fbpx

HONDA NC 750 D INTEGRA S, Πλήρης Δοκιμή

Big Sport Scooter

Ήδη από το 2016 η Honda είχε αποφασίσει να κατεβάσει στην αγορά το μεγαλύτερο σκούτερ της γκάμας της, το Honda NC750 D Integra S με προδιαγραφές Euro 4, προλαβαίνοντας τους πάντες και προσφέροντας μια εξελιγμένη και ραφιναρισμένη μορφή του πρότζεκτ Integra. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Honda Integra S

Λέμε “πρότζεκτ”, μιας και, παρ’ ότι το Honda Integra βρίσκεται στην αγορά ήδη 4 χρόνια από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκε, η ιδέα της Honda παραμένει “αιρετική”. Είναι μια πρωτότυπη, δική της μετάφραση για το πως πρέπει να είναι τα αυτόματα κιβώτια μοτοσυκλετών… αλλά και πως το συγκεκριμένο μοτο-σκούτερ.

4t-gear-text_banner_540x87_4t_2015-2

Όντας το Honda NC750 D Integra S ένα από τα μοντέλα της οικογένειας New Concept (NC) μοιράζεται τα πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα, και περιφερειακά εξαρτήματα με τα άλλα NC αδελφάκια της, όπως και τον κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον καινοτόμο διπλό συμπλέκτη Dual Clutch Transmission (DCT).

Honda Integra S

Mε μικρές αισθητικές βελτιώσεις και νέα φωτιστικά σώματα εμφανίστηκε από το 2016 το Honda NC750 D Integra, αλλά και με κάμποση ακόμα δουλειά σε αναρτήσεις με νέες ρυθμίσεις, νέο πιρούνι και αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT με νέες χαρτογραφήσεις. Στην περίπτωσή μας το μοντέλο “S” (Sport) ξεχωρίζει βασικά από τον χρωματισμό που είναι ένας “σοβαρός”, πολυτελής συνδυασμός του ασημί-γκρι-μαύρου με κόκκινο σιρίτι στις μαύρες ζάντες.

Honda Integra S

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με διπλό συμπλέκτη DCT έχει ανανεωμένη χαρτογράφηση και στην επιλογή S (την γρήγορη θέση της αυτόματης επιλογής ΑΤ) προσφέρει τρεις ρυθμίσεις, για πιο αργά ή πιο γρήγορα – ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αναβάτη. Αντίστοιχα έχουν αλλάξει και βελτιωθεί όλες οι αλλαγές των ταχυτήτων στην αυτόματη ΑΤ (D και S) ή χειροκίνητη επιλογή (ΜΤ).

Ο κινητήρας του Honda NC750 D Integra S είναι τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, έντονα επικλινείς κυλίνδρους προς τα μπρος, με 1ΕΕΚ και 8 βαλβίδες. Η ισχύς του είναι 54,0 ίπποι στις 6.250rpm και η ροπή μπόλικη στα 6,8 χιλιογραμμόμετρα, στις 4.750rpm . Η τροφοδοσία γίνεται από ψηφιακό ψεκασμό PGM-FI.

Honda Integra S

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Όμορφο, με δυναμικό πρόσωπο, με βαθύ, πολυτελές φινίρισμα το Honda NC750 D Integra S έχει αλλάξει, πέρα από τα χρώματα, και τα φωτιστικά σώματα που είναι τεχνολογίας LED μπροστά και πίσω.

Μαζί με τον κινητήρα που έγινε Euro 4, όπως ορίζουν πλέον οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για το 2017, άλλαξε και το τελικό της εξάτμισης που ομόρφυνε και έκανε το Integra πιο κομψό και σπορ.

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή συνολικά και στην περίπτωση του S, υπάρχουν δυο πολύ διακριτικές κόκκινες πινελιές σε φέρινγκ και τροχούς. Η πινελιά στο φέρινγκ πάντως θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερη κατά την άποψή μας.

Honda Integra S

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεγάλο μέγεθος και μεγάλο βάρος και το Honda NC750 D Integra S δεν το κρύβει, ενώ οπτικά τον όγκο του “γεμίζει” το μεγάλο τούνελ ανάμεσα σε τιμόνι και σέλα. Το μεταξόνιο του είναι μακρύ στα 1.525mm και το βάρος φτάνει γεμάτο τα 238kg.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του κορυφαίου σκούτερ της Honda είναι βεβαίως η κατανομή βάρους μπροστά-πίσω που βρίσκεται στο άριστο μοτοσυκλετιστικό 50-50. Στοιχείο που κάνει μεγάλη διαφορά στο κράτημα… που είναι “μοτοσυκλετιστικό”.

