ΑΦΙΕΡΩΜΑ: MAHINDRA ΙNDIA, O ΓΙΓΑΣ

Τα πρώτα βήματα… μιας μεγάλης ιστορίας

Ένας βιομηχανικός γίγαντας, μια πολυεθνική εταιρία από την Ινδία, η Μahindra και Mahindra, κάνει τα πρώτα της βήματα στον χώρο των scooter. Και να δείτε, κάτι μας λέει πως δεν θα είναι και τα τελευταία…

Mahindra Rodeo 125

Η Μahindra και Mahindra (M&M) ξεκίνησε την εμπλοκή της με τα σκούτερ όταν τον Αύγουστο του 2008, αγόρασε μια γνωστή εταιρία σκούτερ στην Ινδία, την Κinetic. Με αυτή την κίνηση ενώ στην πράξη άλλαξε τα λογότυπα στα υπάρχοντα σκούτερ, πήρε συγχρόνως και όλο το δίκτυο αντιπροσώπων την εταιρίας, μπαίνοντας στο χώρο “με το δεξί”.

Οι τιμές διατηρήθηκαν ίδιες, το εργοστάσιο παρέμεινε στην ίδια τοποθεσία (Pithampur), όπως και η γκάμα με μοντέλα τα Flyte 125 και Nova 135. Το ισχυρότερο σκούτερ της Ινδίας το Blaze με κινητήρα 170cc από την Hyosung, σταμάτησε να παράγεται, λόγω χαμηλών πωλήσεων. Παράλληλα η Kinetic, λόγω ισχυρού ονόματος στην τοπική αγορά συνέχισε να πουλάει σκούτερ και μικρές μοτοσυκλέτες με το όνομά της.

To νέο Mahindra Duro DZ, που… τραβάει στις ανηφόρες

Με τα Mahindra-Kinetic η M&M ξεκίνησε την εμπλοκή της με τη μαζική παραγωγή δικύκλων, ενώ παράλληλα ξεκίνησε τη διερεύνηση της για την απόκτηση μιας υψηλού ίματζ ευρωπαϊκής εταιρίας μοτοσυκλετών.

Στόχος της Mahindra ήταν να μπει δυναμικά στην παγκόσμια αγορά, όπως εξ  άλλου είχε κάνει πρώτη η επίσης Ινδική και τεράστια Bajaj, η οποία κατέχει πλέον το 40% της αυστριακής ΚΤΜ. Μετά από τέσσερα χρόνια δραστηριότητας στα σκούτερ πέντε είναι τα μοντέλα που εμφανίζει στους τιμοκαταλόγους της η μεγάλη ινδική Mahindra: Rodeo, Flyte, Duro, Duro DZ και Kine.

Mahindra Kine 70

Τα τέσσερα από τα πέντε σκούτερ της Mahindra (όλα εκτός του Κine που είναι δίχρονο 70άρι) είναι σκούτερ που παράγονται με τη συνεργασία της ταϊβανέζικης Sanyang Motors (SYM). Ο κινητήρας για την ακρίβεια έρχεται από την SYM και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της στην Κίνα.

Τα σκούτερ της Μahindra είναι κλασσικής, συντηρητικής εμφάνισης και ο κινητήρας των 125 cc αποδίδει 8 ίππους. Τα 125άρια φορούν ταμπούρα 130 χιλιοστών μπροστά και πίσω, γιατί βλέπετε τα δισκόφρενα δεν είναι ακόμα δημοφιλή στην Ινδία, ή μάλλον δεν τα έχει προωθήσει το τοπικό μάρκετινγκ ακόμα. Οι διαστάσεις τους είναι μικρές, το ύψος σέλας χαμηλό και το βάρος τους κοντά στα 100 κιλά.

Μahindra Flyte 125

Τον Απρίλιο του ’12 το δίτροχο παράρτημα της εταιρίας το Mahindra Two Wheelers Ltd, μέρος της εταιρίας των 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή του Mahindra Group, ανακοίνωσε στοιχεία πωλήσεων. Τον Μάρτιο μόλις του ’12 πουλήθηκαν ούτε λίγο – ούτε πολύ 10.000 σκούτερ Duro DZ 125.

Οι πωλήσεις της εταιρίας από τον Απρίλιο του ’11, μέχρι τον Απρίλιο του ’12, φτάνουν τα 134.570 μονάδες, με τις πωλήσεις του μήνα Απριλίου του ’12 να φτάνουν τα 12.750 κομμάτια.

