Νέος παίκτης στην ομάδα
Έχει κινητήρα πάνω από 150 κυβικά, μεσαίες διαστάσεις, μεγάλους τροχούς και ευρύχωρο, επίπεδο δάπεδο. Διαθέτει ευρωπαϊκό αέρα στην εμφάνισή του και αποτελεί την κορωνίδα των μικρών σκούτερ της SYM. Παράλληλα είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Είναι το SYM Symphony ST 200i CBS μπαίνει δυναμικά σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και δημοφιλή κατηγορία σκούτερ και στο κείμενο που ακολουθεί θα το αναλύσουμε και θα το κρίνουμε διεξοδικά. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Αποτελεί αναβάθμιση και βελτίωση της υπάρχουσας οικογένειας των Symphony το νέο ST 200i και όχι μόνο συμπλήρωμα της γκάμας. Έχει λογική τιμή, μεγάλο επίπεδο δάπεδο, μεγάλους τροχούς, χώρο για ένα φούλφέις κράνος και εμφάνιση που γενικώς “αρέσει”.
Η τιμή του στα 2,2 χιλιάδες ευρώ περίπου το τοποθετεί ανάμεσα στο SYM Symphony SR 150 και το ακριβότερο SYM HD2 200i. Παράλληλα διαθέτει έναν εξελιγμένο αερόψυκτο κινητήρα “δεύτερης γενιάς”.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος με 2 βαλβίδες και έχει τροφοδοσία με ψεκασμό. Ο κυβισμός είναι κοντά στα 170 κυβικά, 168,9 cc για την ακρίβεια. Η ιπποδύναμή φτάνει τους 12,0 ίππους στις 7.500 rpm και η ροπή τα 1,25 kgm, στις 5.500 rpm. Ο εξελιγμένος κινητήρας που διαθέτει χιτώνιο κυλίνδρου έχει δεχθεί επεξεργασία κεραμικής ηλεκτρολυτικής επιµετάλλωσης, μειώνοντας την τριβή ελατηρίων-χιτωνίου, άρα και την δημιουργία θερμοκρασίας και την κατανάλωση.
Η πρόσφατη αναβάθμιση του κινητήρα του SYM Symphony ST 200i CBS περιλάμβανε κοκοράκια, αυξημένη συμπίεση, αυλούς εισαγωγής-εξαγωγής μεγαλύτερης διαμέτρου, νέα κυλινδροκεφαλή, διαφορετικές διαστάσεις (διάμετρος, διαδρομή) ελαφρύτερα κάρτερ και ελαφρύτερο πιστόνι. Η ανακοινώσιμη από το εργοστάσιο κατανάλωση είναι τα 1.9 lit/100km (με 50km/h) σε ιδανικές συνθήκες και τυποποιημένη δοκιμασία. Η εξάτμιση είναι καλοσχεδιασμένη θυμίζει Maxsym 600 και εκπέμπει έναν αρκετά δυνατό και συμπαθητικό ήχο.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Ο προβολέας βρίσκεται στο τιμόνι, από κάτω υπάρχει “γρίλια” σχήματος “V” με χρωμιωμένο περίγραμμα και δεξιά-αριστερά μεγάλα τοξοειδή φλας-φώτα ημέρας με LED. Στο σκούτερ εφαρμόζεται ένα έξυπνο τέχνασμα που χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια στη μοτοσυκλέτα – και όχι μόνο – οι βιομηχανικοί σχεδιαστές και “σπάζουν” τις μεγάλες επιφάνειες με μικρότερα εμβόλιμα τμήματα.
Έχεις δηλαδή ένα μεγάλο κομμμάτι καπακιού στα πλάγια του σκούτερ, και το τεμαχίζεις με υποτμήματα, κι έτσι μειώνεις τη μεγάλη επιφάνεια κάνοντάς την πιο δυναμική, δημιουργώντας πιο λεπτή σιλουέτα.
