fbpx

SYM HD 300 ABS/TCS-Πλήρης Δοκιμή: Τίμια πρόταση

Μια συγκροτημένη και αξιόπιστη πρόταση

Κυβισμός: 278cc * Ιπποδύναμη: 26 ίπποι στις 7.500 * Tελική: 134 km/h (πραγματικά) * Βάρος: 174 κιλά * Τιμή: 4.495 ευρώ

To SYM HD 300 είναι ένα σημαντικό σκούτερ μέσα στη γκάμα της ταϊβανέζικης εταιρίας για δυο λόγους: πρώτον, είναι ο εκπρόσωπος των 300αριών πόλης με μεγάλους τροχούς και δεύτερον, είναι ένας από τους “πυλώνες” της εμπορικής επιτυχίας της μάρκας, όντας σταθερά το Νο2 των πωλήσεων στην Ελλάδα πίσω από το best seller Symphony ST 200. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Το 2020, το SYM HD 300 κατετάγη στην 5η θέση των πωλήσεων σκούτερ στην Ελλάδα με 815 ταξινομήσεις, ενώ το 2019 είχε 725.

Είναι μονίμως το δεύτερο σε πωλήσεις 300άρι στην αγορά, θεωρείται από τα “δυνατά χαρτιά” στον χώρο και η δυναμική του πορεία συνεχίζεται και φέτος.

Έχοντας πάρει τα σκήπτρα σαν “300άρι με 16άρηδες τροχούς” από το θρυλικό πλέον στην ελληνική αγορά SYM Citycom 300i, το οποίο παρέμεινε στην αγορά για παραπάνω από μια 10ετία με αξιόλογες πωλήσεις (διαβάστε εδώ το άρθρο-αφιέρωμα), συνεχίζει την παράδοση.

Εναρμονισμένο με τις προδιαγραφές Euro5 και βελτιωμένο, το SYM HD300 ABS/TCS του 2021 αναβαθμίζεται από πλευράς ασφάλειας διαθέτοντας πλέον σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control System – TCS), που εξασφαλίζει τη βέλτιστη πρόσφυση του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Το TCS έρχεται μαζί με ένα δικάναλο σύστημα ABS, σε συνδυασμό με τα δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης.

H εμφάνιση του SYM HD300 ABS/TCS είναι μοντέρνα, με τον προβολέα LED που διαιρείται οριζόντια να βρίσκεται πάνω στο τιμόνι, ενώ διατηρεί τις κλασικές γραμμές των σκούτερ ευρωπαϊκής σχολής: μεγάλοι τροχοί, διώροφη σέλα, και τιμόνι τοποθετημένο αρκετά ψηλά στην προκειμένη περίπτωση.

Xαρακτηριστικά είναι επίσης τα τοξοειδή οπίσθια φωτιστικά σώματα, όπως και η σφηνοειδής ουρά του σκούτερ.

Ξεχωριστή είναι η σχεδίαση της ουράς και των φωτιστικών σωμάτων του σκούτερ

Η βασική σχεδιαστική γραμμή που διατρέχει το σκούτερ από μπροστά μέχρι πίσω είναι η γνωστή καμπύλη, με το φέρινγκ/ποδιά να τραβάει – μαζί με το μπροστινό φτερό, που σχεδόν ενσωματώνεται μαζί του στο design – μια διαγώνιο στη συνολική σχεδίαση.

Πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες τονίζουν τον χαρακτήρα του HD που φλερτάρει ανάμεσα στο μοντέρνο και το κλασικό, όπως φιλέτα χρωμίου στην ποδιά και τη μάσκα του φαναριού, διαφορετικά χρώματα καλύμματος της σέλας με ανάγλυφο το λογότυπο της SYM στο πίσω μέρος της, γκριπ διαφορετικού χρώματος, ίδιου χρώματος χειρολαβή, άριστα ενσωματωμένα στο κουστούμι μαρσπιέ συνεπιβάτη όταν κλείνουν.

