ΙΣΤΟΡΙΑ: DERBI GP-1 250 Racing, 2005: Pure Supersport Scooter

 “Προχωρημένο” σε πολύ μεγάλο βαθμό

Πως γίνεται ένα μοντέλο σχεδόν 14 ετών να είναι σαφώς πιο προηγμένο τεχνολογικά, εξοπλισμένο με κορυφαία εξαρτήματα και λύσεις, σε σχέση με τα σημερινά σκούτερ και να μένει στη λήθη; Το ανασύρουμε από το παρελθόν και το προβάλλουμε έτσι όπως του πρέπει: είναι το Derbi GP-1 250 Racing, ένα σκούτερ από την Ισπανία που έγραψε τη δική του ιστορία.

Ένα μοντέλο μπορεί να μείνει στη μνήμη του κόσμου για διάφορους λόγους. Αυτοί μπορεί να είναι από την μορφή, την εμφάνιση, μπορεί για την αξιοπιστία, μπορεί για την χαμηλή του κατανάλωση ή για την εύκολή του χρήση.

Από την άλλη – κι εδώ είναι το θέμα – μπορεί να είναι πολύ μπροστά τεχνολογικά από την εποχή του, δείχνοντας το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι… τον οποίο τελικά δεν ακολούθησαν. Τέτοια περίπτωση ήταν το Derbi GP-1 250 Racing.

Απ’ όπου κι αν το κοιτάξεις σε εντυπωσιάζει. Ξεκινάς να περιεργάζεσαι το πλαίσιο και μένεις άναυδος. Είναι αλουμινένιο, περιμετρικό δύο δοκών! Είναι ένα πλαίσιου που έχει εμπνευστεί από σπορ μοτοσυκλέτες, από τα superbikes.

Το αλουμίνιο δεν είναι ένα υλικό που χρησιμοποιείται ευρέως σε πλαίσια σκούτερ, ελάχιστα ήταν και είναι τα μοντέλα που υιοθέτησαν αυτή την πρακτική. Σήμερα τα πιο γνωστά είναι το Yamaha TMAX 530 και το Kymco AK 550, για παράδειγμα.

Η θέση οδήγησης του 250 είναι σπορ, τα μαρσπιέ στενά, σπορτίβικα, το τιμόνι το ίδιο, θυμίζει κλιπόν, τα όργανα είναι “αθλητικής” όψης. Η σέλα για τον συνεπιβάτη είναι υποχρεωτικά μικρή, η ουρά είναι σφηνοειδής, στενεύει στο τέλος της.

Ναι, καλά βλέπετε το ισπανικό 250άρι είχε δυο δισκόφρενα μπροστά και ακτινικές δαγκάνες!

Δυο δίσκοι διαμέτρου 245 mm μπροστά και ένας ακόμα 240 mm πίσω.

Πάμε παρακάτω; Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο Marzocchi, με 35άρια καλάμια – σφιχτό όπως έπρεπε για μια σπορ κατασκευή – ενώ το ίδιο ισχύει και για το μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ, κεντρικά τοποθετημένο.

Το κράτημα του Derbi GP-1 250 Racing, με τέτοια χαρακτηριστικά και με έναν καλό, δυνατό 250άρη κινητήρα (22 ίπποι για 140 κιλά βάρους) ήταν όχι απλώς καλό, αλλά από τα καλύτερα που έχουν εμφανιστεί ποτέ σε σκούτερ. Το 250 ήταν έτοιμο για αγώνες ενιαίου, με λίγη προετοιμασία.

To 2007 το Derbi GP-1 250 έκαν ένα βήμα πίσω και έγινε πιο συμβατικό

To επόμενο μοντέλο, που αντικατέστησε την πρώτη έκδοση του GP-1 250 το 2007, έκανε ένα βήμα πίσω στην πραγματικότητα. Άφησε έναν δίσκο μπροστά (4έμβολη δαγκάνα όμως) και έβαλε ανάρτηση με δύο αμορτισέρ πίσω.

Το γεγονός ότι το Derbi GP-1 250 Racing δεν βρίσκεται στο πάνθεον των καλύτερων σκούτερ που εμφανίστηκαν ποτέ – όπως θα έπρεπε – έχει να κάνει περισσότερο με το ότι δεν έγινε εμπορική επιτυχία, ότι την εποχή που εμφανίστηκε ένα σπορ μοντέλο δεν ήταν μέσα στις ανάγκες των ανθρώπων που έβλεπαν τα σκούτερ σαν πρακτικά οχήματα μετακίνησης.

Για εμάς πάντως η “ισπανική βολίδα” μένει στη μνήμη μας σαν μια πολύ αξιόλογη κατασκευή.

X