fbpx

QJMotor SQ16 125, Δοκιμή: Έκπληξη τιμής/απόδοσης

Είναι πάμφθηνο και τα κάνει όλα!

* Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 15 ίπποι (11,1kW) στις 8.500 rpm * Τελική ταχύτητα: 107 km/h (πραγματική) * Βάρος: 136 kg (γεμάτο) * Τιμή: 2.495 €

Τι σημαίνει SQ16; Μα Scooter της QJ με 16άρηδες τροχούς! Επίσης σημαίνει πως η μεγάλη κινεζική εταιρεία κινήθηκε ταχύτατα και παρουσίασε ένα σκούτερ με μεγάλους τροχούς και επίπεδο πάτωμα (και τιμή … “στο πάτωμα”) ό,τι πρέπει για κακοτράχαλους δρόμους της Ευρώπης. Κείμενο: Γ. Α, Β.Α , Φωτογραφίες Οδυσσέας Σολωμού

Πριν απ’ όλα, ας εξηγήσουμε για ποιό λόγο το SQ16 125 είναι ένα αξιόλογο και “τολμηρό” σκούτερ.

Καταρχάς, μπαίνει σε μια δύσκολη κατηγορία χρησιμοποιώντας μπροστά και πίσω 16άρηδες τροχούς και επίπεδο δάπεδο, το οποίο, αν το δείτε από το πλάι, είναι ελαφρώς επικλινές κατηφορίζει προς τα μπροστά.

Η δυσκολία της κατηγορίας έγκειται στο γεγονός ότι η QJMotor πάει να δημιουργήσει έναν σαφώς οικονομικότερο αντίπαλο στον  κυρίαρχο – που δεν είναι άλλος από το Ηonda SH125, το oποίο κάνει θραύση στη μεγάλη ιταλική αγορά, όπου φιγουράρει επί χρόνια σαν best seller.

Κι αν πιστεύει κανείς ότι αυτό είναι εύκολο καθήκον, απλά να υπενθυμίσουμε ότι δύο από τις 4 κορυφαίες ιαπωνικές εταιρίες δεν έχει κανέναν εκπρόσωπο σε αυτή την τόσο σημαντική για την Ευρώπη κατηγορία, κι αυτές δεν είναι άλλες από την Υamaha και τη Suzuki.

Έχουμε λοιπόν ένα σκούτερ, το QJMotor SQ16 125 ABS/TCS Top Box, το οποίο σαφέστατα αντιγράφει τις γραμμές των Honda SH, ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι έχει κοπιαριστεί 100% ακόμα και η εργονομία τους. Εκεί που διαφοροποιείται αισθητικά το QJ είναι στην περιοχή του προβολέα και το σύμπλεγμα των φωτιστικών σωμάτων μπροστά, ενώ το τιμόνι διαθέτει ένα απλό κάλυμμα χωρίς κανένα φωτιστικό σώμα πάνω του.

Πάντως, αν κοιτάξεις το σκούτερ από πίσω ή από το πλάι, εύκολα νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με Honda.

To QJMotor SQ16 125 προσφέρει τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα ιπποδύναμης της κατηγορίας  των 125 κυβικών, δηλαδή τους 15 ίππους, που είναι το μέγιστο που επιτρέπει ο νομοθέτης στην κατηγορία αρχαρίων διπλωμάτων Α1.

Ο κινητήρας του είναι τελευταίας γενιάς: υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με το compact ψυγείο τοποθετημένο δεξιά – στον διαμήκη άξονα – στην άκρη του στροφάλου, με βεντιλατέρ που δουλεύει μόνιμα, σε μια διάταξη που κάνει οικονομία στο χώρο λόγω της μη ανάγκης σωληνώσεων και μη κατάληψης χώρου πίσω από τον μπροστινό τροχό.

