QUADRO4, Πλήρης Δοκιμή

Η αβάσταχτη γοητεία του 4ου τροχού

Η ελβετική εταιρία Quadro που είναι δημιουργία του σχεδιαστικού ιταλικού οίκου σχεδίασης Marabese Design, μετά από χρόνια έρευνας και εξέλιξης είναι έτοιμη πλέον και παρουσιάζει και στην ελληνική αγορά. Το Quadro4 είναι το πιο καινοτομικό και επαναστατικό σκούτερ που εμφανίστηκε ποτέ. Κανένα, μα κανένα δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί στον τομέα της ασφάλειας και του στριψίματος. Για να αποκτήσει κάποιος το νέο Quadro4 πρέπει να αποχωριστεί 10 χιλιάδες ευρώ. Αξίζει άραγε τον κόπο; ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Quadro 350

Το αστείο είναι ότι η τοποθέτηση 4ου τροχού πάνω σε σκούτερ δεν είναι το τέταρτο κεφάλαιο της ιστορίας, αλλά το τρίτο. Γιατί το δεύτερο κεφάλαιο “Σκούτερ και Τροχοί” ήταν η προσθήκη του τρίτου τροχού πάνω στα Piaggio ΜΡ3, Yamaha Tricity, Quadro 350, και Peugeot Metropolis. Αυτά ήταν τα μοντέλα που έκαναν την πρώτη επανάσταση στον τομέα της ασφάλειας και του φρεναρίσματος και έφεραν (ή επανέφεραν) καινούργιο κόσμο στα σκούτερ και τους δρόμους… που άφησαν το αυτοκίνητο σπίτι τους. Και για να τους βοηθήσει η ευρωπαϊκή νομοθεσία τους άφησε αρχικά να τα οδηγούν τα 3τροχα σκούτερ με δίπλωμα αυτοκινήτου. Βέβαια οι “αυτοκινητάδες” δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια και σύντομα σταμάτησαν τον νόμο που τους έκοβε δυνητικές πωλήσεις. Έτσι τρίτροχα σκούτερ – για τη νομοθεσία τρίτροχο θεωρείται και το Quadro4! – μπορούν να οδηγούν οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου που το έχουν αποκτήσει μέχρι τον Ιανουάριο του 2013. Από κει και έπειτα πρέπει να έχεις δίπλωμα μοτοσυκλέτας για να οδηγείς τρίτροχο ή τετράτροχο σκούτερ. Πάμε όμως στη δοκιμή του Quadro4…

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

Λίγα λεπτά αργότερα από την πρώτη φορά που ανεβαίνω στη σέλα του Quadro4 αντιμετωπίζω μεγάλο πρόβλημα. Προσπαθώ με κόπο να κινηθώ μέσα στην κίνηση της πόλης με έναν ουρανό που ρίχνει κουβάδες νερού. Δεν έχω ανέβει ποτέ ξανά πάνω στο Quadro4, δεν έχω διαβάσει για αυτό, δεν έχω ρωτήσει, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ ξανά κάτι παρόμοιο και τελικά δεν μπορώ να το οδηγήσω. Φτάνω σπίτι με πονοκέφαλο. “Τι είναι αυτό το πράγμα, γιατί φτιάχτηκε, γιατί είναι τόσο δύσκολο στην οδήγηση;” αναρωτιέμαι έντονα προβληματισμένος. Κρατάμε αυτή την εικόνα και μεταφερόμαστε τρεις μόλις μέρες αργότερα: η αρχική εντύπωση όχι μόνο έχει αντιστραφεί, αλλά έχει μετατραπεί σε ενθουσιασμό για την οδική συμπεριφορά και τις δυνατότητες που προσφέρει το Quadro4. Ένα όχημα που αποτελεί πραγματική επανάσταση, τελείως διαφορετικό σε σχέση με αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Απλά πρέπει να το μάθεις…

