fbpx

5+4 tips για ασφαλείς διαδρομές στην πόλη (Μέρος Β’)

Mέρος Β’: Kίνηση στην πόλη-Προειδοποιήσεις- Αντίθετο ρεύμα- Τυφλά σημεία

Η οδήγηση σκούτερ και μοτοσυκλέτας στην πόλη θέλει σύνεση, και για να γίνει ασφαλέστερη, πρέπει να παίρνουμε κάποιες επιπλέον προφυλάξεις. Αυτό απαιτείται, πρώτον επειδή κινούμαστε ανάμεσα σε αυτοκίνητα που είναι απρόβλεπτα πολλές φορές, αλλά κι επειδή έχουμε να αντιμετωπίσουμε διάφορα απρόοπτα, συνήθως σε διασταυρώσεις.

1. Kινούμενοι δίπλα ή ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα

Να βρίσκεστε πάντα σε εγρήγορση όταν οδηγείτε ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα. Το να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί περνώντας ανάμεσα από κινούμενα αυτοκίνητα που είναι μποτιλιαρισμένα (διήθηση), είναι μια απαραίτητη προφύλαξη, και ακριβώς το ίδιο πρέπει να κάνουμε όταν περνάμε δίπλα από σταματημένα ή σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Το “κόλπο” είναι να κοιτάζουμε, έστω και με την περιφερειακή μας όραση, αν έχουν μέσα επιβαίνοντες  ή αν υπάρχει κάποια κίνηση.

Έτσι, μπορούμε να προβλέψουμε αν κάποιος πρόκειται να ξεπαρκάρει ή αν ετοιμάζεται να ανοίξει μια πόρτα αυτοκινήτου χωρίς να ελέγξει (δυστυχώς αυτό είναι συχνότατο φαινόμενο στην Ελλάδα).

2. Προειδοποιήστε για τις κινήσεις σας

Όταν πάτε να στρίψετε ή κάνετε ελιγμό για να σταθμεύσετε, φροντίστε να σας βλέπουν.

Είναι σοφό να μειώσετε την ταχύτητα εγκαίρως, να βγάλετε φλας και να πατήσετε δυο-τρεις φορές το φρένο, ενώ παράλληλα κοιτάτε τους καθρέφτες σας για να είστε ασφαλείς.

Πολλές φορές, ακόμα και το παλαιομοδίτικο “βγάζω χέρι”, δείχνοντας εκεί που θέλουμε να στρίψουμε –  το οποίο έρχεται από μια εποχή που τα δίτροχα δεν είχαν φλας, πολλές δεκαετίες πριν – θα φανεί χρήσιμο για να σας αντιληφθούν οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου.

3. Μην μπαίνετε στην αντίθετη λωρίδα

Σε λεωφόρους ή δρόμους με πολλές λωρίδες που έχουν μποτιλιαριστεί από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ο πειρασμός να μπεις στην αντίθετη λωρίδα για να φτάσεις μπροστά στα φανάρια είναι μεγάλος.

Αλλά μεγάλος είναι επίσης και ο κίνδυνος, αφού εκτός του ότι αποτελεί σοβαρή παράβαση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, μπορεί να βρεθείς ξαφνικά μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις και να προκαλέσεις ατύχημα.

Ένας επίσης μεγάλος κίνδυνος είναι  κάποια άλλη μοτοσυκλέτα, ή και αυτοκίνητο που είναι μποτιλιαρισμένο να κάνει το ίδιο (να μπει στο αντίθετο ρεύμα) ή να αποφασίσει ξαφνικά να στρίψει, μπαίνοντας στην πορεία σου.

4. Προσοχή στα τυφλά σημεία

Στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, αποφύγετε την οδήγηση πάνω σε τυφλά σημεία αυτοκινήτων, φορτηγών, αγροτικών, βαν, κ.λπ., μιας και οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν μόνο τους καθρέφτες τους για να βλέπουν τι γίνεται πίσω τους.

Αυτό, βεβαίως δεν σημαίνει, πρώτον ότι τους συμβουλεύονται πάντα προτού κάνουν κάποια κίνηση ή στρίψουν το τιμόνι, και δεύτερον ότι είναι σωστά ρυθμισμένοι ώστε να έχουν σωστή ορατότητα, ενώ είναι αρκετές οι τυφλές γωνίες σε ένα αυτοκίνητο, πίσω από τις οποίες ο οδηγός δεν βλέπει απολύτως τίποτε.

Σε αυτό δεν βοηθάει και η μικρή μετωπική επιφάνεια των περισσότερων μοτοσυκλετών που “κρύβονται” πίσω από τις “τυφλές” περιοχές του κάθε αυτοκινήτου.

Αποφύγετε λοιπόν να οδηγείτε τοποθετημένοι σε τέτοια σημεία (πίσω, κοντά ή στο πλάι) ενός αυτοκινήτου και φροντίστε να είστε σε μια θέση όπου θα βλέπετε το πρόσωπο του οδηγού στον πλαϊνό του καθρέφτη, για παράδειγμα. Έτσι θα ξέρετε πως μόλις κοιτάξει τον καθρέφτη του, θα σας αντιληφθεί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