fbpx

VECTRIX: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΚΟΥΤΕΡ ΤΕΛΟΣ

Η Vectrix μας “χαιρετάει”…

 Απ’ ότι δείχνουν όλα, η αξιόλογη αμερικάνικη εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών σκούτερ Vectrix δεν γλύτωσε τη χρεοκοπία και σε λίγες μέρες όλος ο εξοπλισμός του εργοστασίου, μαζί με ανταλλακτικά, ατέλειωτα και πλήρη scooter θα βγουν σε πλειστηριασμό. Πρόκειται για ένα πλήγμα προς την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Συμπαθείς-δε συμπαθείς μια εταιρία, σου ταιριάζουν-δε σου ταιριάζουν τα προϊόντα της είναι θλιβερό να ακούς ότι κλείνει και μετά να βλέπεις φωτογραφίες άδειων από κόσμο εργοστασίων, με παρατημένες εργαλειομηχανές.

Άδεια τα γραφεία, παρατημένη η γραμμή παραγωγής -που σταμάτησε απότομα – με μερικά “κουφάρια”, ατέλειωτα σκούτερ πάνω της, έτοιμες κούτες που δεν παραδόθηκαν ποτέ, ανταλλακτικά που θα γίνουν παλιοσίδερα… κρίμα. Καμιά 80αριά έτοιμα σκούτερ, μερικά μέσα σε κούτες έτοιμα για παράδοση, πολλές εργαλειομηχανές, τόρνοι, γραμμές παραγωγής και ανταλλακτικά σύντομα θα ξεπουληθούν όσο-όσο. 

Είναι η δεύτερη φορά που η Vectrix χρεοκοπεί, είχε συμβεί και το 2009, αλλά αυτή τη φορά τα πράγματα δείχνουν χειρότερα από ποτέ, το τέλος ήρθε για τα καλά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πέρα από τη δημοπρασία που θα γίνει στις 15 Ιουνίου στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Νιου Μπέντφορντ της Μασαχουσέτης, το εργοστάσιο κατασκευής των Vectrix που βρίσκεται στην Πολωνία έχει καταληφθεί από προμηθευτές που είχαν μείνει απλήρωτοι οι οποίοι ήδη άρχισαν να αφαιρούν τον εξοπλισμό του!

 Η αποτυχία της Vectrix που θεωρούταν – και κατά την άποψή μας ήταν – από τις σοβαρότερες εταιρίας ηλεκτρικών σκούτερ, με αξιόλογα και όμορφα μοντέλα, μπορεί να εξηγηθεί κυρίως λόγω της υψηλής τιμής τους (πάνω από 8.000 ευρώ περίπου) αλλά και λόγω των παραπόνων των ιδιοκτητών που διαμαρτύρονταν για την αυτονομία που δεν ξεπερνούσε τα 50-70 χιλιόμετρα, ενώ η εταιρία υποσχόταν 100 χιλιόμετρα. Φανταστείτε τώρα τη διαρκή γκρίνια που εισέπρατταν από τους Αμερικανούς κακομαθημένους καταναλωτές, που έμεναν στη μέση του πουθενά σε μια χώρα που οι αποστάσεις είναι μεγάλες…

Θεωρητικά τα Vectrix είχαν ικανοποιητική αυτονομία, στην πράξη όμως...

Θεωρητικά τα Vectrix είχαν ικανοποιητική αυτονομία, στην πράξη όμως…

 Όπως και να έχει η αποτυχία της Vectrix – για αυτό το λόγο αναπτύσσουμε κι εμείς αυτό το άρθρο – έχει να κάνει και με τη γενικότερη δυσκολία των ηλεκτρικών σκούτερ να διεισδύσουν στην αγορά της Αμερικής και της Ευρώπης με αξιώσεις, αφού οι συμβατικοί κινητήρες έχουν πολλή οικονομία ακόμα να προσφέρουν, κατεβάζοντας διαρκώς όποτε χρειαστεί την κατανάλωσή τους.

Παράλληλα η τεχνολογία των μπαταριών, που είναι πανάκριβη, πηγαίνει πολύ αργά, μην προσφέροντας την ζητούμενη αυτονομία που είναι κοντά τα 120-140 πραγματικά χιλιόμετρα τη μέρα. Αργά πηγαίνει και η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μια ματιά στην αμερικάνικη αγορά το αποδεικνύει. 

Το Vectrix VT-1 ήταν το τελευταίο και το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της εταιρίας που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο το 2013

Το Vectrix VT-1 ήταν το τελευταίο και το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της εταιρίας που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο το 2013

Από πλευράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων η αμερικάνικη αγορά απορρόφησε μέσα στο πρώτο 4μηνο του 2014 μόλις 30.517 αυτοκίνητα, ενώ το 2013 είχαν πουληθεί συνολικά 97.507 μονάδες. Δημοφιλέστερα, από τα 15 μοντέλα που κυκλοφορούν είναι τα Chevrolet Volt και Nissan LEAF, τα οποία πούλησαν πέρσι κοντά στις 45.000 αυτοκίνητα.

Είναι μικρά νούμερα για μια αγορά τόσο μεγάλη όσο η αμερικάνικη, ενώ αποδεικνύεται ότι ακόμα και σε “οικολογικά ευαισθητοποιημένους” καταναλωτές το μήνυμα δεν έχει περάσει. Λόγω χαμηλής τιμής βενζίνης οι Αμερικάνοι δεν αγοράζουν ακόμα ηλεκτρικά οχήματα για λόγους οικονομίας, αλλά για λόγους “πράσινης μετακίνησης”.

Για να στενοχωρηθούμε περισσότερο πρέπει να αναφέρουμε και την τιμή της βενζίνης στις ΗΠΑ που φτάνει τα 0.64 λεπτά το λίτρο κατά μέσο όρο! Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πολλοί Αμερικάνοι δεν στρέφονται προς τα οικονομικά (και μικρότερα) αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες. Τα ηλεκτρικά σκούτερ στην Αμερική λοιπόν έχουν πολύ δρόμο ακόμα μπροστά τους, για να πετύχουν εμπορικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