KYMCO DOWNTOWN 350i ABS, Πλήρης Δοκιμή

Iαπωνική τελειότητα, Made in Taiwan

Το Kymco Downtown 350i ABS είναι ένα πολύ σημαντικό σκούτερ, που τολμούμε να πούμε ότι αλλάζει ισορροπίες και δεδομένα. Αποτελεί το πρώτο “μη ιαπωνικό σκούτερ” που συνολικά μπορεί να χαρακτηριστεί “ιαπωνικό” σε όλους τους τομείς. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Οι ξένοι δημοσιογράφοι μιλούν για Downtown 350 σαν “σημείο αναφοράς” στην κατηγορία, αφού η συνολική του απόδοση συμπορεύονται με μια “χαμηλότερη του ανταγωνισμού” τιμή. Οποιοδήποτε άλλο σκούτερ της μεσαίας κατηγορίας maxi scooter 350-400cc (εκτός του φθηνότερου SYM MaxSym 400i ABS) είναι ακριβότερα των 5.283 ευρώ που κοστίζει σήμερα (Αυγ. ’15) το Downtown 350.

Η δουλειά που έχει γίνει σε όλους τους τομείς, δηλαδή το πλαίσιο, τις αναρτήσεις, τα φρένα, την εμφάνιση, την εργονομία συνεργάζονται με έναν κινητήρα ανανεωμένο, που έχει αυξήσει τον κυβισμό του στα 320 κυβικά εκατοστά και έχει δεχτεί αλλαγές για να βελτιώσει τη λειτουργία και τη φιλικότητα στο χρήστη ενώ παράλληλα είναι οικονομικός, χωρίς να του λείπει η δύναμή και η ζωντάνια.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος 4βάλβιδος κινητήρας έχει κυβισμό 320,6 κυβικών εκ. και έχει δεχθεί βελτιώσεις (πρόκειται για τον γνωστό μας G5) και ρυθμίσεις που δίνουν έμφαση στη ροπή που αποδίδεται στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 30 ίππους στις 7.750 σ.α.λ και η ροπή τα 2.9 kgm στις 6.500 σ.α.λ.

Η Kymco ξανασχεδίασε τμήματα του κινητήρα όπως αυτό της μετάδοσης και η δουλειά που έχει γίνει στην τροφοδοσία με ψεκασμό είναι εξαιρετική. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα στην απόκριση του κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού. Οι μηχανικοί εκτός από την απόκριση και τις επιταχύνσεις του κινητήρα δούλεψαν και πάνω στην αξιοπιστία, ενώ η ψύξη αυξήθηκε κατά 40%. Βελτιώσεις δέχτηκε και το σύστημα του αντικραδασμικού άξονα. Οι αλλαγές λαδιών γίνονται κάθε 5.000 χιλιόμετρα και η αλλαγή ιμάντα κάθε 20.000.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η εμφάνιση έρχεται από την Ιταλία κατ’ αρχήν, αφού η Kymco συνεργάζεται εδώ και χρόνια με σχεδιαστές της, κορυφαίας στο χώρο του design, χώρας. Οι γραμμές είναι σαφώς επιθετικές για το maxi scooter με πολύ έντονη προσωπικότητα του ρύγχους, το οποίο είναι κάπως μεγάλο από το πλάι, αλλά κυρίως νομίζεις ότι πρόκειται για άλλο σκούτερ αν αμέσως μετά το κοιτάξεις από μπροστά. Ανφάς λοιπόν θυμίζει από αρπακτικό πτηνό, μέχρι προϊστορικό πλάσμα, που η μύτη του κατεβαίνει χαμηλά προς το μπροστινό φτερό. Τα κοψίματα, εισαγωγές και γωνίες που διαθέτει το 350, μαζί με τα διαφορετικού χρώματος πλαστικά κομμάτια (μαύρα, μαύρα ματ, ασημένια, γκρίζα) δημιουργούν μια ελαφρώς “φορτωμένη” εικόνα που όμως επειδή είναι καλαίσθητη δεν ενοχλεί. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όπως και τα πλαστικά, οι λεπτομέρειες, το βάψιμο και το φινίρισμα κινούνται στα επίπεδα της κατηγορίας.

