Οι όμορφες πόλεις, όμορφα διασχίζονται
* Κυβισμός: 168 cc * Ιπποδύναμη: 12,0 ίπποι, στις 8.000 rpm * Τελική: 110 km/h * Βάρος: 126 kg * Τιμή: 2.699 ευρώ
Είναι ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που γράφει 200 στην ποδιά του και το Peugeot Belville 200i φιλοδοξεί φυσικά να διαγράψει μια καλή εμπορική πορεία στην ελληνική αγορά. Έχει όμως τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις για να πετύχει κάτι τέτοιο; Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι μόνοι που παίζουν επί ίσοις όροις με τους Ιταλούς στο κομμάτι του design είναι οι Γάλλοι. Και συγκεκριμένα οι Γάλλοι της Peugeot, που ότι κι αν σχεδιάσουν στέκεται πολύ ψηλότερα από το μέσο όρο. Η περίπτωση του νέου “200αριού” Peugeot Belville 200i δεν αποτελεί εξαίρεση, δείχνοντας σαφώς ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που προτιμά να επενδύσει σε μια συγκρατημένη, πολυτελή εμφάνιση… που παραπέμπει στα τετράτροχα της γαλλικής εταιρίας. To πλήρες όνομά του είναι Peugeot Belville 200i ABS Τοp Case και ναι, προσφέρει την μπαγκαζιέρα μέσα στον εξοπλισμό του.
Πατώντας πάνω στις γραμμές της οικογένειας των Tweet της Peugeot και αυξάνοντας τους όγκους από μπροστά μέχρι πίσω με “αυτοκινητάδικη” όρεξη, η νέα σειρά των Belville δανείζεται το όνομα προαστίου του Παρισιού.
Belville σημαίνει “όμορφη πόλη” και έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω της, ενώ κάποτε φιλοξενούσε και Έλληνες μετανάστες. Όπως και να έχει, το Belville έρχεται στους δικούς μας δρόμους για να πολεμήσει με ένα άλλο “200άρι” της αγοράς, που είναι best seller σκούτερ στην Ελλάδα και δεν είναι άλλο από το δημοφιλές SYM Symphony ST 200i ABS.
Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις έναν αντίπαλο, από το να αντιγράψεις τα θετικά του σημεία; Στην πραγματικότητα το SYM Symphony και το Peugeot Belville κάτω από τα πλαστικά τους κρύβουν το ίδιο ακριβώς σκούτερ. Είναι η SYM αυτή που κατασκευάζει το Belville στο εργοστάσιό της στην Κίνα, εκεί που κατασκευάζει και το Symphony. Με ένα σμπάρο… τέσσερα τρυγόνια πιάνει το Belville: και γνωστή ποιότητα και επιδόσεις, αξιοπιστία και κυρίως λογική τιμή.
Κι αν παρατηρήσατε παραπάνω ότι βάζουμε το 200 μέσα σε εισαγωγικά είναι γιατί ο κινητήρας τους έχει 168 κυβικά, άρα πρόκειται για έναν υπερκυβισμένο 150άρη, μια κατηγορία κυβικών που είναι δημοφιλής στην Ιταλία και την Ελλάδα και περιέργως ανύπαρκτη στην Γαλλία (!) και την Ισπανία, που προτιμούν σαφώς τα 125άρια.
Το Peugeot Belville 200 έχει τροχούς 16 ιντσών μπροστά και πίσω και επίπεδο δάπεδο, που είναι και τα “κατατεθέντα σήματα” ενός γνήσιου ευρωπαϊκού ψηλόροδου σκούτερ. Με την προσθήκη του top case των 37 λίτρων ο χρήστης έχει την εξής πολύ ενδιαφέρουσα δυνατότητα-ευκολία. Μπορεί να αποθηκεύει-ασφαλίσει στο σκούτερ δύο φουλφέις κράνη ή να βάζει στον έναν χώρο -κάτω από τη σέλα το μπουφάν του και το κράνος του μέσα στο top case.
Άρα μπορεί να κυκλοφορεί παντού μέσα στην πόλη, σαν να οδηγεί αυτοκίνητο, χωρίς να κουβαλάει στα χέρια του κράνη και μπουφάν διαρκώς.
