fbpx

Kymco Skytown 125i T.C., Δοκιμή: Mini μόνο στο μάτι

Λύνοντας τους γρίφους της πόλης

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 11,2 ίπποι (8,2 kW) στις 8.500 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματική) * Βάρος: 118 kg (άδειο)* Τιμή: 2.645 ευρώ (Ιουλ. 2024)

Ένας είναι ο σκοπός του Kymco Skytown 125i Top Case, κι αυτός δεν είναι άλλος από το να εξυπηρετεί τους κατοίκους των πόλεων. Παράλληλα, όμως, το συγκεκριμένο σκούτερ έχει και τη δυνατότητα να μη λέει όχι στις διαδρομές στα περίχωρα και λίγο παραπέρα. Μήπως λοιπόν τελικά είναι δύο οι σκοποί του Skytown; Κείμενο: Scooternet, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Το νέο Kymco Skytown 125i με Top Case στον στάνταρ εξοπλισμό του, είναι ένα συμπαγές σκούτερ, ένα Mini GT που ανταγωνίζεται τα πιο ακριβά και δημοφιλή Honda PCX και Yamaha Nmax 125, προσφέροντας όμως μια διαφορετική προσέγγιση… και πολύ πιο προσιτή τιμή.

Και όταν η Kymco, με την τεράστια εμπειρία της στην αποκλειστική κατασκευή σκούτερ, παρουσιάζει ένα νέο Mini GT, τότε σίγουρα πρέπει να δώσουμε προσοχή, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι αξιόλογο.

Έχοντας δημιουργήσει μια ευρεία γκάμα σκούτερ, η ταϊβανέζικη εταιρία διαθέτει από απλά 50άρια, μέχρι το σπορ maxi scooter με τα 550 κυβικά και τον δικύλινδρο κινητήρα, το κορυφαίο AK550, αλλά επίσης και το τρίτροχο CV3, που είναι και το καλύτερο που κυκλοφορεί σήμερα στην κατηγορία του.

Η εμφάνισή του Kymco Skytown 125i είναι διαφορετική των υπολοίπων ανταγωνιστών του, αφού η Kymco αποφάσισε να το προικίσει με ένα “πλακουτσωτό” ρύγχος και μακρόστενο προβολέα (full LED φυσικά και μάλιστα εξαιρετικής απόδοσης!) ποντάροντας περισσότερο στον νεωτερισμό και όχι σε γραμμές που έχουμε ξαναδεί.

Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας, όπως ποιοτική είναι και η βαφή των περισσότερων τμημάτων από μπλε με μεταλλικό χρώμα, ενώ τα άβαφα πλαστικά του εσωτερικού της ποδιάς βρίσκονται κυρίως στην περιοχή του ψηλού τούνελ και των μαρσπιέ.

Περιορισμένες ακμές διαθέτει η ποδιά στο πλάι, ενώ η γωνία του προβολέα και της “μύτης” του φέρινγκ ευθυγραμμίζεται με τη στενή γωνία της – σχετικά κάθετης – ζελατίνας. Της “χορταστικής” ζελατίνας όπως θα δούμε παρακάτω.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Η θέση οδήγησης είναι όρθια με το τιμόνι σχετικά χαμηλά (και σε σωστή απόσταση από το σώμα) και τα πόδια τοποθετούνται σε πλατιά, άνετα μαρπιέ, τα οποία διαθέτουν έξτρα πόντους μπρος-πίσω, επιτρέποντας μικροκινήσεις που αποβαίνουν σωτήριες στις πολύωρες διαδρομές των πόλεων.

Επίσης υπάρχουν και επικλινείς θέσεις πίσω από την ποδιά για εναλλακτική τοποθέτηση- “ξέπιασμα” των ποδιών του αναβάτη.

Παρότι μικρών διαστάσεων, το Skytown 125 δεν θα πει όχι και σε ψηλότερους αναβάτες κοντά στο 1.85, πράγμα που σημαίνει πως η Kymco έκανε πολύ καλά την (εργονομική) δουλειά της.

Η απλή οθόνη LCD με κλασικό λευκό φόντο, σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με οθόνη LCD, αλλά οι πληροφορίες που προσφέρει είναι ευκρινείς, αν και είναι οι βασικές.

Οι μόνες ενδείξεις που δεν φαίνονται ιδιαίτερα είναι οι μπαρίτσες που βρίσκονται αριστερά (στροφόμετρο).

Στα δεξιά υπάρχει ένας δείκτης βενζίνης και ο χιλιομετρητής, ενώ αριστερά το ρολόι, με την ένδειξη ταχύτητας σε περίοπτη θέση.