Honda Integra S

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Ένας κυματιστός, μεγάλης διαμέτρου δίσκος – και οπτικά “κενός” στο εσωτερικό του – βρίσκεται μπροστά, με διάμετρο 320mm, που χρησιμοποιεί μια 2εμβολη δαγκάνα. Στον πίσω τροχό υπάρχει ένας ακόμα κυματιστός δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.

Ένα σύστημα ABS συνδράμει στο φρενάρισμα και ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την ένταση και την αίσθηση των φρένων αφού οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες σε 6 θέσεις.

Οι αλουμινένιοι τροχοί είναι με 5 διπλά μπράτσα, 17 ιντσών σε διαστάσεις 3.50 και 4.50 ίντσες με ελαστικά 120/70 ZR17 και 160/60 ZR17, αντίστοιχα μπροστά και πίσω. Τα λάστιχα είναι Bridgestone Battlax.

Το συμβατικό πιρούνι είναι της γιαπωνέζικης Showa και λέγεται Showa Dual Bending Valves (SDBV), έχει καλάμια διαμέτρου 41mm και καλή διαδρομή στα 120mm.

Η πίσω ανάρτηση έχει ένα αμορτισερ και σύστημα Pro-Link, ρυθμίζεται ώς προς την προφόρτισή του και συνεργάζεται με ένα αλουμινένιο ψαλίδι.
Honda Integra S

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όρθιος στήνεται ο κορμός του αναβάτη πάνω στο Honda NC750 D Integra S, τα πόδια του πατούν πάνω στα μαρσπιέ με τα γόνατα ανοιγμένα πάνω από τις 90 μοίρες και τα χέρια του να τοποθετούνται στο τιμόνι με τους πήχεις παράλληλα με το έδαφος.

Μια βολική θέση οδήγησης “ούτε πάνω – ούτε μέσα στο σκούτερ” ιδανική για κίνηση στην πόλη μιας και τοποθετεί όρθιο τον αναβάτη με τη σπονδυλική του στήλη κάθετα. Έτσι έχει καλή εποπτεία του δρόμου και καλό έλεγχο του σκούτερ.

Τα μακριά μαρσπιέ επιτρέπουν στον αναβάτη να αλλάξει το πάτημά του και να ξεμουδιάσει τα πόδια του. Λόγω του ψηλού και ογκώδους τούνελ στο δάπεδο το ανέβασμα-κατέβασμα του αναβάτη στο σκούτερ δεν είναι και το ευκολότερο.

Honda Integra S

ΤΙΜΟΝΙ: Το τιμόνι του Honda NC750 D Integra S είναι αρκετά ψηλά για να περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων κατά τη διήθηση, κι έτσι δεν δυσκολεύει τον αναβάτη στην κίνηση.

Είναι πλατύ με καλούς μοχλούς που θα τον βοηθήσουν στο μανουβράρισμα των κιλών του 750, ειδικά στα αργά κομμάτια. Διαθέτει μεγάλα αντίβαρα στα άκρα του, τα οποία κλίνουν ελαφρώς προς τα κάτω.

Honda Integra S

ΣΕΛΑ: Η σέλα έχει ύψος 790mm από το έδαφος, (ούτε πολύ, ούτε και λίγο όμως) και είναι στενεμένη στο μπροστινό της τμήμα για να πατούν πιο εύκολα τα πόδια κάτω. Αυτό όμως εμποδίζεται εν μέρει από το πλάτος των μαρσπιέ-δάπεδου που ανοίγουν τα πόδια προς τα έξω.

Το αφρώδες υλικό της σέλας είναι πολύ καλής ποιότητας με προοδευτική σκληρότητα και προσφέρει άνεση. Στήριξη στη λεκάνη του αναβάτη προσφέρεται μέσω της μικρής “κόντρας”-ανηφόρας που διαθέτει η σέλα στο μπροστινό μέρος της.

Honda Integra S

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Το ύψος σέλας είναι αρκετά μεγάλο και τα πόδια του τοποθετούνται επίσης αρκετά ψηλά πάνω σε αναδιπλούμενα – κάπως στενά – αλουμινένια μαρσπιέ.

Το πλάτος της σέλας του συνεπιβάτη είναι μάλλον μικρό, αν και του προσφέρει καλή άνεση. Υπάρχει μια μικρή “κόντρα” στο μπροστινό της μέρος για να μην γλιστράει προς το σώμα του αναβάτη στο φρενάρισμα, αλλά και βολικές χειρολαβές στα πλάγια της κομψής ουράς.

Μια πιο φαρδιά σέλα συνεπιβάτη θα της χαλούσε την ομορφιά του πίσω τμήματος του scooter.

