HONDA SH 150i ABS SPORTY, Πλήρης Δοκιμή

Το “κακό” SH

Όταν κάποιος βάφει τις ζάντες μαύρες και το κουστούμι ενός σκούτερ σε χρώματα ματ, αυτό σημαίνει πόλεμο. Πάει να πει ότι τα πράγματα έχουν αγριέψει, έχουν γίνει σπορ και το καλύτερο 150άρι σκούτερ της αγοράς έχει γίνει “Sporty”. Το Sporty αποτελεί ένα νέο, “αθλητικού τύπου” μοντέλο στο κεφάλαιο Honda SH 150i. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

_MLZ1593

Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σκούτερ όλων των κατηγοριών και όλων των εποχών, είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, ποιοτικό και ακριβό και παράλληλα από τα πιο καλοπουλημένα στην Ευρώπη. Μεγάλοι 16άρηδες τροχοί, επίπεδο δάπεδο και χαρακτηριστικό σχήμα SH, με ABS και Idle Stop αλλά και βαλιτσάκι top case. Πρόκειται για την 4η έκδοση Honda SH 125/150, που παραμένει ίδιο από το 2013, όταν δέχθηκε πλήρη ανανέωση, γνήσιος γόνος οικογένειας που ξεκίνησε την πιο σύγχρονη ιστορία της το 2001.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

Η διαφορά του Sporty από την απλή έκδοση αφορά στο αισθητικό κομμάτι και μόνο. Τα Honda SH 150i Sporty βγαίνει σε δυο χρωματισμούς: μαύρο ματ και λευκό ματ, αμφότερα με μαύρες ζάντες. Στη λευκή έκδοση χαρακτηριστικά είναι κάποια συγκεκριμένα τμήματα βάμμένα μαύρα ματ (μέτωπο ποδιάς και καπάκι τιμονιού).

Υπάρχουν τέσσερις εκδόσεις του ψηλόροδου 150αριού scooter της Honda: απλό SH 150 (3.390 ευρώ), SH 150 με ABS (3.690), SH 150 Sporty (3.540) και SH 150 Sporty ABS (3.840 ευρώ) έκδοση που είναι ακριβότερη όλων. Όλα τα SH παραδίδονται με top box/μπαγκαζιέρα στο βασικό εξοπλισμό (γνήσιο αξεσουάρ Honda, με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, που φοράει στο καπάκι ανάγλυφο το λογότυπο της εταιρίας) προσφέροντας έτσι αυξημένες δυνατότητες αποθήκευσης.

_MLZ1496

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Yγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος με 1ΕΕΚ, δύο βαλβίδες και τροφοδοσία με ψεκασμό PGM-FI. Διαθέτει σύστημα idle stop που σβήνει τον κινητήρα στα φανάρια και τον εκκινεί αυτόματα με απλή περιστροφή του γκαζιού, μειώνοντας την κατανάλωση ειδικά μέσα στην πόλη και τα αλλεπάλληλα φανάρια, όπως και τα ρυπογόνα καυσαέρια στο ρελαντί. Η απόδοση του κινητήρα είναι 14,75hp στις 8.250rpm ενώ η ροπή του φτάνει τα 1,42kgm στις 6.500rpm.

_MLZ1487

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: Κομψό, χωρίς υπερβολές και αισθητικές ακροβασίες, μάλλον κινούμενο προς τη συγκρατημένη, αλλά παράλληλα και μοντέρνα γραμμή. Από μακριά και από κοντά διακρίνονται οι κοινές γραμμές της οικογένειας των SH. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλή, όπως και το φινίρισμα και η βαφή.

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Στη μεσαία κατηγορία μεγέθους σκούτερ καταχωρείται το Honda SH 150i Sporty. Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.340mm και το βάρος (γεμάτο) τα πολύ καλά και λογικά 135kg. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στα 7,5 λίτρα.

_MLZ1552

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ-ΦΡΕΝΑ: Οι αναρτήσεις του Honda SH 150i είναι μπροστά τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 33mm και διαδρομή 89mm. Πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 83mm και διαθέτουν ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Στα φρένα έχουμε μπροστά έναν δίσκο διαμέτρου 240mm με δαγκάνες δύο εμβόλων και πίσω επίσης δίσκο, της αυτής διαμέτρου, με δαγκάνα μονού εμβόλου όμως.Οι μαύρες ζάντες – που δεν εντυπωσίαζαν ιδιαίτερα με τη σχεδίασή τους – χρησιμοποιούν 5 διπλούς βραχίονες. Τα ελαστικά που φοράει το SH είναι της IRC κατασκευασμένα στην Ταϊλάνδη.

