Mια Ιταλίδα… από το Ανόι
Μπορεί το Piaggio Fly 125 3V να έχει σχεδιαστεί στην Ιταλία, αλλά η καταγωγή του είναι από το Βιετνάμ, όπου και κατασκευάζεται (και το Ανόι είναι η πρωτεύουσα της χώρας). Γι’ αυτό το λόγο μάλιστα κοστίζει 1.900 ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: David Bjai,SCOOTER-INFOS.COM
Εκμοντερνισμένο είναι το μικρό σκουτεράκι της Piaggio, σε σχέση με το παλιό μοντέλο, που παρέμεινε σχεδόν μια δεκαετία στην αγορά. Το ταξίδι του ξεκίνησε από την Ασία, περιοχή στην οποία η ιταλική πολυεθνική εταιρία δίνει πλέον μεγάλη σημασία. Η ανακοίνωση της Piaggio για μεγάλες επενδύσεις σε Κίνα, Βιετνάμ και Ινδία, αλλά και στόχευση στις αντίστοιχες αγορές, είχε έρθει ήδη από το τέλος του 2011.
Μετά τη Vespa LX, που άνοιξε το δρόμο στην Ινδία, ήρθε το νέο Fly και το Liberty, αποτελώντας τα πρώτα βήματα δηλαδή προς την κατάκτηση της αγοράς της Ασίας. Παράλληλα όμως έπρεπε να τροφοδοτηθεί και η Ευρώπη με σκούτερ καθημερινής μετακίνησης, κι έτσι τα δυο τελευταία μοντέλα βρήκαν το δρόμο τους και προς τα μέρη μας.
Το Piaggio Fly 125ie 3V διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές της οικογένειας των “Μυγών” (αφού fly σημαίνει μύγα στα αγγλικά), με πινελιές ρετρό και χρωμιωμένες λεπτομέρειες, που είναι ευχάριστες στο μάτι. Δεν πρόκειται για ένα εντυπωσιακό design, αλλά για ένα μάλλον συμπαθητικό design, αν και η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όπως η ποιότητα των χρωμάτων και η εφαρμογή των πλαστικών.
Απλής εμφάνισης είναι και τα όργανα, που μπορεί να μην διαθέτουν μερικό χιλιομετρητή, αλλά τουλάχιστον έχουν ρολόι (ψηφιακό).
Σημαντική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα, που έχει αυξηθεί και χωράει δύο μισά-ανοικτά κράνη (demi-jet) ή ένα μισό κράνος με λίγη πίεση.
Ο χώρος προέκυψε από τη μεταφορά του ρεζερβουάρ που έχει μετακομίσει κάτω από το δάπεδο, ενώ η χωρητικότητα του έχει μειωθεί σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Με αυτόν τον τρόπο κατεβαίνει και το κέντρο βάρους του σκούτερ, ενώ η τάπα ανεφοδιασμού βρίσκεται χαμηλά και μπροστά, κάτω από το ντουλαπάκι της ποδιάς.
Το επίπεδο δάπεδο χωράει και πιο ογκώδη αντικείμενα, ενώ μια καλή προσθήκη είναι το πλάγιο στάντ. Το κεντρικό στάντ πάντως είναι κακο-σχεδιασμένο, γιατί στις στροφές, όταν πιεστεί λίγο το scooter, αρχίζει να ξύνει την άσφαλτο.
Μπροστά υπάρχει ντουλαπάκι, του οποίου ο χρήσιμος χώρος (με αρκετό βάθος) κόβεται στη μέση, αφού στην αριστερή πλευρά υπάχει η μπαταρία. Ανοίγει πιέζοντας το κεντρικό κλειδί.
To μόνο που έμεινε ίδιο – εκτός από το όνομα – σε σχέση με το παλιό Fly, που κατασκευαζόταν στην Κίνα, είναι οι τροχοί (120/70-12 μπροστά και πίσω). Το μεταξόνιο έχει μικρήνει κατά 20 mm μικρότερο, το νέο Fly είναι κατά 15mm στενότερο και διαθέτει κατά 25 mm χαμηλότερη σέλα.
Από πλευράς διαστάσεων δείχνει να απευθύνεται περισσότερο στο γυναικείο κοινό, που θα βρει έναν πολύ χρήσιμο σύμμαχο στον καθημερινό “πόλεμο” της πόλης. Πάντως οι διαστάσεις ποδιάς, σέλας και τιμονιού δεν θα δυσκολέψουν και τους πιο ψηλούς αναβάτες.
Το νέο Fly 3V καλωσορίζει τον αναβάτη χάρη στο χαμηλό ύψος σέλας (760 mm, σε σχέση με το 785 mm του προηγούμενου Fly) και το μεγάλο επίπεδο δάπεδο. Οι μανέτες των φρένων είναι ελαφρώς απομακρυσμένες από τα δάχτυλα. Η υπόλοιπη εργονομία είναι καλή.
Η σέλα είναι κάπως στενή, με λίγο και κάπως σκληρό αφρώδες, που κουράζει τα μαλακά μόρια μετά από κάμποση ώρα. Οι κινήσεις ξεμουδιάσματος επιτρέπονται πάντως, αφού ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να φέρει λίγο πιο μπροστά τα πόδια του: υπάρχουν δυο εσοχές στο κατώτερο τμήμα της ποδιάς. Για τον συνεπιβάτη υπάρχουν αναδιπλούμενα μαρσπιέ και χειρολαβές στην σχάρα/βάση της ουράς.
