HONDA PCX 125 Ε4, Πλήρης Δοκιμή

Το PCX, σαν σταθερή αξία

*Κυβισμός: 124,9 cc * Ιπποδύναμη: 11,7 ίπποι, στις 8.500 rpm * Βάρος: 130 Kg  * Τιμή: 2.940 ευρώ

Το σκούτερ που άλλαξε τον κόσμο των μικρών σκούτερ πόλης με αιχμή του δόρατος τον εξελιγμένο κινητήρα του, βελτιώνεται διαρκώς στο πέρασμα του χρόνου, διατηρώντας ευλαβικά τις βασικές του αρετές, συνεχίζοντας έτσι τις καλές πωλήσεις στις ευρωπαϊκές αγορές. Το Honda PCX 125 προσεκτικά φρεσκαρισμένο, έτσι ώστε να μην το αγγίζει ο χρόνος, σαν Euro4 πλέον, για άλλη μια φορά δεν διστάζει στιγμή να μπει στη μάχη των μποτιλιαρισμένων πόλεων. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Τα βασικά χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας PCX είναι γνωστές: μικρές διαστάσεις και χαμηλή σέλα, κομψή “ελαφρώς διαστημική και αυτοκινητάδικη” εμφάνιση, εύκολη χρήση, ευελιξία και πρακτικότητά του και φυσικά η μικρή κατανάλωση.

Oι παραπάνω βασικοί τέσσερις άξονες έχουν τηρηθεί με ευλάβεια στα επτά χρόνια που κυκλοφορεί το 125 στους δρόμους του πλανήτη.

Ας δούμε όμως πως ξεκίνησε η ιστορία των Honda PCX 125 και πως εξελίχθηκε. Το λανσάρισμα του PCX στην αγορά έγινε το 2010 και δυο χρόνια μετά, το 2012, άλλαξε ο κινητήρας με τον πιο εξελιγμένο eSP (enhanced Smart Power), που βασικά είχε μειώσει τις μηχανικές τριβές σε πλήθος σημείων και είχε αποκτήσει offset κύλινδρο. Επίσης είχε σύστημα idle stop, ένα έξυπνο σύστημα start & stop αλα Honda.

Την Άνοιξη του 2014 εμφανίστηκε η επόμενη γενιά, με αισθητική ανανέωση, φώτα πλήρως LED, παροχή ρεύματος, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, χαμηλότερη κατανάλωση, ένδειξη καυσίμου, αλάρμ, αλλά και ρολόι στα όργανα, με μεγαλύτερο χώρο στο ντουλαπάκι της ποδιάς και ξανασχεδιασμένη σέλα. Πόσες λεπτομέρειες άλλαξαν ε;

Οι αλλαγές που δέχθηκε το Honda PCX 125 στα μέσα του 2016, αφορούσαν κυρίως την συμμόρφωσή του με τις προδιαγραφές Euro4. Τα ραφιναρίσματα του PCX 125 σε διάφορα σημεία σαν στόχο είχαν πάντοτε τη διακριτική ανανέωση μιας σταθερής αξίας στην Ευρώπη και τον κόσμο, μέσα από ένα άμεσα διακριτό, εμβληματικό σχήμα.

Σημειώστε ότι λόγω της σημαντικότητας της ανανέωσης, αυτήν την ανέλαβε ένας έμπειρος αρχιμηχανικός της Honda, ο κ.Yamaguchi, ο οποίος ήταν υπέυθυνος εκτός των άλλων και για τα Transalp και Varadero στο παρελθόν, με την κυριότερη δουλειά πάνω στο PCX να επικεντρώνεται σε σημεία, αλλά – για ακόμα μια φορά – κυρίως στην κατανάλωση καυσίμου.

Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο συνυπολογίσθηκαν η οικονομία ρεύματος από τις λάμπες τύπου LED, μέχρι την τριβή των ρουλεμάν τροχών, μέχρι και το πλάτος των ελαστικών. Όλα στο βωμό της κατανάλωσης.

Στο δρόμο, οδηγώντας

Το Honda PCX125 έχει μαζεμένες διαστάσεις, θέση οδήγησης με συγκεκριμένη εργονομία και χαμηλό ύψος σέλας στα 760 mm. Μπορεί με την τελευταία αλλαγή που έγινε στη σέλα να αυξήθηκε λίγο το μήκος της, αλλά και πάλι ο αναβάτης βρίσκεται σε μια θέση όπου ανοίγοντας το γκάζι δεν μπορεί να στηρίξει σωστά την λεκάνη και επομένως τον κορμό του (ο οποίος κάνει μικρο-κινήσεις).

Είναι η γνωστή, ιδιαίτερη θέση οδήγησης-σήμα κατατεθέν του PCX, μαζί το χρωμιωμένο γυμνό τιμόνι που έρχεται κοντά στο σώμα του αναβάτη και δυσχεραίνει τη στήριξη αναβατών υψηλότερων αναστημάτων (άνω του 1.75μ).