Ο μοντέρνος και ισχυρός 4βάλβιδος κινητήρας διαθέτει, μάλιστα, σύστημα Start &Stop (που μπορεί να απενεργοποιηθεί για να μην ζορίζεται η μπαταρία με διαρκείς εκκινήσεις) που πετυχαίνει χαμηλή ανακοινώσιμη κατανάλωση καυσίμου στα 2,2 λίτρα/100km (WMTC3), η οποία είναι πολύ κοντά στην πραγματική!

Το σκούτερ είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρονικά συστήματα όπως το σύστημα ελέγχου της ολίσθησης του πίσω τροχού (Traction Control) και δύο δισκόφρενα με δικάναλο σύστημα ABS, αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά την πέδηση.

Τα δισκόφρενα μπροστά και πίσω έχουν κοινή διάμετρο στα 240 mm. Τα δύο ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια προοδευτικής σκληρότητας, ενώ μπροστά υπάρχει το κλασικό συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 33 mm που δίνουν διαδρομή 93 mm.

Το σύστημα εκκίνησης είναι χωρίς κλειδί (Keyless) και υπάρχουν ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές για το άνοιγμα της σέλας και της τάπας του ρεζερβουάρ με το πάτημα κουμπιών που βρίσκονται δίπλα από τον κεντρικό περιστροφικό διακόπτη.

Το μεταξόνιο του σκούτερ είναι περιορισμένο στα 1.353 mm και το βάρος του γεμάτο στα 136 κιλά. Το ρεζερβουάρ του QJMotor SQ 16 125 έχει μεγάλη χωρητικότητα 7,8 λίτρων.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πάνω από τον μέσο όρο, το ίδιο και η ποιότητα των πλαστικών και η εφαρμογή τους, ενώ έχει δοθεί προσοχή στη λεπτομέρεια, αφού τίποτε δεν ξεφεύγει, ούτε “προκαλεί” στο μάτι ή στη χρήση.

Πέρα από το κομψό – διαγώνια τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης, σημειώνουμε τις μαύρες ζάντες με τα κομψά, κι αυτά διαγώνια μπράτσα (ώστε να δίνουν την αίσθηση της ταχύτητας ακόμα και με το σκούτερ σταματημένο).

Το ολοκαίνουργιο QJMotor SQ16 125 διατίθεται στην ελληνική αγορά στην ιδιαίτερα καλή τιμή των 2.495 ευρώ, και είναι διαθέσιμο σε τρία χρώματα: ασημί, λευκό και μαύρο. To τελευταίο είναι αυτό που θα προτιμούσαμε εμείς.

Στο Δρόμο – Η ώρα της Δοκιμής

Κλασική θέση οδήγησης για σκούτερ που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση στην πόλη έχει το QJMotor SQ16, με τον αναβάτη να κάθεται με τον κορμό στητό και τα χέρια χαμηλά. Bρίσκεται δηλαδή τελείως “πάνω” στο 125.

H σέλα του φτάνει το – αρκετό – ύψος των 805 mm, αλλά τα κοψίματα στα πλάγιά της βοηθούν τα πόδια του αναβάτη να πατήσουν πιο εύκολα στο έδαφος.

Η σέλα είναι άνετη, έχει καλό αφρώδες, αλλά ένα μικρό πρόβλημα έρχεται από το κάλυμμά της, το οποίο γλιστράει, κάτι που αντιλαμβάνεσαι όταν πατάς φρένο.

Ο πίνακας οργάνων είναι μια μεγαλύτερη οθόνη LCD (και μια μικρότερη από κάτω) με μπλε φόντο και λευκά γράμματα, με πολλές (μικρές) ενδείξεις και μία ευμεγέθης που δείχνει την ταχύτητα. Επίσης, σαν μπόνους, το 125 προσφέρει ένα στροφόμετρο με μπάρες, ενώ το ρολόι είναι ψηλά  τοποθετημένο, για να το συναντάει εύκολα το μάτι του αναβάτη.

