή (κατασκευής Maxxis) παρότι δεν εμφάνιζαν κάποιο κραυγαλέο πρόβλημα, δεν φτάνουν τις επιδόσεις ελαστικών ευρωπαϊκών εταιριών όπως για παράδειγμα της Metzeler, της Pirelli ή της Michelin.

Μιας και μιλάμε για φρένα, να σημειώσουμε τα όμορφα σχήματα που διαγράφει το στοπ στο πίσω μέρος του σκούτερ όταν πατιούνται τα φρένα, αλλά και την τεχνολογία ΕBL που είναι εφοδιασμένο το 400, με την οποία αναβοσβήνουν τα φώτα LED όταν γίνεται φρενάρισμα από ταχύτητα μεγαλύτερη από 70 km/h.

Πριν περάσουμε στον κινητήρα, να πούμε ότι το 400 διαθέτει ένα απλό στη λειτουργία σύστημα κεντρικού διακόπτη χωρίς κλειδί (keyless) που δεν απαιτεί “να έχεις βγάλει το Πανεπιστήμιο”, όπως λέγανε οι παλαιότεροι, για να το χρησιμοποιήσεις…

Πάμε λοιπόν τώρα να πατήσουμε τη μίζα να δούμε τι κάνει κι ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος κινητήρας της SYM που κρύβεται κάτω από τα πλαστικά καπάκια.

Μεγάλη, καλοφτιαγμένη και άνετη σέλα και για τους δυο επιβαίνοντες

Αυτό που ξεχωρίζει άμεσα και το καταλαβαίνει ο αναβάτης (που έχει οδηγήσει και το προηγούμενο Maxsym 400) είναι ότι ο κινητήρας, παρότι “πατάει” πάνω στον παλαιότερο, έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και μοιάζει να μην έχει καμία απολύτως σχέση με αυτόν.

Ποιοτική λεπτομέρεια πάνω στην δύο επιπέδων σέλα

Μιλάμε για απίστευτη μεταμόρφωση και πολύ καλή δουλειά από τους μηχανικούς της SYM, που έχουν καταφέρει όχι απλά να τον κάνουν να “στέκεται” στην εποχή του, αλλά να λάμπει σε όλους τους τομείς.

Ο κινητήρας των 399 cc, που αποδίδει 34 ίππους είναι ήσυχος, πολιτισμένος, δεν έχει κραδασμούς, έχει δύναμη, καλή μετάδοση και απόκριση στο γκάζι, κι εκπέμπει έναν πολύ συμπαθητικό ήχο.

Οι εκκινήσεις του SYM Maxsys 400 από τα φανάρια είναι γρήγορες, η εμπλοκή του φυγοκεντρικού γίνεται σύντομα, το σκούτερ φεύγει μπροστά δυναμικά, αφήνοντας τα 300άρια των ελληνικών δρόμων πίσω του, κοντράροντας στα ίσια τα 400άρια του ανταγωνισμού.

Το νεύρο και η απόκριση του κινητήρα παραμένει ακμαία μέχρι τα 120 km/h. Η πιο απολαυστική περιοχή λειτουργίας, όπου το αρκετά βαρύ (αν και δεν του φαίνεται) σκούτερ των 215 γεμάτων κιλών, τινάζεται δυνατά μπροστά, είναι οι ταχύτητες από 40 μέχρι 80 km/h, ό,τι πρέπει δηλαδή για να το φχαριστιέσαι καθημερινά σε ρυθμούς πόλης.

Καλαίσθητο το οπίσθιο φωτιστικό σώμα και “τετραγωνισμένη” η ζελατίνα της ποδιάς

Το μόνο σημείο που υστερεί είναι η απόκριση στο γκάζι πάνω από τα 120-130 km/h, και ίσως η ελαφρώς μειωμένη τελική του.

Το εργοστάσιο ανακοινώνει τα “συντηρητικά” 145 km/h ως τελική ταχύτητα,  εμείς μετρήσαμε τα πραγματικά 152 km/h, ενώ πρέπει να πούμε ότι το σκούτερ που οδηγούσαμε είχε γράψει λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ του και δεν ήταν στρωμένο.

Η μέση κατανάλωση του κινητήρα είναι τα 4,4 l/100km με την αυτονομία να ξεπερνάει τα 290 χιλιόμετρα, αφού το ντεπόζιτο χωράει 13 λίτρα βενζίνης.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του Maxsym 400 είναι ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα

Ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας με τον μονό εκκεντροφόρο επί κεφαλής, τώρα διαθέτει και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS του πίσω τροχού, που μπορεί να αποσυνδεθεί όταν ο κινητήρας είναι σβηστός.

Από πλευράς γεωμετρίας, το 400 διαθέτει ένα ενισχυμένο πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος, καλής ακαμψίας και παρότι είναι μακρύ (μεταξόνιο 1.555 mm) έχει σεταριστεί έτσι ώστε να δημιουργεί ένα πολύ ευέλικτο και γρήγορο στις αντιδράσεις του σκούτερ, σε βαθμό που πάνω από τα 100 km/h πρέπει να προσέχεις πώς τραβάς το τιμόνι στις αλλαγές κατεύθυνσης, γιατί ο μπροστινός τροχός έχει γρήγορες αντιδράσεις και μπορεί να σε ξαφνιάσει.

Κοντό και μαζεμένο το τελικό της εξάτμισης που εκπέμπει μπάσο ήχο

Αυτή η οδική συμπεριφορά είναι απολαυστική στις χαμηλότερες ταχύτητες, μιας και το Maxsym “ακούει”, στρίβει άμεσα – με τις “σκληρούτσικες”, αλλά σωστών αποσβέσεων, αναρτήσεις (πιρούνι με καλάμια 41 mm μπροστά και δυο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω) να συνδράμουν ώστε να δημιουργείται ένα σύνολο που προσφέρει σιγουριά στον αναβάτη.

