fbpx

METZELER ROADTEC SCOOTER: Δοκιμή μακράς διάρκειας ελαστικών

Το καλύτερο ελαστικό που φτιάχτηκε για σκούτερ… ever!

Όλοι εμείς, οι συνεργάτες του Scooternet, επί σειρά ετών έχουμε δοκιμάσει ό,τι ελαστικό έχει πατήσει στην άσφαλτο αυτής της χώρας. Εδώ και πάνω από 20 χρόνια που οδηγούμε σκούτερ, όπως και μοτοσυκλέτες, έχουμε δει δεκάδες περιπτώσεις που η κάθε μια έχει τα θετικά της, αλλά και τα αρνητικά της. Στην περίπτωση του Metzeler Roadtec Scooter όμως… έχουμε πρόβλημα. Γιατί απλά δεν μπορούμε να βρούμε παρά ελάχιστα αρνητικά στοιχεία. Ύστερα από δοκιμή 5 μηνών στους ελληνικούς δρόμους, η ετυμηγορία ήταν σαφής: οδηγήσαμε το καλύτερο ελαστικό για σκούτερ που έχει κατασκευαστεί ποτέ! Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Αν διαβάσετε τη λεπτομερή τεχνική ανάλυση του Metzeler Roadtec Scooter που δημοσιεύσαμε στο Scooternet (διαβάστε εδώ) πριν από μερικούς μήνες, θα γνωρίζετε ήδη ότι η δουλειά που έχει γίνει από τους τεχνικούς της Metzeler είναι φυσικά λεπτομερής και πολύ προσεγμένη.

Από την άλλη, η υπερπληροφόρηση και η υπερανάλυση ενός ελαστικού πιθανά να “κουράσει” κάποιους που τελικά ενδιαφέρονται να μάθουν απλά αν “είναι καλό ή δεν είναι το λάστιχο;”.

Αυτό που ισχύει σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις είναι ότι καλή είναι η ενδελεχής ανάλυση (για όσους, βεβαίως, ενδιαφέρονται), αλλά τελικά το πιο σημαντικό είναι η ουσία, η οποία στην περίπτωσή μας έχει να κάνει με το αν “κρατάει” το λάστιχο ή όχι στους ελληνικούς δρόμους.

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι εμείς, πέρα από τα επιμέρους χαρακτηριστικά και επιδόσεις ενός ελαστικού, υπολογίζουμε έναν ακόμα παράγοντα που δεν μετριέται αλλά βιώνεται.

Αυτό έχει να κάνει με το πόση “συνολική αίσθηση ασφάλειας” προσφέρουν τα ελαστικά στον αναβάτη, καθώς αυτά στριφογυρίζουν από κάτω του, συναντώντας ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς.

Να το κάνουμε λιανά για να το καταλάβουμε όλοι: όταν μετά από έναν-δυο μήνες χρήσης των Metzeler Roadtec Scooter, κι αφού “τους είχαμε πάρει τον αέρα” που λένε, καθώς στρίβαμε στροφές με μικρή ή με μεγάλη κλίση, με μικρή ή μεγάλη ταχύτητα, συνειδητοποιούσαμε – άμεσα και επιτόπου – το πόσο ανεκτίμητο είναι το αίσθημα της εμπιστοσύνης που προσφέρουν απλόχερα αυτά τα ελαστικά.

Το οποίο σε κάνει να πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα πάνω τους!

Ένας από τους τίτλους μάλιστα που σκοπεύαμε να δώσουμε σε αυτή τη δοκιμή ήταν το “Φονιάς των ABS”, αλλά τελικά επικράτησε η κοινή λογική, η οποία στην προκειμένη περίπτωση μετέφερε με μεγαλύτερη ακρίβεια την αλήθεια (δείτε ότι τελικά βάλαμε τίτλο: το καλύτερο ελαστικό για σκούτερ που φτιάχτηκε ποτέ).

Το χαρακτηρίζαμε “φονιά των ABS”, γιατί ήταν τέτοια η επίδοση των Roadtec Scooter που έκανε το ABS του σκούτερ της δοκιμής μας να τεμπελιάζει και να δουλεύει ελάχιστα ακόμα και σε ακραίες περιπτώσεις! Πάει το ABS, πάμε κι εμείς παρακάτω.

Είναι μεγάλες οι φιλοδοξίες της Metzeler όσον αφορά το Roadtec Scooter, αφού σε μια κίνηση απλοποίησης των τύπων και ονομάτων των ελαστικών σκούτερ που φτιάχνει η γερμανική εταιρία, θα αντικαταστήσει σταδιακά την υπάρχουσα γκάμα των Feelfree, Feelfree Wintec και ME 7 Teen με το Roadtec.

Το Metzeler Roadtec Scooter, σε σύγκριση με τα παραπάνω λάστιχα της Metzeler, υπόσχεται υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης σε βρεγμένη ή στεγνή άσφαλτο, αλλά και σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης (βρε να δεις τι μου θυμίζει; Α, ναι Ελλάδα…) και φυσικά πολύ καλό κράτημα.

Η εξέλιξη του ελαστικού έγινε – σύμφωνα με την εταιρία – και μέσα σε πίστες, δηλαδή σε επίπονες αγωνιστικές συνθήκες.

Ας ξεκινήσουμε από τη σχεδίαση του Metzeler Roadtec Scooter,  η οποία αισθητικά (αν υποθέσουμε ότι έχει κάποια σημασία) έρχεται  από “αλλού”… κυριολεκτικά.