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεγάλο, αλλά όχι ογκώδες είναι το Kymco Downtown 350i ABS που σαν γενική φιλοσοφία προσπαθεί να κρατήσει ένα compact ύφος, για να το πούμε κάπως τεχνοκρατικά. Το μέγιστο μήκος/πλάτος/ύψος είναι στα 2265 x 670 x 1330 mm και το μεταξόνιο στα 1.555 mm. Πλατύ είναι το τούνελ/νεύρο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη που διακόπτει έντονα το δάπεδο, αφήνοντας δυο μακριά μαρσπίε δεξιά-αριστερά. To βάρος που ανακοινώνει η εταιρία είναι τα 173 kg, ενώ το scooter γεμάτο φτάνει τα 195 kg (μπροστά 80 kg / πίσω 115 kg). Το ντεπόζιτο χωράει 12.5 lt.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Ένας 14άρης μπροστινός τροχός συνεργάζεται με έναν 13άρη πίσω. Περίτεχνες, βαμμένες μαύρες, χυτές αλουμινένιες είναι οι ζάντες με 5 μπράτσα (που “στραβώνουν” στα άκρα τους). Οι διαστάσεις των ελαστικών – που είναι φτιαγμένα από την εταιρία Kenda – είναι 120 / 80-14 μπροστά και 150 / 70-13 πίσω. Δισκόφρενα υπάρχουν και στους δυο τροχούς υποβοηθούμενα από σύστημα ABS τελευταίας γενιάς 9.1 της Bosch. Οι δίσκοι είναι διάτρητοι, κυματιστοί, ο μπροστινός 260 mm με 3πίστονη δαγκάνα και ο πίσω 240 mm με 2-πίστονη δαγκάνα. Το πιρούνι είναι συμβατικό, με μονή πλάκα στήριξης και καλάμια διαμέτρου 37 mm. Τα δύο αμορτισέρ πίσω έχουν 5 θέσεις ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όπως οφείλει να κάνει ένα καθαρόαιμο sport touring σκούτερ η θέση οδήγησης δεν είναι ούτε σπορ (πάνω στο σκούτερ), ούτε τουριστική (μέσα στο σκούτερ) αλλά ουδέτερη, με μεσαία τοποθέτηση σώματος αναβάτη, που δίνει καλή αίσθηση ελέγχου και καλά επίπεδα άνεσης. Ο χώρος για τα πόδια είναι λίγο περιορισμένος ειδικά στο μπροστινό τμήμα του δαπέδου/μαρσπιέ, αλλά ευτυχώς υπάρχει και το ανηφορικό σκαλοπάτι για δεύτερη τοποθέτηση ποδιών. Εμείς χρησιμοποιούσαμε πολύ συχνά τη θέση “μισή πατούσα πάνω-μισή κάτω” για ξεμούδιασμα. Οι πήχεις του αναβάτη έρχονται παράλληλα με τους μηρούς και ο κορμός του σώματος παραμένει κάθετος ως πρός το έδαφος.

ΤΙΜΟΝΙ: Βολικού πλάτους και γωνιών είναι το τιμόνι που αν το δείς από πίσω θυμίζει κέρατα ταύρου. Δίνει καλό μοχλισμό για τις επιτόπιες στροφές και αργούς ελιγμούς, διαθέτει αντίβαρα και καλής ποιότητας γκριπς και το πιο σημαντικό ρυθμιζόμενες μανέτες φρένων. Ένα ποιοτικό στοιχείο που πολλές φορές ξεχνούν οι κατασκευαστές scooter.