Στο δρόμο
Είναι το ρύγχος του Peugeot Belville 200i ABS Τοp Case που αποτελεί την ξεχωριστή του πινελιά, όπως και οι τρεις φωτεινές λωρίδες του οπίσθιου φωτιστικού σώματος, μαζί με τη σέλα της οποίας το βυσινί κάλυμμα μοιάζει με δέρμα, που κάνουν τη διαφορά. Το σκούτερ αποπνέει ποιότητα, υψηλότερη από τα χρήματα που απαιτεί για να το αποκτήσεις. Ένα σίγουρο ακόμα είναι ότι αλλιώς φαίνεται στις φωτογραφίες, κι αλλιώς στην πραγματικότητα.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη σε μια στάση που δίνει καλή ορατότητα και εύκολο έλεγχο του τιμονιού που είναι σε καλό ύψος και τοποθετημένο σχετικά μακριά από το σώμα του αναβάτη. Η σέλα είναι καλής σχεδίασης με λίγο αφρώδες όμως και σκληρή, αν και καταφέρνει να μην κουράζει γρήγορα τον αναβάτη. Καλά κάθεται και ο συνεπιβάτης στο ίδιο ύψος σχεδόν με τον αναβάτη, που πατάει τα πόδια του σε “αόρατα” αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Μόλις κλείσουν ενσωματώνονται στις γραμμές του σκούτερ και εξαφανίζονται…
Το δάπεδο, αν και στενό στο κέντρο του είναι ευρύχωρο εκεί που χρειάζεται, στα άκρα του, εκεί που θα φιλοξενήσει τα… άκρα του αναβάτη. Λόγω του ψηλού τιμονιού δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τα γόνατα – ακόμα και για ψηλότερο αναβάτη.
Ελαφρώς θορυβώδες και “θυμωμένο” ακούγεται το μοτεράκι που ανεβάζει με περισσότερη όρεξη πάνω από τα 30 km/h, κρατάει παντού το νεύρο του μέχρι τα 80-90, καλή απόκριση στο γκάζι και επιταχύνει το σύνολο των 130+ κιλών μέχρι την τελική ταχύτητα των 118 km/h στο κοντέρ. Από αυτά τα 109 είναι πραγματικά, ενώ χωρίς μπαγκαζιέρα υπολογίστε 4-5 km/h παραπάνω.
Μιας και υπάρχει στροφόμετρο στο πλήρως ψηφιακό όργανο, θα δείς 7.700 rpm στα 100 km/h και 8.500-9.000 στην τελική ταχύτητα.
Η κατανάλωσή του κινητήρα με διαρκώς τέρμα γκάζι έφτασε τα 3,3 λίτρα στα 100 km και με ήπια οδήγησή μπορείς να πετύχεις κοντά στα 3,0 λίτρα, με το χρήσιμο φωτάκι της ρεζέρβας να ανάβει νωρίς, κοντά στα 160 km και την αυτονομία να πιάνει τα 240 περίπου χιλιόμετρα.
Κραδασμοί από τον 170άρη κινητήρα εμφανίζονται μόνο στο ρελαντί και μόλις ανοίξει το γκάζι εξαφανίζονται.
Μεγάλα αντίβαρα υπάρχουν στην άκρη του τιμονιού, όχι μόνο για τους κραδασμούς, αλλά και για τη σταθερότητα του μπροστινού μέρους, λόγω ύπαρξης μπαγκαζιέρας στην ουρά, που αλλάζει την αεροδυναμική στις υψηλές ταχύτητες… και κόβει την τελική κατά μερικά χιλιόμετρα.
Στιβαρές αναρτήσεις έχει το Peugeot Belville 200i ABS Τοp Case, αλλά αρκετά σκληρές – η πίσω είναι σκληρότερη – ενώ το τιμόνι μπορεί να τραντάζεται, αλλά δεν χτυπάει έντονα τα χέρια του αναβάτη.
Το καλό είναι ότι με αυτές τις ρυθμίσεις αναρτήσεων το σύνολο παρουσιάζει ένα εξαιρετικό κράτημα με τα λάστιχα της CST να δείχνουν για άλλη μια φορά πολύ καλή συμπεριφορά (και στη βροχή που τα δοκιμάσαμε). Τα δυο αμορτισέρ πίσω – που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους σε τρεις θέσεις – εμφανίζουν καλύτερη συμπεριφορά όταν ανέβει και δεύτερο άτομο στη σέλα.