Εναλλακτικά υπάρχει και ένδειξη της μέτρησης της τάσης της μπαταρίας, μέσω των μικρών, ελαφρώς δύσχρηστων κουμπιών που βρίσκονται ακριβώς στο κέντρο του οργάνου.

Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του μια ικανού μεγέθους σέλα με καλό αφρώδες και μεγάλα τριγωνικά μαρσπιέ… ενώ η μέση του θα ακουμπάει πάνω στο βαλιτσάκι – εκτός αν είναι αδύνατος ή αν ο αναβάτης κάθεται πιο μπροστά.

Η σέλα του αναβάτη είναι πολύ καλή: έχει αντιολισθητικό κάλυμμα, μαλακό αφρώδες και καλό σχήμα, ενώ το ύψος της δεν ξεπερνάει τα 770 mm.

Πάμε τώρα να δούμε τον πολύ ενδιαφέροντα κινητήρα της Kymco που μας εξέπληξε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Το πρώτο στοιχείο του ακούγεται αρνητικό: ο μονοκύλινδρος, διβάλβιδος κινητήρας των 125 κυβικών είναι αερόψυκτος! Άρα συμπεραίνουμε πως όποιος ανταγωνιστής είναι υγρόψυκτος θα κάνει το Skytown να χάσει, σωστά; Όχι ακριβώς…

Είναι γνωστό πως η Kymco επιμένει στους αερόψυκτους κινητήρες στους μικρούς κυβισμούς, αφού ισχυρίζεται ότι μπορεί να πετύχει τις ίδιες συνολικές επιδόσεις χωρίς να χρειαστεί ψυγείο και ψυκτικό υγρό. Και αυτό αποδεικνύεται και στην πράξη μέσω του Skytown!

Ο κινητήρας αυτός είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα με ιπποδύναμη 11,1 ίππων – 8,2 kW – στις 8500 rpm (ο ανταγωνισμός αποδίδει 12,2 ίππους το Yamaha NΜΑΧ 125 και 12,5 ίππους το Honda PCX 125) μιας και τα έχει όλα: ήσυχος στο ρελαντί, τράβηγμα στις χαμηλές τροφές, τράβηγμα στις μεσαίες στροφές, κι επίσης μπορεί να ανεβάζει με ευκολία υψηλές στροφές!

Είναι αυτό που στη μοτοσυκλετιστική αργκό λέμε γεμάτος παντού”, με μόνο ίσως στοιχείο που προδίδει την αερόψυξη, ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο άνοιγμα του γκαζιού. Επίσης όταν κλείνει το γκάζι ακούγεται ένα σφύριγμα από τη μετάδοση.

Το Kymco Skytown 125i Top Case ξεκινάει γρήγορα το σκούτερ από στάση, η “πλήρης εμπλοκή” της μετάδοσης γίνεται κοντά στα 30 km/h, το μοτέρ στροφάρει εύκολα (μέχρι τα 80 km/h κυρίως) και καταφέρνει να φτάσει μέχρι την τελική των εντυπωσιακών 119 χιλιομετρων την ώρα στο κοντέρ, εκ των οποίων, τα 110 είναι πραγματικά!

Και καλή τελική, λοιπόν, ενώ παράλληλα και στην κατανάλωση το μοτεράκι είναι οικονομικό, “καίγοντας” κατά μέσο όρο 2,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Έχοντας στην υπηρεσία του ένα επτάλιτρο ρεζερβουάρ που βρίσκεται στην περιοχή του τούνελ, εξασφαλίζει αυτονομία για (λογικές) διαδρομές μιας βδομάδας ή 250 χιλιομέτρων.

Οι κραδασμοί που παράγει είναι λίγοι και μεταφέρονται κυρίως στην περιοχή της σέλας.

Για λόγους κόστους η Kymco δεν επέλεξε να εφοδιάσει το 125 με σύστημα ABS, αλλά με ένα συνδυασμένο σύστημα πέδησης μπροστινού και πίσω δίσκου (CBS), το οποίο θα εκτιμήσουν κυρίως οι αναβάτες που προέρχονται από τα αυτοκίνητα και προτιμούν να πατούν μια μανέτα (την αριστερή στο τιμόνι ) και να τελειώνουν με το φρενάρισμα.

Το μπροστινό φρένο μπροστά δεν έχει αίσθηση και θέλει αρκετό πάτημα η μανέτα για να “δαγκώσει” τον δίσκο, αλλά έχει δύναμη. Πατώντας το δυνατά, το λάστιχο (Κenda) αρχίζει και στριγκλίζει, προειδοποιώντας σε ότι έχει φτάσει στο όριό του και δεν σε προδίδει μπλοκάροντας.