Προβολέας LED στο τιμόνι και χούφτες που ανήκουν στον προαιρειτικό εξοπλισμό

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία αναλογική κυκλική οθόνη (ταχύμετρο) και μία LCD οθόνη από κάτω της, με ενδείξεις θερμοκρασίας νερού, εξωτερικής θερμοκρασίας, τάσης μπαταρίας, λειτουργίας TCS, ώρας, ολικού και μερικού χιλιομετρητή και ένδειξη ελέγχου λαδιού.

Δεξιά και αριστερά από το στρογγυλό κοντέρ υπάρχουν ένδειξη στάθμης καυσίμου και στροφόμετρο, με τις ενδεικτικές λυχνίες (ABS, φλας, φώτα μεγάλης σκάλας, ελέγχου λαδιού και ελέγχου κινητήρα) στην κορυφή των οργάνων.

Ιδιαίτερα κλασικής εμφάνισης είναι το κοντέρ, ενώ η ψηφιακή οθόνη είναι μικρή

Έξι είναι οι χρωματικοί συνδυασμοί στους οποίους διατίθενται το 300: Γκρι με Μαύρη σέλα, Λευκό με Καφέ σέλα, Λευκό με Μαύρη σέλα, Γκρι Ματ με Κόκκινη σέλα, Μαύρο Ματ με Μαύρη σέλα και τέλος Καφέ Ματ με Μαύρη σέλα.

Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα γενικότερα του HD 300 βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, με λεπτομέρειες να υπογραμμίζουν τη συνολική προσοχή που έχουν δώσει οι τεχνικοί της εταιρίας.

Στο Δρόμο

Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσει όποιος πάει να οδηγήσει το SYM HD 300 και που θα του προκαλέσει ανακούφιση (τις περισσότερες φορές), είναι ότι… ευτυχώς δεν διαθέτει σύστημα keyless!

Ευτυχώς, λοιπόν, το 300άρι έχει κανονικό κλειδί κι αυτό δεν το λέμε επειδή είμαστε εναντίον της τεχνολογίας ή οπισθοδρομικοί ή ρετρολάγνοι, αλλά επειδή πλήθος συστημάτων χωρίς κλειδί (έχουμε δοκιμάσει ουκ ολίγα) αντί να κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα, πετυχαίνουν το αντίθετο αποτέλεσμα, ενώ είναι ενίοτε και εκνευριστικά.

Έχουμε συναντήσει μοντέλα διαφόρων εταιριών που το καθένα έχει τον δικό του τρόπο να δουλεύει και μέχρι να το μάθεις ταλαιπωρείσαι. Μερικές φορές, μάλιστα, ταλαιπωρείσαι διαρκώς επί μήνες.

Το 300άρι της SYM έχει ένα παραδοσιακό κλειδί και η ζωή γίνεται έτσι πολύ απλούστερη.

Κενρικός πολυδιακόπτης (ανοίγει την τάπα βενζινης και τη σέλα) με φραγή ασφαλείας και ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει

Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη “μέσα” στο σκούτερ, αφού η “κολώνα” του τιμονιού είναι ψηλά και η σέλα χαμηλότερα, και τα γόνατα (ιδιαίτερα για αναβάτες άνω του 1.75) να τοποθετούνται πάνω στα μαρσπιέ/πάτωμα σε κάπως κλειστές γωνίες.

Λόγω αυτής της εργονομίας, η μέση του αναβάτη φορτίζεται περισσότερο απ’ ό,τι σε μια πιο όρθια και ψηλότερη θέση, για παράδειγμα, αλλά στον αντίποδα η κάλυψη από τον αέρα είναι καλύτερη, ενώ ακόμα και μια μικρή εξτρά ζελατίνα θα κάνει καλή δουλειά.

Το τούνελ στο κέντρο του πατώματος είναι αρκετά πλατύ και περικλείει το ρεζερβουάρ της βενζίνης που έχει χωρητικότητα 10 λίτρων.