Τα πόδια του αναβάτη πατούν στα άκρα του δαπέδου που έχει μειωθεί αρκετά από το μεγάλο τούνελ, που ενώνει τον λαιμό με το πίσω μέρος του σκούτερ και λόγω του ύψους του δεν διευκολύνει το πέρασμα του ποδιού όταν ανεβαίνεις στη σέλα.

Η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι πολύ καλή στα 2,0 μέτρα και το πλάτος του δεν δημιουργεί πρόβλημα κατά τη διήθηση μέσα στην πόλη.

Η χαμηλή σέλα (760mm) κάνει βεβαίως το σκούτερ εύχρηστο και στα χαμηλότερα αναστήματα, ενώ το καλό, αλλά λίγο αφρώδες κάνει τη σέλα κάπως σκληρή, κάτι που θα φανεί σε μεγαλύτερες αστικές διαδρομές.

Αντίστοιχα ο συνεπιβάτης φιλοξενείται σε μια μικρού μήκους σέλα, αφού γίνεται σαφές ότι το σκούτερ είναι σχεδιασμένο για μικρές διαδρομές με δεύτερο άτομο, με τα πόδια του να πατούν σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ και να κρατιέται από μεγάλες χειρολαβές που βρίσκονται στην ουρά του.

Το Honda PCX 125 Euro4 διαθέτει μονοκύλινδρο, τετράχρονο, υγρόψυκτο κινητήρα με μόνο εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες, που τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI.

Με offset κύλινδρο, μικρή χωρητικότητα λαδιού στα 800ml (και αυτό για μείωση εσωτερικών τριβών) και κυρίως με start and stop (που η Honda ονομάζει idle stop) που σβήνει τον κινητήρα μετά από 3 δευτερόλεπτα ακινητοποίησης των τροχών, για να ξαναπάρει μπρος μόλις ο αναβάτης γυρίσει το γκάζι, μέσω ενός “έξυπνου” αλτερνέιτορ που δουλεύει και σαν μίζα.

Η ιπποδύναμη του μονοκύλινδρου κινητήρα των 124,9 κυβικών εκατοστών φτάνει τους 11,7 ίππους στις 8.500 rpm και η ροπή τα 1,2 kgm, στις 5.000 rpm.

Οι εκκινήσεις του σκούτερ στο άνοιγμα του γκαζιού από στάση είναι καλές, με τη μετάδοση να είναι σαφώς προοδευτική, χωρίς να κυνηγάει επιδόσεις, προσφέροντας τράβηγμα από 0-50 km/h.

Η ομαλή μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό είναι το χαρακτηριστικό ενός “γλυκού” σε λειτουργία κινητήρα που στοχεύει στην απλή μετακίνηση και τη μεγάλη οικονομία καυσίμου παρά τις επιδόσεις.

Λιγότερο νεύρο και απόκριση λοιπόν, αλλά μια υποδειγματική ρευστότητα στην κίνηση. Τα 50 μέτρα από στάση διανύονται σε 4,9 δευτερόλεπτα και τα 0-400 μέτρα σε 21,0 δευτερόλεπτα, με την πραγματική τελική να φτάνει τα 103 km/h (110+ στο κοντέρ).

Είναι όμως η μέση κατανάλωση των 2,8 λίτρων για τα 100 χιλιόμετρα (μπορεί να πέσει και στα 2,5 λίτρα, με αργή οδήγηση) που εντυπωσιάζει τον χρήστη, αφού η κατανάλωση αυτή είναι κατά 25 με 30% χαμηλότερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό του PCX που, ναι, είναι ταχύτερος στα φανάρια. Η αυτονομία του 125 ξεπερνάει τα 280 χιλιόμετρα.

Μπορεί το Honda PCX 125 Euro4 να μην έχει καλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά από την άλλη οι αντιδράσεις του στο δρόμο είναι ζωντανές. Αυτό συμβαίνει λόγω κατανομής του βάρους (44% μπροστά και 56% οπίσθιος τροχός) των 1.315 mm του μεταξονίου, της γωνίας κάστερ των 27°, του ίχνους των 86 mm, αλλά και λόγω των 14άρηδων τροχών με τα στενά λάστιχα, κάνουν θαύματα στα δυσκολότερα περάσματα μέσα στην πόλη.

Απλά σκέφτεσαι που θες να πας και το σκούτερ αμέσως μετά, υπακούει με μεγάλη προθυμία, ενώ παράλληλα και η σταθερότητα του συνόλου είναι πάνω από τον μέσο όρο.