_MLZ1480

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ο αναβάτης κάθεται ψηλά, “πάνω” στο SH με το σώμα όρθιο, σε μια κλασική θέση οδήγησης στην πόλη που προσφέρει εύκολο και γρήγορο έλεγχο του σκούτερ. Το ύψος της σέλας είναι λογικό και τα πόδια πατούν εύκολα πάνω στο επίπεδο δάπεδο, το οποίο προσφέρει καλές γωνίες γονάτων και άνεση.

_MLZ1473

ΤΙΜΟΝΙ: Το τιμόνι είναι μεσαίου πλάτους, χαμηλά τοποθετημένο και διαθέτει λογική ακτίνα στροφής (3,6 μέτρα) για σκούτερ με μπροστινό τροχό 16 ιντσών. Στις άκρες του το τιμόνι διαθέτει μικρά αντικραδασμικά αντίβαρα. Μανέτες και γκρίπ είναι καλής ποιότητας.

ΣΕΛΑ: Η σέλα έχει σχετικά λίγο και σκληρό αφρώδες υλικό, αλλά είναι άνετη με αρκετό μήκος. Το ύψος της είναι στα 799mm. Πόδια αναβάτη μεσαίου αναστήματος (από 1,77m και πάνω) πατούν με τα δυο πέλματα στο έδαφος κι έτσι οι περισσότεροι αναβάτες δεν θα δυσκολευτούν με τις επιτόπου μανούβρες. Η συνολική σχεδίαδη και η εργομετρία απευθύνεται σε μεσαία και μεγαλύτερα αναστήματα πάντως, παρά το αντίθετο. Το άνοιγμά της σέλας γίνεται χωρίς κλειδί, από κουμπί, δεξιά του κεντρικού διακόπτη.

_MLZ1476

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Όμοιας κατασκευής είναι και η σέλα του συνεπιβάτη (μέγεθος, αφρώδες, μήκος) το ανέβασμα του στη σέλα δυσκολεύει λόγω του top box/μπαγκαζιέρας, που όμως λόγω του ότι διαθέτει και πλάτη, προσφέρει περεταίρω στήριξη στη μέση του συνεπιβάτη. Τα μαρσπιέ είναι αναδιπλούμενα και προσφέρουν καλή στήριξη.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Περιορισμένο είναι το πλάτος της ποδιάς και μαζί με την απουσία ζελατίνας στο τιμόνι η προστασία του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης είναι περιορισμένη.

_MLZ1500

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Από το 2013 και μετά το Honda SH 150i έχει νέο πλαίσιο που έδωσε τη δυνατότητα στο χώρο κάτω από τη σέλα να μεγαλώσει και έτσι να χωρά ένα full face κράνος. Το HondaSH 150i έχει επίπεδο δάπεδο όπως είπαμε προσφέροντας χώρο για μεταφορά αποσκευής που μπορεί να στερεωθεί από τον γάντζο, ενώ στα αριστερά της ποδιάς υπάρχει κι ένα μικρό ντουλαπάκι. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος που χωράει ένα φουλφέις κράνος. Και φυσικά το πολύ χρήσιμο top box δίνει τη δυνατότητα φύλαξης (ή μεταφοράς) και δεύτερου φουλφέις κράνους, όπως και μερικών μικροαντικειμένων ακόμα.

_MLZ1520

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: H εκκίνηση γίνεται με “μαγικό” τρόπο. Πατάς το κουμπί της μίζας και ο κινητήρας εκκινεί χωρίς “μιζιά”, χωρίς να ακούγεται θόρυβος ηλεκτρικού μοτέρ, αφού δεν υπάρχει. Από τη στιγμή που ο κινητήρας ζεσταθεί και έχει ο αναβάτης ενεργοποιημένο το σύστημα idle stop (το σύστημα απενεργοποιείται από διακόπτη στα δεξιά του τιμονιού) μετά από 3 δευτερόλεπτα στάσης και λειτουργίας στο ρελαντί ο κινητήρας θα σβήσει μόνος του, κι όταν το φανάρι ανάψει πράσινο, με ένα απλό άνοιγμα του γκαζιού – χωρίς χρήση μίζας – ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά σαν να μην είχε σβήσει ποτέ.

