fbpx

SYM CITYCOM 300: Τέλος εποχής για ένα σκούτερ που αγαπήθηκε

 

Έπεσε η αυλαία για ένα αγαπημένο μοντέλο της ελληνικής αγοράς

Το SYM Citycom 300 ολοκληρώνει τον κύκλο του μετά από μια εξαιρετική πορεία 12 ετών. Χωρίς να έχει ανανεωθεί σε Euro 5 έκδοση και με την SYM να διαθέτει νέες προτάσεις σε αυτή την κατηγορία κυβισμού, το 2021 ήταν η τελευταία χρονιά του δημοφιλούς 300αριού που άφησε το στίγμα του στην κατηγορία και τον χώρο.

Ακόμα και σήμερα, αρκετό καιρό από τη μέρα που πουλήθηκε το τελευταίο SYM Citycom 300i στην ελληνική αγορά, είναι πολλοί αυτοί που μας ρωτούν πού θα βρουν ένα καινούργιο για να το αγοράσουν.

Επίσης δεν είναι λίγοι εκείνοι που επί σειρά ετών “πίνουν νερό στο όνομά του”, παρότι οι ίδιοι του έχουν “πιεί το αίμα” στα χιλιόμετρα…

Το SYM Citycom 300 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008, σε μια αγορά που την εποχή εκείνη δεν είχε ακόμα αποκρυσταλλωθεί πλήρως σε ό,τι αφορούσε τις κατηγορίες των σκούτερ.

Η φύση του ήταν από την αρχική αυτή έκδοση υβριδική, με την έννοια του ότι συνδύαζε στοιχεία από τις κατηγορίες των maxi scooter – GT και των σκούτερ πόλης της ευρωπαϊκής σχολής.


Εκείνη την περίοδο η SYM διέθετε ένα δυνατό χαρτί στην φαρέτρα της, το HD200, που άρεσε ιδιαίτερα στο ελληνικό κοινό, το οποίο το τιμούσε με πωλήσεις, ενώ στα πιο μεγάλα στα maxi scooter, ο εκπρόσωπος της ταϊβανέζικης εταιρίας ήταν το GTS 250 με μάλλον συντηρητικές γραμμές.

Με ιδιαίτερη, ξεχωριστή αισθητική το SYM Citycom 300 έκανε την διαφοροποίησή του από τα υπόλοιπα 300άρια.

Αιχμές και γωνίες τα κύρια χαρακτηριστικά του, ενώ δεν ξεχνούσε τους επιβαίνοντες: η ευρύχωρη και αναπαυτική σέλα για δύο, η ψηλή ζελατίνα, οι προσφερόμενοι χώροι και το τούνελ της ποδιάς έδειχναν GT, από την άλλη όμως η όρθια θέση του κορμού, οι τροχοί διαμέτρου 16 ιντσών και οι «συγκρατημένες» εξωτερικές διαστάσεις παρέπεμπαν σε σκούτερ πόλης.

Δυνατά τερματίζει στην κατάταξη ταξινομήσεων και το SYM Citycom 300 στην 3η θέση

Έτσι, λοιπόν, το Citycom δεν μπορούσε να καταταχτεί ξεκάθαρα σε κάποια κατηγορία, αλλά αυτό το θέμα ξεχάστηκε τόσο από τον ειδικό τύπο όσο κι από τους αναβάτες, όταν ήρθαν σε επαφή μαζί του και δήλωσαν ευχαριστημένοι από το σύνολο και τις επιδόσεις του.

Το σκούτερ συνδύαζε ιδανικά τις αρετές και των δύο κατηγοριών, προτείνοντας μια λογική τιμή, με την ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα.

«Ισορροπημένο» ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις ο χαρακτηρισμός που αποδιδόταν στο μοντέλο. Στη διάρκεια της ιστορίας του ποτέ δεν διεκδίκησε δάφνες σε κάποιο τομέα και κανένα χαρακτηριστικό του δεν υπερτονιζόταν εις βάρος κάποιου άλλου. Έκανε τα πάντα καλά και μπορούσε να ανταποκριθεί σε ό,τι  κι αν του ζητούσε ο ιδιοκτήτης του.

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος κινητήρας του, αποτελούσε μια εξελιγμένη μονάδα, βασισμένη στο μοτέρ του GTS 250, με χωρητικότητα 263,7 cc και απόδοση 24 ίππων.

Η ισχύς αυτή ήταν αρκετή για να κινήσει αξιοπρεπώς το μοντέλο, το οποίο παρουσίαζε ουδέτερη συμπεριφορά στον δρόμο.

Στη διάρκεια της πορείας του στην αγορά, το Citycom ανανεώθηκε τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά. Το 2011 απέκτησε σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS, ενώ παρουσιάστηκε και μια δεύτερη έκδοση, με πιο κοντή φιμέ ζελατίνα και πλάτη συνεπιβάτη στον βασικό εξοπλισμό.

SYM Citycom 300i: πρώτο 300άρι σε πωλήσεις

Ένα χρόνο μετά, το 2012, το μοντέλο δέχεται μια σχεδιαστική ανανέωση, με πιο δυναμικές και σύγχρονες γραμμές στο μπροστινό μέρος.

Το 2014 έχουμε μια ανανέωση στον κινητήρα, ο οποίος ανήκει πλέον στην F4 σειρά μηχανικών συνόλων της SYM. Με μεγαλύτερη χωρητικότητα, στα 278,3 cc και πολλές βελτιώσεις, αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ, 28,5 ίππων.