Μέσα στην κίνηση της πόλης, είτε αυτή είναι ευρωπαϊκή, είτε η Σαϊγκόν, είτε το Νέο Δελχί, το Fly τα καταφέρνει με άνεση, με μικρή ακτίνα στροφής (3.680 mm) τιμονιού , το οποίο μάλλον κάπως βαρύ χαρακτηρίζεται στην κίνησή του στις αργές ταχύτητες.
Το μπροστινό φρένο (δίσκος 220mm) δεν έχει δύναμη και χρειάζεται καλή επιφάνεια δρόμου για να αποδόσει και κάμποση πίεση στη μανέτα. Το πίσω δισκόφενο είναι καλύτερο, αλλά χρειάζεται λίγη προσοχή για να μην μπλοκάρει τον τροχό.
Καλή είναι η σταθερότητα σε σχέση με τους 12άρηδες τροχούς και το μικρό μεταξόνιο, ενώ τα στάνταρ λάστιχα, φτιαγμένα στην Κίνα, δίνουν σχετικά καλή πρόσφυση, αρκεί ο δρόμος να μην είναι “γυαλί”. Η προφύλαξη του αναβάτη από την ποδιά είναι αμελητέα για το πάνω μέρος του σώματος του και μέτρια για τα πόδια, αφού υπάρχουν στροβιλισμοί του αέρα.
Από πλευράς άνεσης το Fly δεν παίρνει ιδιαίτερα καλή βαθμολογία, αφού το σκληρό αφρώδες της σέλας πρέπει να συνεργαστεί με μια επίσης σκληρή πίσω ανάρτηση. Το πιρούνι είναι λίγο πιο μαλακό, αλλά δεν διαθέτει ικανή διαδρομή και καλές αποσβέσεις.
Το Piaggio Fly 125ie 3V φοράει τον κινητήρα που είδαμε για πρώτη φορά στις Vespa LX, ενώ περιέργως είναι πιο θορυβώδης, ίσως λόγω διαφορετικού αντιχείου που δημιουργείται στα εσωτερικά των καπακιών του σκούτερ.
Το Fly διαθέτει πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό και έτσι οι δυστροπίες του καρμπυρατέρ στο πρωϊνό ξεκίνημα είναι θέμα του παρελθόντος.
Ο κινητήρας ξεκινάει με το πρώτο πάτημα του μπουτόν της μίζας και έχει δύναμη μέχρι τα 50-60 km/h. Αποτελεσματικό και ευχάριστο είναι το σκούτερ, χάρη στη χαμηλή ροπή του κινητήρα, ακομα και με δύο άτομα.
Η απόδοση είναι βελτιωμένη από το προηγούμενο μοντέλο, αφού τώρα η ιπποδύναμη είναι μεγαλύτερη κατά 1,4 ίππους. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι ικανοποιητική στις χαμηλότερες των 80 km/h και η λειτουργία του ψεκασμού καλή. Το σχετικά βαρύ σκούτερ (γεμάτο στα 137 kg) κινείται άνετα στην πόλη από τον κινητήρα των σχεδόν 12 ίππων.
Στον ανοικτό δρόμο το scooter σημειώνει 102 km/h τελικής με επιμονή – με τα 95 km/h να επιτυγχάνονται εύκολα. Ο κινητήρας σημείωσε κατανάλωση 3.5 l/100 km με γρήγορη οδήγηση, κι αυτό από έναν κινητήρα που σύμφωνα με τον κατασκευαστή θέλει αλλαγή λαδιού κάθε 10.000 km και αλλαγή ιμάντα φυγοκεντρικού κάθε 20.000 km.
H επιτάχυνση για τα πρώτα 100 μέτρα έρχεται σε 8,7 sec και για τα 400 μέτρα στα 22,9 sec. Η αυτονομία κοντά στα 190 km/h, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του (τον οποίο ευχαριστούμε) που μας δάνεισε το Fly του για δοκιμή. Με την ευκαιρία ευχαριστούμε και τους φίλους και συναδέλφους στο καλύτερο site για σκούτερ στην Ευρώπη, το γαλλικό Scooter-Infos που μας δάνεισαν τις φωτογραφίες τους.
Τελικά τo νέο Fly 125 ie 3V είναι πιο δυνατό και σταθερό, αλλά και πιο ομοιογενές από τον προκάτοχό του ονόματος, με τις μητροπόλεις να συνεχίζουν να είναι το πεδίο δράσης του.
Λόγω του ότι το νέο Fly φτιάχνεται στο Βιετνάμ, βλέπε χαμηλότερο κόστος παραγωγής, κρατάει την τιμή του σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το παλαιότερο μοντέλο (1.900 ευρώ). Από την άλλη όμως έχει να αντιμετωπίσει στην αγορά αξιόλογο ανταγωνισμό από την Ταϊβάν, που διαθέτει ακόμα πιο χαμηλές τιμές.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
ΤΙΜΗ: | ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: | Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 4χρονος, 1ΕΕΚ, 3βάλβιδος |
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: | 11.9 ίπποι, στις 8,250 rpm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμ. 32 mm/ Ένα αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 73 mm |
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Δίσκος 220mm/ Δίσκος 220mm, |
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | 12 ίντσες/ 12 ίντσες (ελαστικά 120/70-12” μπροστά και πίσω) |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: | 1,325 mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: | 760 mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: | 7.0 λίτρα |
ΒΑΡΟΣ: | 130 κιλά γεμάτο |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: | Piaggio Hellas |