Αν θέλαμε περισσότερη άνεση στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, οι αναρτήσεις θα έπρεπε να είναι πιο μαλακές, αλλά υπολογίστε ότι έτσι θα χαλούσε η συγκεκριμένη καλή οδική συμπεριφορά που προσφέρει το 400.

Το συνολικό κράτημα είναι καλό και οι τροχοί των 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω δίνουν την εντύπωση ότι είναι 16άρηδες στο κομμάτι της σταθερότητας.

Σημαντικό εδώ είναι ότι το Maxsym κατά την είσοδο στην στροφή και καθώς γέρνει στο εσωτερικό της, λόγω του καλού ζυγίσματος και γεωμετρίας που διαθέτει, αντιδρά σαν ενιαίο σύνολο, με τον πίσω τροχό να ακολουθεί πιστά τον μπροστινό, χωρίς το “σκαλοπάτι” που εμφανίζουν καμιά φορά, κάποια μοντέλα.

Τελικά

Συνολικά το νέο SYM Maxsym 400 ABS/TCS αποτελεί μια πολύ καλή προσπάθεια-πρόταση από την ταϊβανέζικη εταιρία. Αξιοπρεπέστατο σε όλους τους τομείς, με μικρά σημεία για βελτιώσεις, έχει τιμή 6.295 ευρώ (τιμή Απριλίου 2021), που το τοποθετεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τιμών της κατηγορίας σκούτερ GT 400 κυβικών.

Είναι σίγουρο πως κάποιοι θα ήθελαν να έχει χαμηλότερη τιμή, αυτό συμβαίνει πάντοτε, αλλά κάπου εδώ πρέπει να τους πληροφορήσουμε ότι το Maxsym 400 του 2021 τιμολογείται αυτή τη στιγμή με 6.700 ευρώ στη Γαλλία, γκρεμίζοντας για άλλη μια φορά το μύθο που θέλει την ελληνική αγορά ακριβότερη από τις ευρωπαϊκές.

Αν κάνουμε τις συγκρίσεις, οι τιμές των ανταγωνιστών στην κατηγορία (τη στιγμή που γράφεται το άρθρο – Απρίλιος 2021), ξεκινούν από τις 5.995 ευρώ (Kymco Xciting 400 Noodoe) και τις 6.290 (Piaggio Beverly 400), τις 6.990 (BMW C400Χ), τις 7.300-7.690 ευρώ (Yamaha XMAX 400, Suzuki Burgman 400) και καταλήγουν στις 8.100 ευρώ στην περίπτωση του BMW C400GT. Όλα τα παραπάνω διαθέτουν κινητήρες 400 κυβικών εκατοστών, εκτός των BMW που έχουν κυβισμό 350cc.

Με βασικό χαρακτηριστικό τον “αστικό προορισμό” του, θα ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα της κατηγορίας του, αποτελώντας έναν εξαιρετικό σύμμαχο στην καθημερινή μάχη της μετακίνησης μέσα στην μποτιλιαρισμένη πόλη, στην οποία – κακά τα ψέματα – σπαταλούν το 90% της ζωής τους όλα τα σκούτερ.

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Τα όργανα (δύο αναλογικά και μια κεντρική ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους) παρέχουν βασικές πληροφορίες, το αναλογικό στροφόμετρο δεξιά λειτουργεί αριστερόστροφα (η βελόνα κινείται από κάτω προς τα πάνω) και η μικρή κεντρική οθόνη LCD παρέχει τις περισσότερες ενδείξεις
  • Επίσης ο χειρισμός των  ενδείξεων οργάνων είναι δύσκολος, με τα κουμπιά όργανα σε δυσπρόσιτο για τα χέρια σημείο
  • Υπάρχει ένα πολύ χρήσιμο ααυτόματο “χειρόφρενο”, που ενεργοποιείται άμεσα  με τη χρήση του πλαϊνού σταντ
  • Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα (διαθέτει και φως) μπορεί να χωρέσει δυο φουλφέις κράνη και μερικά ακόμα μικροπράγματα
  • Οι αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν και στην ποδιά: είναι δύο και πολύ βαθιά ντουλαπάκια, ένα εκ των οποίων διαθέτει θύρα φόρτισης USB QC3.0
  • Οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες σε 4 θέσεις
  • Οι καθρέφτες είναι καλής σχεδίασης και προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο
  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα, αλουμινένια και σχετικά λεπτά
  • Κεντρικό και πλάγιο σταντ, μοιάζουν εύθραυστα κατασκευασμένα από λεπτές σωλήνες
  • Πομπέ προφίλ διαθέτει η σέλα του συνεπιβάτη και είναι αρκούντως άνετη για μεγάλες βόλτες

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Τιμή
  • Αποθηκευτικοί χώροι
  • Χρήση πόλης
  • Φρένα: αίσθηση-δύναμη

ΚΑΤΑ

  • Κόρνα
  • Όργανα
  • Ελαφρώς σκληρές αναρτήσεις
  • Eλαστικά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:6.295 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με 4 βαλβίδες και 1ΕΕΚ, με ψεκασμό 399cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:34 ίπποι στις 6.750 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα 275mm / Ένα δισκόφρενο 275mm με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120 / 70 μπρ. 160/60 πίσω) – 15
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.555mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13 lt.
ΒΑΡΟΣ:215 kg (πλήρες υγρών)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880
X