fbpx

JAPANESE DRAGSTER SCOOTERS: Σκούτερ στην ευθεία

Αριγκατό, φουλ γκάζι!

Το ότι οι Ιάπωνες είναι διαφορετικός λαός από τους υπόλοιπους του κόσμου είναι κάτι που όλοι σχεδόν γνωρίζουν. Αυτό όμως που δεν γνωρίζει ο κόσμος είναι ότι και τα dragster τους είναι διαφορετικά. Και ειδικά τα σκούτερ

Ντράγκστερ σημαίνει γκάζι και ευθεία. Πολύ γκάζι και μικρή ευθεία. Στην περίπτωσή μας πολύ μικρή ευθεία, μόλις 50 μέτρα, γιατί δεν υπάρχει άλλη άσφαλτος στις μικρές πίστες που γίνονται οι δοκιμασίες.

Τα γιαπωνέζικα σκούτερ που συμμετέχουν σε αγώνες ντράγκστερ είναι μικρά και έχουν πάνω τους μπόλικη εξειδικευμένη, εξατομικευμένη δουλειά.

Μακρύτερα του συνηθισμένου τα σκούτερ, με μεγάλο μεταξόνιο και αλλαγμένα πλαίσια, ενισχυμένα εκεί που χρειάζεται για να αντέξουν την αυξημένη ιπποδύναμη. Λάστιχα αυτοκινήτων, τετράγωνα για να έχουν μεγάλη επιφάνεια με την άσφαλτο. Και “ειδικές τάβλες” για να ζεσταίνονται τα λάστιχα.

Η έκπληξη είναι ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι γιαπωνέζοι ντραγκστερο-σκουτερίστες είναι… δίχρονοι!

Παρότι οι εταιρίες τους, με αρχηγό την Honda ( ο Σοϊχίρο Χόντα ως γνωστόν σιχαινόταν τους “βρώμικους”, δίχρονους κινητήρες) κατάργησαν τους δίχρονους από την παραγωγή, οι βελτιωτές σκούτερ dragster διαφωνούν δυνατά και έμπρακτα, συνεχίζοντας να τους χρησιμοποιούν γιατί απλά βγάζουν μεγάλες ιπποδυνάμεις με μικρότερο κόστος και ευκολότερα.

Kι εμείς απολαμβάνουμε τον υπέροχο θόρυβό τους και την χαρακτηριστική καπνίλα…

Δείτε στο πρώτο βίντεο στο 3.38” ένα άγνωστης προέλευσης τρικύλινδρο δίχρονο σκούτερ με ισάριθμες εξατμίσεις στην ουρά του.

Δείτε τα μικρά 50αράκια σκούτερ Jog, Address, Dio- που είχαμε κάποτε και στην Ελλάδα σαν “ανεξάρτητες εισαγωγές από την Ιάπωνία” που είχαν αγαπηθεί από κοπέλες – να βγάζουν δόντια και να δαγκώνουν, τινάζοντας τον μπροστινό τους τροχό στον αέρα στο άνοιγμα του γκαζιού και τέλος δείτε ένα ταπεινό Suzuki στο πρώτο βίντεο ένα Choinori να κάνει πλάκα σε όλους…

X