SYM JET14 125i L/C, CBS: Πλήρης Δοκιμή

Sweet Little Fourteen

* Κυβισμός: 124.6 cc * Ιπποδύναμη: 11,5 ίπποι, στις 8.000 rpm * Βάρος: 135 kg (γεμάτο) * Τιμή: 2.495 ευρώ

Μικρό και συμπαθητικό σε όψη και “διαβολάκι” μέσα στην πόλη. Με κινητήρα ολοκαίνουργιο 11+ ίππων. Με 14άρηδες τροχούς και βολικό δάπεδο. Το SYM Jet14 125i L/C μπαίνει με όρεξη στη μάχη της καθημερινής μετακίνησης και των μικρών σκούτερ πόλης. Κείμενο: Bασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Το άρτι αφιχθέν στα μέρη μας SYM Jet14 125i L/C είναι ένα ολοκαίνουργιο σκούτερ που βασίζεται σε έναν επίσης ολόφρεσκο συνδυασμό στοιχείων για την δημοφιλή ταϊβανέζικη εταιρία.

Είναι ειδικά σχεδιασμένο με μαζεμένες, compact που λένε, διαστάσεις, έτοιμο για δύσκολες αποστολές μέσα στην κίνηση της πόλης, έχει ένα χρήσιμο επίπεδο δάπεδο και 14άρηδες τροχούς. Από κεί προέρχεται και το “14” στον κωδικό του.

Γεννήθηκε στο νησί της Ταϊβάν, έτσι ώστε να αποτελέσει τον οικονομικό ανταγωνιστή του best seller Honda PCX και διαθέτει έναν όμοιας διάταξης εξελιγμένο κινητήρα, με το ψυγείο στην άκρη του στροφάλου, τοποθετημένο στον επιμήκη άξονα, στη δεξιά πλευρά του.

Την ίδια δηλαδή διάταξη που ακολούθησαν μετά τη Honda, η Yamaha και η Piaggio. Τώρα έρχεται η σειρά της SYM και φυσικά ο υγρόψυκτος κινητήρας με τις 2 βαλβίδες είναι προδιαγραφών Euro4. Η απόδοσή του ξεπερνάει τους 11 ίππους.

Από πλευράς εμφάνισης, λόγω των δύο μεγαλούτσικων προβολέων που υιοθετούν την εταιρική ταυτότητα των SYM GTS, το μπροστινό τμήμα είναι περισσότερο φιλικό, παρά επιθετικό.

Τόσο μοντέρνο όσο χρειάζεται. Αυτό σημαίνει ότι σαν μοντέλο το SYM Jet14 125i L/C απευθύνεται σε ένα ευρύτερο καταναλωτικό κοινό.

Είναι κομψά ντυμένο και παρότι επιθυμεί να κάνει οικονομία στην κατασκευή του (κατασκευάζεται στην Κίνα) για να διατηρεί ελκυστική την τιμή του, διαθέτει καλό φινίρισμα και εφαρμογή πλαστικών.

Κι αν το SYM Jet14 125i L/C φοράει το “μούτρο” του GTS, τότε σίγουρα κλέβει το οπίσθιο φωτιστικό σώμα από το Cruisym. To μπαγάσικο…

Δισκόφρενα υπάρχουν μπροστά και πίσω, το μπροστινό είναι μεγαλύτερο σε διάμετρο (260 mm), κυματιστό και χρησιμοποιεί δαγκάνα δύο εμβόλων. Το πίσω είναι απλό 220 mm, με δαγκάνα μονού εμβόλου.

Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά, με διαδρομή τροχού 100 χιλιοστών και δύο αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, που δίνουν διαδρομή 80 mm.

Λόγω προδιαγραφών είναι εφοδιασμένα με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, άρα με το πάτημα της αριστερής μανέτας ενεργοποιείται και ο μπροστινός δίσκος.

Στο Δρόμο

Το μικρό μέγεθος, η χαμηλή σέλα των μόλις 785 mm από το έδαφος, το ψηλό τιμόνι του Jet14 θα καθησυχάσει αμέσως τους αρχάριους. Η θέση οδήγησης θα ταιριάξει περισσότερο σε αναβάτες κάτω του 1.75 μ. Οι ψηλότεροι θα κάθονται λίγο πιο άβολα, με το τιμόνι κοντά τους και τα γόνατά τους να πλησιάζουν το τιμόνι.

Το δάπεδο είναι μεγάλο και επίπεδο επιτρέποντας το εύκολο πέρασμα των ποδιών, την άνεσή τους, αλλά και τη μεταφορά τσαντών, αφού υπάρχει και αναδιπλούμενος γάντζος.

Ποιά όμως είναι η μεγάλη καινοτομία του SYM Jet14 125i L/C; Το σκούτερ της SYM έχει μια έξυπνη επέκταση της ποδιάς προς τα κάτω και μπροστά, δημιουργώντας δυο εσοχές/κοψίματα που επιτρέπουν στα πόδια του αναβάτη να πάνε λίγο πιο μπροστά σε μια άνετη θέση. Έξυπνο και αποτελεσματικό.

Η σέλα είναι αρκετά πλατιά και άνετη για μικρές διαδρομές, με κάλυμμα που θα έπρεπε να είναι πιο αντιολισθητικό.

Η θέση του αναβάτη πάνω στο σκούτερ επιτρέπει να έχει καλό και εύκολο έλεγχο μέσα στην πόλη και η έλλειψη ζελατίνας βοηθάει το οπτικό του πεδίο.

Το τελευταίο σημαίνει βεβαίως ότι δεν υπάρχει προστασία από τον αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες.

Η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι πολύ καλή, και όπως έχουμε ξαναπεί αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα των 14άρηδων τροχών, απέναντι στους 16άρηδες που προτιμάει ο πολύς κόσμος (για λόγους σταθερότητας).