Η γραμμές του SYM Symphony ST 200i CBS είναι δυτικότροπες, σχεδιασμένες έτσι ώστε να θυμίζουν τα μοντέλα της κατηγορίας, με στοιχεία από Honda SH, Piaggio Liberty, αλλά και τμήματα που είναι καθαρόαιμα SYM, έτσι ώστε να υπενθυμίζεται η εταιρική ταυτότητα. Βλέποντας στο scooter από το πλάι το “στήθος-ποδιά” είναι προτεταμένο και “γαμψό” με το μπροστινό φτερό να θυμίζει και αυτό νύχι αρπακτικού πουλιού.
Το πίσω τμήμα είναι πιο λεπτό και ανασηκώνεται στην ουρά. Ένα πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά τμήμα είναι από το κάτω μέσο της ποδιάς μέχρι το μαρσπιέ του συνεπιβάτη, που διαγράφεται με μια πινελιά. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή για την κατηγορία τιμής, όπως και η εφαρμογή και η ποιότητα βαφής υψηλή, με τα πλαστικά να είναι σχετικά σκληρά.
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεσαίο το μέγεθος του ST, μεγαλύτερο από τα αδελφάκια Symphony με πιο άνετες διαστάσεις και μεγάλο επίπεδο δάπεδο. Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.350 mm και το βάρος τα 125 κιλά. Η κατανομή βάρους είναι 60% στον οπίσθιο τροχό και 40% μπροστά.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 100 mm, ίδιο με των υπολοίπων Symphony και δύο αμορτισέρ (ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου) πίσω, που δίνουν διαδρομή τροχού 80 mm. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών από κράμα ελαφρού αλουμινίου, βαμμένοι μαύροι, απλής σχεδίασης, που διευκολύνει το καθάρισμά τους με πέντε διπλά μπράτσα.
Τα λάστιχα είναι τα πολύ καλά κινεζικής κατασκευής CST σε διαστάσεις 110/70-16 μπροστά και πίσω. Οι δυο δίσκοι είναι τύπου μαργαρίτα με διάμετρο 260 mm μπροστά και 240 mm πίσω (μεγαλύτερης διαμέτρου απ’ ότι τα Symphony SR). Ο μπροστινός δίσκος φρενάρει από δαγκάνα δύο εμβόλων και μεταλλικό σωληνάκι και είναι γεφυρωμένος με τον οπίσθιο, με σύστημα CBS.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η θέση οδήγησης του SYM Symphony ST 200i CBS τοποθετεί τον κορμό του αναβάτη όρθιο, με τα γόνατα να βρίσκονται στις 90 μοίρες, αλλά λόγω του ψηλότερα τοποθετημένου τιμονιού η θέση του σώματος χαρακτηρίζεται “μέσα” στο σκούτερ, παρά “πάνω” σε αυτό.
Τα χέρια τοποθετούνται άνετα στο τιμόνι που έχει εργονομικές γωνίες. Λόγω των διαστάσεών του το Symphony ST 200i CBS ταιριάζει και σε ψηλότερα αναστήματα, με τα γόνατα να απέχουν αρκετά από τα άκρα του τιμονιού.
ΤΙΜΟΝΙ: Λογικού πλάτους τιμόνι, σε καλό ύψος, με μεγάλα αντίβαρα και μοτοσυκλετιστικής (μεγάλης) διαμέτρου γκρίπ. Οι μανέτες είναι καλής σχεδίασης και στο δεξί του άκρο συναντούμε μόνο το κουμπί της μίζας.
