Από τους 4 τροχούς… στα σκούτερ
Θέλουν άραγε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να πατήσουν πόδι και στην αγορά των σκούτερ; Θέλουν να κατασκευάζουν παράλληλα με τη γκάμα αυτοκινήτων τους και σκούτερ; Δεν είναι ότι ξετρελαίνονται με την ιδέα, αλλά σίγουρα θα ήθελαν να βρίσκονται στον χώρο των σκούτερ, έτσι ώστε να μπορούν να σφυγμομετρούν τον παλμό της αγοράς.
Δεν θα χάλαγε καμία Mercedes και καμιά Volkswagen στις εκθέσεις να μοστράρουν δίπλα από τα αυτοκίνητά τους και κανα-δυο σκουτεράκια, όχι μόνο για την ενίσχυση του ονόματος. Κατά καιρούς έχουν καταγραφεί προσπάθειες σε σκούτερ από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πέρα από τις εταιρίες αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας που γνωρίζουμε και ασχολούνται και με σκούτερ, δηλαδή τις BMW, Honda, Suzuki, Peugeot αλλά και την πρόσφατη εμπλοκή της Audi στον χώρο των δύο τροχών με την αγορά της Ducati, στο παρελθόν η Renault, η Volkswagen και η Mercedes, έχουν παρουσιάσει πρωτότυπα σκούτερ, όπως επίσης και η ΜΙΝΙ (ιδιοκτησία BMW).
H δουλειά των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είναι να πουλάνε μόνο αυτοκίνητα, αλλά κυρίως να πουλάνε ότι έχει να κάνει με την “μετακίνηση”. Η μετακίνηση δεν έχει απαραίτητα συγκεκριμένη μορφή και αριθμό τροχών, κι έτσι απλώνεται και μέχρι τον χώρο των σκούτερ.
Η Mercedes μέσω της Smart και των πρωτότυπων που παρουσίασε και πρόσφατα ένα ηλεκτρικό σκούτερ, το Smart eScooter, δείχνοντας ότι δεν νοιάζεται για το “τι θα πει ο παραδοσιακός πελάτης” της εταιρίας, εξερευνώντας τον χώρο, προσφέροντας υπόψη του του κόσμου ένα πρωτότυπο. Μετά καταγράφει και αναλύει τις αντιδράσεις του κοινού και αποφασίζει σε βάθος χρόνου (δηλαδή έναρξη παραγωγής το 2014). Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε.
Η εμβληματική βρετανική εταιρία ΜΙΝΙ παρουσίασε το MINI Scooter E Concept, πριν από δύο χρόνια, με τον αντιπρόεδρο σχεδιασμού του BMW Group να λέει ότι: “το MINI Scooter E Concept αντιπροσωπεύει το όραμα της ηλεκτρικής μετακίνησης έτσι όπως την αντιλαμβάνεται η ΜΙΝΙ, με μια κατασκευή που θα χαρίζει την ευχαρίστηση της μετακίνησης στην πόλη για αναβάτη και συνεπιβάτη”.
Ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Audi, o κ. Schwarzenbauer στο λόγο του μετά την πρόσφατη επίσημη ανακοίνωση της αγοράς της Ducati από την Audi είχε πει: “αν και ποτέ δεν πρόκειται να φτιάξουμε μια Ducati που φοράει το έμβλημα της Audi, η Ducati θα παίξει σημαντικό ρόλο στις λύσεις για αστική μετακίνηση, αφού οι γνώσεις της ιταλικής εταιρίας θα χρησιμοποιηθούν για την εξέλιξη μιας μελλοντικής μοτοσυκλέτας ή ενός σκούτερ της Audi”... (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε).
Η γαλλική Renault, από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας – ζηλεύοντας ίσως την Peugeot – είχε παρουσιάσει σκούτερ με το σήμα της (Renault Fulltime 125) που είχε τοποθετηθεί πάνω σε μοντέλο της ιταλικής Benelli/Adiva. Επίσης είχε παρουσιάσει ένα “concept scooter” στο σαλόνι Mondial du Deux Roues του Παρισιού το 2001. Ονομαζόταν Ublo και ήταν ένα “κλειστό” σκούτερ με οροφή, με κάποια χαρακτηριστικά για αυξημένη ενεργητική ασφάλεια και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. “Έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέες εφαρμογές στον τομέα μετακίνηση, μέσα από την τεράστια εμπειρία μας στην μηχανολογία αυτοκινήτων” δήλωναν τότε τα μεγάλα κεφάλια της Renault, αλλά συνέχεια δεν υπήρξε τελικά, παρά μόνον στη μορφή του τετράτροχου Renault Twizy.
Η Volkswagen έδειξε τόση σιγουριά για την κατασκευή του σκούτερ της, που μάλιστα όταν παρουσίαζε στα 2011 το δικό της ηλεκτρικό σκούτερ στην Κίνα ανακοίνωσε και την η τιμή του VW E-Scooter, που θα βρισκόταν κάτω από τα 1.000 δολάρια. Παράλληλα δήλωνε ότι θα παρουσιάσει ολόκληρη γκάμα ηλεκτρικών Scooter στην κινεζική πρωτεύουσα μέσα στο 2012.