Το αφρώδες του αναβάτη είναι λίγο, αλλά η σέλα είναι αρκετά μεγάλη ώστε να προσφέρει καλή στήριξη, με τα μαλακά μόρια να αρχίζουν να διαμαρτύρονται μετά από καμιά ώρα βόλτας.

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι υπερυψωμένη, διαθέτει περισσότερο αφρώδες υλικό, ενώ παράλληλα υπάρχουν στη διάθεσή του μεγάλα αλουμινένια μαρσπιέ αλουμινίου και χειρολαβές στην ουρά (στη βάση του top box).

Το συνολικό μήκος της σέλας των δύο επιπέδων είναι στα 715mm, το ύψος της από το έδαφος για τον αναβάτη απέχει 805mm και για τον συνεπιβάτη 910mm.

Eδώ να πούμε ότι το σκούτερ της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με εξτρά top box, για το οποίο η αντιπροσωπεία χρεώνει το πολύ μικρό ποσό των 55 μόλις ευρώ, προσφέροντας συγχρόνως με αυτό το ποσό και 4 χρόνια εγγύηση!

Χρήσιμη και ποιοτική η μπαγκαζιέρα (εξτρά εξοπλισμός)

Επίσης, το top box δεν είναι ένα τυχαίο κομμάτι, αλλά μια προσεγμένη κατασκευή με διπλά εσωτερικά τοιχώματα, εύκολο κλείδωμα και λειτουργία και χειρολαβή μεταφοράς.

Τα όργανα του HD 300 δεν έχουν ένα στυλ που θα περιγράφαμε σαν μοντέρνο, το αντίθετο θα λέγαμε. Μάλιστα το κεντρικό όργανο που είναι το αναλογικό κοντέρ θυμίζει κλασικά βρετανικά Smiths της δεκαετίας του ’50!

Αυτό που λείπει από τα όργανα είναι ένα σύστημα διασυνδεσιμότητας με το smartphone του ιδιοκτήτη, που έχει αρχίσει και γίνεται “must” πλέον για τα μοντέρνα σκούτερ… και “το ζητάει ο κόσμος”.

Πάμε λοιπόν να βάλουμε μπροστά τον παλιό μας γνώριμο τετραβάλβιδο κινητήρα των 278 κυβικών εκατοστών που μας συντροφεύει εδώ και χρόνια με καλή απόδοση και αξιοπιστία.

Ο κινητήρας του SYM HD300 είναι ο γνωστός F4 της SYM με 278cc και η απόδοσή του φτάνει τους 26 ίππους. Τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό και διαθέτει μονάδα ελέγχου ECU της Keihin, αλλά και traction control πλέον, το οποίο μία και μόνο φορά μας χρειάστηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής και αποδείχθηκε πολύ χρήσιμο.

Αξιόπιστος και αξιόλογων επιδόσεων ο κινητήρας των 278 κυβικών

Ο κινητήρας για άλλη μια φορά μας κέρδισε με τον τρόπο που αποδίδει, παρότι σαν Euro5 έχασε δυο ίππους, ενώ η μέγιστη απόδοση έρχεται σε χαμηλότερες στροφές από πριν.

Βαρύ τιμόνι που συμβάλλει στην σταθερότητα και καλής ορατότητας καθρέφτες

Δυνατός από στάση, με καλή μετάδοση, προοδευτική απόδοση και απόκριση στο γκάζι εκεί που χρειάζεται (ταχύτητες πόλης) και ζωντάνια μέχρι τα 100 km/h.

Λίγοι είναι οι κραδασμοί σε οποιεσδήποτε στροφές, ενώ υπάρχουν και χρωμιωμένα αντίβαρα (και για λόγους σταθερότητας λόγω μπαγκαζιέρας στην ουρά) στα άκρα του τιμονιού.

Λίγο το αφρώδες της σέλας του αναβάτη, περισσότερο για τον συνεπιβάτη που κάθεται… στον 1ο όροφο

Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους κινητήρες της αγοράς και δύσκολα θα παραπονεθεί κανείς για τις επιδόσεις του.