Quadro 350

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Αρχικά η εταιρία μιλούσε για κινητήρα 500 κυβικών πάνω στο τετράτροχο της σκο΄τυερ, αλλά μάλλον δυσκολεύτηκε να βρει στο εμπόριο ή ίσως και να “έφαγε πόρτα” από τους μεγάλους κατασκευαστές βλέποντας πάνω στο Quadro4 έναν σοβαρό αντίπαλο ή μια “εμπορική ενόχληση” των δικών τους προϊόντων. Η εταιρία κατέληξε στον συνεργάτη που είχε και στο παρελθόν (βλ. Quadro 350 D και S) το ταϊβανέζικο εργοστάσιο της ΑΕΟΝ που της προμήθευσε έναν βελτιωμένο 350άρη κινητήρα. Στην Ταϊβάν μάλιστα κυκλοφορούν τα Quadro 350 και Quadro4 με τα λογότυπα της ΑΕΟΝ. Τετράχρονος, μονοκύλινδρος είναι ο κινητήρας με 4 βαλβίδες, έχει τροφοδοσία με ψεκασμό, κυβισμό 346 κυβικών, ιπποδύναμη 30 ίππων στις 7.500 rpm και ροπή 2,45 kgm στις 5,000 rpm. Η δύναμη στους οπίσθιους τροχούς μεταφέρεται μέσω φυγοκεντρικού συμπλέκτη με διαρκώς μεταβαλλόμενη σχέση και με δύο ιμάντες (ενισχυμένους με carbon) έναν για τον κάθε τροχό, αφού περάσουν πρώτα από ένα διαφορικό, για να μοιράζεται σωστά η δύναμη στο δρόμο. Υπάρχουν δύο αντικραδασμικοί άξονες για τη μείωση των κραδασμών. Ο κινητήρας είναι κεντρικά (και χαμηλά) τοποθετημένος προσφέροντας έτσι πολύ καλό ζύγισμα ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς.

Quadro 350

ΣΧΕΔΙΑΣΗ-ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Θυμίζει SUV 4x4, θυμίζει ATV, θυμίζει Jet Ski, θυμίζει τζιπάκι, θυμίζει και σκούτερ εντέλει. Σημασία έχει ότι το Quadro4 κάνει τα κεφάλια να γυρνούν απ’ όπου περνάει, τον κόσμο να μιλάει και να ρωτάει όπου βρίσκεται σταματημένο. Είναι τόσο εντυπωσιακό – όπως βλέπετε εμείς είχαμε στα χέρια μας ένα Quadro βαμμένο φλογερό κόκκινο – που τα σχόλια σχεδόν ξεφεύγουν από το στόμα των περαστικών και των παρατηρητών. Η πολύ προσεγμένη σχεδίαση του έμπειρου οίκου Marabese, που είναι υπεύθυνος για δεκάδες όμορφες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν σήμερα, κάνει το Quadro4 να κερδίζει πολλούς πόντους στην πασαρέλα των δρόμων. Κατ’ αρχήν δεν αντιγράφει τα ΜΡ3, τα θυμίζει όμως γι’ αυτό και πολλοί ρωτούσαν για το αν είναι φτιαγμένο από την Piaggio, από την άλλη η επιθετική, μαζεμένη, έξυπνη αισθητική του δημιουργεί ένα ισορροπημένο, δεμένο σύνολο. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, μόνο οι βίδες της ποδιάς είναι εμφανείς και ενοχλούν το μάτι, όπως και κάποιες λεπτομέρειες και πλαστικά κομμάτια. Η βαφή και το φινίρισμα βρίσκονται σε ψηλά επίπεδα και κάτω από τα πλαστικά μια πολύ καλή μηχανολογικά κατασκευή ολοκληρώνει ένα πολύ αξιόλογο scooter.

Quadro 350

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεγάλο είναι το μέγεθος του Quadro4, αρκετό το ύψος του, αλλά όχι τόσο μεγάλο το πλάτος του, θυμίζοντας maxi scooter 500-600cc. Το βάρος είναι επίσης υψηλό στα σχεδόν 257 κιλά (τόσο ζυγίζουν περίπου και τα 3τροχα 500άρια ΜΡ3) γεγονός που σε προϊδεάζει για το τι πρόκειται να συμβεί αν πέσεις σε μποτιλιάρισμα.