ΣΕΛΑ: Λίγο είναι το αφρώδες της σέλας κάνοντάς την σκληρή, αλλά έχει καλή σχεδίαση και μεγάλη βάση για να αποθέτονται τα μαλακά μόρια του αναβάτη. Το ύψος της είναι αρκετό στα 79 εκατοστά από το έδαφος – είναι και το πλάτος της που ανοίγει τα πόδια – κάνοντας τους αναβάτες από 1.76μ (και πάνω) να πατούν πλήρως και τις δυο πατούσες στο δρόμο. Το υλικό του καλύμματος είναι αντιολισθητικό. Η σέλα ανοίγει με δυο τρόπους: πατώντας προς τα πίσω τον διακόπτη των φώτων ή στρίβοντας το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Κάθεται ψηλότερα από τον αναβάτη-οδηγό, διαθέτει λίγο παραπάνω αφρώδες σέλας και ίδιο πλάτος. Τα μαρσπιέ είναι αλουμινένια και αρκετά μεγάλα και σε συνδυασμό με τις χειρολαβές της σχάρας δημιουργούν καλή στήριξη κατά την κίνηση του scooter.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Ζελατίνα δεν υπάρχει στο SYM Symphony ST 200i CBS, άρα αν κάποιος θελήσει προστασία στο ανώτερο τμήμα του κορμού του θα πρέπει να την τοποθετήσει after market. Η κολόνα του τιμονιού και το τιμόνι είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένα προσφέροντας λίγη προστασία από τον αέρα. Το κατώτερο τμήμα της ποδιάς είναι αρκετά φαρδύ προφυλάσσοντας τα πόδια.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Μεγάλο πλεονέκτημα του SYM Symphony ST 200i CBS είναι ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που μπορεί και φιλοξενεί ένα φουλφέις κράνος, στοιχείο που ήταν σπάνιο σε σκούτερ με 16άρηδες τροχούς. Επίσης υπάρχει ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει (με παροχή USB), αλλά και γάντζος που κρατάει σακούλες και αποσκευές στο μεγάλο επίπεδο δάπεδο.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μπάσος και βαρύτερος ο θόρυβος του κινητήρα του SYM Symphony ST 200i CBS (σε σχέση με το SR 150), τα περισσότερα κυβικά είπαμε είναι σαν τον βήχα, δεν κρύβονται. Μίζα “σπίρτο” που ξεκινάει τον κινητήρα με τη μία και σου βάζει ιδέες – να τη χρησιμοποιείς δηλαδή σαν “stop and go”, να σβύνεις στα φανάρια και να μιζάρεις όταν ανάψει πράσινο.
Μακρυά μετάδοση στην αρχή, αλλά χωρίς να ενοχλεί γιατί ο κινητήρας έχει ροπή και δύναμη στις χαμηλές στροφές, η ισχυρότερη επιτάχυνση έρχεται μετά τα 25 περίπου χ.α.ω, ενώ με τη συγκεκριμένη επιλογή σχέσης μετάδοσης επιτυγχάνεται πολύ καλή απόδοση σε ταχύτητες 40-90. Σε αυτές τις ταχύτητες το ST πηγαίνει περίφημα, έχει δύναμη και καλή απόκριση στο γκάζι, δείχνοντας την προσεκτική δουλειά που έχει γίνει στον ψεκασμό.
Γυρνάς το γκάζι με τη μεγάλη διαδρομή και η εκκίνηση του σκούτερ από στάση είναι ομαλή και σχετικά ήπια, κάτι που βοηθάει την επίτευξη καλής κατανάλωσης βενζίνης και τη μικρότερη φθορά των υλικών τριβής της μετάδοσης. Το σκούτερ επιταχύνει πιο δυνατά πάνω από τα 25 km/h και η μετά τα 40 km/h απολαμβάνεις έναν κινητήρα που λειτουργεί περίφημα, η καλή τροφοδοσία φαίνεται από τον τρόπο που αντιδρά στο άνοιγμα του γκαζιού το 200 φεύγει μπροστά με άνεση. Είναι τόσο καλή η απόδοση σε αυτές τις ταχύτητες (40-90) που δεν σε πειράζει πια η μακριά μετάδοση που δίνει ελαφρώς πιο αργές επιταχύνσεις από στάση.
Οι αναρτήσεις του SYM Symphony ST 200i CBS είναι σκληρές, όπως συνηθίζεται σε όλα σχεδόν τα σκούτερ με 16άρηδες τροχούς που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτή η ρύθμιση των αναρτήσεων έχει ένα καλό κι ένα κακό. Το κακό είναι ότι σε κουράζουν στα περάσματα από κακοτράχαλους, κακοφτιαγμένους, κατεστραμμένους δρόμους.