Μιας και μιλάμε για επιδόσεις, το κοντέρ έδειξε τα 140 km/h που είναι 134 πραγματικά και η κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με ήπια – κανονική – χρήση.

Ξεκάθαρες είναι οι προθέσεις του SYM HD 300 απέναντι στη μετακίνηση. Προτιμάει να σηκώνει τη σέλα του ψηλότερα βάζοντας μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς, ρίχνοντας το βάρος στην σταθερότητα του συνόλου, παρά στην ευελιξία μέσα στην πόλη.

Ισχυρό φρένο με μέτρια αίσθηση που θέλει πίεση στη μανέτα για να αποδώσει

Μέσα στην πόλη – λόγω και του ότι υπάρχει 16άρης μπροστινός τροχός – το τιμόνι δεν κόβει όσο θα θέλαμε για να κάνει ευέλικτο το σκούτερ, ενώ το τελικό της εξάτμισης – που προεξέχει ελαφρώς στα δεξιά – εκπέμπει έναν μπάσο, ωραίο θόρυβο.

Το κάπως βαρύ σε αντιδράσεις τιμόνι στρίβει το σκούτερ αργά, αλλά πετυχαίνει δυο πράγματα παράλληλα: σταθερότητα “βράχου” και ακρίβεια στις κινήσεις του.

Στην είσοδο της στροφής ο πίσω τροχός ακολουθεί με ελαφρώς πιο γρήγορη αντίδραση το αργό τιμόνι, ενώ και τα λάστιχα της Maxxis δεν τα πηγαίνουν άσχημα… στο στεγνό.

Στη βροχή και τους μέτριας πρόσφυσης δρόμους εμφανίζουν μικρογλιστρήματα, προειδοποιώντας ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν ικανοποιητικά.

Συνολικά, το κράτημα στις στροφές για το HD 300 θα κριθεί σαν πολύ καλό, αφού σε αυτό συνεισφέρουν και το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, αλλά και το μακρύ μεταξόνιο και οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί.

Οι αναρτήσεις έχουν τη σωστή ισορροπία: είναι τόσο μαλακές ώστε να προσφέρουν αρκετή άνεση ακόμα και σε κακά οδοστρώματα και ταυτόχρονα τόσο σφιχτές ώστε να κρατούν σταθερό και συγκροτημένο στις κινήσεις του το σκούτερ.

Το SYM HD300 διαθέτει δύο αμορτισέρ πίσω διαδρομής 100mm, που ρυθμίζονται σε 4 θέσεις (προφόρτιση ελατηρίου) και τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 115mm μπροστά με καλάμια διαμέτρου 35mm.

Μπάσος ο ήχος της εξάτμισης, αρκετά μαλακά τα αμορτισέρ

Τα φρένα (288mm μπροστά και 260mm πίσω) επιβραδύνουν αποτελεσματικά το σύνολο των κιλών αναβάτη/σκούτερ. Το μπροστινό θέλει να πατήσεις αρκετά και με δύναμη την – μάλλον λεπτή – μανέτα για να προσφέρει δυνατό φρενάρισμα.

Το καλό είναι ότι το πίσω φρένο – που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα μικροφρεναρίσματα ακριβείας στην αργή κίνηση της πόλης – διαθέτει καλή προοδευτικότητα και αίσθηση. Και στους δυο τροχούς, ειδικά στον μπροστινό, το ABS δουλεύει πολύ καλά.

Οι χώροι του SYM HD300 είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του, διαθέτοντας 38 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, που χωράει ένα φουλφέις κράνος και μερικά ακόμη αντικείμενα.

Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχει εύχρηστο ντουλαπάκι, με εύκολο άνοιγμα (δεν κλειδώνει), και εκεί συναντάμε θύρα USB QC 3.0 για γρήγορη φόρτιση κινητού την ώρα της οδήγησης.