ΦΡΕΝΑ-ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Οι τροχοί είναι όλοι 14άρηδες μια ιδανική διάμετρος που συνδυάζει σταθερότητα και ευελιξία. Οι περίτεχνες ζάντες που θυμίζουν κάτι από δαγκάνες εντόμων (το ενδιαφέρον είναι ότι μπράτσο παρά μπράτσο έχουν διαφορετική σχεδίαση!) είναι βαμμένες μαύρες. Τα ελαστικά έχουν διάσταση 110/80 και είναι φτιαγμένα από την Duro. Τέσσερις τροχοί και τέσσερα δισκόφρενα: το σκούτερ έχει σε όλους τους τροχούς δισκόφρενα με οδοντωτή εξωτερική διάμετρο, με τρύπες για απαγωγή θερμότητας, με διάμετρο 240mm και είναι συνδυαζόμενα κατά την πέδηση, είτε πατώντας την αριστερή μανέτα, είτε το ποδόφρενο που βρίσκεται πάνω στον δεξί μαρσπιέ.

Quadro 350

Υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση με ψαλίδι για τον κάθε τροχό, τύπου HTS (Hydraulic Tilting System) όπως ονομάζεται και είναι διεθνώς πατενταρισμένο, το οποίο επιτρέπει στο σκούτερ να γείρει στις στροφές χωρίς κανένας τροχός να χάνει την επαφή του με το έδαφος. Υπάρχει χειρόφρενο που μπλοκάρει τους τροχούς και τους κλειδώνει με πίρους (αντικλεπτικό) και μοχλός στην ποδιά που “παγώνει” τα υδραυλικά αμορτισέρ των τροχών, κρατώντας το σκούτερ όρθιο.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Κάθεσαι ψηλά, όρθιος “πάνω” στο σκούτερ, με τα χέρια να ανεβαίνουν ψηλότερα για να πιάσουν το τιμόνι. Αγκώνες και γόνατα βρίσκονται σε γωνίες που προσφέρουν άνεση. Το δάπεδο είναι τύπου “μεγάλων μαρσπιέ”, αφού ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη υπάρχει το απαραίτητο (για να προσφέρεται αυξημένη ακαμψία πλαισίου) ψηλό τούνελ. Τα μαρσπιέ είναι επαρκή, με τη μόνη διαφορά ότι το δεξί πόδι έχει περιορισμένο χώρο λόγω του πεντάλ που βρίσκεται εκεί το οποίο ενεργοποιεί (σαν αυτοκινήτου) και τα τέσσερα δισκόφρενα για λόγους νομοθεσίας. Τις περισσότερες φορές το δεξί πόδι πατάει διαγώνια για να βολευτεί (βλ. τεχνική “τσαρούχι”), κι εμείς θα θέλαμε περισσότερο έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να μετακινείς (κυρίως προς τα μπροστά) και να ξεμουδιάζεις τα πόδια σε μεγαλύτερα ταξίδια. Το οπτικό πεδίο είναι καλό, αφού η ζελατίνα είναι κοντή, μια ορθή απόφαση από πλευράς εταιρίας, ειδικά για κίνηση στην πόλη, μιας και ο όγκος-πλάτος του σκούτερ – αν υπήρχε ψηλή ζελατίνα – θα δυσκόλευε ακόμα περισσότερο τους ελιγμούς λόγω του ότι ο αναβάτης θα υπολόγιζε “στο περίπου” που βρίσκεται το ρύγχος του scooter ειδικά στους αργούς ελιγμούς.

Quadro 350

ΤΙΜΟΝΙ: Ψηλά βρίσκεται το τιμόνι που φέρνει τους πήχεις παράλληλους με το έδαφος. Το πλάτος του είναι μεγάλο, αλλά όχι πολύ, δίνοντας καλούς μοχλούς που τους χρειάζεται ο αναβάτης στις επιτόπιες στροφές. Περνάει οριακά πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων κατά τη διήθηση, διαθέτει μεγάλα αντίβαρα στα άκρα του και ποιοτικά γκριπ και μανέτες.