Παράλληλα η SYM προχώρησε σε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, με κυριότερες αλλαγές τη νέα και βελτιωμένης άνεσης σέλα, τον πίνακα οργάνων και το πίσω φωτιστικό σώμα, τεχνολογίας LED.

Η έκδοση αυτή απέκτησε μάλιστα και μια διαφορετική ονομασία, με την προσθήκη του «S», οπότε το πλήρες όνομα του σκούτερ ήταν πλέον SYM Citycom S 300i.

To 2017, ο κινητήρας προσαρμόζεται στις Euro 4 προδιαγραφές, κάτι που επιφέρει μια μικρή μείωση της ιπποδύναμης, στους 27,5 ίππους. Το Citycom αποκτά σύστημα ABS, ενώ τα μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα και οι βελτιωμένες αναρτήσεις, αναβαθμίζουν την οδηγική του συμπεριφορά.

Αυτή ήταν και η τελευταία ανανέωση του μοντέλου, το οποίο συνέχισε την πορεία του χωρίς σημαντικές αλλαγές μέχρι και στις μέρες μας.

Το SYM Citycom 300 κέρδισε την εμπιστοσύνη των αναβατών και αποτέλεσε ένα από τα best seller της ελληνικής αγοράς, καθώς βρισκόταν σταθερά σε πολύ υψηλές θέσεις στις σχετικές λίστες των πωλήσεων-ταξινομήσεων.

Παρέμεινε για πολλές χρονιές το πιο ευπώλητο 300άρι μοντέλο της SYM, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που ξεπέρασε ανταγωνιστικά, με την ευρύτερη έννοια, μοντέλα τόσο στην κατηγορία των σκούτερ πόλης, όσο και στην κατηγορία των maxi scooter – GT.

Το SYM Citycom 300 παρουσιάστηκε σε μια περίοδο όπου τα σκούτερ αναπτύσσονταν με ταχύτατους ρυθμούς στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο από τις άλλες κατηγορίες (παπιών και μοτοσυκλετών) εκτοπίζοντας τους πάλαι ποτέ «βασιλείς» των πωλήσεων, τα παπιά.

Για την ιστορία (και την ορθή πληροφόρηση) ήταν το 2011 το έτος που για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά τα σκούτερ κατέλαβαν μερίδιο μεγαλύτερο του 50%, επί του συνόλου των πωληθέντων δίτροχων, και το SYM Citycom 300 συνεισέφερε έναν σημαντικό αριθμό μονάδων για να επιτευχθεί αυτό. Σύμφωνα με την αντιπροσωπεία, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα ξεπέρασαν τις 10.000.

Ετήσιες πωλήσεις SYM Citycom, από το 2011 μέχρι σήμερα

  • 2011 – 664 μονάδες, 8η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2012 – 548 μονάδες, 8η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2013 – 591 μονάδες, 7η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2014 – 748 μονάδες, 7η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2015 – 828 μονάδες, 4η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2016 – 1.282 μονάδες, 3η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2017 – 761 μονάδες, 4η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2018 – 1.159 μονάδες, 3η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2019 – 1.004 μονάδες, 4η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2020 – 541 μονάδες, 11η θέση στις ταξινομήσεις
  • 2021 – 208 μονάδες (άγνωστη θέση προς το παρόν)

Mε εξαίρεση το 2020, το Citycom ήταν σταθερά μέσα στην πρώτη δεκάδα, ενώ από το 2015 μέχρι ακόμα και το 2019, ήταν μέσα στο Top 5, καταλαμβάνοντας μάλιστα δύο φορές την τρίτη θέση, ενώ τρεις φορές ξεπέρασε το φράγμα των 1.000 ετήσιων πωλήσεων, τις χρονιές 2016, 2018 και 2019.

Καλύτερες πωλήσεις απ’ όλες τις χρονιές έφερε το 2016 με 1.283 μονάδες.

Τη χρονιά που μας πέρασε, το SYM Citycom 300 σημείωσε μείωση στις πωλήσεις του κι αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η γκάμα της SYM εμπλουτίστηκε με νέα maxi scooter στα 250-300-400 cc, αλλά και στο ότι είχαν μείνει ελάχιστα κομμάτια στα καταστήματα για πώληση.

Το 2021 και με το στοκ των σκούτερ να έχει εξαντληθεί σε όλη την Ελλάδα, τα 208 ταξινομημένα/πωληθέντα Citycom αποτελούν την τελευταία του επίδοση, σε μια πορεία δεκατριών ετών.

Το σημαντικό είναι ότι ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, το συγκεκριμένο σκούτερ δεν θεωρείται σε καμία περίπτωση ξεπερασμένο και οι αρετές του συνεχίζουν να έχουν την ίδια άξια, όσο κι αν έχει μετασχηματιστεί και εξελιχθεί η αγορά .

Παράλληλα το Citycom όλα αυτά τα χρόνια είχε και την αξιοπιστία με το μέρος του, η οποία το βοήθησε με τον καλύτερο τρόπο, όχι μόνο στις πωλήσεις του, αλλά και στο να προωθεί και να διαφημίζει το όνομα της SYM.

Όσον αφορά το επίτευγμα της αντιπροσωπείας της SYM να έχει περάσει από το 2010 (και να παραμένει μέχρι σήμερα) πρώτη στις πωλήσεις των σκούτερ στην ελληνική αγορά, ένα – μεγάλο – λιθαράκι έχει βάλει και το Citycom 300.