Το καλό είναι ότι σε συνεργασία με το καλοφτιαγμένο πλαίσιο οι αναρτήσεις αυτές προσφέρουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Πόσο καλή; Από τις καλύτερες που μπορεί να συναντήσει κάποιος σήμερα σε σκούτερ. Η συνολική συγκρότηση του σκούτερ πάνω στην στροφή είναι πολύ καλή αφήνοντάς σε να κάνεις ότι θέλεις, ακόμα και λάθος, ακόμα και αλλαγή πορείας ή να φρενάρεις και να αλλάξεις γραμμή. Είναι και τα λάστιχα που βοηθούν και πολύ δύσκολα σε προδίδουν. Όπως αντιλαμβάνεστε η σταθερότητα είναι παρούσα σε κάθε κίνηση του σκούτερ, προσφέροντας έτσι μεγάλη αίσθηση ασφάλειας στον αναβάτη.
Η συμπεριφορά του scooter στο μποτιλιάρισμα είναι εξίσου υποδειγματική αφού το κέντρο βάρους βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που επιτρέπει τις γρήγορες και ακριβείς αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ το τιμόνι στρίβει πολύ για σκούτερ με 16άρηδες τροχούς.
Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη είναι η απόδοση των συνδυαζόμενων φρένων του SYM Symphony ST 200i CBS , το γράφει και στα πλάγια της ποδιάς (CBS): πατώντας την αριστερή μανέτα, μπορεί η αίσθησή της να είναι ελλιπής αλλά τελικά δεν πειράζει αφού η απόδοση του φρεναρίσματος είναι πολύ καλή, προοδευτική και αποτελεσματική. Με το πάτημα και των δύο φρένων το scooter φρενάρει νωρίτερα απ’ ότι πίστευες, αφού το μπροστινό δισκόφρενο είναι ισχυρό με αίσθηση και μπόλικη δύναμη. Υποδειγματικά συμπεριφέρονται και στα έντονα φρεναρίσματα τα λάστιχα του ST 200i.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μπορεί το 200 να μην προσφέρει προστασία από τον αέρα και τα στοιχεία της φύσης (θα πρέπει να τοποθετηθεί ψηλή ζελατίνα αν θέλει κάποιος πλήρη κάλυψη) αλλά ο καλός χαρακτήρας και οι επιδόσεις του κινητήρα μάλλον σε προτρέπουν να βγεις και έξω από την πόλη, έστω σε κοντινά ταξίδια.
Οι ρεπρίζ στον ανοιχτό δρόμο είναι καλές αρκεί το κοντέρ να μην ξεπερνά τα 100 km/h και εκεί κοντά στα 100-105 km/h μπορεί να διατηρεί την ταχύτητά του για πολλή ώρα. Η αυτονομία στο ταξίδι μπορεί να φτάσει και τα 230 χιλιόμετρα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Οι 12 ίπποι του αερόψυκτου κινητήρα μπορούν να “σπρώξουν” το Symphony ST 200i μέχρι τα 110 km/h πραγματικής τελικής, ενώ το κοντέρ μπορεί να ξεπεράσει τα 120 σαν ένδειξη. Η κατανάλωση κυμμάνθηκε σε πολύ καλά επίπεδα αφού κατά μέσο όρο το ST 200 “έκαψε” 3,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
ΤΕΛΙΚΑ…
Η επέκταση της γκάμας των SYM Symphony μπορεί να θεωρηθεί επιτυχής με την προσθήκη του μεγαλύτερου και ταχύτερου SYM Symphony ST 200i CBS. Έτσι πέρα από τα κλασικά Symphony που λέγονται “S”, τα πιο μοντέρνα Symphony που λέγονται SR και είναι μονόχρωμα ή δίχρωμα με βελτιωμένα χαρακτηριστικά τώρα έχουμε τα κλασικό-μοντέρνα ST με ένα βάρος και μια σοβαρότητα στην εμφάνιση και την απόδοσή τους που θα προσελκύσουν ένα διευρυμένο κοινό.