Τελικά

Το SYM HD300 ABS/TCS είναι ένα σκούτερ που δίκαια κατακτά τη θέση του στο πάνθεον των καλύτερων της κατηγορίας, κι αυτό είναι κάτι που ο κόσμος το γνωρίζει και το ανταμείβει με καλές πωλήσεις.

Η τιμή του έχει φύγει από την περιοχή των “κάτω των 4.000 ευρώ” του παρελθόντος και έχει φτάσει στις 4.495 ευρώ, μετά τη συμμόρφωση του μοντέλου με τις νέες προδιαγραφές Euro5, τις αυξήσεις τιμών και την προσθήκη του Traction Control πλέον.

Παρ’ όλα αυτά παραμένει μια “τίμια τιμή”, για ένα τίμιο σκούτερ με καλή ποιότητα κατασκευής, κύλισης, καθώς και λειτουργίας φρένων και αναρτήσεων, που ολοκληρώνεται με έναν πολύ καλό κινητήρα.

Με δεδομένες όλες αυτές τις αξίες του, να είστε σίγουροι ότι το HD 300 (όπως έγινε και στην περίπτωση του Citycom) είναι ένα μοντέλο που θα παραμείνει για χρόνια στη γκάμα της SYM και θα σημειώνει καλές επιδόσεις-πωλήσεις και στην αγορά.

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Η μπαγκαζιέρα είναι πολύ καλής ποιότητας με διπλό τοίχωμα, εύκολο κλείδωμα και τμήμα/φιλέτο, βαμμένο στο χρώμα του σκούτερ.
  • Ένας έξυπνος κρυφός αναδιπλούμενος και πολύ χρήσιμος γάντζος βρίσκεται κάτω από το τιμόνι στη διάθεση του αναβάτη για τη μεταφορά ενός χαρτοφύλακα ή τσαντών.
  • Ο κεντρικός πολυδιακόπτης δίνει τη δυνατότητα για άνοιγμα της σέλας, ενώ το HD βρίσκεται σε κατάσταση λειτουργίας και για άνοιγμα του καλύμματος του ρεζερβουάρ, χωρίς να χρειαστεί να βγει το κλειδί από τη θέση του.

  • Παράλληλα ο κεντρικός διακόπτης σφραγίζει με αντικλεπτική φραγή ασφαλείας με το πάτημα ενός κουμπιού.
  • Ψηλά είναι τα μπράτσα των καθρεφτών που δίνουν πολύ καλή επόπτευση του δρόμου προς τα πίσω.
  • Μεγάλες και πολύ αποτελεσματικές οι (εξτρά) προστατευτικές χούφτες που φορούσε το σκούτερ στα άκρα του τιμονιού. Κάνουν το κρύο του χειμώνα για τα χέρια του αναβάτη ξεχασμένη υπόθεση.
  • Το πλαϊνό στάντ έχει ένα άκρο που προεξέχει και μπορεί να μπλέξει στα μπατζάκια του παντελονιού του αναβάτη όταν αυτός κατεβάζει τα πόδια του στο έδαφος.

  • Το κεντρικό στάντ – οπτικά τουλάχιστον – δεν πείθει για την αντοχή του. Ανεβάζει όμως πανεύκολα το σκούτερ στα πόδια του, λόγω σωστών μοχλών.
  • Στη μεσαία σκάλα τα φώτα είναι καλά, ενώ τα μεγάλα φώτα εμφανίζουν σκοτεινά σημεία στη δέσμη τους.
  • Μικροί στροβιλισμοί αέρα περνούν στα πόδια του αναβάτη στο κατώτερο τμήμα της ποδιάς (το οποίο για λόγους design στενεύει).

          ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας-Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Αναρτήσεις

         ΚΑΤΑ

  • Αφρώδες σέλας
  • Κόρνα
  • Αισθητική οργάνων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.495 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 278cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:26 ίπποι στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικο πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 288mm / Δισκόφρενο 260mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 16 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπροστά, 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.540mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:805mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:10 lt.
ΒΑΡΟΣ:174 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης ΑΕ, Θησέως 309, Καλλιθέα, τηλ. 210 9403880
X