Honda Integra S

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η μεγάλη ποδιά φροντίζει τα πόδια του αναβάτη να μην είναι εκτεθειμένα στον αέρα και το ίδιο κάνει και η αρκετά ψηλή – καλής ποιότητας – ζελατίνα για το πάνω μέρος του σώματος, που όμως είναι στενή και αφήνει μέρος των ώμων εκτεθειμένο, κάτι που γίνεται αισθητό στις μεγάλες ταχύτητες.

Επίσης πίσω από τη ζελατίνα δημιουργούνται στροβιλισμοί αέρα που κάνουν θόρυβο.

Honda Integra S

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ένας τομέας που το Honda NC750 D Integra S δεν διαπρέπει, όπως και οι προκάτοχοί του, οι πρόγονοί του.

Δυστυχώς ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι λίγος και χωράει μόνο μικροπράγματα, ενώ θεωρούμε λάθος την έλλειψη γάντζου στο εσωτερικό της ποδιάς για τη μεταφορά μικροαποσκευής στην περιοχή.

Στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι (που δεν κλειδώνει) στην αριστερή πλευρά της, ενώ δεξιά βρίσκεται το χρήσιμο χειρόφρενο του σκούτερ.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Είναι γνωστό ότι τα μεγάλα σκούτερ με όγκο και βάρος χρειάζονται προσεκτικούς χειρισμούς στους αργούς ελιγμούς και θέλουν γερά πόδια στα μπρος-πίσω όταν “κολλήσουν” κάπου. Με το πάτημα της μίζας και μόλις ακούς το χαρακτηριστικό δούλεμα του κινητήρα, αναγνωρίζεις ότι αυτό που παλινδρομεί κάτω από τα πόδια σου δεν θα μπορούσε παρά να είναι Honda.

Αφού πρώτα επιλέξεις αν θέλεις αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία στο 6άρι σασμάν, ανοίγεις το γκάζι και ακούς τον πολύ συμπαθητικό και γεμάτο ήχο που παράγει η εξάτμιση. Είναι μπάσος και όταν ανοίγει το γκάζι ακούς το ρούφηγμα του αέρα από το φιλτροκούτι, ενώ ο κινητήρας θυμίζει σαν V-2.

Το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη λειτουργεί σαν αντηχείο και ζεσταίνεται από τη θερμοκρασία του κινητήρα που βρίσκεται από κάτω του.

Ο δικύλινδρος κινητήρας ειδικά στην αυτόματη, πιο γρήγορη – από τις τρεις που διαθέτει – επιλογή σπορ (S) μπορεί να κινεί σβέλτα το σκούτερ, με τον 8βάλβιδο κινητήρα αντιδρά στο άνοιγμα του γκαζιού με καλή απόκριση και μικρότερες καθυστερήσεις στο άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού.

Honda Integra S

Η απλή, αυτόματη επιλογή D προσφέρει αλλαγές σε χαμηλές στροφές, τον κινητήρα κρεμασμένο, και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Από μόνο του το σασμάν θα βάλει 6η ταχύτητα πριν από τα 60 km/h (!) και όλα αυτά με μια αξιοπρόσεκτη γραμμική λειτουργία.

Άρα τι λέμε; Ότι το Honda NC750 D Integra S προσαρμόζεται στις επιθυμίες του αναβάτη, αυτόματες ή χειροκίνητες (οι αλλαγές γίνονται με διακόπτες “+” και “-” από το αριστερό άκρο του τιμονιού) είτε αυτές είναι για χαλαρή οδήγηση, για οικονομική κίνηση, είτε για σπορ επιδόσεις.

Τα δοκιμάσαμε όλα κατά τη δοκιμή μας: από την κίνηση της πόλης, το ταξίδι και το φρενήρες κυνηγητό στροφών σε επαρχιακές διαδρομές με άριστη άσφαλτο. Το 750 διακρίθηκε για την προσαρμοστικότητά του σε όλες τις περιπτώσεις.

Honda Integra S |

Εδώ μπαίνει και η άριστη δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Honda που δημιούργησαν ένα “ζυγισμένο”, κόμπακτ και προβλέψιμο σύνολο στις στροφές, αν και σε ξενίζει αρχικά η ψηλή θέση οδήγησης, ειδικά στα γρήγορα κομμάτια. Απλά πρέπει να το συνηθίσεις, να εμπιστευθείς το Integra και να το ρίχνεις δυναμικά στις στροφές.

Τα καλά του λάστιχα δύσκολα σε προδίδουν και εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις και στο φρενάρισμα. Το μπροστινό φρένο διακρίνεται για τη δύναμη και την αίσθησή του, ενώ το πίσω φρένο ενεργοποιεί σύντομα το ABS του και δεν έχει τη ζητούμενη αίσθηση.