Η τιμή του μπορεί να ξεπερνά τα 2.0 χιλιάδες ευρώ, να βρίσκεται στα 2.195 ευρώ, αλλά κάπου εδώ σημειώστε ότι στην Ισπανία το Symphony ST 125 κοστίζει 2.200 ευρώ και έχει τροφοδοσία με καρμπιρατέρ, άρα…
ΟΡΓΑΝΑ: Το πλήρως ψηφιακό (εκτός της βελόνας στο κέντρο) όργανο διαθέτει μια ενδιαφέρουσα καινοτομία. Μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να γίνει είτε ταχύμετρο, είτε στροφόμετρο. Είναι καλοσχεδιασμένο με πλήθος πληροφοριών και διαθέτει διακριτικό φωτισμό για το βράδυ. Την ημέρα σε έντονη ηλιοφάνεια είναι δυσδιάκριτες οι ενδείξεις του.
Ένα θετικό στοιχείο πάνω στο ST ειδικά για τους ξεχασιάρηδες είναι ότι εκτός από τις μπάρες ένδειξης του καυσίμου που απομένει στο ντεπόζιτο υπάρχει και προειδοποιητικό λαμπάκι όταν μπαίνει η ρεζέρβα. Υπάρχουν δύο χιλιομετρητές, τα βόλτ της μπαταρίας και ένα ρολόι. Οι λυχνίες είναι: φλας, υψηλή δέσμη, ρεζέρβα, αλλαγή λαδιών.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Υπάρχουν φώτα πορείας LED δίπλα στα τοξοειδή φλας, ενώ τα μεσαία φώτα – λάμπα αλογόνου -έχουν καλή ένταση αλλά περιορισμένη δέσμη. Δυνατή είναι και η μεγάλη σκάλα και η δέσμη της πιο πλατιά. Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και η κόρνα χρειάζεται αναβάθμιση γιατί δεν είναι δυνατή και δεν έχει καλή χροιά.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ο ανεφοδιασμός γίνεται αφού ανοίξει πρώτα η σέλα. Η σέλα ανοίγει εύκολα είτε από το κουμπί των φώτων αριστερά στο τιμόνι, είτε από τον κεντρικό διακόπτη. Η τάπα του μεγάλου σχετικά ντεπόζιτου των 7,5 λίτρων είναι μεταλλική και βρίσκεται στην ουρά του σκούτερ.
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μεταλλική, γερή και αρκετά πλατιά που αποτελεί και τη βάση για βαλιτσάκι top case. Το κεντρικό στάντ είναι εύκολο στη χρήση (όπως και το πλάγιο) και είναι φτιγαμένο από λεπτούς σωλήνες. Οι καθρέφτες είναι μοντέρνας σχεδίασης αλλά τους λείπει η εξωτερική-κάτω γωνία, που είναι πολύ χρήσιμη μέσα στην πόλη, ειδικά όταν σου “κολλάνε” αυτοκίνητα ή δίτροχα μέσα στην κίνηση.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Παροχή USB μέσα στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Διακόπτης ασφαλείας – αντικλεπτικός – κάτω από τη σέλα. Αυτόματο άνοιγμα της σέλας από δύο σημεία (κεντρικός διακόπτης και κουμπί στο αριστερό άκρο του τιμονιού). Δύο σταντ, ψηφιακό πολυόργανο, αντίβαρα τιμονιού, γάντζος τσαντών στην ποδιά.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
ΤΙΜΗ: | ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: | Αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος με 2 βαλβίδες και ψεκασμό, 168,9 cc |
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: | 12,0 ίπποi στις 7.500 rpm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 100mm/Δύο αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 80mm |
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | Δίσκος 260mm / Δίσκος 240mm, συστημα CBS |
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: | 16 ιντσών / 16 ιντσών (110/70 μπροστά-πίσω) |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: | 1.350 mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: | 792mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: | 7,5 lt |
ΒΑΡΟΣ: | 125 κιλά |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: | Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880 |