Mahindra Duro DZ: η ναυαρχίδα των σκούτερ της Mahindra. Και έπεται συνέχεια…

Η γκάμα 125αριών της Mahindra ξεκινά με το κορυφαίο Mahindra Duro DZ, ακολουθεί το Mahindra Rodeo, με τον μοντέρνο του αέρα, που προορίζεται για νέους και ζευγάρια, ενώ το Mahindra Flyte στοχεύει περισσότερο στο γυναικείο κοινό.

Το Duro DZ είναι “Φτιαγμένο για τους δρόμους της Ινδίας”, όπως διαφημίζει η Mahindra, η οποία ήταν τόσο σίγουρη για το προϊόν της, που πρόσφερε 500 ρουπίες δώρο, σε όποιον είχε οδηγήσει προηγουμένως το Duro DZ και μετά προτιμούσε να αγοράσει σκούτερ ανταγωνιστή! Πεντακόσιες ρουπίες είναι περίπου όσο ένα βδομαδιάτικο. Η τιμή του Mahindra Duro DZ 125 είναι 42.232 ινδικές ρουπίες, δηλαδή 600 ευρώ περίπου.

Παρουσίαση του αγωνιστικού Moto3 και του Duro DZ στην έκθεση του Δελχί

Το Mahindra Duro DZ είχε παρουσιαστεί στην έκθεση Auto Expo 2012 στο Δελχί τον Ιανουάριο που μας πέρασε. Η έκθεση Auto Expo του Δελχί είναι η μεγαλύτερη στην Ασία και διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), με 1.500 εκθέτες από 24 χώρες, που παρουσιάζουν, σκούτερ, μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, κ.λπ.

Παράλληλα με το λανσάρισμα του Duro DZ έγινε και η παρουσίαση της αγωνιστικής ομάδας Mahindra Racing, που παίρνει μέρος φέτος (όπως και πέρσι στην κατηγορία 125cc) στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας στην κατηγορία Moto3, με δύο ευρωπαίους αναβάτες. Σημειώστε ότι η Mahindra είναι η πρώτη Ινδική εταιρία που συμμετέχει ποτέ σε παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλέτας.

Στιγμιότυπο από την περσινή χρονιά στο Π.Π. Ταχύτητας GP 125

To Μahindra που συμμετέχει στο φετινό Π.Π. Μοto3, με τετράχρονο κινητήρα 250cc


Η εταιρία Mahindra & Mahindra Limited (M&M) είναι μια πολυεθνική ινδική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Μουμπάι, με 137.000 υπαλλήλους σε 100 χώρες του κόσμου και βρίσκεται μέσα στη λίστα Forbes Global 2000. Για τα τέσσερα τελευταία χρόνια η Mahindra μπαίνει στις 50 καλύτερες/ισχυρότερες εταιρίες της Ασίας και είναι πρώτη στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ινδίας, ενώ η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία SsangYong είναι ιδιοκτησία της.

Ιδρύθηκε το 1945 με το όνομα Mahindra & Mohammed, από τα αδέλφια K.C. Mahindra και J.C. Mahindra και τον M. Mohammed. Μετά την ανεξαρτησία της Ινδίας και τη δημιουργία του Πακιστάν, ο Mohammed μετανάστευσε στο Πακιστάν για να γίνει ο πρώτος υπουργός οικονομικών της χώρας!

Η εταιρία ονομάστηκε Mahindra & Mahindra το 1948. Ξεκίνησε τις δραστηριότητές της με την εμπορία σιδήρου και σύντομα επεκτάθηκε στην κατασκευή οχημάτων παντός εδάφους με τη συναρμολόγηση του εμβληματικού, αμερικάνικου τζιπ Willis. Αργότερα πέρασε στα ελαφρά φορτηγά και τα τρακτέρ (τα οποία πωλούνται σε όλο τον κόσμο). Σήμερα η M&M διαθέτει εργοστάσια σε Κίνα, Αυστραλία και Μεγάλη Βρετανία, καθώς και τρία εργοστάσια στις ΗΠΑ.

Το Mahindra Group έχει σαν στόχο “να δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να βελτιώνουν τη ζωή τους” και δραστηριοποιείται γύρω από κομβικές βιομηχανίες που οδηγούν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Από τρακτέρ, αυτοκίνητα, τεχνολογία υπολογιστών, τον αγροτικό τομέα, επαγγελματικά οχήματα, αεροναυπηγική, εξαρτήματα αυτοκινητοβιομηχανίας, αμυντικούς εξοπλισμούς, ενέργεια, εργαλειομηχανές, logistics, εμπόριο σιδήρου και… δίτροχα.