ΣΕΛΑ: Φτιαγμένη από δύο υλικά, ένα αντιολισθητικό στο πάνω τμήμα της, και εμφανείς ραφές. Αν και στα χαρτιά το ύψος σέλας είναι λογικό στα 770mm, στην πράξη το μεγάλο πλάτος της σέλας και του σκούτερ ανοίγουν τα πόδια, αφού στο 1,80m ύψος πατάς με τις μύτες των ποδιών σου στο έδαφος. Η σέλα χωρίζεται σε δύο τμήματα, ένα για τον αναβάτη και ένα για τον συνεπιβάτη. Το αφρώδες υλικό του αναβάτη είναι μικρού πάχους, αλλά η σέλα προσφέρει άνεση λόγω του πλάτους της, λόγω της μεγάλης βάσης που παρέχει στα οπίσθια. Η σέλα του αναβάτη δεν ανοίγει, ενώ το ευμεγέθες μαξιλαράκι υποστήριξης μέσης βελτιώνει ακόμα περισσότερο την άνεση και τη στήριξη.

Quadro 350

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Αντίθετα με τον αναβάτη ο συνεπιβάτης έχει μπόλικο αφρώδες στη διάθεσή του, τόσο που κάνει το κομμάτι της σέλας του να μοιάζει με τούρτα. Καλό αυτό για την άνεση. Κάθεται ψηλά σε σχέση με το σώμα του αναβάτη-οδηγού και έτσι είναι εκτεθειμένος στον αέρα, ενώ αν δεν είναι έμπειρος μπορεί να φοβάται στις στροφές. Επειδή η σέλα απέχει πολύ από το έδαφος θα δυσκολευτεί να σηκώσει το πόδι του τόσο ψηλά για να ανέβει στη σέλα. Τα αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ από την άλλη δεν είναι τόσο γεροδεμένα για να πατάει κάποιος πάνω τους με το ένα πόδι και να περάσει το άλλο πάνω από τη σέλα, άρα η λύση είναι ή γυμνασμένοι προσαγωγοί ή να ανεβαίνει ο συνεπιβάτης με τη βοήθεια του πεζοδρομίου. Επίσης τα μαρσπιέ είναι σχετικά λεπτά και αλουμινένια. Θα προτιμούσαμε φαρδύτερα με λαστιχένια κάλυψη. Υπάρχουν χειρολαβές για τη στήριξή του που είναι πολύ χρήσιμες στο συγκεκριμένο σκούτερ λόγω στάσης κορμού.

Quadro 350

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Το πλάτος της ποδιάς είναι ικανό, έτσι ώστε να καλύπτει τα κάτω άκρα. Η ζελατίνα όμως είναι κοντή (για ευκολότερη οδήγηση μέσα στην πόλη, όπως είπαμε παραπάνω) και αφήνει τον αέρα να χτυπάει τον αναβάτη στην περιοχή του λαιμού. Η λύση είναι τοποθέτηση after market, υψηλότερης ζελατίνας που να ταιριάζει στη χρήση ή σωματότυπο του αναβάτη.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Μάλλον περισσότερους χώρους θα περίμενε κάποιος πάνω στο Quadro4 λόγω των μεγάλων συνολικά διαστάσεων του. Αντίθετα υπάρχουν μικρά δυο ντουλαπάκια στην ποδιά (το μεγάλο, το κεντρικό έχει και παροχή ρεύματος 12V ) και ένας αποθηκευτικός χώρος κάτω από την πίσω σέλα, που ανασηκώνεται ανάποδα με μεντεσέ και χωράει ένα φουλφέις κράνος, με την κορυφή του προς τα κάτω. Δυστυχώς στην περιοχή του τούνελ δεν υπάρχει γάντζος για σακούλες-τσάντες κάνοντας τη μεταφορά ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη δύσκολη.

Quadro 350

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η μίζα παίρνει φόρα και ανάβει τον κινητήρα (άντε, “εκκινεί” τον για τα λέμε σωστά), κι αυτός κρατάει αμέσως έναν μπάσο, ρυθμικό ήχο που βγαίνει από τον καλαίσθητο σιγαστήρα της εξάτμισης, που βρίσκεται κεντραρισμένος ανάμεσα στους δυο πίσω τροχούς.