ΣΕΛΑ: Με ύψος στα 810mm η σέλα μάλλον θα δυσκολέψει κάπως τα χαμηλότερα αναστήματα. Είναι καλοσχεδιασμένη, δύο επιπέδων (χαμηλότερα ο αναβάτης, ψηλότερα ο συνεπιβάτης), με αντιολισθητικό κάλυμμα, εμφανείς ραφές, με υποστηρικτικό μαξιλαράκι για τη μέση του αναβάτη και ιδιαίτερη σχεδίαση. Η λεκάνη του αναβάτη σχεδόν σφηνώνει, στηρίζεται πολύ καλά σε ένα σημείο όμως, δίνοντας του καλή αίσθηση του σκούτερ που βρίσκεται κάτω από τα πόδια του, αλλά δεν επιτρέπει τις μετακινήσεις. Ευτυχώς είναι μαλακιά η σέλα και άνετη, με το αφρώδες της να μοιάζει με gel. Το άνοιγμα της γίνεται από τον κεντρικό διακόπτη, εύκολα και γρήγορα και όταν ανοίξει στέκει όρθια με τη βοήθεια ενός αμορτισέρ.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Το ύψος σέλας του συνεπιβάτη είναι αρκετά ψηλό, αφού η σέλα του βρίσκεται στον “πρώτο όροφο”. Ανεβαίνει κάπως δύσκολα, κι αν είναι βραχύσωμος θα χρειαστεί είτε τη βοήθεια του πεζοδρομίου, είτε να πατήσει πάνω στο εξωτερικό μαρσπιέ για να σκαρφαλώσει πάνω στο σκούτερ. Η σέλα που αντιστοιχεί στον/στην συνεπιβάτη είναι πολύ πλατιά και άνετη. Τα μαρσπιέ είναι αναδιπλούμενα με λαστιχένια επιφάνεια από πάνω. Τη στήριξή του φροντίζουν οι μεγάλες χειρολαβές της ουράς.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Το οπτικό πεδίο είναι πολύ καλό λόγω της χαμηλής ζελατίνας, μια λύση που προτιμούμε, γιατί το 80% τουλάχιστον της ζωής ακόμα και αυτών των σκούτερ καταναλώνονται μέσα στην πόλη. Κι ας εκτίθεται το σώμα σε κάμποσους στροβιλισμούς του αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες. Ακόμα και για ταξίδι (αρκεί να μην είναι χειμωνιάτικο και κάνει κρύο) η χαμηλή ζελατίνα δεν προβληματίζει ή εκτός αν θέλει κάποιος να είναι πλήρως καλυμμένος από τον αέρα. Η ποδιά είναι αρκετά προστατευτική ενάντια στον αέρα αν και κάποιοι μικροί στροβιλισμοί ξεφεύγουν στα πλάγια των ποδιών.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Μεγάλος αλλά σχετικά ρηχός ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει δύο κράνη αρκεί να είναι συγκεκριμένου σχήματος και μεγέθους. Υπάρχει φως και μάλιστα δυνατό LED, ενώ και μπροστά στην ποδιά υπάρχουν δυο ντουλαπάκια που δεν κλειδώνουν για μικροαντικείμενα, με παροχή USB.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Καθισμένος άνετα πάνω σε ένα σκούτερ με προσεγμένη εργονομία πατάς τη μίζα που εκκινεί εύκολα τον μονοκύλινδρο κινητήρα. Λίγοι κραδασμοί στο ρελαντί διαπερνούν το δάπεδο και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους… Ο ήχος του βελτιωμένου 320άρη κινητήρα είναι τόσο μπάσος που υποψιάζεσαι ότι έχει ροπή, πράγμα που ανακαλύπτεις αμέσως μετά από τη στιγμή που ανοίγεις το γκάζι. Μια λέξη και μόνο αρκεί για να χαρακτηρίσει αυτόν τον κινητήρα “άριστος”, άντε και μια δεύτερη “διαμάντι”.. Αρχίζει να τραβάει ομαλά και προοδευτικά μεν αλλά με δύναμη – με κανέναν ήχο να μην ακούγεται από την περιοχή της μετάδοσης – και και όντας γεμάτος σε όλες τις στροφές λειτουργίας του σε σπρώχνει με δύναμη μέχρι τα 120 km/h. Ο κινητήρας του 350 διαθέτοντας νεύρο και “τσαγανό” παντού σου επιτρέπει να κινείσαι ταχύτατα μέσα στην πόλη και λίγοι να μπορούν να σε προλάβουν.