Διαθέτει επίσης ένδειξη βενζίνης, θερμοκρασία κινητήρα και ατμόσφαιρας, φόρτιση μπαταρίας, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη βλάβης κινητήρα, traction, ABS, hi beam, λυχνία υψηλής θερμοκρασίας κινητήρα, πλάγιο σταντ, και start & stop. Πληθώρα ενδείξεων…

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται αθόρυβα, αφού δεν υπάρχει μίζα, ενώ κραδασμοί εμφανίζονται μόνο στο ρελαντί (όπως και στα Honda SH) και κάτι μας λέει ότι ο στρόφαλος είναι offset όπως στα γιαπωνέζικα σκούτερ, αφού οι κραδασμοί οπουδήποτε αλλού εξαφανίζονται! Σαν να οδηγείς ηλεκτρικό σκούτερ… που λέει ο λόγος.

Στο ξεκίνημα από στάση, η επιτάχυνση είναι ελαφρώς αργή στην αρχή, αλλά μετά τα 30 km/h και μέχρι τα 80 το SQ πηγαίνει δυνατά και με όρεξη.

Το τετραβάλβιδο μοτεράκι της QJMotor έχει δύναμη και ζωντάνια και φωνάζει” στις μεσαίες στροφές, αλλά διατηρεί παράλληλα την ισχύ του και στα υψηλότερα χιλιόμετρα.

Το καλό είναι πως παρά τους 15 ίππους κρατάει την κατανάλωσή του χαμηλά, στα 2,4 με 2,6 λίτρα στα 100 km, πετυχαίνοντας μια άριστη αυτονομία της τάξης άνω των 300 χιλιομέτρων, από το 7,8 λίτρων ντεπόζιτο!

Η τελική ταχύτητα που εμφανίζεται στο κοντέρ είναι τα 115 km/h, εκ των οποίων τα πραγματικά είναι τα 107.

Με τέτοιο κινητήρα και με το στενό τιμόνι του SQ (που έχει για κάποιο άγνωστο λόγο πολύ χοντρά γκριπ), αλλά και με το μεγάλο του κόψιμο, ειδικά για 16άρη μπροστινό τροχό, το σκούτερ “χώνεται” παντού και στρίβει εύκολα ακόμα και σε απαιτητικές μανούβρες μέσα στην πόλη, όπου αποδεικνύεται “μανούλα” στο μποτιλιάρισμα.

Για τις δύσκολες περιπτώσεις, με άσφαλτο που έχει ολισθηρή επιφάνεια, υπάρχει και το traction control για περισσότερη ασφάλεια που κόβει το σπινάρισμα.

Τα φρένα – με δίσκους ίδιας διαμέτρου μπροστά και πίσω – είναι δυνατά, με το μπροστινό να θέλει δύναμη στη μανέτα για να “δαγκώσει” μέσω της 2έμβολης δαγκάνας τον δίσκο και το πίσω φρένο να θέλει ντελικάτη πίεση στη μανέτα, μιας και δεν έχει αίσθηση και μπλοκάρει αμέσως. Η απόδοσή του βελτιώνεται όταν υπάρχει δεύτερο άτομο στη σέλα.

Από την άλλη, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ – που μπορεί να μην “τους φαίνεται”, επειδή έχουν κοινή εμφάνιση – είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν στην αγορά των σκούτερ!

Μαλακά όσο πρέπει, με σωστές αποσβέσεις, βάζουν τα γυαλιά σε πολύ ακριβότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Σχεδόν εξίσου “υποχωρητικό” και άνετο είναι και το πιρούνι του SQ.