Το άνοιγμα του γκαζιού φέρνει μια δυνατή, ροπάτη επιτάχυνση από έναν κινητήρα που είναι “γεμάτος” παντού, με καλή απόκριση και καλές ρεπρίζ σε όλο το φάσμα των στροφών. Μόνο αν πηγαίνεις αργά με σταθερό γκάζι ανακαλύπτεις κάποια μικρά κομπιάσματα στην τροφοδοσία που σε καμιά άλλη περίπτωση δεν εμφανίζονται. Στο μεταξύ βρίσκεσαι πάνω σε ένα σκούτερ που αν δεν σε έχουν ενημερώσει πως στρίβει και πως ελίσσεται, τότε έχεις πρόβλημα. Γιατί το Quadro4 δεν στρίβει ούτε σαν δίτροχο, ούτε σαν 3τροχο, ούτε σαν ATV (γουρούνα), ε, ούτε σαν αυτοκίνητο. Στρίβει σαν Quadro4. Στα αργά πρέπει να στρίβεις το τιμόνι δεξιά-αριστερά για να κινηθείς… δεξιά ή αριστερά. Στα γρήγορα, σε υψηλότερες ταχύτητες πρέπει να κάνεις το αντίθετο, δηλαδή να τραβάς το τιμόνι αριστερά για να πας δεξιά και αντίθετα… να τραβάς το τιμόνι δεξιά για να πας αριστερά! Μπερδευτήκατε έτσι, πείτε την αλήθεια;

Quadro 350

Ναι, αν δεν γνωρίζετε πως λειτουργεί η γυροσκοπική οδήγηση, που ισχύει στη μοτοσυκλέτα και χρησιμοποιείται ευρέως από έμπειρους αναβάτες και αγωνιζόμενους… τότε έχουμε πρόβλημα, θέλουμε μεγάλη εξήγηση. Με λίγα λόγια: όταν ο τροχός ή οι μπροστινοί τροχοί περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα (άνω των 30 km/h ας πούμε) και εμείς τραβήξουμε το τιμόνι από αριστερά το σκούτερ θα γείρει και θα στρίψει δεξιά, άρα τραβώντας το τιμόνι από δεξιά το σκούτερ στρίβει αριστερά. Κρατήστε αυτή την πληροφορία και δοκιμάστε την αύριο (άντε και μεθαύριο δεν έχει σημασία) στο σκουτεράκι σας και θα δείτε το θαύμα της γυροσκοπικής οδήγησης να αποκαλύπτεται μπροστά στα μάτια σας. Ανακεφαλαιώνοντας λέμε ότι το Quadro4 στις αργές ταχύτητες θέλει στρίψιμο του τιμονιού και στις υψηλότερες τράβηγμα του τιμονιού. Κι αν θέλουμε να μπει στη στροφή πιο γρήγορα ρίχνουμε και το βάρος του σώματός μας στο εσωτερικό της στροφής. Από κει και πέρα αναλαμβάνουν οι αναρτήσεις της Quadro που φέρνουν το σκούτερ μέχρι και σε επίπεδα 45 μοιρών κλίσης. Αδιανόητα πράγματα για σκούτερ, κι όλα αυτά με μια ακλόνητη σιγουριά από πλευράς Quadro.

Επίσης εξοικείωση και προσοχή χρειάζεται η γνώση για τη θέση των μπροστινών τροχών των οποίων πρέπει να ξέρεις διαρκώς που βρίσκονται για να μην τους χτυπήσεις στο μποτιλιάρισμα, στα πλάγια των αυτοκινήτων ή σε πεζοδρόμια, κολονάκια, κ.λπ.

Αφού λοιπόν πρώτα έχεις συνηθίσει τις ιδιαιτερότητες του Quadro4 και γνωρίζεις πλέον πως να ελιχθείς, πως να στρίψεις και πως να αλλάζεις πορεία, αρχίζεις δηλαδή να του παίρνεις τον αέρα, σύντομα συνειδητοποιείς πόσο άνετος και ασφαλής αισθάνεσαι πάνω του, πόσο ωραία δουλεύουν οι αναρτήσεις του, ότι περνάς πάνω από τις λακκούβες και οι κραδασμοί δεν μεταφέρονται σε σένα. Κι ένας τροχός να χτυπήσει την ανωμαλία του δρόμου, οι υπόλοιποι τρεις είναι μαζί σου.