Αμέσως μετά αρχίζεις να παρατηρείς τη συμπεριφορά του πλαισίου και τη συνεργασία του με τις αναρτήσεις. Το πλαίσιο – ενισχυμένο σωληνωτό με διπλή ραχοκοκκαλιά – δεν έχει ελαστικότητες αλλά αντιδρά με ομοιογένεια, σαν ένα κομμάτι ενιαίο δίνοντας πολλή εμπιστοσύνη ακόμα και στα δύσκολα, στα γρήγορα κομμάτια. Η ίδια καλή απόδοση ισχύει και για τις αναρτήσεις που είναι “σωστές”, δηλαδή τόσο σφιχτές ώστε να κρατάνε την επαφή των τροχών στο δρόμο, αλλά και τόσο ενδοτικές που να μην ενοχλούν τον αναβάτη. Το πιρούνι έχει σωστή απόσβεση και βύθιση ακόμα και στα απότομα φρεναρίσματα.

Η απόλαυση της compact (ενιαίας, ενός τμήματος) αίσθησης του Downtown 350 προς τον αναβάτη είναι μοναδική, σε στροφές ακόμα και με οριακές κλίσεις το 350 παραμένει σταθερό, με το μόνο πρόβλημα να έρχεται από τα λάστιχα της Kenda που χαλούν την συνολική εικόνα. Τα τελευταία εμφανίζουν μικρά γλιστρήματα στην είσοδο της στροφής και γενικά δεν δίνουν την αναμενόμενη εμπιστοσύνη που απαιτεί ένα σκούτερ τέτοιας συνολικής απόδοσης. Τα λάστιχα πάντως έχουν κι ένα καλό: σε γυαλισμένη άσφαλτο μπορείς να στρίβεις με γκάζι διασκεδάζοντας: πλαγιολισθαίνοντας τον πίσω τροχό…

To μπροστινό φρένο έχει δύναμη και αίσθηση, κάτι που ανακαλύπτεις όταν το πατάς προοδευτικά, με το 350 να φρενάρει πολύ ικανοποιητικά χωρίς μάλιστα να μπαίνει σε δράση το ABS. Aν πατήσεις απότομα τη μανέτα το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ενεργοποιείται άμεσα, αυξάνοντας πολλές φορές τις αποστάσεις φρεναρίσματος, αλλά χωρίς τον κίνδυνο να γλιστρήσει το λάστιχο. Το πίσω φρένο δεν έχει αίσθηση αρχικά στο πάτημά του, αλλά μετά τη μισή διαδρομή της μανέτας, αλλά είναι και αυτό δυνατό, με πιο γρήγορη ενεργοποίση ABS. Πατώντας και τα δυο φρένα πάντως η επιβράδυνση που εισπράττεις είναι πολύ καλή και οι αποστάσεις μικρές, αρκεί να μην δυσανασχετήσουν και πάλι τα λάστιχα που από ένα σημείο και μετά γλιστρούν.

Μέσα στην κίνηση το βάρος του 350 φαίνεται μόνο στους πολύ αργούς ελιγμούς, με το τιμόνι να έχει λογική ακτίνα στροφής για την κατηγορία του στα 4.7 μέτρα, βοηθούντος και του 14άρη μπροστινού τροχού.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Το Kymco Downtown 350 είναι ένα σκούτερ που δεν θα πει όχι στο ταξίδι, το αντίθετο μάλιστα, με ένα ή δύο άτομα. Κρατάει την ταχύτητά του και μπορεί να κινείται όλη μέρα στα 100-130 άκοπα. Στα 100 km/h ο κινητήρας γυρίζει στις 5.800 rpm, στα 110 στις 6.000 και στα 120 km/h στις 6.400 rpm. Μόνο κοντά στην τελική του (το κοντέρ να δείχνει 140-150 km/h ) μέ ή χωρίς συνεπιβάτη ο μπροστινός τροχός δείχνει μια μικρή ασάφεια-νευρικότητα στον αέρα. Για περισσότερη προστασία από τον αέρα ο αναβάτης πρέπει να προτιμήσει ψηλότερη ζελατίνα, που όμως θα του κόψει τελική ταχύτητα, θα αυξήσει την κατανάλωση και θα κάνει το σκούτερ πιο νευρικό στους πλάγιους ανέμους. Σημειώστε εδώ ότι λόγω του ότι ο συνεπιβάτης κάθεται πιο ψηλά δεν καλύπτεται πλήρως από το σώμα του αναβάτη και δέχεται κάποιες ποσότητες αέρα.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η τελική φτάνει τα 143 πραγματικά km/h, με το κοντέρ να δείχνει 152 km/h και το στροφόμετρο 8.000 rpm. Η κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,9-4,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε ταξίδι με σταθερές ταχύτητες 100-120 km/h σε αυτοκινητόδρομο. Πράγμα που σημαίνει ότι όταν ο δεξής καρπός δεν είναι νευρικός μια αυτονομία ταξιδιού γύρω στα 300 χιλιομέτρα είναι εφικτή. Κατά τα άλλα η μέση κατανάλωση (μικτή οδήγηση) μετρήθηκε στα 4.4 l / 100 km. Η επιτάχυνση από στάση 0-100m μετρήθηκε στα 7,1 δευτερόλεπτα μια επίδοση που τοποθετεί το 350 κοντά στα κορυφαία επίπεδα του ανταγωνισμού.