Όσον αφορά το κράτημα του σκούτερ της QJMotor όλα βαίνουν καλώς, το σύνολο έχει σταθερότητα και προβλεψιμότητα, κρατάει με σιγουριά τις γραμμές του στις στροφές, πατώντας πάνω στα (καλά στο στεγνό) λάστιχα της CST, που έχουν διαστάσεις 100/80 μπροστά και 120/80 πίσω.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Η QJMotor δεν έφτιαξε απλά ένα ευρωπαϊκής σχολής σκούτερ με μεγάλους τροχούς και επίπεδο πάτωμα, που “πατάει” πάνω στις γραμμές του κυρίαρχου Honda SH, αλλά “ξεπέρασε εαυτόν” και παρουσίασε ένα πολύ καλό δίτροχο, που χτυπάει στα ίσια ακόμα και τον σκληρότερο αντίπαλο, ενώ κερδίζει τους πάντες στο θέμα τιμής στα μόλις 2.495 ευρώ.

Τώρα, για το κατά πόσο θα αποδειχθεί αξιόπιστο το SQ στο πέρασμα του χρόνου, αυτό είναι κάτι που μόνο το μέλλον μπορεί να αποκαλύψει. Πιστεύουμε όμως στην στόχευση της QJMotor σε αυτόν ακριβώς τον τομέα, να πετύχει δηλαδή στο κομμάτι της αξιοπιστίας, αφού γνωρίζει πολύ καλά ότι όλοι περιμένουν, συχνά με καχυποψία, να δουν “πόσο θα αντέξει” στη φθορά και τη σκληρή χρήση, όντας νεοφερμένη στα σκούτερ.

Είναι όμως μεγάλη η προσήλωση της γιγάντιας κινεζικής εταιρίας στη διαρκώς υψηλότερη ποιότητα και στην επίτευξη της φήμης για αξιοπιστία, που είναι άλλωστε ο τομέας που “καίει”. Κι αυτή η προσήλωση φαίνεται σε κάθε λεπτομέρεια πάνω στο σκούτερ, αλλά και σε όποιο μοντέλο της QJ, σκούτερ ή μοτοσυκλέτα, έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, οπότε πιστεύουμε ότι τελικά θα πετύχει τον στόχο της.

Περισσότερες πληροφορίες: qjmotor.gr

Θετικά στοιχεία

  • Τιμή
  • Εργονομία
  • Επιδόσεις κινητήρα
  • Πίσω ανάρτηση
  • Δώρο Top Box

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση πίσω φρένου
  • Ολισθηρό κάλυμμα σέλας
  • Στενή δέσμη προβολέα

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις 

  • Μιας και τo ντεπόζιτο βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, ο ανεφοδιασμός γίνεται από την περιοχή που βρίσκεται κάτω από την κολώνα του τιμονιού στο πίσω μέρος της ποδιάς
  • Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να ξεκαβαλάτε κατά τον ανεφοδιασμό… κάτι που γενικά δεν συστήνουμε για λόγους ασφαλείας
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει (ακόμα και μεγάλο, ανοιγόμενο) φουλφέις κράνος με ελάχιστη κάμψη της βάσης της σέλας στο κλείδωμα
  • Υπάρχει ένας “μικρο-συναγερμός”, ένα ηχητικό σήμα που σε ειδοποιεί, όταν αφήνεις ξεκλείδωτο το σκούτερ 
  • Μέτρια είναι η απόδοση του προβολέα, που έχει πλατιά μεν, αλλά στενή και μέτριας ποιότητας δέσμη
  • Και κεντρικό γάντζο στην ποδιά προσφέρει το SQ για να αξιοποιείται το επίπεδο πάτωμα σαν επιπλέον χώρος φόρτωσης, αλλά και παροχή ρεύματος μέσω της θύρας USB
  • Καλή είναι η κόρνα, όπως και οι οβάλ καθρέφτες του 125
  • Το – εντός τιμής – Top Box χωρητικότητας 33 λίτρων χωράει άλλο ένα φουλφέις κράνος
  • Οι μανέτες των φρένων στο τιμόνι είναι μαύρες, όπως σχεδόν όλο το σκούτερ, το οποίο αν είχε το ίδιο χρώμα και στις “μπότες” του πιρουνιού, τότε το SQ θα μπορούσε να περάσει στο χώρο των… Sporty μοντέλων

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