Σε στροφές με μεγάλη κλίση, όταν η πρόσφυση είναι μικρή (τα λάστιχα Duro που φοράει δεν είναι και τα καλύτερα) και οι τροχοί αρχίσουν και γλιστρούν τότε θα το κάνουν προοδευτικά, ελεγχόμενα και διασκεδαστικά είτε μπροστά, είτε πίσω. Φυσικά η σταθερότητά του Quadro4 σε όλες τις ταχύτητες είναι επική. Τραγούδια μπορούν να γραφτούν για χάρη της. Μιλάμε για κορυφαίο κράτημα. Τελεία και παύλα.

Quadro 350

 

Το σφύριγμα του διαφορικού δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς τζιπάκι, ο στακάτος θόρυβος του κινητήρα με τη μεστή απόδοση είναι διασκεδαστικός, νομίζεις ότι το διαφορικό αποθηκεύει ενέργεια και στην προσφέρει κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι. Στα 100 km/h μειώνεται η ένταση της επιτάχυνσης.

Μπορεί μέσα στην κίνηση και το μποτιλιάρισμα το Quadro4 να μοιάζει με φυλακισμένο θεριό, αλλά μια μικρή παρηγοριά είναι ότι στα φανάρια αν κρατήσετε τα φρένα πατημένα κλειδώνουν ελαφρώς οι αναρτήσεις και το σκούτερ στέκει όρθιο με τον αναβάτη να διατηρεί τα πόδια πάνω στα μαρσπιέ. Με λίγη προπόνηση το μαθαίνεις κι αυτό, γιατί ισχύει διαφορετική μέθοδος από ότι στα ΜΡ3. Αν έχεις τραβηγμένο το μοχλό που βρίσκεται μπροστά στην ποδιά και κλειδώνει τις αναρτήσεις και πας να ξεκινήσεις ενεργοποιείται ο κόφτης της ανάφλεξης και το σκούτερ δεν ξεκινάει.

Quadro 350

Πέρα από τον μοχλό-λεβιέ των αναρτήσεων το Quadro4 διαθέτει και χειρόφρενο στη δεξιά του πλευρά, πίσω από τον μηρό του αναβάτη, που είναι πολύ χρήσιμο στο παρκάρισμα. Με τη μόνη διαφορά πως για να το ενεργοποιήσεις σε ανηφόρα-κατηφόρα πρέπει να ξέρεις το κόλπο, αφού το δεξί χέρι τραβάει το χειρόφρενο, το αριστερό γυρίζει (απασφαλίζει) τον κεντρικό διακόπτη δεξιά και… και το φρένο ποιος το πατάει στο μεταξύ για να μην τσουλάει το σκούτερ; Μα το δεξί σου πόδι, είπαμε έχουμε και φρένο στο πόδι…

Το φρενάρισμα είναι φυσικά άλλος ένας τομέας που το Quadro4 λάμπει, διαπρέπει. Επίτηδες πατούσαμε με δύναμη τα μπροστινά φρένα (δεξιά μανέτα στο τιμόνι) και μπλοκάραμε τους τροχούς παίζοντας. Με τη βύθιση των ψαλιδιών να είναι λογική και να θυμίζει καλοστημένη μοτοσυκλέτα. Με το πάτημα είτε της αριστερής μανέτας (ενεργοποίηση και των 4 δίσκων) ή του πεντάλ το φρενάρισμα γίνεται όπως λέγανε υπερβάλλοντας οι παλιοί… ακαριαίο! Ακαριαίο φρενάρισμα δεν υπάρχει βέβαια και λογικά δεν θα υπάρξει ποτέ, αλλά πολύ καλό φρενάρισμα υπάρχει και τέτοιο επιτυγχάνεται από το Quadro4.