Πατώντας με δύναμη την αριστερή μανέτα που ζευγαρώνει τα δυο φρένα το φρενάρισμα αποδεικνύεται καλό και δύσκολα θα μπλοκάρει τον πίσω τροχό, αφού είναι σωστά κατανεμημένη η δύναμη σε κάθε δίσκο.

Στους θετικούς πόντους του Skytown μπαίνει και η πίσω ανάρτηση που αποσβαίνει καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος – καλύτερα από πολλούς ανταγωνιστές του – ενώ το πιρούνι είναι λίγο πιο σφιχτό και καμιά φορά το ακούς να χτυπάει.

Ο 14άρης μπροστινός τροχός και ο 13άρης τροχός πίσω δίνουν ταχύτατες αντιδράσεις και μεγάλη ευελιξία στο σκούτερ, σε συνεργασία με το μικρό βάρος (126 κιλά γεμάτο) σε ένα έτσι κι αλλιώς εύκολο και εύχρηστο σύνολο με μικρό μεταξόνιο 1.320 mm. Παρά το μικρό μήκος και τα γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, το Skytown είναι σταθερό και στις υψηλότερες ταχύτητες 80-100 km/h.

Πέρα από την πόλη, όπου το Skytown διαπρέπει λόγω της μεγάλης και πλατιάς ζελατίνας (για σκούτερ Mini GT πάντα), το σκούτερ της Kymco έχει και ταξιδιωτικές δυνατότητες αφού υπάρχει προστασία από τον αέρα και τηρουμένων των αναλογιών και των 11 ίππων του κινητήρα, μπορεί να μεταφέρει σε μεγαλύτερες διαδρομές τον αναβάτη του, χωρίς να βαρυγκομεί.

Τελικά – Η γνώμη μας

Καλαίσθητο design, πολύ καλός κινητήρας και ανάρτηση, άνεση για τον αναβάτη και εργονομία και κυρίως χαμηλή τιμή διαθέτει το νέο 125άρι της ταϊβανέζικης εταιρίας.

Για να πετύχει το τελευταίο η Kymco, σε σχέση με τον γιαπωνέζικο ανταγωνισμό της Honda-Yamaha,  αναπόφευκτα προσφέρει λιγότερο εξοπλισμό, αλλά εξακολουθεί να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες!

Οι Ιάπωνες περιλαμβάνουν στα μοντέλα τους συστήματα Keyless, Stop&Start, ABS και traction control. Εξοπλισμό που δεν διαθέτει το Skytown 125, ωστόσο η απουσία τους μοιάζει να μην πειράζει ιδιαίτερα εν τέλει.

Είναι γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με τη γέννηση ενός κεφαλαίου που λέγεται Skytown, που είναι το πρώτο Mini GT της Kymco και ήρθε για να μείνει και να εγκαθιδρύσει το όνομά του, διεκδικώντας μερίδιο της αγοράς της δημοφιλούς κατηγορίας. Κυριότερο όπλο του είναι ο αποδοτικός του κινητήρας και η ευχάριστη συνολικά συμπεριφορά του που κάνει τον αναβάτη του να το αγαπήσει.

Περισσότερες πληροφορίες: https://kymco.gr/product/skytown-125i-e5-1-2/

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Οι καθρέφτες δεν είναι καλοί, αφού έχουν “κοψίματα” σε καίριες γωνίες
  • Κλασικός περιστροφικός είναι οι κεντρικός διακόπτης και ανοίγει τη σέλα και το πορτάκι της τάπας του ρεζερβουάρ
  • Μια πολύ ευχάριστη έκπληξη είναι τα εξαιρετικά φώτα που κάνουν τη νύχτα μέρα!
  • Το αριστερό ντουλαπάκι της ποδιάς, με πορτάκι που δεν κλειδώνει, είναι σχετικά ρηχό, ενώ υπάρχει και δεξιά ανοιχτή θήκη με διπλή θύρα USB

  • Kάτω από τη σέλα χωράει ένα φουλφέις κράνος, ενώ υπάρχει και το βαλιτσάκι που δίνεται δωρεάν και χωράει και αυτό άλλο ένα αντίστοιχο κράνος
  • Υπάρχουν δύο σταντ, κεντρικό και πλάγιο, που στηρίζουν καλά το σκούτερ
  • Πολύ καλή είναι και η κόρνα

Θετικά σημεία

  • Κινητήρας και επιδόσεις
  • Ευκολία χρήσης – Ευελιξία
  • Τιμή
  • Σέλα – Zελατίνα
  • Οπίσθια ανάρτηση

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση του μπροστινού φρένου
  • Μέτρια ελαστικά
  • Ελαφρώς σκληρό το πιρούνι

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