_MLZ1561

Με το άνοιγμα του γκαζιού ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης σπρώχνει με ζωντάνια το σκουτερ μπροστά, με την καλή επιτάχυνση να διαρκεί μέχρι η βελόνα του καλαίσθητου αναλογικού κοντέρ δείξει τα 80 περίπου km/h. Μετά τα 80, όπως γίνεται συνήθως, το ανέβασμα των στροφών του κινητήρα και της ταχύτητας έρχεται πιο αργά. Η ήσυχη και προοδευτική μετάδοση, μαζί με τον άψογο ψεκασμό και τους μειωμένους συνολικά μηχανικούς θορύβους του κινητήρα δημιουργούν ένα απολαυστικό σύνολο στο δρόμο.

Τα φρένα που δεν είναι πλέον συνδυαζομενα (CBS) αλλά μόνο ABS, είναι ισχυρά και προσφέρουν καλή συνολική απόδοση, με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, το ABS, να επεμβαίνει προσεκτικά δημιουργώντας σωστό φρενάρισμα, που επιτελείται συνολικά με ασφάλεια. Κι ενώ το μπροστινό φρένο είναι ισχυρό και μεταφέρει αίσθηση των αντιδράσεων του τροχού στον αναβάτη, το πίσω θέλει δύναμη για να δουλέψει σωστά και δεν επιδεικνύει την (ορθή) ευαισθησία και αποτελεσματικότητα του μπροστινού δίσκου. Όπως είχαμε γράψει και την πρώτη φορά στη δοκιμή του SH 150, τα παλιά φρένα (CBS) φρέναραν καλύτερα στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ τα νέα φρένα (ABS) φρενάρουν καλύτερα στις υψηλότερες.

_MLZ1613

Όπως και πριν οι αναρτήσεις του Honda SH 150i παραμένουν σκληρές και σπορ, έτσι ώστε να προσφέρουν καλή πρόσφυση του τροχού με την άσφαλτο, αλλά παράλληλα δυσχεραίνουν την άνεση του αναβάτη και κυρίως του συνεπιβάτη σε δρόμους με κακοτεχνίες.

Η οδική συμπεριφορά του 150 χαρακτηρίζεται από σταθερότητα και σιγουριά σε όλες τις περιπτώσεις, με τιμόνι του να είναι ακριβές και κάπως βαρύ στις αντιδράσεις του. Το κράτημα του Honda SH 150i ΑΒS Sporty στις στροφές είναι άριστο με το μόνο που μπορεί να το περιορίσει να είναι οι δυνατότητες των, καλών γενικά, ελαστικών.

_MLZ1573

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Το Honda SH 150i μπορεί να ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 90-110km/h όλη μέρα, κάθε μέρα. Σταθερό και οικονομικό στην Εθνική θα τα καταφέρει καλά αρκεί να ταξιδεύει ένα άτομο στη σέλα του και να φοράει ζελατίνα στο τιμόνι που θα προφυλάσσει τον αναβάτη από τον αέρα. Και με δύο άτομα πάντως μπορεί να ταξιδέψει, αλλά με συχνότερες στάσεις (λόγω σκληρής σέλας και παρόμοιας ανάρτησης) για τον συνεπιβάτη κυρίως, με τις ταχύτητες να κυμαίνονται κοντά στα 100 km/h. Η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο σε ιδανικές συνθήκες φτάνει τα 33 χιλιόμετρα το λίτρο, δηλαδή κοντά στα 3 λίτρα για 100 χιλιόμετρα.

_MLZ1515

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Στον τροχό του scooter φτάνουν 11,4 ίπποι στις 6.500 rpm, από τους 15 που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Ίδιες είναι φυσικά οι επιδόσεις του Sporty με το απλό SH, άρα σημειώστε στις επιταχύνσεις 0-400 μέτρων 20,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 107 πραγματικά χιλιόμετρα (120 χ.α.ω στο κοντέρ, σε ελαφρά κατηφόρα), με την κατανάλωση να βρίσκεται κοντά στα πολύ καλά 2,8 λίτρα για 100km.