Honda Integra S

Από πλευράς αναρτήσεων αν και είναι λίγο σφιχτές δίνουν καλή πληροφόρηση του δρόμου προς τον αναβάτη και δεν τον κουράζουν, μιας και έχουν καλές αποσβέσεις.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Έξω από την πόλη, στους ανοιχτούς δρόμους και τις “Εθνικές” το Honda NC750 D Integra S μπορεί να σε ταξιδεύει με άνεση και σε νόμιμες ταχύτητες να βλέπεις το ηλεκτρονικό όργανο να φλερτάρει με τα 3,8-3,9 λίτρα κατανάλωσης στα 100 χιλιόμετρα!

Η καλή λειτουργία του κινητήρα και οι ελάχιστοι κραδασμοί κάνουν τον αναβάτη να απολαμβάνει το ταξίδι, αν και μια πιο πλατιά ζελατίνα είναι ενδεδειγμένη για περισσότερη προστασία. Όπως θα δείτε παρακάτω και στο κομμάτι της αυτονομίας το 750 δεν τα πηγαίνει άσχημα.

Honda Integra S

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Το 750 είναι το ταχύτερο σκούτερ παραγωγής που κυκλοφορεί σήμερα και κάνει χρόνο στη δοκιμασία 0-400 μέτρων λίγο παραπάνω από τα 14 δευτερόλεπτα.

Η τελική του Honda NC750 D Integra S μετρήθηκε λίγο πριν από τα 170 km/h, ενώ με ταχύτητες στα 100-130 στον αυτοκινητόδρομο, το 14λιτρο ντεπόζιτο θα προσφέρει αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα αρκεί να είναι ήρεμος ο δεξής καρπός του αναβάτη…

ΤΕΛΙΚΑ…

O τίτλος “Big Sport Scooter” που βάλαμε στην αρχή της δοκιμής του Honda NC750 D Integra S είναι παραπλανητικός. Μπορεί το 750 να είναι το πιο γρήγορο σκούτερ της αγοράς όμως δεν είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για σπορ επιδόσεις… λόγω των δυνατοτήτων του έξυπνου αυτόματου κιβώτιού του μπορεί να πάει και αργά χωρίς να δυσανασχετεί. Εμφανίζει μια άριστη προσαρμοστικότητα στις επιταγές του αναβάτη.

Το έχουμε δει να οδηγείται από αργούς, “τουριστικούς” τύπους, αλλά και από αγωνιζόμενους στο χώρο της μοτοσυκλέτας και να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Κι αυτό λέει πολλά για τον χαρακτήρα του.

Η τιμή του κοντά στις 10 χιλιάδες ευρώ θεωρείται καλή για τα επίπεδα της κατηγορίας για ένα δίτροχο που είναι Honda και “Made in Japan”.

Honda Integra S

ΟΡΓΑΝΑ: Το ξανασχεδιασμένο – πλήρως ψηφιακό – όργανο έχει τη δυνατότητα να αλλάζει χρώματα φωτισμού (φόντου) σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη. Είναι πλήρες με πολλές ενδείξεις αν και οι μικρότερες αυτών είναι δυσδιάκριτες.

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Πολύ καλά φώτα, κόρνα και εύχρηστοι διακόπτες. Ο κεντρικός διακόπτης έχει σύστημα Honda Ignition Security System (HISS), για αυξημένη ασφάλεια, εναντίον της κλοπής.

Honda Integra S

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Δυστυχώς η σέλα – που αποκαλύπτει το στόμιο του ρεζερβουάρ – ανοίγει από δύσχρηστη κλειδαριά – πρέπει να βγάλεις το κλειδί από τον διακόπτη και να την βρεις στο αριστερό πλαϊνό καπάκι.

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Καλής απόδοσης καθρέφτες αν και λίγο μικροί. Το διπλό, κεντρικό σταντ θέλει δύναμη για να σηκωθεί πάνω του το σκούτερ. Το πλάγιο σταντ είναι εύχρηστο και πάντοτε το χρησιμοποιούσαμε σε συνδυασμό με το χειρόφρενο που διαθέτει το Honda NC750 D Integra S.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Δύο σταντ, χειρόφρενο, ντουλαπάκι στην ποδιά, κεντρικός διακόπτης HISS

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:10.070 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, 749cc, δικύλινδρος σε σειρά, 1ΕΕΚ, 8 βαλβίδες, ηλ. ψεκασμός
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:55 ίπποι, στις 6.250, ροπή 6,8 kgm, στις 4.750 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμ. 41mm, διαδρ. 120mm/ Ενα αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 120mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 320mm, 2εμβολη δαγκάνα/ Δισκόφρενο 240mm, 1εμβολη δαγκάνα, ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
17 ίντσες/ 17 ίντσες (ελαστικά 120/70, 160/60)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.525mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:790mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14,1 lt
ΒΑΡΟΣ:237 kg γεμάτο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