Νέα ήθη… κατανάλωσης
Όλα πάνε προς τα κάτω; Το ίδιο πρέπει να κάνει και η κατανάλωση και μάλιστα σε κινητήρες που χρησιμοποιούμε καθημερινά, γιατί το όφελος σε χρήματα που δίνουμε στο βενζινάδικο είναι άμεσο και χειροπιαστό. Έτσι και η Yamaha περνάει στην αντεπίθεση και παρουσιάζει έναν κινητήρα που είναι ελαφρύτερος, απλούστερος στην κατασκευή, με μειωμένες εσωτερικές τριβές και εκμεταλλεύεται περισσότερο την καύση του μίγματος αέρα-βενζίνης. Ονομάζεται Blue Core (Μπλε Πυρήνας) και παρουσιάστηκε πρόσφατα σαν ένας κινητήρας που σύντομα θα περάσει σε πλήθος μοντέλων και θα γίνει “παγκόσμιος”. ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΥ
Το πρόβλημα είναι κοινό, ισχύει ακόμα και στις μοτοσυκλέτες των MotoGP: επιδόσεις, αποτελεσματική καύση της βενζίνης. Με στόχο το “Νο1 στην οικονομία καυσίμου” η Yamaha ξεκινάει μια νέα προσπάθεια η οποία όπως δηλώνει δεν θα επικεντρωθεί μόνο στους κινητήρες που χρησιμοποιούν ψεκασμό στην τροφοδοσία τους, αλλά και στους φθηνότερους – απλούστερους που θα φιλοξενούνται σε οικονομικά μοντέλα.
Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί από τη Yamaha και κύριος στόχος του είναι η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας στους τομείς της κατανάλωσης καύσιμου και της εκπομπής καυσαερίων. Με απλά λόγια, πόση βενζίνη μπαίνει στον κινητήρα, τι απόδοσή έχει και τι βγαίνει από την εξάτμιση. Η φιλικότητα προς το περιβάλλον είναι μέσα στους στόχους φυσικά, όπως προσπαθούν να κάνουν όλοι πλέον οι κατασκευαστές κινητήρων.
Μετά από την Honda και την Piaggio, έρχεται τώρα και η Yamaha Motor με τον Blue Core να λανσάρει μια γενιά κινητήρων με νέα φιλοσοφία που προορίζονται όμως – και εδώ είναι το ενδιαφέρον – και για καθημερινή χρήση.
Αρχικά ο Blue Core θα διατεθεί στις αγορές σκούτερ της Νοτιοανατολικής Ασίας, που ονομάζεται ASEAN και περιλαμβάνει το Βιετνάμ, Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Φιλιππίνες, Καμπότζη, Σιγκαπούρη, Λάος, κ.λπ., αγορές με μεγάλη ισχύ και παγκόσμια σημασία, αφού απορροφούν δεκάδες εκατομμύρια δίτροχα κάθε χρόνο. Είναι σαφές ότι ο Blue Core θα περάσει σύντομα και στα σκούτερ που θα προορίζονται για την Ευρώπη, αφού η οικονομία και η καθαρή λειτουργία ενός κινητήρα είναι παγκόσμια απαίτηση, ανεξαρτήτως σημείου του πλανήτη.
Οι κινητήρες Blue Core της Yamaha έχουν δυνατότητα – σύμφωνα με την εταιρία – να πετύχουν μεγάλη οικονομία στο καύσιμο μέσω της βελτιωμένης καύσης και τις μειωμένες τριβές μεταξύ μηχανικών μερών, ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι ο κινητήρας που προορίζεται για τα καθημερινής χρήσης σκούτερ είναι εξαιρετικά απλής τεχνολογίας και αερόψυκτος! Θα θυμηθούμε ότι όταν η Piaggio παρουσίαζε τον πιο πρόσφατο 3βάλβιδο κινητήρα της είχαμε παραξενευτεί για το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε για ψύξη τον αέρα. Αυτό το είχαμε δηλώσει στους αρχιμηχανικούς της εταιρίας που μας απάντησαν πως “σε ένα κινητήρα τέτοιας χρήσης η υδρόψυξη προσφέρει μικρά οφέλη, ενώ η αυξάνεται η πολυπλοκότητά του σαν κατασκευή, υπάρχουν περισσότερα κινούμενα μέρη”.
Mάλιστα οι τεχνικοί της εταιρίας δήλωσαν ότι δοκίμασαν τον κινητήρα και με υδρόψυξη, αλλά τελικά κατέληξαν στην αερόψυξη γιατί οι διαφορές ήταν πολύ μικρές! Καταλάβατε για τι πράγμα μιλάμε; Λέμε λοιπόν ότι η καθημερινή μετακίνηση μπορεί να γίνει πιο οικονομική και αποτελεσματική, εξελίσσοντας περαιτέρω έπακρο τις ήδη υπάρχουσες συμβατικές τεχνολογίες. Όπως για παράδειγμα την ταπεινή αερόψυξη, τις 2 βαλβίδες και τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής, τα κοκοράκια στην κίνηση των βαλβίδων και όσο το δυνατόν λιγότερα ηλεκτρονικά, ακριβώς όπως παρουσιάζεται σήμερα ο Blue Core κινητήρας της Yamaha.
Όπως η Honda στο παρελθόν μιλούσε για υπερ-οικονομικούς κινητήρες παγκόσμιας χρήσης και εμβέλειας, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, έτσι τώρα και η Yamaha με τον Blue Core κινείται στην ίδια κατεύθυνση. Η Honda δεν σταματάει να δουλεύει πάνω στο project παρουσιάζοντας τον πιο εξελιγμένο κινητήρα της με το όνομα eSP (enhanced Smart Power) που σήμερα συναντάμε πάνω στα υδρόψυκτα PCX και τα SH, ενώ μια απλοποιημένη έκδοση του κινητήρα (δηλαδή αερόψυκτη) συναντούμε στο Vision 110.
Στον Blue Core εκτός από τη μείωση των τριβών (που πετυχαίνει μικρότερη κατανάλωση μέσω της μικρότερης αντίστασης μεταξύ επιφανειών, άρα βελτιστοποιημένη καύση βενζίνης και αποτελεσματικότητας) το μικρό βάρος των κινούμενων μερών μειώνει την απώλεια ενέργειας. Φανταστείτε ότι η εκμετάλλευση του μίγματος του καύσιμου από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης φτάνει μόλις το 30-35%, όλο το υπόλοιπο δυναμικό της βενζίνης περνάει από τον κινητήρα ανεκμετάλλευτο, αφού μετατρέπεται… σε θερμότητα!
Σύντομα θα έχουμε πληροφορίες για το πρώτο μοντέλο σκούτερ της Yamaha που θα φοράει τον κινητήρα Blue Core, το οποίο φυσικά θα σας παρουσιάσουμε… πάραυτα.