ΤΕΛΙΚΑ…

Το Honda SH 150i ΑΒS Sporty είναι ένα από τα κορυφαία σκούτερ του χώρου και το καλύτερο της κατηγορίας του. Είναι ποιοτικά κατασκευασμένο, οικονομικό, γρήγορο, ασφαλές, καλόγουστο και… ακριβό, με την κορυφαία έκδοση να ξεπερνάει τα 3.800 ευρώ, φτάνοντας και ξεπερνώντας σε περιπτώσεις τιμές δημοφιλών 300αριών της ελληνικής αγοράς. Από την άλλη όσους ιδιοκτήτες SH συναντήσετε, παρότι έχουν πληρώσει πολύ περισσότερα από άλλα σκούτερ της κατηγορίας μόνο επαίνους έχουν να πουν για τα σκουτεράκια τους (όπως και παράπονα για τα σκληρά πίσω αμορτισέρ) και δηλώνουν ευθαρσώς ότι κι αν ξανα-αγόραζαν σκούτερ, πάλι SH θα ήταν.

_MLZ1485ΟΡΓΑΝΑ: Μικτά όργανα ψηφιακά-αναλογικά. Διαθέτουν ένα ευανάγνωστο αναλογικό ταχύμετρο στο κέντρο, δείκτη βενζίνης και θερμοκρασία ψυκτικού υγρού κινητήρα. Πάνω από το κοντέρ υπάρχει οθόνη υγρών κρυστάλλων με το συνολικό οδόμετρο, δύο χιλιομετρητές και ψηφιακό ρολόι.

_MLZ1532

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ: Παρόλο που είναι μικρός ο προβολέας στο τιμόνι είναι αποδοτικός. Τα μπροστινά φλας δεν είναι ιδιαίτερα ευδιάκριτα όπως και το μικρό μάλλον πίσω στοπ. Η κόρνα είναι πολύ καλή από πλευράς έντασης.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ένα μπουτόν δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη ανοίγει τη σέλα. Η τάπα που είναι – περιέργως όπως πολλές τάπες της Ηοnda – φτηνή, μεταλλική και βρίσκεται πάνω από την ουρά του scooter.

_MLZ1474

ΣΤΑΝΤ: Ανεβαίνει εύκολα το SH στο διπλό στάντ, κατεβαίνει πιο δύσκολα από αυτό. Το πλάγιο σταντ – με διακόπτη ασφαλείας για να μη λειτουργεί ο κινητήρας όταν είναι ανοικτό – είναι εύκολο στη χρήση του.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Καλού σχήματος και ορατότητας οι καθρέφτες. Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και εύκολοι στη χρήση, εκτός από δύο που είναι για ανεξήγητους λόγους ανάποδα τοποθετημένοι. Στη θέση των φλας υπάρχει η κόρνα και στη θέση της υπάρχουν τα φλας. Είναι τόσο ενοχλητική αυτή η διάταξη που όσα χρόνια τη χρησιμοποιεί η Honda εμείς θα το αναφέρουμε σαν λάθος. Το ίδιο ίσχυε και στην περίπτωση διακοπτών της BMW και των μοτοσυκλετών της, που με διάφορες “ακροβασίες” μπέρδευε τους πάντες και ήταν επικίνδυνοι. Ο κεντρικός διακόπτης έχει αντικλεπτική φραγή ασφαλείας.

_MLZ1540

ΣΧΑΡΑ-ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Στην ουρά υπάρχει μια χρήσιμη η σχάρα που είναι και βάση μπαγκαζιέρας, καθώς και ενσωματωμένες χειρολαβές.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλάγιο σταντ, γάντζος, φραγή ασφαλείας, idle stop, ABS

_MLZ1557

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 153 κ.εκ.
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14.7 ίπποι, στις 8.250 α.α.λ, ροπή 1,4 kgm, στις 6.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Υδραυλικό πιρούνι, διαδρομής 89 χλστ./ Δύο αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 83 χλστ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος, διαμέτρου 240 χλστ. / Δίσκος διαμέτρου 240 χλστ. ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/ 16 ιντσών (ελαστικά 100/80 μπροστά, 120/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:799 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:135 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 3483300