ΤΕΛΙΚΑ…

Παρακολουθώ και έχω οδηγήσει – αν όχι όλα – τη συντριπτική πλειοψηφία των Kymco από το 1995 μέχρι σήμερα. Η Kymco συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το πόσο συστηματικά και προσεκτικά δουλεύει, ενώ παράλληλα κρατάει την τιμή των σκούτερ της χαμηλότερα του ανταγωνισμού. Ναι, ακόμα και η Honda μπορεί να αρχίσει να ανησυχεί με την παρουσίαση ενός σκούτερ σαν το Kymco Downtown 350i ABS, που είναι ότι καλύτερο έχει βγει από το ταϊβανέζικο εργοστάσιο… και από τα καλύτερα στον κόσμο.

ΟΡΓΑΝΑ: Δυο αναλογικά όργανα πλαισιώνουν ένα on board computer, ένα ψηφιακό όργανο που πληροφορεί με πλήθος σημαντικών πληροφοριών τον αναβάτη. Η σχεδίαση των οργάνων είναι απλή, ίσως λίγο αυτοκινητάδικη με πολύ ωραίο φωτισμό και σχετικά ευανάγνωστες ενδείξεις: βολτόμετρο, θερμοκρασία περιβάλλοντος, κατανάλωση στιγμιαία και μέση, ρολόι, στάθμη καυσίμου, δυο μερικοί χιλιομετρητές, ένας συνολικός χιλιομετρητής, θερμοκρασία νερού κινητήρα, ρεζέρβα, φόρτιση μπαταρίας.

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Πολύ χρήσιμος ο κεντρικός πολυ-διακόπτης που είναι βολικά και κεντρικά τοποθετημένος, διαθέτοντας και φραγή ασφαλείας. Οι διακόπτες του τιμονιού είναι εύχρηστοι και μεγάλοι, τα φλας έχουν και ηχητική προειδοποίηση που εκνευρίζουν αυτούς που τα ξεχνούν αναμμένα και υπάρχει και διακόπτης για σινιάλο. Η κόρνα είναι επιεικώς μέτρια και τα φώτα του Downtown που είναι full-LED είναι καταπληκτικά, θυμίζοντας φώτα αυτοκινήτου. Aπό τα καλύτερα της αγοράς.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Εύκολος ο ανεφοδιασμός, οι αναβάτες δεν χρειάζεται να ξεκαβαλλήσουν στο βενζινάδικο γιατί η τάπα (που κλειδώνει με το κεντρικό κλειδί) βρίσκεται πάνω στο τούνελ, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Σχάρα δεν υπάρχει, ούτε βάση μπαγκαζιέρας, αλλά μόνο μεγάλες χειρολαβές. Οι καθρέφτες είναι καλοί και πολύ μοντέρνας σχεδίασης. Το πλάγιο στάντ ανοίγει εύκολα, κάτι που δεν ισχύει και με το κεντρικό που θέλει δύναμη από πλευράς αναβάτη για να στήσει το σκούτερ πάνω του.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλάγιο και κεντρικό στάντ, παροχή USB, φραγή κλειδαριάς, χειρολαβές

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:5.283 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, 4βάλβιδος 320cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:30 ίπποι, στις 7.750rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι/ Δυο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260mm, 3έμβολη δαγκάνα / Δίσκος 240mm σδαγκάνα 2 εμβόλων και ΑBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών/13 (ελαστικά 120/80 μπροστά και 150/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.555mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:12,5 lt
ΒΑΡΟΣ:173 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991
X