Στις αργές ταχύτητες, τα αρκετά 135 γεμάτα κιλά του SYM Jet14 125i L/C δεν φαίνονται ιδιαίτερα, κι αυτό έχει να κάνει με την κατανομή του βάρους.

Ο συνεπιβάτης κάθεται αρκετά καλά στο κομμάτι της σέλας του, αλλά η τοποθέτηση των ποδιών δεν είναι η καλύτερη, μιας και αν τα φέρει στη θέση που τον βολεύει θα μπλέκονται με τις γάμπες του αναβάτη.

Το SYM Jet14 125i L/C μπορεί να είναι μικρό και με μικρό μεταξόνιο, που κανονικά όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα θα έπρεπε να εμφανίζει κάποια νευρικότητα, αλλά οι σφιχτές αναρτήσεις το κρατούν… συγκεντρωμένο στην πορεία του σε μεγάλο βαθμό.

Οι στροφές είναι εύκολη υπόθεση πάνω σε αυτό το μικρό αστικό σκούτερ, με το τιμόνι να δίνει πολύ γρήγορες αντιδράσεις, το πλαίσιο να στέκεται πάνω από τον μέσο όρο και τα ελαστικά της CST να δίνουν καλή πρόσφυση στους στεγνούς δρόμους της δοκιμής.

Οι αλλαγές πορείας είναι φυσικά παιχνίδι.

Τα φρένα στο σκούτερ που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή μας – που είχε λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ του – απαιτούσαν αρκετή δύναμη

για να επενεργήσουν, αλλά όταν αυτού συνέβαινε υπήρχε – χωρίς πολλή αίσθηση μεν, αλλά – δυναμική παρέμβαση. Όσο δε πέρναγαν οι μέρες οι μανέτες έδειχναν να “μαλακώνουν”.

Ένας δίσκος 260 χιλιοστών με 2 έμβολα, υπάρχει μπροστά που συνδέεται με σύστημα CBS με τον οπίσθιο δίσκο 220 χιλιοστών διαμέτρου και τα σωληνάκια τους είναι μεταλλικά.

Πάμε τώρα να δούμε τι κάνει ο κινητήρας στο δρόμο. Καταρχάς είναι ήσυχος στη λειτουργία του και ο ήχος της εξάτμισης είναι συμπαθητικά-μπάσος, άρα όχι ενοχλητικός.

Η μετάδοση είναι μακριά και η δύναμη μεταφέρεται προοδευτικά στον πίσω τροχό, με την μεγαλύτερη επιτάχυνση να έρχεται μετά τα 25-30.

Οι ταχύτητες που αισθάνεται καλύτερα ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας είναι τα 40-70, ενώ επιμένοντας ο αναβάτης μπορεί να δεί και 105 km/h στο καλαίσθητο κοντεράκι, που είναι 98 km/h πραγματικά.

Ή ήρεμη οδήγηση θα φέρει κατανάλωση στα 2,7 λίτρα στα 100 km/h, ενώ αν οδηγείτε γρήγορα το 125 θα αγγίξει οριακά τα 3.0 λίτρα.

Αυτό σημαίνει ότι και η SYM κατάφερε να φτιάξει έναν οικονομικό κινητήρα, σύμφωνα με τα στάνταρ που έθεσε ο “επαναστατικός παγκόσμιος κινητήρας” eSP μειωμένων τριβών της Honda, και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί σύστημα Start&Stop.

Τελικά…

Ρίχνεται με τα μούτρα στον πόλεμο του άστεως το SYM Jet14 125i L/C, ένα καλοφτιαγμένο και νόστιμο σε εμφάνιση σκουτεράκι. Ευέλικτο, προσιτό και εύκολο για όλους, με γρήγορες αντιδράσεις τους, με “σωστή” διάμετρο τροχών στις 14” που δίνουν ίσες ποσότητες σταθερότητας και ευελιξίας. Με μεγάλο δάπεδο και χώρο κάτω από τη σέλα για ένα κράνος, κι όλα αυτά σε μια λογική τιμή κάτω από 2.500 ευρώ.

Λεπτομερειες και σημειώσεις

  • H συγκεκριμένη στήριξη του σωληνωτού τιμονιού του 125 επιτρέπει να ρυθμιστεί μπροστά-πίσω, έστω και λίγο, σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη.

  • Τα όργανα είναι μοντέρνα, χαρούμενα και καλοσχεδιασμένα, έχουν αρκετές ενδείξεις και ένα κάπως δυσδιάκριτο ψηφιακό στροφόμετρο με μπάρες
  • Με λίγη πίεση της σέλας στην περιοχή της κλειδαριάς, κι ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να ασφαλίσει κι ένα μεγαλύτερου μεγέθους φουλφέις κράνος.

  • Υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα στην ποδιά
  • Η σέλα ανοίγει ηλεκτρικά από τον κεντρικό διακόπτη. Από κάτω της υπάρχει και το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων.

  • Η στήριξη του συνεπιβάτη μπορεί να γίνει από τις χειρολαβές, ενώ τα αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ δεν έχουν λάστιχο.
  • Οι διπλοί προβολείς 35kW/35kW είναι δυνατοί, ενώ υπάρχουν LED φώτα θέσης και LED στο οπίσθιο φωτιστικό σώμα.
  • Καλή είναι η εικόνα που προσφέρουν οι καθρέφτες και η ένταση της κόρνας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.495 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 124 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11,5 ίπποι, στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 100mm / Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 80mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 267mm /Δισκόφρενο 220mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών/ 14 ιντσών (ελαστικά 100/90, μπρ., 100/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.350 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:785 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,5 lt
ΒΑΡΟΣ:135 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880