Με τα λάστιχα που φοράει το PCX (Michelin City Grip) δύσκολα κάποιος θα έχει παράπονα στον τομέα του κρατήματος, αρκεί οι ταχύτητες να μην είναι άνω των 85-90.

Το PCX δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την στόχευσή του που είναι καθαρά αστική, όπου δείχνει να βρίσκεται απολύτως μέσα στα νερά του, ενώ δυσανασχετεί σε περιαστικό περιβάλλον, αλλά και τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Επίσης στις υψηλότερες ταχύτητες γίνεται φανερή η έλλειψη προστασίας από τον αέρα για τον αναβάτη, όχι μόνο στο ανώτερο τμήμα του σώματος (βλ. χαμηλή ζελατίνα), αλλά και για τα πόδια, αφού για λόγους αισθητικής η ποδιά έχει εσοχές… οι οποίες οδηγούν τον αέρα κατευθείαν στα γόνατα του αναβάτη.

Οι αναρτήσεις είναι μαλακές, το πιρούνι είναι συμβατικό με διαδρομή 100 mm και έχει καλάμια μικρής διαμέτρου (31 mm). Διαδρομή τροχού στα 75 mm, προσφέρουν τα δυο αμορτισέρ πίσω, τα οποία δεν έχουν την παραμικρή ρύθμιση και θα τερματίζουν με δύο άτομα.

Η άνεση που προσφέρουν στην πόλη μερικές φορές εμποδίζει τις σπορ διαθέσεις του αναβάτη στις υψηλότερες ταχύτητες.

Τα φρένα συνεχίζουν να είναι συνδυασμένης λειτουργίας, δηλαδή CBS, παρότι ο ανταγωνισμός στα επίπεδα τιμής του PCX χρησιμοποιεί ABS.

Μπροστά υπάρχει δισκόφρενο 220 mm με δαγκάνα 3 εμβόλων και πίσω ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών, που δεν αποδίδει όπως ένας δίσκος, αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζεται ιδιαίτερα στις μετρήσεις φρεναρίσματος, που είναι πάνω στο μέσο όρο. Τα φρένα πάντως για να ενεργήσουν αποτελεσματικά απαιτούν δύναμη στις μανέτες, ενώ λειτουργούν με αρκετή προοδευτικότητα.

Τελικά…

Με υψηλή ποιότητα κατασκευής, φινιρίσματος και κύλισης το Honda PCX 125 Euro4 έχει τιμή λίγο πριν τις 3.000 ευρώ, μια υψηλή τιμή για την κατηγορία των 125 κυβικών, με τη λογική του κορυφαίου. Το ευχάριστο στη χρήση 125αράκι θα εντυπωσιάσει με την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα του και τη μικρή κατανάλωση.

Στον τομέα της οικονομίας χρήσης μπαίνουν και τα αραιά διαστήματα συντήρησης, τα οποία αν συνδυαστούν με την χαμηλή κατανάλωση στο πέρασμα του χρόνου ρεαλιστικά επιστρέφουν χρήματα στον άνθρωπο που προτίμησε το PCX, έναντι ενός φθηνότερου μοντέλου.

Μέσα στην εξελικτική πορεία του πάντως θα προτείναμε το PCX στο μέλλον να αποκτήσει δισκόφρενο και στον πίσω τροχό, καθώς και ABS έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η εικόνα ενός premium μοντέλου.

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Στο ντουλαπάκι της ποδιάς στα αριστερά συναντάμε παροχή ρεύματος για τη φόρτιση κινητού ή άλλων συσκευών τύπου αναπτήρα αυτοκινήτου όμως που δεν είναι ιδιαίτερα βολικός
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και παραμένει όρθια όταν ανοίγει
  • Το τούνελ είναι πλατύ και ψηλό και η έλλειψη γάντζου αποσκευών δυσκολεύει ιδιαίτερα τη μεταφορά τσάντας στην περιοχή
  • Δύσκολος στην εύρεσή του είναι ο διακόπτης της κόρνας, η οποία είναι πολύ δυνατή
  • Πολύ καλά είναι και τα φώτα του 125
  • Μάλλον ακαλαίσθητα είναι τα διάφορα καλώδια που είναι εμφανή γύρω από το χρωμιωμένο, σωληνωτό τιμόνι
  • Έξι χρωματικούς συνδυασμούς προσφέρει η Honda για το PCX: Λευκό, Μαύρο, Ασημί, Κόκκινο, Γκρι ματ και Καφέ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.940 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 125 cc, 1ΕΕΚ, δύο βαλβίδες και ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11.7 hp, στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια 31 mm, διαδρομής 100 mm / Δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομής τροχού 75 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 220mm/ Ταμπούρο 130mm, συνδυαζόμενα με σύστημα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ίντσες / 14 ίντσες (ελαστικά 90/90 μπροστά και 100/90 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.315 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8,0 lt
ΒΑΡΟΣ:130 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000