Quadro 350

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Όχι μόνο σε επαρχιακό δίκτυο, αλλά παντού και πάντοτε οι πιέσεις των 4 ελαστικών πρέπει να είναι σωστές για να μην υπάρχει διαφορετική συμπεριφορά κάποιου τροχού, ειδικά στις στροφές. Στο ταξίδι το Quadro4 είναι πολύ ευχάριστο, χωρίς κραδασμούς, χωρίς πολλή δύναμη βέβαια στο προσπέρασμα άνω των 100 km/h, αλλά πολύ άνετο από πλευράς αναρτήσεων, με το εκπληκτικό κράτημα και φρενάρισμα να αποτελούν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του που σε κάνουν να χαλαρώσεις και να απολαύσεις το τοπίο. Ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους το Quadro4 περνάει με άνεση και σε προκαλεί να το βάλεις ακόμα και στο χώμα, οπού μάλιστα πηγαίνει κι εκεί περίφημα. Ναι το ξέρουμε ότι πιθανά ένας 500άρης, 600άρης κινητήρας να το μεταμόρφωνε σε ταξιδιάρικο, αλλά μάλλον πρέπει να βολευτούμε με τον κινητήρα των 350 κυβικών που για παρηγοριά εμφανίζει λογική κατανάλωση όταν κινείται στα 90-115 (κοντερίσια). Στα 100 km/h το στροφόμετρο δείχνει 6.000 rpm και στα 140 km/h 8.200rpm που είναι και η τελική του. Με λογική χρήση στο ταξίδι (ήπια ανοίγματα του γκαζιού) η κατανάλωση μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κάτι που θεωρητικά θα δώσει πάνω από 370 χιλιόμετρα διαδρομής-αυτονομίας.

Quadro 350

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Οι επιδόσεις του Quadro4 είναι πολύ κοντά σε αυτές ενός 300αριού με δύο τροχούς. Χαμηλότερες ενός 300αριού για να εξηγούμαστε, κι αυτό λόγω του βάρους της κατασκευής. Ο συμπαθητικός κινητήρας όμως έχει ροπή παντού, ειδικά στις χαμηλές-μεσαίες στροφές και δίνει καλές εκκινήσεις και ρεπρίζ. Το κοντέρ μπορεί να δείχνει 140 km/h και να μπαίνει ο κόφτης που βρίσκεται στις 8.500rpm, αλλά το GPS μετράει 126 km/h πραγματικά. Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με το 15άρι ρεζερβουάρ να προσφέρει κοντά στα 320 χιλιόμετρα αυτονομίας. Προσοχή πρέπει να δοθεί στα στοιχεία συντήρησης του Quadro4 που είναι: αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 km, ιμάντας “πρωτεύουσας” μετάδοσης κάθε 10.000 km, αλλαγή λαδιών του συστήματος HTS στις 10.000 km, με τους δυο ιμάντες τελικής μετάδοσης να αλλάζουν στις 20,000 km.

ΤΕΛΙΚΑ

Σίγουρα χρειάζονται οδηγίες (σε ένα manual ίσως;) για έναν αρχάριο αναβάτη που θέλει να οδηγήσει το Quadro4 και εκπαίδευση στους ιδιαίτερους χειρισμούς που απαιτεί, έτσι ώστε να μπορέσει να εξερευνήσει τις απίστευτες δυνατότητες στριψίματος που διαθέτει. Το Quadro4 είναι μια κατηγορία από μόνο του, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα μπροστά στο χώρο της ασφάλειας των σκούτερ, τόσο σημαντικό που δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει το μέγεθός του ακόμα. Αυτό ίσως να το αντιληφθούμε στο μέλλον, όταν οι εφαρμογές πάνω σε αυτού του είδους 4τροχα σκούτερ θα πολλαπλασιαστούν και θα αγγίξουν χρήσεις που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε (π.χ. 4x4 για χρήση στο χώμα). Πρόκειται για ένα επαναστατικό σκούτερ που ενσαρκώνει μια ιδέα-έμπνευση που αν το είχε φτιάξει για παράδειγμα μια BMW ή μια Honda θα είχε γίνει χαμός, θα είχε βουήξει το σύμπαν. Παρ’ όλα αυτά πρόκειται για το ασφαλέστερο σκούτερ που μπορεί να αγοράσει κάποιος σήμερα και το ασφαλέστερο σκούτερ που υπήρξε ποτέ. Η τιμή του είναι υψηλή για 350 κυβικά, αλλά μόνο αν κάποιος το αγοράσει με γνώμονα την τιμή ανά κυβικό. Κι αν κάνει κάτι τέτοιο θα αδικεί παράφορα. Το Quadro4 είναι ένα εξελιγμένο, ιδιαίτερο σκούτερ για λίγους, που ενστερνίζονται την τεχνολογία αιχμής στον τομέα του κρατήματος. Η επανάσταση είναι εδώ.