Το μπροστινό δισκόφρενο, που είναι όπως και το πίσω “στρογγυλό” και όχι κυματιστό, εμφανίζει δύναμη και έχει κι αρκετή προοδευτικότητα και φοράει ένα μονοκάναλο ABS (της Continental) που επεμβαίνει πολύ διακριτικά αφήνοντάς σε να πετύχεις καλές αποστάσεις στο φρενάρισμα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πολύ καλό πίσω φρένο, που όχι μόνο είναι δυνατό, αλλά έχει και αίσθηση βοηθώντας σε έτσι να το χρησιμοποιείς με ακρίβεια σε καίριες περιπτώσεις.
Τελικά…
Άρτιο, όμορφο, καλοφτιαγμένο, πολύ καλό στο δρόμο. Με τρεις κουβέντες η δοκιμή του Belville. Πάμε τώρα να κάνουμε ταμείο… Η τιμή του σκούτερ best seller στην Ελλάδα, του SYM Symphony ST 200i ABS, είναι 2.345 ευρώ άρα είναι χαμηλότερη κατά 350 ευρώ από την τιμή (2.669 ευρώ) του Peugeot Belville 200i ABS Τοp Case Τοp.
Δώστε όμως έμφαση στο Τοp Case, αφού η 37 λιτρη μπαγκαζιέρα που δίνεται στον στάνταρ εξοπλισμό “μειώνει” τη διαφορά τιμής. Αντίστοιχα, με το Peugeot ο σκουτερίστας θα αγοράσει διαφορετικού ύφους εμφάνισης σε σχέση με το πιο σπορτίβικο νεανικό SYM. Το Peugeot Belville μπορεί να είναι πιο συντηρητικό, αλλά συνάμα είναι και πιο κομψό, με τα χρωμιωμένα λιοντάρια και λογότυπα της Peugeot και τη διχρωμία που φτιάχνει η σέλα, να προσδίδουν μια πιο αριστοκρατική νότα.
Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 91, Mπουφάν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos
Σημειώσεις και Λεπτομέρειες
- Το ψηφιακό όργανο όταν σβήνει ο κινητήρας, εξαφανίζει κι όλες του τις ενδείξεις και είναι “κενό”. Ενδιαφέρον…
- Κάτω από την καλοφτιαγμένη σέλα (που διαθέτει έναν αρκετά χαλαρό μεντεσέ) υπάρχει ο γνωστός κίτρινος διακόπτης των σκούτερ της SYM που διακόπτει το ρεύμα από τον κεντρικό διακόπτη για λόγους αντικλεπτικής προστασίας.
- Η σέλα ανοίγει και από τον κεντρικό διακόπτη και από το δεξί άκρο του τιμονιού με έναν άλλο διακόπτη
- Εταιρικές λεπτομέρειες όπως οι τρεις λωρίδες για το φωτιστικό πίσω σώμα είναι εμπνευσμένες από τα αυτοκίνητα της μάρκας
- Ο χώρος κάτω από τη σέλα αρκεί για ένα φουλφέις κράνος
- Ο προβολέας που έχει συμβατική λάμπα έχει απόδοση μέσου όρου. Δυνατή είναι η κόρνα, ενώ οι καθρέφτες έχουν κομμένες άκρες που περιορίζουν την ορατότητα
- Η όμορφη και καλοφτιαγμένη μπαγκαζιέρα ανοίγει με δύο χέρια (ένα στο κλειδί, ένα στη λαβή) και κλείνει με ένα. Θα προτιμούσαμε το αντίθετο.
- Ένα βολικό μαξιλαράκι υπάρχει στη μπαγκαζιέρα για τη μέση του συνεπιβάτη
- Υπάρχει παροχή ρεύματος USB στο βολικό και αρκετά μεγάλο ντουλαπάκι της ποδιάς που κλειδώνει
- Το κεντρικό στάντ είναι φτιαγμένο από λεπτές σωλήνες, είναι εύχρηστο, αλλά σηκώνει ελαφρώς τον μπροστινό τροχό όταν παρκάρει το σκούτερ πάνω του.
- Φτηνής κατασκευής είναι η τάπα βενζίνης που βρίσκεται στο πίσω μέρος του σκούτερ, κάτω από τη σέλα
- Κάτω από το τιμόνι υπάρχει ένας χρήσιμος αναδιπλούμενος γάντζος για σακούλες