Η χάραξη και οι αυλακώσεις δεν θυμίζουν λάστιχα σκούτερ, αλλά σπορ μοτοσυκλέτας και αυτό ακριβώς ήθελαν να πετύχουν οι άνθρωποι της Metzeler.

To μπροστινό έχει αυλακώσεις με καμπύλες, ενώ το πίσω έχει “χαρακιές”. Μικρότερες τομές διαπερνούν το ελαστικό δημιουργώντας ένα μοτίβο που δεν έχουμε ξαναδεί στο χώρο των σκούτερ.

H δημιουργία του Metzeler Roadtec Scooter άντλησε έμπνευση από το μοτοσυκλετιστικό βραβευμένο ελαστικό sport touring Roadtec 01, το οποίο είχε διακριθεί για την πολύ καλή του απόδοση στο βρεγμένο, αλλά και την αντοχή του στα χιλιόμετρα.

Πώς είπατε; Ένα ελαστικό που κρατάει στο βρεγμένο και δεν φθείρεται εύκολα στο στεγνό και στα χιλιόμετρα; Άρα πλησιάζει το τέλειο.

Η τοποθέτηση των νέων Metzeler Roadtec Scooter έγινε στο πάντα φιλόξενο, εξειδικευμένο κατάστημα του Παναγιώτη Κουζή στο Γαλάτσι (Λ. Γαλατσίου 41), όπου για ακόμα μια φορά “θαυμάσαμε” όχι μόνο το πόσες πολλές βίδες πρέπει να λυθούν για να αλλαχτεί το πίσω ελαστικό ενός σκούτερ, αλλά και το γεγονός ότι ο επαγγελματίας αυτός πρέπει να θυμάται πού ακριβώς πηγαίνουν και οι 15 βίδες που είχε στα χέρια του!

(Φωτό: Β. Α.)

(Φωτό: Β. Α.)

Μετά το στρώσιμο των Roadtec στο δρόμο για 100 περίπου χιλιόμετρα αρχίσαμε την αξιολόγησή τους.

Το πρώτο πράγμα που συνειδητοποιείς είναι ότι το προφίλ τους δεν είναι “απότομο” όταν μπαίνεις στις στροφές, αλλά προοδευτικό – άρα πιο “στρογγυλό”. Αυτό δίνει το πλεονέκτημα ότι δεν θα ξαφνιάσει τον αναβάτη με έντονες αντιδράσεις, όταν αυτός τραβήξει πιο δυνατά το τιμόνι στην είσοδο της στροφής, άρα του προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και προβλεψιμότητα στις κινήσεις του.

Το δεύτερο ήταν η σταθερότητα που παρουσιάζει ο σκελετός τους που λειτουργεί σαν αμορτισέρ κάνοντας τις αντιδράσεις τους στις ανωμαλίες του οδοστρώματος πιο “ψύχραιμες” και μεταφέροντας πληροφόρηση προς τον αναβάτη.

Το κράτημα των Metzeler σε βρεγμένο οδόστρωμα, ακόμα και σε κακής πρόσφυσης άσφαλτο, κρατήθηκε σε πολύ καλό επίπεδο, προσφέροντας ένα σύνολο μπροστά-πίσω που πολύ σπάνια συναντάται σε ελαστικά σκούτερ.

Σε μετρήσεις φρεναρίσματος “πριν και μετά” οι επιδόσεις των Metzeler ήταν και πάλι μια ευχάριστη έκπληξη μειώνοντας τις αποστάσεις ακινητοποίησης και από τα 50-0 km/h, αλλά και τα 90-0 km/h, που είναι οι τυπικές δοκιμασίες.

Το μόνο σημείο που είδαμε το Metzeler Roadtec Scooter να δείχνει αδυναμία ήταν όταν πατούσε λευκές διαχωριστικές γραμμές στο δρόμο, όπου έχανε στιγμιαία την πρόσφυσή του, αλλά ακόμα και αυτό το φαινόμενο δεν μπορούμε να το καταχωρήσουμε με σιγουριά στα αρνητικά του, μιας και τα χρώματα που χρησιμοποιούνται στους ελληνικούς δρόμους δεν είναι όλα ίδια μεταξύ τους.

Δεν αποκλείεται κάποια από αυτά να είναι χειρότερης ποιότητας – δεν έχουμε και γνώσεις χημείας χρωμάτων ασφάλτων – και καθώς πατούσαν πάνω τους τα Roadtec να μην έβρισκαν την πολυπόθητη πρόσφυση.

Το γρήγορο ζέσταμα των ελαστικών της Metzeler μαζί με τη συνολική οδική τους συμπεριφορά δημιουργεί ένα σύνολο που καλύπτει ακόμα και τις υψηλότερες απαιτήσεις των αναβατών σκούτερ, κι εμείς θα δηλώσουμε γι’ άλλη μια φορά πως είναι ό,τι καλύτερο έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα σε στεγνό και βρεγμένο.

Να δηλώσουμε επίσης ότι τα Roadtec Scooter θα τα επιλέγουμε διαρκώς στα δικά μας σκούτερ… τουλάχιστον μέχρι την ημέρα που θα εμφανιστεί κάτι καλύτερο.

(Δείτε εδώ την πλήρη τεχνική ανάλυση και τις διαθέσιμες διαστάσεις (στο τέλος του άρθρου) των Metzeler Roadtec Scooter)

Περισσότερες Πληροφορίες: Intramoto, Σοφίας Βέμπο και Ιάσωνος 1, Γλυφάδα, 165 61, Αθήνα, τηλ. 210 9603961-3, www.intramoto.gr

X