Quadro 350

ΟΡΓΑΝΑ: Όμορφα, μεγάλα με δυο αναλογικά όργανα (κοντέρ, στροφόμετρο) συμμετρικά τοποθετημένα, με μια ηλεκτρονική οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους. Πολλές και χρήσιμες ενδείξεις από το τελευταίο ξεκινούν με πολύγωνη πληροφόρηση της χωρητικότητας του ντεπόζιτου, θερμοκρασία ατμόσφαιρας, άνοιγμα σέλας, οδόμετρα ολικό και μερικό, ρολόι κ.λπ.

Quadro 350

ΦΩΤΑ, ΚΟΡΝΑ, ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Τέσσερις προβολείς διαθέτει το Quadro καλυμμένους πίσω από κοινό κρύσταλλο. Οι δύο πάνω ανάβουν στην υψηλή δέσμη και οι δυο κάτω στα μεσαία φώτα με τα LED στην κορυφή για την πορεία. Τα φλας είναι πολύ μικρού μεγέθους σε αντίθεση με το ακαλαίσθητο ορθογώνιου σχήματος οπίσθιο φωτιστικό σώμα που είμαστε σίγουροι ότι επίτηδες το σχεδίασαν έτσι ώστε να τραβάει το μάτι και να βλέπεις αμέσως ότι στο πίσω μέρος του σκούτερ υπάρχουν δυο τροχοί. Την κόρνα θα την θέλαμε πιο δυνατή. Καθρέφτες απλά ικανοποιητικοί με μικρή παραμόρφωση. Η απόδοση της μεγάλης σκάλας είναι σχήματος χτένας με κενά, ενώ τα μεσαία φώτα είναι καλά. Οι διακόπτες είναι σχετικά σκληροί και ο αυτός των φλας απομακρυσμένος από το χέρι. Υπάρχει alarm αλλά και σινιάλο στον υπάρχοντα διακόπτη των φώτων. Οι προβολείς παραμένουν (κακώς) αναμμένοι όταν είναι ανοιχτός ο κεντρικός διακόπτης και ο κινητήρας σβηστός.

Quadro 350

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η πλαστική τάπα βρίσκεται κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη και ανοίγει με γύρισμα του κεντρικού κλειδιού προς τα δεξιά. Αν η τάπα βρισκόταν ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, στο τούνελ, στους ανεφοδιασμούς ούτε ο αναβάτης ούτε ο συνεπιβάτης θα χρειαζόταν να ξεκαβαλλήσει το σκούτερ.

Quadro 350

ΣΤΑΝΤ/ ΣΧΑΡΑ/ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μεγάλες πλαστικές χειρολαβές υπάρχουν στο πίσω μέρος, αλλά όχι σχάρα. Είναι αδύνατον να βρείτε το κεντρικό στάντ… γιατί απλά δεν υπάρχει. Αφού υπάρχει μπλοκάρισμα των αναρτήσεων από μοχλό στην ποδιά το κεντρικό και το πλαϊνό στάντ καταργούνται. Οι καθρέφτες είναι ικανοποιητικοί με μικρή παραμόρφωση ειδώλων.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Σύστημα μπλοκαρίσματος των αναρτήσεων, γεφυρωμένα φρένα, πεντάλ φρένων, χειρόφρενο, παροχή ρεύματος 12v, σύστημα κλειδώματος (αντικλεπτικό) των πίσω τροχών, αλαρμ.

Quadro 350

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:9.990 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 346cc, τροφοδοσία με ψεκασμό, με διαφορικό και κίνηση στους δυο πίσω τροχούς
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:30 ίππων στις 7,500 rpm και ροπής 2,45 kgm στις 5,000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανεξάρτητες αναρτήσεις με ψαλίδια και αμιρτισέρ, σύστημα HTS
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι / Δύο δίσκοι, όλοι διαμέτρου 240mm συνδυαζόμενοι
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών και οι τέσσερις τροχοί (ελαστικά 110/80)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:ΔΑ
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15 lt
ΒΑΡΟΣ:257kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880